Rīgā
19.05.2009. Nr.90/TA-1005
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Par Banku augstskolas Satversmes grozījumiem". Likumprojektu izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Bajāre 67047898, kintija.bajare@izm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Banku augstskolas Satversmes grozījumi uz 3 lpp.
3. Banku augstskolas Satversme jaunā redakcijā uz 13 lpp.
4. Likumprojekta anotācija uz 7 lpp.
5. Ministru kabineta 2009.gada 12.maija sēdes
protokola Nr.31 12.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
1.pants. Ar šo likumu tiek apstiprināti Banku augstskolas Satversmes sapulces
2008.gada
30.septembrī pieņemtie Banku augstskolas Satversmes grozījumi.
2.pants. Līdz ar likumu
izsludināmi Banku augstskolas Satversmes grozījumi.
Izglītības un zinātnes
ministra vietā
labklājības ministrs
U.Augulis
Banku augstskolas
Satversmes sapulcē
2008.gada
30.septembrī
Banku augstskolas Satversmes grozījumi
Izdarīt Banku augstskolas Satversmē (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 2007, 10.nr.) šādus
grozījumus:
1. Papildināt 1.punktu ar otro teikumu šādā redakcijā:
Augstskolas saīsinātais nosaukums ir BA..
2. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:
2. Tās nosaukums
citās valodās ir:
2.1. BA School of
Business and Finance angļu valodā;
2.2. BA
Hochschule für Business und Finanzen vācu valodā..
3. Izteikt 7.punktu šādā redakcijā:
7. Augstskolas
juridiskā adrese: K.Valdemāra ielā 161, Rīgā, LV-1013, Latvijas Republikā.
Augstskolas dibinātājs ir Latvijas valsts Ministru kabineta personā..
4.
Izteikt 16.punktu šādā redakcijā:
16.
Satversmes sapulce sastāv no 35 locekļiem, no kuriem 21 ir akadēmiskā personāla
pārstāvis, 7 studējošo pārstāvji un 7 administrācijas un vispārējā personāla
pārstāvji. Studējošo pārstāvi var atcelt studējošo pašpārvalde atbilstoši tās
nolikumam. Satversmes sapulces loceklis zaudē savas pilnvaras, ja pārtrauc
darba tiesiskās vai studējošā attiecības ar Augstskolu..
5.
Izslēgt 20.10.apakšpunktu.
6.
Izteikt 21.punkta otro teikumu šādā redakcijā:
Senāts
izskata un apstiprina studiju programmas, dibina un likvidē struktūrvienības,
nosaka studiju maksas apmēru, kā arī lemj par citiem Augstskolai nozīmīgiem
jautājumiem, atbilstoši Senāta nolikumā paredzētajām tiesībām..
7.
Izteikt 23.punktu šādā redakcijā:
23. Senāts
sastāv no 13 senatoriem, no kuriem 10 ir akadēmiskā personāla pārstāvji un 3
studējošo pārstāvji. Studējošo pārstāvi var atcelt studējošo pašpārvalde
atbilstoši tās nolikumam. Senators zaudē savas pilnvaras, ja pārtrauc darba
tiesiskās vai studējošā attiecības ar Augstskolu..
8.
Izteikt 30.punkta pirmo teikumu šādā redakcijā:
Rektoram
ir atliekošā veto tiesības Senāta lēmumiem..
9.
Izteikt 31.punktu šādā redakcijā:
31.
Satversmes sapulce uz trim gadiem, aizklāti balsojot, ievēlē Revīzijas
komisiju. Revīzijas komisija sastāv no 5 locekļiem, no kuriem 4 ir akadēmiskā
personāla pārstāvji un 1 studējošo pārstāvis. Studējošo pārstāvi var atcelt
studējošo pašpārvalde atbilstoši tās nolikumam. Revīzijas komisijas loceklis
zaudē savas pilnvaras, ja pārtrauc darba tiesiskās vai studējošā attiecības ar
Augstskolu. Revīzijas komisijas darbu reglamentē Revīzijas komisijas nolikums.
Revīzijas komisijai ir tiesības pārbaudīt Augstskolas finansiālās un
saimnieciskās darbības atbilstību spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un
Augstskolas satversmei..
10.
Izteikt 34.punktu šādā redakcijā:
34.
Akadēmiskās šķīrējtiesas lēmumus, kurus apstiprina Senāts, izpilda Augstskolas
administrācija. Akadēmiskās šķīrējtiesas locekļi par savu darbību atbild
Satversmes sapulcei. Pēc darba devēja iniciatīvas akadēmiskās šķīrējtiesas
locekli no darba var atbrīvot tikai ar Satversmes sapulces piekrišanu, izņemot
studējošo pārstāvi, ja tas pārtrauc studējošā attiecības ar Augstskolu.
Akadēmiskās šķīrējtiesas loceklis zaudē savas pilnvaras, ja pārtrauc darba
tiesiskās vai studējošā attiecības ar Augstskolu. Akadēmiskās šķīrējtiesas
darbību reglamentē Akadēmiskās šķīrējtiesas nolikums..
11.
Svītrot 38.punkta otrajā teikumā vārdus "ja Augstskolas satversme to
nenosaka citādi".
12.
Svītrot 40.punkta pēdējo teikumu.
13.
Izteikt V.nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
V.
