Rīgā
08.05.2009. Nr.90/TA-391
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā". Likumprojektu izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rieksta-Riekstiņa 67359141, laila.riekstina@bti.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 2 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 8 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 5.maija sēdes
protokola Nr.29 38.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru
prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu
ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Izdarīt Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izteikt 172., 172.1,
172.2, 172.3, 172.4 un 173.pantu šādā
redakcijā:
"172.pants. Nepilngadīgā
iesaistīšana alkoholisko dzērienu lietošanā vai nepilngadīgā novešana līdz
dzēruma stāvoklim
Par nepilngadīgā
iesaistīšanu alkoholisko dzērienu lietošanā
uzliek naudas sodu no divdesmit
pieciem līdz simt latiem.
Par nepilngadīgā novešanu
līdz dzēruma stāvoklim
uzliek naudas sodu no piecdesmit
līdz divsimt piecdesmit latiem.
Par alkoholisko dzērienu
vai tabakas izstrādājumu nodošanu nepilngadīgā rīcībā tā, ka šīs vielas
kļuvušas nepilngadīgajam brīvi pieejamas lietošanai,
izsaka brīdinājumu vai
uzliek naudas sodu līdz simt latiem.
172.1 pants.
Nepilngadīgo iesaistīšana ubagošanā
Par nepilngadīgo (vecumā
līdz sešpadsmit gadiem) iesaistīšanu vai izmantošanu ubagošanā, ja to
izdarījusi pilngadīga persona,
uzliek naudas sodu līdz
divsimt piecdesmit latiem.
Par tādām pašām darbībām,
ja tās izdarījusi persona, kura gada laikā jau administratīvi sodīta par šā
panta pirmajā daļā paredzēto pārkāpumu,
uzliek naudas sodu līdz
piecsimt latiem.
172.2 pants.
Fiziska un emocionāla vardarbība pret bērnu
Par fizisku vai
emocionālu vardarbību pret bērnu
izsaka brīdinājumu vai
uzliek naudas sodu līdz piecdesmit latiem.
Par tādām pašām darbībām,
ja tās izdarītas atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas vai
tās izdarījušas valsts vai pašvaldību institūciju amatpersonas vai darbinieki,
uzliek naudas sodu no divdesmit
pieciem līdz simt piecdesmit latiem.
172.3 pants. Bērna nelikumīga
iesaistīšana pasākumos
Par bērna iesaistīšanu skaistumkonkursā vai citā
pasākumā, kurā tiek vērtēts vienīgi viņa ārējais izskats,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām un amatpersonām no
divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt
līdz tūkstoš piecsimt latiem.
Par tādu normatīvo aktu pārkāpšanu,
kuri nosaka bērnu iesaistīšanas kārtību aktivitātēs (pasākumos), kas saistītas
ar ārējā izskata demonstrēšanu,
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām
personām no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no
divsimt piecdesmit līdz tūkstoš latiem.
172.4 pants. Bērna atstāšana bez uzraudzības
Par bērna, kas nav sasniedzis septiņu gadu vecumu, atstāšanu bez
uzraudzības, ja to izdarījuši vecāki vai personas, kuras viņus aizstāj,
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu līdz piecdesmit latiem.
Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti gada laikā pēc
administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz simt piecdesmit latiem.
173.pants.
Bērna aprūpes pienākumu nepildīšana
Par bērna aprūpes pienākumu nepildīšanu
vecākiem vai personām, kas viņus aizstāj, izsaka brīdinājumu vai uzliek
naudas sodu līdz simt latiem.
Par tādu pašu nodarījumu, ja tā rezultātā bērns vecumā līdz 16 gadiem
izdarījis sīko huligānismu vai lietojis narkotiskās vai psihotropās vielas bez
ārstniecības personas norādījuma, vai atradies dzērumā, vai nodarbojies ar
ubagošanu,
vecākiem vai personām, kas viņus aizstāj, izsaka brīdinājumu vai uzliek
naudas sodu no piecdesmit līdz simt piecdesmit latiem.
Par šā panta pirmajā vai otrajā daļā paredzēto nodarījumu, ja tas izdarīts
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu no simt piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem."
