Likumprojekts "Grozījums likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"

 

 

Rīgā

 

08.05.2009.                Nr.90/TA-1053

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"". Likumprojektu izstrādāja Kultūras ministrija (atbildīgā amatpersona - Dambis 67229272, vkpai@latnet.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 6 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 5.maija sēdes protokola Nr.29  17.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs                                              V.Dombrovskis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"

 

Izdarīt likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 10.nr.; 1993, 24./25., 36.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 2001, 24.nr.; 2003, 24.nr.; 2005, 11.nr.; 2008, 24.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt 14.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

 

"Šā panta otrajā daļā minētos kultūras ministra lēmumus var pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Lēmumu pārsūdzēšana neaptur to darbību."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kultūras ministrs

I.Dālderis


 

Likumprojekta “Grozījums likumā

“Par kultūras pieminekļu aizsardzību”” anotācija

 

 

 I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

 1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

Likumprojekts “Grozījums likumā “Par kultūras pieminekļu aizsardzību”” (turpmāk – likumprojekts) izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdē (prot.Nr.80 41.§) 2.7.2.punktā doto uzdevumu – ņemot vērā Tieslietu ministrijas sagatavotā informatīvajā ziņojumā “Izvērtējums par administratīvā akta darbību vai izpildi administratīvā akta apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā” sniegto informāciju, līdz 2009.gada 31.janvārim sagatavot un iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem likumā “Par kultūras pieminekļu aizsardzību”. 

 

 2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

Saskaņā ar likuma “Par  kultūras pieminekļu aizsardzību” 14. pantu valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstu un grozījumus tajā apstiprina kultūras ministrs, valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa statusu objekts iegūst nākamajā dienā pēc attiecīgās informācijas publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Personām jānodrošina, lai tiktu saglabāti kultūras pieminekļi, kas ir to īpašumā (valdījumā), kultūras pieminekļu izmantošanā jāievēro Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas izdotie izmantošanas un saglabāšanas norādījumi, normatīvajos aktos noteiktie kultūras pieminekļu atsavināšanas ierobežojumi, kā arī saimnieciskās darbības ierobežojumi.

Ja adresāts tiesā apstrīd vai pārsūdz administratīvo aktu – kultūras ministra rīkojumu, ar kuru tā īpašumā esošs objekts iekļauts Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā, tad laika posmā no administratīvā akta apstrīdēšanas vai pārsūdzības, kas, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 80. un 185.pantu aptur administratīvā akta darbību, līdz gala nolēmumam īpašniekam nav saistoši normatīvo aktu noteikumi attiecībā uz kultūras pieminekļa izmantošanu un saglabāšanu, kas nozīmē, ka šajā laika posmā ir iespējams būtiski pārveidot vai pat iznīcināt attiecīgo objektu, kā arī izman tot to, neievērojot likumā “Par kultūras pieminekļu aizsardzību” noteiktos ierobežojumus.

 

 3.  Normatīvā akta projekta būtība

 

 

Likumprojekts paredz likumā “Par kultūras pieminekļu aizsardzību” kā kultūras pieminekļu aizsardzības nozares speciālajā likumā ietvert izņēmumu no vispārējā principa par administratīvo aktu darbību un izpildi, nosakot ka kultūras ministra lēmumu par valsts aizsargājama kultūras pieminekļa statusu (objekta iekļaušana Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā vai izslēgšana no tā) apstrīdēšana vai pārsūdzēšana, neaptur to darbību.

 

 4. Cita informācija

Nav attiecināms

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Nav attiecināms

 

2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

 

2.1. Nav attiecināms.

2.2. Nav attiecināms.

2.3. Nav attiecināms.

2.4 Nav attiecināms.

2.5. Nav attiecināms.

2.6. Nav attiecināms.

2.7. Nav attiecināms.

 

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

Nav attiecināms

 

 

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms

 

 

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

 

5.1. Nav attiecināms.

5.2. Nav attiecināms.

 

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

 

6.1. Nav attiecināms.

6.2. Nav attiecināms.

6.3. Nav attiecināms.

6.4. Nav attiecināms.

6.5. Nav attiecināms.

6.6. Nav attiecināms.

6.7. Nav attiecināms.

 

 

 7. Cita ietekme

Nav attiecināms

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

  

 (tūkst. latu)

Rādītāji

2009

Turpmākie trīs gadi

2010

2011

2012

1

2

3

4

5

 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

Nav ietekmes.

Nav ietekmes.

Nav ietekmes.

Nav ietekmes.

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

Nav ietekmes

Nav ietekmes

Nav  ietekmes

Nav ietekmes

 3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

Nav ietekmes

Nav ietekmes

Nav  ietekmes

Nav ietekmes

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

Nav ietekmes

Nav ietekmes

Nav  ietekmes

Nav ietekmes

 5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

 Nav ietekmes

 

 6. Cita informācija 

Nav attiecināms

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Jaunus normatīvos aktus papildus šim likumprojektam nav nepieciešams izdot.

 

 2. Cita informācija

Nav attiecināms

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 

 1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms

 

 2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Nav attiecināms

 

 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Nav attiecināms

 

 4. Atbilstības izvērtējums                                                                           

1.tabula

 

 Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Nav attiecināms

 

2.tabula

 

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

Komentāri

 

Nav attiecināms

 Nav attiecināms

 

 

Nav attiecināms

 

 5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

Nav attiecināms

 

 6. Cita informācija

Nav attiecināms

 

 

 VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

 

 1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdē (prot.Nr.80 41.§) 2.7.2.punktā doto uzdevumu.

 

 

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdē (prot.Nr.80 41.§) 2.7.2.punktā doto uzdevumu.

 

 

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdē (prot.Nr.80 41.§) 2.7.2.punktā doto uzdevumu.

 

 

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdē (prot.Nr.80 41.§) 2.7.2.punktā doto uzdevumu.

 

 

 5. Cita informācija

Nav attiecināms

 

 

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas netiek radītas.

 

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", izdevumā „Latvijas republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā „NAIS” un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē  - www.likumi.lv. 

 

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Persona savas tiesības varēs aizstāvēt saskaņā vispārējām administratīvo procesu regulējošām tiesību normām, vai nepieciešamības gadījumā vērsties ar konstitucionālo sūdzību Satversmes tiesā.

 

 4. Cita informācija

Nav attiecināms  

 

 

Kultūras ministrs                                                                               I. Dālderis

 

 

Valsts sekretāre

Juridiskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

__.__.2009.

__.__.2009.

__.__.2009.

__.__.2009.

S. Zvidriņa

D. Āboliņa

I. Duļķe

J. Dambis

 

 

 

24.03.2009 18:51:00

1204

L.Ābele

67228503, liga.abele@mantojums.lv


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.29

2009.gada 5.maijā

 

 

17.§

 

Likumprojekts "Grozījums likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību""

     TA-1053

___________________________________________________________

(V.Dombrovskis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir kultūras ministrs.

     

 

 

Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs

  

V.Dombrovskis

 

Ekonomikas ministrs

  

A.Kampars

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2009-MK-PROT-29-0505-#17.doc

1