Augstskolas personāls.
14.
Aizstāt 47.punktā vārdus Personālam darba pienākumi ar vārdiem Personālam
pienākumi.
15.
Izslēgt 54.punktu.
16.
Aizstāt 60.punkta pirmajā teikumā vārdu "akadēmiskā" ar vārdu
"zinātniskā.
17.
Izslēgt 71.punktu.
18.
Aizstāt 72.punktā skaitli 74 ar skaitli 73.
JAUNĀ REDAKCIJĀ
Banku augstskola
(turpmāk tekstā Augstskola) dibināta 1997.gada 30.decembrī ar Latvijas
Republikas Ministru kabineta 1997.gada 30.decembra rīkojumu nr.675 Par Banku augstskolas
dibināšanu. Augstskola dibināta uz Latvijas Banku koledžas (LBK) un Latvijas
Banku akadēmijas (LBA) bāzes. LBK dibināta 1992.gada jūnijā, kura 1996.gada
3.janvārī saņēma licenci ar tiesībām uzsākt augstskolas studiju programmu
īstenošanu Latvijas Banku akadēmijā. Banku augstskola ir Latvijas Bankas
struktūrvienības Latvijas Banku koledžas tiesību, pienākumu, saistību,
arhīva, kustamās mantas un intelektuālā īpašuma pārņēmēja.
I. Vispārīgie noteikumi
1. Augstskola ir
augstākās izglītības un zinātnes institūcija, kas īsteno akadēmiskās un
profesionālās studiju programmas, kā arī nodarbojas ar zinātni un pētniecību.
Augstskolas saīsinātais nosaukums ir BA.
2. Tās nosaukums
citās valodās ir:
2.1. BA School of
Business and Finance angļu valodā;
2.2. BA Hochschule
für Business und Finanzen vācu valodā.
3. Augstskola
darbojas saskaņā ar augstāko izglītību un zinātnisko darbību reglamentējošajiem
normatīviem aktiem, kā arī Augstskolas Satversmi.
4. Augstskolas
autonomiju raksturo varas un atbildības sadale starp valsts institūcijām un
Augstskolas vadību, kā arī starp Augstskolas vadību un akadēmisko personālu.
5. Personām, kas
apguvušas Augstskolas studiju programmas, izsniedz valstiski atzītus diplomus,
bet personām, kas apguvušas tālākizglītības programmas, izsniedz Senāta
noteikta parauga apliecību ar Augstskolas simboliku.
6. Augstskola ir
atvasināta publiska persona, kas atrodas Izglītības un zinātnes ministrijas
pārraudzībā.
7. Augstskolas juridiskā
adrese: K.Valdemāra ielā 161, Rīgā, LV-1013, Latvijas Republikā. Augstskolas
dibinātājs ir Latvijas valsts Ministru kabineta personā.
8. Augstskolai ir
savs zīmogs. Tajā ir attēlots Latvijas Republikas mazais valsts ģerbonis un
vārdi Latvijas Republika. Banku augstskola, un to lieto uz Augstskolas
izdotajiem dokumentiem, kas apliecina izglītības vai kvalifikācijas iegūšanu.
Augstskolai ir savs logotips monētas plakne ar lauzumu vidū, kur rakstīts
BANKU AUGSTSKOLA un karogs. Karogs ir tumši zils ar Augstskolas logotipu.
II. Darbības pamatvirzieni un akadēmiskā brīvība
9. Augstskolas
darbības pamatvirzieni ir:
9.1. studiju
programmu realizācija;
9.2. zinātnisko
pētījumu veikšana;
9.3. tālākizglītības
programmu īstenošana.
10. Augstskola
veicina un realizē tālākizglītojošas studijas. Augstskola sadarbojas ar citām
Latvijas augstskolām un citu valstu augstskolām.
11. Augstskola
nodrošina studiju un pētniecības darba un jaunrades brīvību, ja šī brīvība nav
pretrunā ar citu personu tiesībām, šo satversmi un normatīvajiem aktiem. Pētniecības
darba brīvība izpaužas akadēmiskā personāla tiesībās izvēlēties zinātniskās
darbības tematiku un virzienu. Akadēmiskais personāls apstiprināto studiju
programmu ietvaros ir tiesīgs izvēlēties, izstrādāt un ieviest mācību metodes.
Augstskolas administrācijai ir pienākums garantēt un respektēt šīs satversmes
paredzētās studējošo un akadēmiskā personāla tiesības.
III. Pārstāvības, vadības un lēmējinstitūcijas
12. Augstskolas
augstākā vadības institūcija un lēmējinstitūcija stratēģiskajos, finanšu un
saimnieciskajos jautājumos ir tās dibinātājs.
13. Augstskolas
pārstāvības, vadības un lēmējinstitūcijas ir: Satversmes sapulce, Senāts,
rektors, Revīzijas komisija un Akadēmiskā šķīrējtiesa.
14. Satversmes
sapulce ir Augstskolas pilnvarota augstākā koleģiālā pārstāvības un vadības
institūcija un lēmējinstitūcija akadēmiskajos un zinātniskajos jautājumos, un
tās lēmumi ir saistoši visam Augstskolas personālam. Satversmes sapulces
izsludināšanas, sasaukšanas, lēmumu pieņemšanas kārtību nosaka Satversmes sapulces
nolikums.