2. Izteikt 236.12
pantu šādā redakcijā:
"236.12
pants. Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija
Valsts bērnu
tiesību aizsardzības inspekcija izskata šā kodeksa 172.2 (par
pārkāpumiem, ko izdarījušas institūciju amatpersonas vai darbinieki) un 172.3 pantā
paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt
administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Valsts bērnu
tiesību aizsardzības inspekcijas vārdā ir tiesīgi:
1) Valsts
bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas vadītājs, vadītāja vietnieks izteikt
brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu līdz tūkstoš piecsimt latiem;
2) valsts
bērnu tiesību aizsardzības inspektori izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas
sodu līdz divsimt piecdesmit latiem."
Ministru
prezidents,
bērnu, ģimenes
un sabiedrības
integrācijas
lietu ministrs
V.Dombrovskis
Likumprojekta Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms |
||||||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Bērnu tiesību aizsardzības likuma 48. panta pirmo daļu bērns
nedrīkst smēķēt un lietot alkoholiskos dzērienus, kā arī bērns ir
aizsargājams no smēķēšanas un alkoholisko dzērienu ietekmes. Pēc v/a Sabiedrības veselības aģentūra pasūtījuma 2007. gadā
veiktā pētījuma Atkarību izraisošo vielu lietošanas paradumi un tendences
skolēnu vidū datiem vairāk nekā divas trešdaļas nepilngadīgo skolēnu
uzskata, ka alus, sidrs vai alkoholiskie kokteiļi viņiem būtu ļoti viegli vai
diezgan viegli pieejami. Nedaudz grūtāk būtu iegūt vīnu, tomēr lielākajai daļai
skolēnu arī tas nesagādātu lielas grūtības. Gandrīz puse (49%) nepilngadīgo
skolēnu atzīst, ka arī stiprie alkoholiskie dzērieni viņiem būtu viegli vai
pat ļoti viegli pieejami. Vienlaikus arī attiecībā uz smēķēšanu 41%
nepilngadīgo skolēnu uzskata, ka, ja vien būtu vajadzība, cigaretes viņiem
iegūt būtu ļoti viegli, bet 34% skolēnu tas būtu diezgan viegli. Lai
mazinātu atkarību izraisošo vielu pieejamību nepilngadīgajiem, jāievieš
stingrākas sankcijas par alkohola un tabakas izstrādājumu pieejamību nepilngadīgajiem.
Saskaņā ar Bērnu tiesību aizsardzības likuma 10. panta pirmajā daļu bērnam ir
tiesības uz tādiem dzīves apstākļiem un labvēlīgu sociālo vidi, kas nodrošina
pilnvērtīgu fizisko un intelektuālo attīstību. Administratīvais
sods par fizisku un emocionālu vardarbību pret bērnu vai bērna nelikumīgu
iesaistīšanu pasākumos, vai bērna atstāšanu bez uzraudzības ir noteikts 2004.
gadā. 2004. gadā pēdējās izmaiņas tika ieviestas arī attiecībā uz bērna
aprūpes pienākumu nepildīšanu. Savukārt, administratīvais sods par bērna
iesaistīšanu ubagošanā tika ieviests 1998. gadā un soda sankcija nav mainīta.
Saskaņā ar
Iekšlietu ministrijas Informācijas centra datiem administratīvais sods par
172.2 panta pārkāpumu 2007. gadā
piemērots 80 personām (71 persona sodīta pēc 172.2 panta
pirmās daļas, bet 9 personas pēc 172.2 panta otrās daļas).
Savukārt, 2008. gadā administratīvais sods par 172.2 panta
pārkāpumu piemērots 112 personām (101 persona sodīta pēc 172.2
panta pirmās daļas, bet 11 personas pēc 172.2 panta otrās daļas). Administratīvais
sods par 172.4 panta pārkāpumu 2007. gadā piemērots 103 personām (100 personas
sodītas pēc 172.4 panta pirmās daļas, bet 3 personas pēc 172.4
panta otrās daļas). Savukārt, 2008. gadā administratīvais sods par 172.4
panta pārkāpumu piemērots 80 personām (76 personas sodītas pēc 172.4
panta pirmās daļas, bet 4 personas pēc 172.4 panta otrās daļas). Administratīvais
sods par 173. panta pārkāpumu piemērots 3766 personām (2379 personas sodītas
pēc 173. panta pirmās daļas, 887 personas pēc 173. panta otrās daļas, bet
500 personas pēc 173. panta trešās daļas. Ņemot vērā
statistikas datus un to, ka soda apmēri par minētajiem administratīvajiem
pārkāpumiem nav grozīti un ir salīdzinoši mazi, tie vairs nesasniedz
administratīvā soda mērķi audzināt likumu ievērošanu, kā arī, lai citas
personas neizdarītu pārkāpumus. Līdz 2008.
