Rīgā
30.04.2009. Nr.90/TA-952
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Autortiesību likumā". Likumprojektu izstrādāja Kultūras ministrija (atbildīgā amatpersona - Bartkeviča 67330219, Leida.Bartkeviča@km.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 7 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 28.aprīļa sēdes
protokola Nr.27 38.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Izdarīt Autortiesību likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 11.nr.; 2003,
8.nr.; 2004, 10.nr.; 2007, 6.nr.; 2008, 3.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 67.pantu ar sesto
daļu šādā redakcijā:
"(6) Lēmumu par šā panta pirmajā daļā noteiktās
atļaujas anulēšanu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā
kārtībā. Lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību."
Kultūras ministrs
I.Dālderis
Grozījums Autortiesību likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu, uzdevumu u.tml. |
Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdes protokollēmums (prot.Nr.80, 41.§) attiecībā uz izvērtējumu par administratīvā akta darbību vai izpildi administratīvā akta apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā. |
|
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Administratīvā procesa likuma (turpmāk APL) 185. pants paredz, ka
pieteikuma par administratīvā akta atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu
vai spēkā neesošu iesniegšana tiesā aptur administratīvā akta darbību no
dienas, kad pieteikums saņemts tiesā, izņemot gadījumus, kad administratīvais
akts uzliek pienākumu samaksāt nodokli, nodevu vai veikt citu maksājumu
valsts vai pašvaldības budžetā, izņemot sodoša rakstura maksājumus (naudas
sodus un soda naudas); tas paredzēts citos likumos; iestāde, pamatodama
administratīvā akta izpildes steidzamību konkrētajā lietā, īpaši noteikusi,
ka ar pieteikuma iesniegšanu tiesā administratīvā akta darbība netiek
apturēta; policijas, robežsardzes, zemessardzes, Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienesta un citu likumā pilnvarotu amatpersonu administratīvie akti
izdoti, lai nekavējoties novērstu tiešas briesmas valsts drošībai,
sabiedriskajai kārtībai, personu dzīvībai, veselībai un mantai; pieteikumu
iesniedzis labvēlīga administratīvā akta adresāts, lai panāktu vēl
labvēlīgāka administratīvā akta izdošanu; administratīvais akts nodibina,
maina vai izbeidz iestādes amatpersonas tiesisko statusu; tiek pārsūdzēta
faktiskā rīcība; ar administratīvo aktu tiek atteikts nodibināt tiesiskas
attiecības; iesniegts pieteikums par vispārīgo administratīvo aktu;
administratīvais akts atceļ, anulē vai aptur speciālo atļauju (licenci,
sertifikātu, akreditāciju u.tml.); pieteikums iesniegts par tādu
administratīvo aktu, ar kuru saskaņā ar Administratīvā procesa likuma
86.panta otrās daļas 3. un 4.punktu atcelts adresātam labvēlīgs prettiesisks
administratīvais akts. Saskaņā ar Autortiesību likuma 67.pantu Kultūras ministrija izsniedz un anulē atļauju mantisko tiesību kolektīvā pārvaldījuma veikšanai, kā arī uzrauga mantisko tiesību kolektīvā pārvaldījuma organizāciju darbību. Kultūras ministrija anulē izsniegto atļauju, ja mantisko tiesību kolektīvā pārvaldījuma organizācija pēc atkārtota Kultūras ministrijas pieprasījuma nesniedz informāciju, kas nepieciešama uzraudzības veikšanai, ja šīs organizācijas darbība neatbilst Autortiesību likumam un trūkumi Kultūras ministrijas norādītajā termiņā nav novērsti. Piemērojot Administratīvā procesa likumā
noteikto vispārējo principu, ka administratīvā akta darbību vai izpildi
apstrīdēšanas vai pārsūdzības gadījumā aptur, iespējama situācija, ka,
pārsūdzot atļaujas anulēšanu tiesā, laikā, kad norisinās administratīvais
process attiecībā uz šo pārsūdzību, mantisko tiesību kolektīvā pārvaldījuma
organizācija turpina veikt mantisko tiesību kolektīvo administrēšanu. Darba
grupa, kura tika izveidota Administratīvā procesa likuma pārejas noteikumu
5.punktā dotā uzdevuma izpildei, atbalstīja, ka Autortiesību likumā
nepieciešams paredzēt, ka lēmuma par mantisko
tiesību kolektīvā pārvaldījuma organizācijas atļaujas anulēšanu pārsūdzēšana
neaptur lēmuma darbību. Likumprojektā ietvertais regulējums ir atbilstošs
Administratīvā procesa likuma 185.panta ceturtās daļas desmitajā punktā
noteiktajam izņēmumam. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts nosaka izņēmumu no vispārējā principa, paredzot noteikumu, ka administratīvā akta, ar kuru tiek anulēta atļauja, darbību vai izpildi neaptur tā pārsūdzēšanas gadījumā. |
|
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. inovācijas un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem un pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita ietekme. |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||
2010 |
2011 |
2012 |
||||||
|
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms. |
|||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmumsrezolūcija, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|||||||
2.tabula |
||||||||
Eiropas Savienības
tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta
projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||||||
|
|
Nav attiecināms |
||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, jo normatīvā akta projekts neizdara būtiskas pārmaiņas administratīvo tiesību sistēmā. Likumprojekts precizē APL atļautos izņēmumu gadījumus, kad pieteikums par administratīvā akta pārsūdzēšanu neaptur tā darbību. |
|||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms |
|||||||
|
|
|||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta ar jau esošo institūciju starpniecību. |
|||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Informācija par normatīvā akta ieviešanu tiks publicēta arī izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, kā arī ievietota informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. |
|||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Kultūras ministrijas lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā tiesā. |
|||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
Kultūras ministrs I.Dālderis
Kultūras ministrs |
Valsts sekretāres p.i. |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
I.Dālderis |
U.Lielpēters |
D.Āboliņa |
I.Duļķe |
L.Bartkeviča |
23.03.2009. 15:08
1232
L.Bartkeviča
67330219, Leida.Bartkevica@km.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.27 |
2009.gada 28.aprīlī |
38.§
Likumprojekts "Grozījums Autortiesību likumā"
TA-952
___________________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir kultūras ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-27-2804-#38.doc
1