15. Satversmes
sapulci ievēlē uz trijiem gadiem, aizklāti balsojot, no profesoriem un pārējā
akadēmiskā personāla, studējošajiem un vispārējā personāla. Satversmes sapulces
kārtējās vēlēšanas augstskola rīko vismaz vienu nedēļu pirms Satversmes
sapulces pilnvaru izbeigšanās.
16. Satversmes
sapulce sastāv no 35 locekļiem, no kuriem 21 ir akadēmiskā personāla pārstāvis,
7 studējošo pārstāvji un 7 administrācijas un vispārējā personāla pārstāvji.
Studējošo pārstāvi var atcelt studējošo pašpārvalde atbilstoši tās nolikumam.
Satversmes sapulces loceklis zaudē savas pilnvaras, ja pārtrauc darba tiesiskās
vai studējošā attiecības ar Augstskolu.
17. Satversmes
sapulci sasauc rektors vai Senāts ne retāk kā reizi akadēmiskajā gadā. Ja
Augstskolas Padomnieku konvents vai Augstākās izglītības padome ierosina
izskatīt kādu jautājumu Satversmes sapulcē, tad Satversmes sapulce rektoram vai
Senātam jāsasauc ne vēlāk kā divu mēnešu laikā no jautājuma ierosināšanas.
18. Satversmes
sapulce no sava vidus uz trim gadiem, aizklāti balsojot, ievēlē Satversmes
sapulces priekšsēdētāju, priekšsēdētāja vietnieku un sekretāru.
19. Satversmes
sapulces sēdes vada Satversmes sapulces priekšsēdētājs, bet viņa prombūtnes
laikā priekšsēdētāja vietnieks.
20. Satversmes
sapulce:
20.1. pieņem un
groza Augstskolas satversmi;
20.2. ievēlē un
atceļ rektoru;
20.3. noklausās
rektora pārskatu;
20.4. apstiprina un
groza Senāta, Revīzijas komisijas un Akadēmiskās šķīrējtiesas nolikumus, kā arī
nolikumu par rektora vēlēšanām;
20.5. ievēlē
senatorus;
20.6. ievēlē
Revīzijas komisiju un Akadēmisko šķīrējtiesu;
20.7. pieņem un
groza Augstskolas Satversmes sapulces nolikumu;
20.8. apstiprina
Augstskolas logotipu un karogu;
20.9. izskata
Augstskolas Padomnieku konventa vai Augstākās izglītības padomes Satversmes
sapulcei ierosinātos jautājumus;
20.10. Izslēgts;
20.11. lemj
jautājumu par Augstskolas nosaukuma vai juridiskā statusa maiņu;
20.12. Satversmes
sapulce var pieņemt izskatīšanai arī citus Augstskolas darbības jautājumus.
21. Senāts ir
Augstskolas personāla koleģiāla vadības institūcija un lēmējinstitūcija, kas
apstiprina kārtību un noteikumus, kuri regulē visas Augstskolas darbības
sfēras. Senāts izskata un apstiprina studiju programmas, dibina un likvidē
struktūrvienības, nosaka studiju maksas apmēru, kā arī lemj par citiem
Augstskolai nozīmīgiem jautājumiem, atbilstoši Senāta nolikumā paredzētajām
tiesībām.
22. Senātu ievēlē
Satversmes sapulce uz trijiem gadiem, aizklāti balsojot. Senāta vēlēšanās
jāpiedalās vairāk nekā pusei Satversmes sapulces dalībnieku. Ievēlēti ir tie
kandidāti, kuri saņēmuši klātesošo balsu vairākumu.
23. Senāts sastāv no
13 senatoriem, no kuriem 10 ir akadēmiskā personāla pārstāvji un 3 studējošo
pārstāvji. Studējošo pārstāvi var atcelt studējošo pašpārvalde atbilstoši tās
nolikumam. Senators zaudē savas pilnvaras, ja pārtrauc darba tiesiskās vai
studējošā attiecības ar Augstskolu.
24. Senāts no sava
vidus, aizklāti balsojot, ievēlē priekšsēdētāju, priekšsēdētāja vietnieku un
sekretāru. Senāta priekšsēdētāja, priekšsēdētāja vietnieka un sekretāra
vēlēšanās jāpiedalās vairāk nekā pusei ievēlēto senatoru.
25. Sasaukt Senātu
var Senāta priekšsēdētājs vai ne mazāk kā viena trešdaļa senatoru. Senāta sēdes
notiek ne retāk kā trīs reizes semestrī, un pārtraukums starp tām nedrīkst būt
ilgāks par diviem mēnešiem. Senāts ir tiesīgs izskatīt jautājumus, ja tā sēdē
piedalās ne mazāk kā divas trešdaļas senatoru. Saskaņā ar Senāta nolikumu
lēmumi tiek pieņemti atklāti vai aizklāti balsojot ar vienkāršu klātesošo
senatoru balsu vairākumu.
26. Senāta darbību
un kompetenci reglamentē Satversmes sapulces apstiprināts nolikums.
27. Rektors ir
Augstskolas augstākā amatpersona, kas īsteno Augstskolas vispārējo
administratīvo vadību un bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Augstskolu. Rektora
vēlēšanas reglamentē nolikums. Rektoru, aizklāti balsojot, ievēlē Satversmes
sapulce uz pieciem gadiem, turklāt ne vairāk kā divas reizes pēc kārtas. Par
rektoru ievēlē profesoru vai personu, kurai ir doktora grāds. Rektors ir ievēlēts,
ja par viņu ir nobalsojuši vairāk nekā puse Satversmes sapulces locekļu.