gada 29. jūnija grozījumiem Bērnu tiesību aizsardzības likumā attiecībā uz
bērnu iesaistīšanu skaistumkonkursos, modeļu aģentūru darbā, modeļu atlasē un
citos pasākumos, kas saistīti ar bērna ārējā izskata demonstrēšanu,
normatīvais regulējums bijis nepietiekams un pretrunīgi interpretējams. 2008. gada 29.
jūnijā pieņemtie Grozījumi Bērnu tiesību aizsardzības likumā precizē un
papildina līdzšinējo regulējumu, 50.1 pantā paredzot vispārīgu
regulējumu par to, kādos gadījumos bērnu var iesaistīt pasākumos. Bērnu tiesību
aizsardzības likuma 50.1 ceturtā daļa paredz, ka Ministru kabinets
nosaka kārtību, kādā bērnus var iesaistīt šā panta trešajā daļā minētajos
pasākumos, t.i., aktivitātēs (pasākumos), kas saistītas ar ārējā izskata
demonstrēšanu (modeļu skolas, tērpu demonstrēšana, preču reklamēšana u.c.
tamlīdzīgi pasākumi). Balstoties uz Bērnu tiesību aizsardzības
likuma 50.1 ceturtā daļā noteikto deleģējumu ir izstrādāts
Ministru kabineta noteikumu projekts Kārtība,
kādā bērnus var iesaistīt aktivitātēs (pasākumos), kas saistītas ar ārējā
izskata demonstrēšanu, kas paredz noteikt konkrētas prasības fiziskām vai
juridiskām personām, kas vēlas nodarboties ar bērnu iesaistīšanu dažādās ar
ārējā izskata demonstrēšanu saistītās darbībās (modeļu skolas, modeļu
aģentūras, reklāmas aģentūras u.tml.). Tāpat noteikumu projekts paredz
ierobežojumus bērna iesaistīšanai aktivitātēs (pasākumos), kas saistītas ar
ārējā izskata demonstrēšanu. Bērnu tiesību aizsardzības likuma 50.1 panta piektā daļa paredz, ka par
šajā pantā minēto aizliegumu un ierobežojumu pārkāpumiem personas saucamas
pie likumā noteiktās atbildības. Šobrīd atbildība par 50.1 panta
pārkāpumiem noteikta Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 172.3
pantā. Lai mazinātu apdraudējumu bērnu
tiesībām un likumiskām interesēm, kā arī motivētu personu ievērot
Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktās prasības, ir nepieciešams
palielināt naudas sodu apmēru par bērna iesaistīšanu pasākumā, kurā tiek
vērtēts vienīgi viņa ārējais izskats. Vienlaikus, tā
kā 2008. gada 29. jūnija grozījumi Bērnu tiesību aizsardzības likumā precizē
un papildina līdzšinējo Bērnu tiesību
aizsardzības likuma 50.1 panta regulējumu un uz tajā
noteiktā deleģējuma pamata ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts
Kārtība, kādā bērnus var iesaistīt aktivitātēs
(pasākumos), kas saistītas ar ārējā izskata demonstrēšanu (VSS-1991),
ir nepieciešams precizēt arī atbildību regulējošo normatīvo aktu, lai
motivētu fizisku un juridisku personu, kas iesaista bērnu aktivitātēs
(pasākumos), kas saistīti ar ārējā izskata demonstrēšanu, ievērot minētajā
noteikumu projektā noteiktās prasības. Tādējādi arī mazinot apdraudējumu
bērna tiesībām un likumiskajām interesēm, tai skaitā papildus risku, ka bērns
var kļūt par cilvēktirdzniecības upuri.
