Rīgā
08.05.2009. Nr.90/TA-1053
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto
likumprojektu "Grozījums likumā "Par kultūras pieminekļu
aizsardzību"". Likumprojektu izstrādāja Kultūras ministrija
(atbildīgā amatpersona - Dambis 67229272, vkpai@latnet.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 6 lpp.
3.
Ministru kabineta 2009.gada 5.maija sēdes protokola
Nr.29 17.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījums likumā "Par
kultūras pieminekļu aizsardzību"
Izdarīt likumā "Par kultūras pieminekļu
aizsardzību" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs,
1992, 10.nr.; 1993, 24./25., 36.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 2001, 24.nr.; 2003, 24.nr.;
2005, 11.nr.; 2008, 24.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 14.pantu ar piekto daļu šādā
redakcijā:
"Šā panta otrajā daļā minētos
kultūras ministra lēmumus var pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. Lēmumu pārsūdzēšana neaptur to darbību."
Kultūras ministrs
I.Dālderis
Likumprojekta Grozījums likumā
Par kultūras pieminekļu aizsardzību
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts
Grozījums likumā Par kultūras pieminekļu aizsardzību (turpmāk
likumprojekts) izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2008.gada
11.novembra sēdē (prot.Nr.80 41.§) 2.7.2.punktā doto uzdevumu ņemot vērā
Tieslietu ministrijas sagatavotā informatīvajā ziņojumā Izvērtējums par
administratīvā akta darbību vai izpildi administratīvā akta apstrīdēšanas vai
pārsūdzēšanas gadījumā sniegto informāciju, līdz 2009.gada 31.janvārim
sagatavot un iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu par
grozījumiem likumā Par kultūras pieminekļu aizsardzību. |
|
||||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saskaņā ar likuma Par kultūras
pieminekļu aizsardzību 14. pantu valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu
sarakstu un grozījumus tajā apstiprina kultūras ministrs, valsts aizsargājamā
kultūras pieminekļa statusu objekts iegūst nākamajā dienā pēc attiecīgās
informācijas publicēšanas laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Personām jānodrošina, lai tiktu saglabāti
kultūras pieminekļi, kas ir to īpašumā (valdījumā), kultūras pieminekļu
izmantošanā jāievēro Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas
izdotie izmantošanas un saglabāšanas norādījumi, normatīvajos aktos
noteiktie kultūras pieminekļu atsavināšanas ierobežojumi, kā arī
saimnieciskās darbības ierobežojumi. Ja adresāts tiesā
apstrīd vai pārsūdz administratīvo aktu kultūras ministra rīkojumu, ar kuru
tā īpašumā esošs objekts iekļauts Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu
sarakstā, tad laika posmā no administratīvā akta apstrīdēšanas vai
pārsūdzības, kas, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 80. un 185.pantu
aptur administratīvā akta darbību, līdz gala nolēmumam īpašniekam nav
saistoši normatīvo aktu noteikumi attiecībā uz kultūras pieminekļa
izmantošanu un saglabāšanu, kas nozīmē, ka šajā laika posmā ir iespējams
būtiski pārveidot vai pat iznīcināt attiecīgo objektu, kā arī izman
tot to,
neievērojot likumā Par kultūras pieminekļu aizsardzību noteiktos
ierobežojumus. |
|
||||||||
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz likumā Par kultūras
pieminekļu aizsardzību kā kultūras pieminekļu aizsardzības nozares
speciālajā likumā ietvert izņēmumu no vispārējā principa par administratīvo
aktu darbību un izpildi, nosakot ka kultūras ministra lēmumu par valsts
aizsargājama kultūras pieminekļa statusu (objekta iekļaušana Valsts
aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā vai izslēgšana no tā) apstrīdēšana
vai pārsūdzēšana, neaptur to darbību. |
|
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
|||||||||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
||||||||
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka
resursu izmantošanas efektivitāte |
2.1. Nav
attiecināms. 2.2. Nav
attiecināms. 2.3. Nav
attiecināms. 2.4 Nav
attiecināms. 2.5. Nav attiecināms. 2.6. Nav
attiecināms. 2.7. Nav attiecināms. |
|
||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
||||||||
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
5.1. Nav
attiecināms. 5.2. Nav
attiecināms. |
|
||||||||
6. Ietekme uz
vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
6.1. Nav
attiecināms. 6.2. Nav
attiecināms. 6.3. Nav
attiecināms. 6.4. Nav
attiecināms. 6.5. Nav
attiecināms. 6.6. Nav
attiecināms. 6.7. Nav
attiecināms. |
|
||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
|
(tūkst.
latu) |
|||||||||
Rādītāji |
2009 |
Turpmākie trīs
gadi |
||||||||
2010 |
2011 |
2012 |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
Nav
ietekmes. |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
Nav ietekmes. |
||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
Nav ietekmes |
Nav ietekmes |
Nav ietekmes |
Nav ietekmes |
||||||
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav ietekmes |
Nav ietekmes |
Nav ietekmes |
Nav ietekmes |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav ietekmes |
Nav ietekmes |
Nav ietekmes |
Nav ietekmes |
||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu
aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var
pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav ietekmes |
|||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jaunus normatīvos aktus papildus šim likumprojektam
nav nepieciešams izdot. |
|
||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|
||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|
||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums
1.tabula |
|
|||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību
aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula,
lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru
prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
||||||||
2.tabula |
|
|||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā
akta projektu |
|
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts
izstrādāts, pamatojoties uz
Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdē (prot.Nr.80 41.§) 2.7.2.punktā
doto uzdevumu. |
|
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts
izstrādāts, pamatojoties uz
Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdē (prot.Nr.80 41.§) 2.7.2.punktā
doto uzdevumu. |
|
||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un
sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts
izstrādāts, pamatojoties uz
Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdē (prot.Nr.80 41.§) 2.7.2.punktā
doto uzdevumu. |
|
||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. Likumprojekts
izstrādāts, pamatojoties uz
Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdē (prot.Nr.80 41.§) 2.7.2.punktā
doto uzdevumu. |
|
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas netiek
radītas. |
|
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks
informēta ar publikāciju laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", izdevumā
Latvijas republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī
ievietojot to informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas normatīvo aktu datu
bāzē - www.likumi.lv. |
|
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Persona savas tiesības varēs aizstāvēt
saskaņā vispārējām administratīvo
procesu regulējošām tiesību normām, vai nepieciešamības gadījumā
vērsties ar konstitucionālo sūdzību Satversmes tiesā. |
|
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||
Kultūras ministrs I. Dālderis
Valsts sekretāre |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
__.__.2009. |
__.__.2009. |
__.__.2009. |
__.__.2009. |
S. Zvidriņa |
D. Āboliņa |
I. Duļķe |
J. Dambis |
24.03.2009 18:51:00
1204
L.Ābele
67228503,
liga.abele@mantojums.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.29 |
2009.gada 5.maijā |
17.§
Likumprojekts "Grozījums likumā "Par kultūras pieminekļu aizsardzību""
TA-1053
___________________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir kultūras ministrs.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Ekonomikas ministrs |
|
A.Kampars |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-29-0505-#17.doc
1