2009. gada
_______ jūnijā
Nr. 9/4 -
_______________
Cilvēktiesību un sabiedrisko
lietu komisija nolēma konceptuāli atbalstīt likumprojektu Grozījumi
Jaunatnes likumā (reģ.nr.1225/Lp9) un lūdz to
iekļaut Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai 1. lasījumā.
Pielikumā: likumprojekta
anotācija uz _____ lpp.
Ar cieņu
priekšsēdētāja Ingrīda
Circene
Anotācija likumprojektam Grozījumi Jaunatnes likumā
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Jaunatnes likums nosaka, ka valsts un pašvaldības veicina jauniešu
iniciatīvu grupu un jauniešu organizāciju darbības atbalstu. Kā prioritātes
Jaunatnes likumā ir minētas jauniešu dzīves kvalitāte, iniciatīvas,
līdzdalība lēmumu pieņemšanā un sabiedriskajā dzīvē, neformālā izglītība,
brīvprātīgais darbs, fiziskās aktivitātes, iesaistīšanās kultūras dzīvē,
lietderīga brīvā laika izmantošana. |
||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā paredzēts papildināt jauniešu darbības prioritāšu
sarakstu ar tādiem jēdzieniem kā darba tikums un patriotisms, jo valstij
un pašvaldībām ir vairāk jāatbalsta tādas jauniešu organizācijas, kuras
veicina jauniešu nacionālās pašapziņas veidošanos, veido un attīsta darba
tikumu. |
||||||||
3. Cita informācija |
- |
||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Pozitīvs, rada plašākas iespējas valstij un
pašvaldībām atbalstīt tradicionālās jauniešu organizācijas. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||||||||
5. Cita informācija |
- |
||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. Latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1 |
2009 |
2010. |
2011. |
2012. |
|
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
Cita informācija |
- |
||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
||||||||
2. Cita informācija |
- |
||||||||
V.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Biedrība Latvijas
Mazpulki, Latvijas Skautu un
Gaidu Centrālā organizācija. |
||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Piekrīt konceptuāli, varētu būt redakcionāli precizējumi. |
||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
- |
||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
- |
||||||||
5. Cita informācija |
- |
||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas institūcijas
netiek radītas. |
||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā
pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un
Normatīvo aktu informācijas sistēmā NAIS. |
||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežos indivīda tiesības. |
||||||||
4. Cita informācija |
- |
||||||||