|
||||||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvais akts paredz : 1)
palielināt
soda apmēru par nepilngadīgā iesaistīšanu alkoholisko dzērienu lietošanā vai
nepilngadīgā novešanu līdz dzēruma stāvoklim; 2)
palielināt
soda apmēru par nepilngadīgo iesaistīšanu ubagošanā; 3)
palielināt
soda apmēru par fizisku un emocionālu vardarbību pret bērnu; 4)
atbildību par Bērnu tiesību aizsardzības
likuma 50.1 panta otrās daļas pārkāpumu, t.i., bērna iesaistīšanu
skaistumkonkursā; 5)  
;
atbildību par
Bērnu tiesību aizsardzības likuma 50.1 panta trešās un ceturtās
daļas pārkāpumu, t.sk., par Ministru kabineta noteikumu Kārtība, kādā bērnus var iesaistīt aktivitātēs (pasākumos),
kas saistītas ar ārējā izskata demonstrēšanu pārkāpumu; 6)
palielināt
soda apmēru par bērna atstāšanu bez uzraudzības; 7)
palielināt
soda apmēru par bērna aprūpes pienākumu nepildīšanu. Administratīvo
pārkāpumu lietas par bērna nelikumīgu iesaistīšanu pasākumos izskatīs Valsts
bērnu tiesību aizsardzības inspekcija, tāpēc attiecīgi precizēts Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksa 236.12
pants. |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||||
1.
Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
||||||||||||
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2.
preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3.
cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas
efektivitāte |
Nav attiecināms |
||||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
|
||||||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām
un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
||||||||||||
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; |
Normatīvā akta mērķis ir
samazināt apdraudējumu bērnu tiesībām un tiesiskām interesēm skaitu. Vienlaikus normatīvā akta
mērķis ir būtiski samazināt cilvēku tirdzniecības risku, īpaši attiecībā uz
nepilngadīgām personām. Tāpat būtiski tiks ierobežoti riska faktori, kas
saistīti ar bērnu prostitūciju un pornogrāfiju, pornogrāfisku materiālu
izgatavošanu un izplatīšanu. Normatīvais akts vienlaikus ietekmēs arī
interneta vidi, ievērojami samazinot iespējamus bērnu tiesību un interešu
apdraudējumu riskus. |
||||||||||||
5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
||||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
||||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
2009 |
Turpmākie trīs gadi
|
|||||||||||
2010 |
2011 |
2012 |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; |
Prognozējams valsts budžeta ieņēmumu pieaugums. Normatīvā akta
ietekmi uz valsts budžetu pašreiz nav iespējams prognozēt, jo tas atkarīgs no
kompetentās iestādes konstatētajiem pārkāpumiem. |
||||||||||||
1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
Prognozējams valsts budžeta ieņēmumu
pieaugums. Normatīvā akta ietekmi uz valsts budžetu pašreiz nav iespējams
prognozēt, jo tas atkarīgs no kompetentās iestādes konstatētajiem
pārkāpumiem. |
||||||||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; |
Nav attiecināms |
||||||||||||
2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
||||||||||||
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; |
Prognozējams valsts budžeta
ieņēmumu pieaugums. Normatīvā akta ietekmi uz valsts budžetu pašreiz nav
iespējams prognozēt, jo tas atkarīgs no kompetentās iestādes konstatētajiem
pārkāpumiem. |
||||||||||||
3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību
budžets |
Prognozējams valsts budžeta
ieņēmumu pieaugums. Normatīvā akta ietekmi uz valsts budžetu pašreiz nav
iespējams prognozēt, jo tas atkarīgs no kompetentās iestādes konstatētajiem
pārkāpumiem. |
||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
||||||||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins
(ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot
anotācijas pielikumā) |
Prognozējams valsts budžeta
ieņēmumu pieaugums. Normatīvā akta ietekmi uz valsts budžetu pašreiz nav
iespējams prognozēt, jo tas atkarīgs no kompetentās iestādes konstatētajiem
pārkāpumiem. |
||||||||||||
6. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvais
akts virzāms vienlaikus ar Ministru kabineta noteikumu projektu Kārtība, kādā bērnus var iesaistīt aktivitātēs
(pasākumos), kas saistītas ar ārējā izskata demonstrēšanu; |
||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||
|
|