Rektoru apstiprina Ministru kabinets.
28. Rektora
atcelšanu var ierosināt Senāts vai Izglītības un zinātnes ministrija. Rektora
atcelšanai nepieciešams vairāk nekā 2/3 balsu no Satversmes sapulces locekļu
skaita. Rektoru atceļ no amata Ministru kabinets.
29. Rektors savas
kompetences ietvaros izdod rīkojumus, kuru izpilde ir obligāta visam
Augstskolas personālam, bet attiecībā uz studijām arī nepilna laika
studējošajiem. Rektors:
29.1. atbild par
Augstskolas darbības atbilstību likumiem un citiem normatīvajiem aktiem, kā arī
Augstskolas satversmei;
29.2. atbild par
Augstskolā iegūstamās izglītības un veikto zinātnisko pētījumu kvalitāti;
29.3. nodrošina
Augstskolai piešķirto valsts budžeta līdzekļu, kā arī Augstskolas mantas
likumīgu, ekonomisku un mērķtiecīgu izmantošanu, personiski atbild par
Augstskolas finansiālo darbību;
29.4. veicina
Augstskolas personāla attīstību un nodrošina akadēmiskā personāla un studējošo
akadēmisko brīvību;
29.5. veic citus Augstskolu likumā, šajā satversmē un citos normatīvajos aktos
noteiktos rektora pienākumus.
30. Rektoram ir
atliekošā veto tiesības Senāta lēmumiem. Ja rektors pieņemtajam lēmumam
nepiekrīt, tad jautājums tiek atkārtoti izskatīts Senāta sēdē.
31. Satversmes
sapulce uz trim gadiem, aizklāti balsojot, ievēlē Revīzijas komisiju. Revīzijas
komisija sastāv no 5 locekļiem, no kuriem 4 ir akadēmiskā personāla pārstāvji
un 1 studējošo pārstāvis. Studējošo pārstāvi var atcelt studējošo pašpārvalde
atbilstoši tās nolikumam. Revīzijas komisijas loceklis zaudē savas pilnvaras,
ja pārtrauc darba tiesiskās vai studējošā attiecības ar Augstskolu. Revīzijas
komisijas darbu reglamentē Revīzijas komisijas nolikums. Revīzijas komisijai ir
tiesības pārbaudīt Augstskolas finansiālās un saimnieciskās darbības atbilstību
spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un Augstskolas satversmei.
32. Akadēmiskā
Šķīrējtiesa izskata akadēmiskā personāla un studējošo iesniegumus par
Augstskolas satversmē noteikto akadēmisko tiesību ierobežojumiem vai
pārkāpumiem un strīdus starp Augstskolas amatpersonām, struktūrvienību
pārvaldes institūcijām, kas atrodas pakļautības attiecībās.
33. Akadēmiskā
šķīrējtiesa sastāv no pieciem locekļiem. Četrus locekļus uz trim gadiem,
aizklāti balsojot, ievēlē Satversmes sapulce no akadēmiskā personāla vidus.
Vienu pārstāvi no studējošo vidus akadēmiskajā šķīrējtiesā ievēlē Augstskolas
Studējošo pašpārvalde. Akadēmiskās šķīrējtiesas sastāvā nedrīkst būt
administratīvā personāla pārstāvji.
34. Akadēmiskās
šķīrējtiesas lēmumus, kurus apstiprina Senāts, izpilda Augstskolas administrācija.
Akadēmiskās šķīrējtiesas locekļi par savu darbību atbild Satversmes sapulcei.
Pēc darba devēja iniciatīvas akadēmiskās šķīrējtiesas locekli no darba var
atbrīvot tikai ar Satversmes sapulces piekrišanu, izņemot studējošo pārstāvi,
ja tas pārtrauc studējošā attiecības ar Augstskolu. Akadēmiskās šķīrējtiesas
loceklis zaudē savas pilnvaras, ja pārtrauc darba tiesiskās vai studējošā
attiecības ar Augstskolu. Akadēmiskās šķīrējtiesas darbību reglamentē
Akadēmiskās šķīrējtiesas nolikums.
35. Augstskolā
7 personu sastāvā tiek izveidots Padomnieku konvents. Padomnieku konventa
sastāvu apstiprina Senāts pēc rektora ieteikuma. Padomnieku konvents konsultē
Senātu un rektoru Augstskolas attīstības stratēģijas jautājumos. Padomnieku
konventam ir tiesības ierosināt jautājumu izskatīšanu Senātā un Satversmes
sapulcē. Padomnieku konventu sasauc pēc tā priekšsēdētāja vai ne mazāk kā
trešās daļas konventa locekļu ierosinājuma.
36. Atsevišķu
jautājumu koordinācijai un risināšanai Senāts var izveidot komisijas, darba
grupas un padomes. Komisiju, padomju, darba grupu darbības kārtību nosaka
Senāta apstiprināti nolikumi.
IV. Struktūrvienības
37. Lai sekmīgi
veiktu izglītības, zinātnisko, organizatorisko un saimniecisko darbu,
Augstskolā tiek izveidotas struktūrvienības.
