Rīgā
30.04.2009. Nr.90/TA-439
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Eiropas kooperatīvo sabiedrību likumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Zikmane 67036941, Anita.Zikmane@tm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 7 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 28.aprīļa sēdes
protokola Nr.27 51.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījums Eiropas kooperatīvo
sabiedrību likumā
Izdarīt Eiropas kooperatīvo sabiedrību likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2006, 24.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt 2.panta otrajā daļā vārdus "likums "Par
darbinieku iesaistīšanos Eiropas kooperatīvajā sabiedrībā""
ar vārdiem "likums "Par darbinieku iesaistīšanu lēmumu pieņemšanā"".
Likums stājas spēkā
vienlaikus ar likumu "Par darbinieku iesaistīšanu lēmumu pieņemšanā".
Tieslietu ministra
vietā
reģionālās
attīstības un
pašvaldību lietu
ministrs
E.Zalāns
Likumprojekta "Grozījums Eiropas kooperatīvo sabiedrību
likumā"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs
|
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta
iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros
dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu
|
Nav attiecināms
|
|
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Lai nacionālajā regulējumā pilnībā pārņemtu
Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 26.oktobra direktīvas
2005/56/EK par kapitālsabiedrību pārrobežu apvienošanos (turpmāk -
direktīva 2005/56/EK) prasības, tika izstrādāts likumprojekts direktīvas
2005/56/EK 16.panta ieviešanai. Minētais pants paredz darbinieku līdzdalības
(pārstāvības) tiesību noteikšanu kapitālsabiedrību pārrobežu apvienošanas
gadījumā. Veicot konsultācijas par minēto likumprojektu ar Latvijas Darba
devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo
arodbiedrību asociācijas un Labklājības ministrijas pārstāvjiem, tika
konstatēts, ka šobrīd spēkā esošais darbinieku iesaistīšanas lēmumu
pieņemšanā normatīvais regulējums (Eiropas komercsabiedrību likums, likums
Par darbinieku iesaistīšanos Eiropas kooperatīvajā sabiedrībā) lielā mērā
dublē pamatprasības par darbinieku iesaistīšanu lēmumu pieņemšanā, tādējādi
būtu nepieciešams izstrādāt vienotu normatīvo aktu, kurā tiktu konsolidētas
tiesību normas par darbinieku iesaistīšanas noteikumiem. Ievērojot minēto,
tika izstrādāts likumprojekts Par darbinieku iesaistīšanu lēmumu
pieņemšanā, kura mērķis ir noteikt kārtību darbinieku iesaistīšanai lēmumu
pieņemšanā Eiropas komercsabiedrībā, Eiropas kooperatīvajā sabiedrībā un
iegūstošajā sabiedrībā kapitālsabiedrību pārrobežu apvienošanas gadījumā.
Likumā Par darbinieku iesaistīšanos Eiropas kooperatīvajā sabiedrībā
ietvertais regulējums ir pilnībā iestrādāts minētajā likumprojektā, un
atbilstoši likumprojekta Par darbinieku iesaistīšanos lēmumu pieņemšanā
pārejas noteikumam likums Par darbinieku iesaistīšanos Eiropas kooperatīvajā
sabiedrībā tiks atzīts par spēku zaudējušu. |
|
3. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts paredz aizstāt Eiropas kooperatīvo sabiedrību likumā
atsauci uz likumu Par darbinieku iesaistīšanos Eiropas kooperatīvajā
sabiedrībā ar atsauci uz likumu Par darbinieku iesaistīšanu lēmumu
pieņemšanā. |
|
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|
||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms
un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka
resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3.Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita ietekme |
Likumprojektam nav ietekmes uz darbinieku iesaistīšanas noteikumu
piemērošanu Eiropas kooperatīvajā sabiedrībā, jo darbinieku iesaistīšanas
noteikumi tiks regulēti likumā Par darbinieku iesaistīšanu lēmumu pieņemšanā. |
|
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2009 |
Turpmākie trīs gadi
|
||
2010 |
2011 |
2012 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi
no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumu papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Ņemot vērā, ka šobrīd spēkā
esošie normatīvie akti paredz mehānismu darbinieku iesaistīšanai lēmumu
pieņemšanā Eiropas kooperatīvajā sabiedrībā,
likumprojekts nerada papildus izdevumus vai ietekmi uz valsts budžetu. |
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus ir izstrādāti: 1) likumprojekts Par darbinieku
iesaistīšanu lēmumu pieņemšanā, kura mērķis ir noteikt kārtību darbinieku
iesaistīšanai lēmumu pieņemšanā Eiropas komercsabiedrībā, Eiropas
kooperatīvajā sabiedrībā un iegūstošajā sabiedrībā kapitālsabiedrību
pārrobežu apvienošanas gadījumā; 2) likumprojekts Grozījumi Eiropas
komercsabiedrību likumā, kurš paredz izslēgt tās Eiropas komercsabiedrību
likuma normas, kas regulē darbinieku iesaistīšanas kārtību, un papildināt
Eiropas komercsabiedrību likumu ar atsauci uz darbinieku iesaistīšanas lēmumu
pieņemšanā piemērojamo normatīvo regulējumu; 3) likumprojekts Grozījums Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas paredz atbildību par darbinieku
iesaistīšanas noteikumu pārkāpšanu Eiropas komercsabiedrībā, Eiropas
kooperatīvajā sabiedrībā un iegūstošajā sabiedrībā kapitālsabiedrību
pārrobežu apvienošanas gadījumā. 1) likumprojekts Par darbinieku
iesaistīšanu lēmumu pieņemšanā; 2) likumprojekts Grozījumi Eiropas
komercsabiedrību likumā; 3) likumprojekts Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Visi likumprojekti izskatīšanai Ministru
kabinetā un Saeimā ir virzāmi vienlaicīgi. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms
|
|||
2.Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1. tabula |
||||
Attiecīgo Eiropas
Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums,
direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms
|
|||
2. tabula |
||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||
|
Nav attiecināms |
|
||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms
|
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms
|
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta
projektu
|
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ir notikušas ar Latvijas Darba devēju
konfederāciju un Latvijas Brīvo arodbiedrību asociāciju.
|
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Darba devēju konfederācija un Latvijas Brīvo arodbiedrību
asociācija atbalsta vienota normatīvā
akta, kas regulētu darbinieku iesaistīšanu lēmumu pieņemšanā sabiedrībās ar
pārrobežu elementu, izstrādi. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti, jo likumprojekts
neierobežo indivīda tiesības un nerada papildus ietekmi uz tautsaimniecības
vai sabiedrības attīstību |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas
|
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde
|
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta
izpilde tiks nodrošināta esošo institūciju līdzšinējo funkciju ietvaros. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas
tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots
normatīvo aktu informācijas sistēmā NAIS, kā arī tiesību aktu portālā www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Tieslietu ministrs M.Segliņš
07.04.2009. 14:58
1174
J.Aleksejeva
67036996, julija.aleksejeva@tm.gov.lv
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
M.Lazdovskis |
I.Bergmane |
L.Popova |
A.Zikmane
|
LATVIJAS
REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.27 |
2009.gada 28.aprīlī |
51.§
Likumprojekts "Grozījums Eiropas kooperatīvo sabiedrību likumā"
TA-439
___________________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-27-2804-#51.doc
1