Rīgā
08.05.2009. Nr.90/TA-763
Saeimas
Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi
Elektronisko dokumentu likumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131, signe.plumina@dvi.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 6 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 5.maija sēdes protokola Nr.29 50.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru
prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas
lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījumi Elektronisko dokumentu likumā
Izdarīt Elektronisko
dokumentu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002,
23.nr.; 2004, 11., 18., 23.nr.; 2006, 13., 15.nr.; 2007, 13.nr.) šādus
grozījumus:
1. Papildināt 10.pantu ar otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) Sertifikācijas
pakalpojumu sniedzēja akreditācijas un akreditācijas atjaunošanas valsts
nodevas apmēru un samaksas kārtību nosaka Ministru kabinets."
2. Papildināt pārejas noteikumus
ar 3.punktu šādā redakcijā:
"3. Ministru kabinets
līdz 2009.gada 1.septembrim izdod noteikumus par sertifikācijas pakalpojumu
sniedzēja akreditācijas un akreditācijas atjaunošanas valsts nodevu. Līdz jaunu
Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai piemērojami Ministru kabineta
2003.gada 8.aprīļa noteikumi Nr.159 "Noteikumi par sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja akreditācijas un akreditācijas
atjaunošanas valsts nodevu", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu."
Tieslietu ministrs
M.Segliņš
Likumprojekta
Grozījumi
Elektronisko dokumentu likumā
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Finanšu ministrijas
2008. gada 10. janvāra vēstule Nr. 5-3-02/106 un valsts
iestāžu juridisko dienestu 2003. gada 5. septembra sanāksme, kurā
tika nolemts, ka turpmāk Ministru kabineta noteikumi, kuri paredz noteikt
valsts nodevas apmēru, izdodami saskaņā ar speciālā likumā paredzētu
pilnvarojumu. |
|
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likuma Par nodokļiem
un nodevām 11.panta otrās daļas 53.punkts paredz, ka ir maksājama valsts
nodeva par sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja akreditāciju un akreditācijas
atjaunošanu (šo akreditāciju un akreditācijas atjaunošanu veic Datu valsts
inspekcija. Savukārt Ministru kabineta 2003.gada 8.aprīļa noteikumi Nr.159
Noteikumi par sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja akreditācijas un
akreditācijas atjaunošanas valsts nodevu pašreizējā redakcijā ir noteikts,
ka tie ir izdoti saskaņā ar likumu Par nodokļiem un nodevām 10.panta otro daļu,
un tie nosaka, ka ir maksājama valsts nodeva par sertifikācijas pakalpojumu
sniedzēja akreditāciju un par sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja
akreditācijas atjaunošanu. Finanšu ministrija ir
norādījusi, ka likuma Par nodokļiem un nodevām 10.panta otrā daļa nav
uzskatāma par pilnvarojumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par valsts
nodevām. |
|
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
Grozījumi Elektronisko dokumentu likumā (papildinot likuma 10.pantu ar otro
daļu) paredz deleģējumu, izdot Ministru kabineta noteikumus par sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja
akreditācijas un akreditācijas atjaunošanas valsts nodevu. |
|
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
|
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
|
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz
vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
|
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
|
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||
Rādītāji |
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
|
|||
2010 |
n+2 2011 |
2012 |
|
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|
|
|
|||||
|
|
|||||
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||||
6. Cita
informācija |
Ietekme uz valsts
budžetu nav ņemot vērā anotācijas I sadaļas 2.punktā norādīto un to, ka
nodevas apmērs nemainās. |
|||||
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Papildus jāizdod Ministru
kabineta noteikumu projekts Noteikumi par sertifikācijas pakalpojumu
sniedzēja akreditācijas un akreditācijas atjaunošanas valsts nodevu. Ministru
kabineta noteikumu projektu izstrādās Tieslietu ministrija. Ministru kabineta
noteikumu projekts ir izstrādāts. Ministru kabineta noteikumu projekts tiks
virzīts izskatīšanai uz Ministru kabinetu pēc likuma Grozījumi Elektronisko
dokumentu likumā spēkā stāšanās. |
|||
2. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
|||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms |
|||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms |
|||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
|||
2.tabula |
||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav |
|||
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
|||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
||
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas |
|
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
|
4. Konsultācijas
ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|
5. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
|
|
||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Nav attiecināms |
|
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā
laikrakstā Latvijas Vēstnesis, periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā, Normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS). Informācija tiks ievietota Datu valsts inspekcijas interneta mājas
lapā www.dvi.gov.lv. |
|
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var vērsties
ar konstitucionālo sūdzību Satversmes tiesā. |
|
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
|
Tieslietu
ministrs M. Segliņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Lazdovskis |
I. Bergmane |
L. Popova |
S.
Plūmiņa |
14.04.2009. 11:20
1041
M.Indāns
67223131, martins.indans@dvi.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.29 |
2009.gada 5.maijā |
50.§
Likumprojekts "Grozījumi Elektronisko dokumentu likumā"
TA-763
___________________________________________________________
(M.Segliņš, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Ekonomikas ministrs |
|
A.Kampars |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-29-0505-#50.doc
1