38. Struktūrvienības
dibina, reorganizē un likvidē Senāts. Struktūrvienības uzdevumus, funkcijas un
tiesības nosaka Senāta apstiprināts nolikums.
39. Katedra apvieno
vienas vai radniecīgu studiju kursu programmu speciālistus. Katedras uzdevums
ir metodiski nodrošināt un īstenot izglītības procesu atbilstošajās studiju
programmās, sadarbojoties ar atbilstoša profila zinātnes iestādēm un
struktūrvienībām pašā augstskolā un ārpus tās. Akadēmiskais personāls
pētniecisko darbību veic savām zinātniskajām interesēm atbilstošajos tematos.
40. Katedru var
izveidot ar Senāta lēmumu pēc rektora priekšlikuma un pamatojuma. Katedru vada
katedras vadītājs, ko pēc katedras akadēmiskā personāla ieteikuma Senāts,
aizklāti balsojot, ievēl uz pieciem gadiem.
41. Augstskolas
zinātniskais institūts ir struktūrvienība zinātnisku pētījumu organizēšanai un
veikšanai. Augstskolas zinātniskā institūta darbību reglamentē Senāta
apstiprināts nolikums.
42. Augstskolas
zinātnisko institūtu izveido ar Senāta lēmumu pēc rektora priekšlikuma, bet
reorganizē vai likvidē pēc paša institūta, rektora vai Senāta ierosinājuma.
Galīgo lēmumu par likvidāciju vai reorganizāciju pieņem Senāts.
43. Augstskolas
zinātnisko institūtu pārvalda zinātnieku koleģiāla institūcija zinātniskā padome
un tās ievēlēts direktors. Augstskolas zinātniskā institūta uzraudzību veic
Revīzijas komisija.
44. Augstskola ar
Senāta lēmumu šajā satversmē noteikto mērķu īstenošanai var dibināt arī
iestādes, tai skaitā publiskās aģentūras.
V. Augstskolas personāls
45. Augstskolas
personālu veido:
45.1. akadēmiskais
personāls Augstskolas akadēmiskajos amatos ievēlētie darbinieki;
45.2. vispārējais
Augstskolas personāls;
45.3. pilna laika
studējošie, arī maģistranti un doktoranti.
46. Augstskolas
personāla tiesības un pienākums ir sekmēt mācību, studiju un pētniecības darba
brīvību, veicināt atklātumu Augstskolas pārvaldē un tās lietu kārtošanā.
47. Personālam pienākumi
jāpilda tā, lai Augstskola spētu īstenot savus uzdevumus, lai netiktu pārkāptas
nevienas citas personas tiesības un netiktu traucēta amata vai darba pienākumu
izpilde.
48. Personālam ir
tiesības Augstskolas satversmes noteiktā kārtībā piedalīties vadības un
pašpārvaldes lēmumu un iekšējo normatīvo aktu izstrādāšanā, kā arī tādu lēmumu
pieņemšanā, kas skar personāla intereses, piedalīties Augstskolas koleģiālo
vadības institūciju sēdēs, kā arī tikt uzklausītam.
49. Personālam ir
tiesības piedalīties Augstskolas pašpārvaldes institūciju vēlēšanās un tikt
ievēlētam tajās.
50. Personāls ir atbildīgs
par savu pienākumu pildīšanu. Kārtību, kādā kvalificējami pārkāpumi un
uzliekami sodi par pienākumu nepildīšanu, nosaka Senāts.
51. Augstskolas
izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību augstskolas personāls un
nepilna laika studenti var apstrīdēt Akadēmiskajā šķīrējtiesā. Akadēmiskās
šķīrējtiesas lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā
procesa likumā
noteiktajā kārtībā.
52. Augstskolas
vadības pienākums ir rūpēties par personāla darba apstākļiem, nodrošināt
iespēju celt kvalifikāciju un pārkvalificēties.
53. Akadēmiskais
personāls veic zinātniskos pētījumus un piedalās studējošo izglītošanā.
Uzdevumu apjomu zinātniskajā darbā un studējošo izglītošanā (mācību darbs,
metodiskais darbs, citi darba veidi) nosaka Senāts katrai katedrai atsevišķi.
54. Izslēgts.
55. Darba samaksas
principus akadēmiskam personālam nosaka Senāts, bet šī darba samaksas likmes
nedrīkst būt mazākas par Ministru kabineta noteiktajām likmēm.
56. Par profesoru
var ievēlēt personu, kurai ir doktora grāds un ne mazāk kā triju gadu pieredze
asociētā profesora vai profesora amatā . Profesoru atklātā konkursā ievēlē uz
sešiem gadiem, un rektors slēdz ar viņu darba līgumu uz visu ievēlēšanas
periodu.
57. Par asociēto
profesoru var ievēlēt personu, kurai ir doktora grāds vai arī profesionālo
studiju programmu īstenošanai personas, kurām ir atbilstoša augstākā
izglītība un vismaz 10 gadu praktiskā darba pieredze attiecīgajā nozarē.
Asociēto profesoru atklātā konkursā uz sešiem gadiem ievēlē attiecīgās nozares
profesoru padome. Pamatojoties uz nozares profesoru padomes lēmumu, rektors
slēdz darba līgumu ar asociēto profesoru uz visu ievēlēšanas periodu.