||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Nav attiecināms
|
||||||||||||
2. Saistības pret citām
valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1. tabula |
|||||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu,
kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvajiem aktiem, veida
(piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums,
vadlīnijas, rekomendācijas) nosaukums, datums un numurs |
Nav attiecināms
|
||||||||||||
2. tabula |
|||||||||||||
Eiropas Savienības tiesību
akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu,
daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
|||||||||||
5. Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms
|
||||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms
|
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo
partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir
notikušas |
Izstrādājot
Ministru kabineta noteikumu projektu Kārtība,
kādā bērnus var iesaistīt aktivitātēs (pasākumos), kas saistītas ar ārējā
izskata demonstrēšanu, kurā noteiktas prasības, par kuru pārkāpumu
paredzēta atbildība šajā normatīvajā aktā, konsultācijas notika ar Latvijas
modeļu aģentu asociāciju, Latvijas vecāku apvienību VISI, Latvijas reklāmas
asociāciju, Valsts darba inspekciju, Valsts jaunatnes iniciatīvu centru,
Zandas Krancmanes modeļu skolu.
|
||||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu Kārtība, kādā bērnus var iesaistīt aktivitātēs
(pasākumos), kas saistītas ar ārējā izskata demonstrēšanu, kurā
noteiktas prasības, par kuru pārkāpumu paredzēta atbildība šajā normatīvajā
aktā, ir iestrādāti darba grupas kopīgi apspriestie priekšlikumi.
|
||||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids ir
izmantots un kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti |
Izstrādājot
Ministru kabineta noteikumu projektu Kārtība,
kādā bērnus var iesaistīt aktivitātēs (pasākumos), kas saistītas ar ārējā
izskata demonstrēšanu, kurā noteiktas prasības, par kuru pārkāpumu
paredzēta atbildība šajā normatīvajā aktā, tika izveidota darba grupa, kurā
piedalījās pārstāvji gan no valsts, gan nevalstiskajām institūcijām. Atsevišķi sabiedrības informēšanas pasākumi
nav veikti, taču notikušas dažādas diskusijas plašsaziņas līdzekļos. Pēc
Ministru kabineta noteikumu projekta Kārtība,
kādā bērnus var iesaistīt aktivitātēs (pasākumos), kas saistītas ar ārējā
izskata demonstrēšanu, kurā noteiktas prasības, par kuru pārkāpumu
paredzēta atbildība šajā normatīvajā aktā, izstrādāšanas par to informēti
plašsaziņas līdzekļi, tai skaitā Diena, LETA, kā arī to teksts ievietots
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas mājas lapā, dodot iespēju,
jebkuram interesentam izteikt savus priekšlikumus vai ierosinājumus. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar
ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas
|
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Nav attiecināms |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu
un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu
izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis.
Informācija par normatīvā akta ieviešanu tiks publicēta arī izdevumā
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, kā arī ievietota
informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Ja normatīvais akts ierobežo
indivīda tiesības, indivīds var Satversmes tiesas likuma noteiktajā kārtībā
iesniegt Satversmes tiesā pieteikumu par lietas ierosināšanu par normatīvā
akta atbilstību Satversmei (Satversmē noteikto pamattiesību aizskāruma
gadījumā). Indivīds savas
tiesības varēs aizstāvēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā,
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||
Bērnu, ģimenes un
sabiedrības
integrācijas lietu ministrs
V.Dombrovskis
Valsts sekretāre |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
I.Zalpētere |
S.Rāgs |
S.Atvara |
L.Rieksta-Riekstiņa |
20.03.2009. 15:00
A.Reinfelde
67359143; Andra.Reinfelde@bti.gov.lv;
I.Celmiņa
67356494; Inese.Celmina@bm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.29 |
2009.gada 5.maijā |
38.§
Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"
TA-391
___________________________________________________________
(I.Celmiņa, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Ekonomikas ministrs |
|
A.Kampars |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-29-0505-#38.doc
1