58. Par docentu var
ievēlēt personu, kurai ir doktora grāds. Profesionālo studiju programmu profila
priekšmetos docenta amatu var ieņemt arī personas ar augstāko izglītību bez
zinātniskā grāda, ja tām ir pasniedzamajam priekšmetam atbilstošs vismaz
septiņu gadu praktiskā darba stāžs.
59. Docentu atklātā
konkursā uz sešiem gadiem ievēlē Senāts, un uz tā lēmuma pamata rektors slēdz
ar viņu darba līgumu uz visu ievēlēšanas periodu.
60. Lektora amatā
var ievēlēt personas ar doktora vai maģistra grādu, kā arī, profesionālo
studiju programmu profila priekšmetos, personas ar augstāko izglītību bez
zinātniskā grāda, ja tām ir pasniedzamajam priekšmetam atbilstošs piecu gadu
praktiskā darba stāžs. Lektoru atklātā konkursā uz sešiem gadiem ievēlē Senāts.
61. Ja Augstskolā ir
brīva vai uz laiku brīva attiecīgā akadēmiskā personāla štata vieta, Senāts var
nolemt neizsludināt konkursu, bet uz laiku līdz diviem gadiem pieņemt darbā
viesprofesoru, viesdocentu vai vieslektoru (katru vienu reizi).
62. Viesprofesoriem,
viesdocentiem un vieslektoriem ir tādas pašas tiesības, pienākumi un atalgojums
kā profesoriem, docentiem un lektoriem, bet viņi nevar piedalīties vēlēto
vadības institūciju darbā. Viesdocētājus darbā pieņem rektors.
63. Akadēmiskajam
personālam katru gadu pienākas apmaksāts astoņu nedēļu atvaļinājums, bet ik pēc
sešiem gadiem apmaksāts sešu kalendāro mēnešu akadēmiskais atvaļinājums
zinātniskajiem pētījumiem vai zinātniskā darba veikšanai ārpus savas darba
vietas. Akadēmiskajam personālam ir tiesības vienu reizi saņemt apmaksātu triju
mēnešu studiju atvaļinājumu doktora disertācijas sagatavošanai.
64. Profesoriem,
asociētajiem profesoriem un docentiem vienā ievēlēšanas reizē ir tiesības
pieprasīt neapmaksātu atvaļinājumu uz laiku līdz 24 mēnešiem, lai strādātu par
viesprofesoriem vai vieslektoriem akadēmiskajos amatos citās augstskolās.
65. Prorektorus,
studiju programmu direktorus, katedru vadītājus pēc apstiprināšanas Senātā
pieņem darbā rektors.
66. Pārējo
vispārējo Augstskolas personālu (administratīvais personāls, mācību
palīgpersonāls, tehniskais, saimnieciskais un cits personāls) pieņem darbā un
atbrīvo no darba rektors saskaņā ar normatīvajiem aktiem.
67. Augstskolas
administratīvais personāls ir Augstskolas personāls, kura pamatfunkcijas ir
administratīvais darbs.
VI. Studējošie
68. Augstskolas
studējošie ir sociālo zinātņu studiju programmu studenti, maģistranti un doktoranti.
69. Reflektantu
uzņemšanu Augstskolā organizē Augstskolas Uzņemšanas komisija, kuru katram
akadēmiskajam gadam apstiprina rektors. Uzņemšanas komisijas darbu vada rektora
noteikta persona.
70. Augstskolas
studentiem ir sava pašpārvalde. Tā darbojas saskaņā ar nolikumu, ko izstrādā
studējošie un apstiprina Senāts. Senāts var atteikt apstiprināšanu tikai
tiesisku apsvērumu dēļ.
71. Izslēgts.
72. Augstskolas
vadības institūciju pienākums ir atbalstīt un sekmēt studējošo pašpārvaldes
darbību. Studējošo pašpārvaldi no Augstskolas budžeta finansē apmērā, kas nav
mazāks par vienu divsimto daļu no augstskolas gada budžeta. Šos līdzekļus
studējošo pašpārvalde izmanto satversmes 73. punktā minēto funkciju izpildei.
73. Studējošo
pašpārvalde:
73.1. aizstāv un
pārstāv studējošo intereses akadēmiskās, materiālās, kultūras un sporta dzīves
jautājumos Augstskolas un valsts institūcijās;
73.2. reprezentē
Augstskolā studējošos Latvijā un ārvalstīs;
73.3. nosaka
kārtību, kādā studējošie tiek ievēlēti Augstskolas koleģiālajās institūcijās.
74. Studējošajiem
Augstskolas Senātā un Satversmes sapulcē ir veto tiesības jautājumos, kas skar
studējošo intereses, kura piemērošanas kārtību reglamentē Senāta nolikums. Pēc
veto piemērošanas jautājumu izskata Saskaņošanas komisija, ko izveido Senāts
pēc paritātes principa. Saskaņošanas komisijas lēmumu apstiprina ar klātesošo
Senāta locekļu divu trešdaļu balsu vairākumu. Ja Saskaņošanas komisija nav
izstrādājusi vienotu lēmumu, tad, izskatot jautājumu atkārtoti, tā pieņemšanai
ir nepieciešams trīs ceturtdaļas ievēlēto senatoru balsu.
75. Studējošo
pašpārvaldes pārstāvjiem ir tiesības piedalīties Augstskolas lēmējinstitūcijās
kārtībā, kāda ir noteikta šo institūciju nolikumos.
76. Studējošo
pašpārvaldes lēmumi, kuri attiecas uz visiem studējošiem, pēc to
apstiprināšanas Senātā ir obligāti visiem studējošajiem.
77. Personu var
izslēgt no studējošo saraksta, ja:
77.1. tā pati to
vēlas;
77.2. noskaidrojas,
ka tās uzņemšanu ir ietekmējusi maldināšana, kukuļošana vai cita rīcība, ar
kuru pārkāpts vienlīdzības princips;
77.3. tā Augstskolas
noteiktajos termiņos nav nokārtojusi nepieciešamos pārbaudījumus vai nav
pildījusi citus studiju līgumā paredzētos pienākumus;
77.4. tā ir
pārkāpusi augstskolas iekšējās kārtības noteikumus.
78. Izslēgšanu no
studējošo saraksta veic rektors, bet apelācijas sūdzības izskata Senāts.
VII. Studijas
79. Augstākās
izglītības ieguve Augstskolā notiek, īstenojot licencētas un akreditētas
studiju programmas.
80. Studiju
programmu apstiprina Senāts, atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem
dokumentiem un programmu neatkarīgu ekspertu atzinumiem. Lēmumu par studiju
programmas uzsākšanu un izbeigšanu pieņem Senāts.
81. Ar Senāta lēmumu
par jaunas studiju programmas ieviešanu tiek apstiprināts atbildīgais par
studiju programmas īstenošanu studiju programmas direktors, kā arī tiek
noteikts šīs programmas finanšu un tehniskais nodrošinājums.
VIII. Zinātniskā pētniecība
82. Zinātniskā
pētniecība ir Augstskolas darba neatņemama sastāvdaļa un tajā piedalās viss
akadēmiskais personāls. Tās mērķis ir zinātnisku atziņu iegūšana, studiju
zinātniska pamatošana un tālāka pilnveidošana, aktuālu uzdevumu risināšana ar
pētnieciskām metodēm.
83. Augstskola,
sadarbojas ar citām augstskolām un zinātniskajām iestādēm, komercbankām,
finanšu institūcijām, saskaņo pētījumu virzienus, izvēlas tēmas pētījumiem,
koordinē pētījumu kopējos plānus un iesniedz priekšlikumus pētījumu
finansējumam.
84. Augstskolas
akadēmiskā gada darba pārskatā publicē vispārējas ziņas par veiktajiem
pētījumiem.
IX. Augstskolas resursi, finanses un saimnieciskā
darbība
85. Augstskolai var
piederēt zeme, kustamais, nekustamais un intelektuālais īpašums, naudas
līdzekļi Latvijā un ārvalstīs saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
86. Augstskola
rīkojas ar savu īpašumu šajā satversmē norādīto mērķu sasniegšanai. Augstskolas
valdījumā vai lietojumā nodotā valsts īpašuma pārvaldīšanas kārtību nosaka un
šī īpašuma izmantošanu kontrolē attiecīgās valsts institūcijas saskaņā ar normatīvo
aktu prasībām.
87. Augstskolas
finanšu resursus veido:
87.1. valsts budžeta
dotācija no vispārējiem ieņēmumiem;
87.2. pašu ieņēmumi:
87.2.1. ienākumi no
maksas par studijām;
87.2.2. ienākumi no
saimnieciskās darbības;
87.3. juridisko
personu ziedojumi un dāvinājumi (t.sk. ar izmantošanas nosacījumiem);
87.4. citi
normatīvajos aktos paredzētie finanšu līdzekļi.
88. Augstskolu
finanšu resursu struktūru nosaka Senāts, bet tās budžeta izpildi kontrolē
revīzijas komisija.. Par budžeta izlietojumu rektors sniedz ikgadēju pārskatu
Senātam un Izglītības un zinātnes ministrijai.
89. Pildot
savus uzdevumus, Augstskolai ir tiesības Latvijā un ārvalstīs veikt šādas
darbības:
89.1. slēgt līgumus
ar fiziskām un juridiskām personām, kā arī veikt citas juridiskās darbības
saskaņā ar normatīvajiem aktiem un atbilstoši Augstskolas mērķiem;
89.2. izsludināt
konkursus, pirkt un pārdot kustamo un nekustamo īpašumu, dažādu mantu
atbilstoši Augstskolas satversmē noteiktajiem darbības mērķiem;
89.3. veikt
Augstskolas profilam atbilstošu saimniecisko darbību, kuras ienākumi ir
ieskaitāmi Augstskolas budžetā tās attīstībai, kā arī ieguldīt iegūtos
līdzekļus citos uzņēmumos atbilstoši Augstskolas mērķiem.
X. Starptautiskā
sadarbība
90. Augstskola
veicina starptautisko sadarbību ar citu valstu augstskolām, studējošo un
akadēmiskā personāla starpvalstu un starp augstskolu apmaiņas programmas un
starptautiskās augstskolu sadarbības programmas pētniecībā.
91. Ārzemniekus
studijām Augstskolā par maksu var uzņemt saskaņā ar Izglītības likumu un Augstskolu likumu uz vispārējo noteikumu
pamata, noslēdzot līgumu (vienošanos) par studijām ar attiecīgo ārvalsts
institūciju vai fizisko personu. Ārzemnieku studijas Augstskolā starpvalstu
apmaiņas ietvaros regulē Augstskolu likums.
XI. Augstskolas satversmes pieņemšana un grozīšanas
kārtība
92. Augstskolas
satversmi var pieņemt un grozīt Satversmes sapulce.
93. Augstskolas
satversme un grozījumi tajā stājas spēkā pēc tam, kad to apstiprinājusi
Latvijas Republikas Saeima.
XII. Augstskolas reorganizācijas un likvidācijas
kārtība
94. Lēmumu par
augstskolas reorganizāciju vai likvidāciju pieņem Ministru kabinets pēc
izglītības un zinātnes ministra priekšlikuma. Ministru kabineta rīkojuma
projektam pievienojams Augstākās izglītības padomes atzinums.
Banku augstskolas rektore T.Volkova
Izglītības un zinātnes ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
T.Koķe |
M.Gruškevics |
E.Martinsons |
S.Obodova |
G.Rēvalde |
17.03.2009 13:15
3083
K.Bajāre
67047898, kintija.bajare@izm.gov.lv
Par Banku augstskolas Satversmes grozījumiem
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu, uzdevumu u.tml. |
Nav attiecināms. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Augstskolu likuma 10.panta trešā daļa paredz, ka valsts dibināto augstskolu (izņemot Latvijas Policijas akadēmiju un Latvijas Nacionālo aizsardzības akadēmiju) satversmi un grozījumus tajā pieņem attiecīgās augstskolas satversmes sapulce un pēc izglītības un zinātnes ministra ieteikuma ar likumu apstiprina saeima. Likumprojekts ir izstrādāts, pamatojoties uz Banku augstskolas Satversmes sapulces 2008.gada 30.septembra sēdē apstiprinātajiem grozījumiem Banku augstskolas Satversmē, nodrošinot Banku augstskolas Satversmes atbilstību Augstskolu likumā noteiktajām prasībām. |
3. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts apstiprina Banku augstskolas Satversmes grozījumus. Satversmes grozījumi paredz studējošo pārstāvju atsaukšanas kārtību
Banku augstskolas Satversmes sapulcē un Senātā, studējošo pašpārvaldes pārstāvja
deleģēšanu un atsaukšanu Revīzijas komisijas sastāvā, kā arī papildina Banku
augstskolas Satversmi ar regulējumu par Satversmes sapulces un Akadēmiskās
šķīrējtiesas locekļu pilnvaru zaudēšanas gadījumiem. Satversmes grozījumi paredz atcelt tiesības Satversmes sapulcei
atbrīvot tās locekli, ja par to nobalso 2/3 Satversmes sapulces locekļu. Šāds
grozījums nepieciešams, lai saskaņotu Banku augstskolas Satversmes sapulces
locekļu ievēlēšanas kārtību ar Satversmes sapulces locekļu atsaukšanas
kārtību. Satversmes grozījumi paredz izslēgt tos Banku augstskolas Satversmes
punktus, kuri ir zaudējuši savu aktualitāti, vai arī ir pretrunā Augstskolu
likuma normām. Ar grozījumiem tiek precizēta arī Banku augstskolas juridiskā adrese,
Banku augstskolas nosaukums angļu valodā Banking Institution of Higher
Education tiek aizstāts ar nosaukumu BA School of Business and Finance un
nosaukums vācu valodā BANKhochschule tiek aizstāts ar nosaukumu BA
Hochshule fūr Business un Finanzen, kā arī tiek izdarītas redakcionālas
izmaiņas Banku augstskolas Satversmes 72.punktā, skaitli 74 aizstājot ar
skaitli 73. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka
resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms. |
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms. |
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.3. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.4. ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.6. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Citas informācijas nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1
n+2 n+3 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)
|
Nav attiecināms.
|
|||
6. Cita
informācija
|
Citas informācijas nav. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par
tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) -norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Nav attiecināms. |
2. Cita informācija |
Citas
informācijas nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
2. Saistības pret
citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas
Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums,
direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā
akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav attiecināms.
|
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
5. Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|
6. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ir
notikušas ar Latvijas Studentu apvienību. |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Studentu
apvienība kopumā atbalsta likumprojektu. |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi netika veikti. |
4. Konsultācijas ar
ekspertiem |
Konsultācijas ar
ekspertiem netika veiktas. |
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek radītas. Rektors atbild par augstskolas darbības atbilstību tās satversmei saskaņā ar Augstskolu likuma 171.panta 1.punktu. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā akta
projekts pēc izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un
Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī tiks ievietots portālā
www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Banku augstskolas
izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību augstskolas personāls var
apstrīdēt Akadēmiskajā šķīrējtiesā, bet Akadēmiskās šķīrējtiesas lēmumus var
pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Gruškevics |
E.Martinsons |
S.Obodova |
G.Rēvalde |
17.03.09 13:12
1057
K.Bajāre
67047898,kintija.bajare@izm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.31 |
2009.gada 12.maijā |
12.§
Likumprojekts "Par Banku augstskolas Satversmes grozījumiem "
TA-1005
___________________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka atbildīgā
par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir izglītības un zinātnes ministre.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-31-1205-#12.doc
1