Rīgā
30.04.2009.
Nr.90/TA-519
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto
likumprojektu "Grozījums Pārtikas aprites uzraudzības likumā".
Likumprojektu izstrādāja Veselības ministrija (atbildīgā amatpersona - Zariņa 67876100, linda.zarina@vm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 6 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 28.aprīļa sēdes
protokola Nr.27 53.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Izdarīt Pārtikas aprites uzraudzības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 7.nr.; 2002, 2., 20.nr.;
2003, 24.nr.; 2004, 14., 23.nr.; 2006, 1.nr.; 2007, 3., 21.nr.; 2008, 3., 5.nr.)
šādu grozījumu:
Aizstāt 19.panta sestajā daļā vārdus "Veselības
ministrs" ar vārdiem "Ministru kabineta noteikta institūcija".
Veselības ministrs
I.Eglītis
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Pārtikas aprites uzraudzības likuma
19.panta sestajā daļā noteikto, veselības ministrs Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā uz laiku var noteikt dzeramajam ūdenim, kas konkrētā
ģeogrāfiskajā teritorijā tiek piegādāts iedzīvotājiem pa ūdensapgādes
sistēmām, pazeminātas nekaitīguma un kvalitātes prasības, ja tās nerada draudus
patērētāju veselībai un citādā veidā nav iespējams nodrošināt dzeramā ūdens
piegādi. Saskaņā ar minētā likuma normu, 2003.gada 29.aprīļa Minist
ru
kabineta noteikumu Nr.235 Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes
prasības, monitoringa un kontroles kārtība (turpmāk noteikumi) 19.punkts
nosaka, ka dzeramajam ūdenim var noteikt pazeminātas nekaitīguma vai
kvalitātes prasības uz laiku, kas nepārsniedz trīs gadus. Ja nepieciešams,
īpašo normu piemērošanu var pagarināt uz trijiem gadiem. Izņēmuma gadījumos
īpašo normu piemērošanu var pagarināt atkārtoti vēl uz trijiem gadiem. Saskaņā ar noteikumu 19.punktu, iesniegumu par īpašo normu noteikšanu komersants, ūdens piegādātājs, pašvaldība vai cits iesniedzējs iesniedz valsts aģentūrā Sabiedrības veselības aģentūra (turpmāk SVA). SVA izskata iesniegumu un iesniedz atzinumu Veselības ministrijā. Veselības ministrs, pamatojoties uz SVA atzinumu, nosaka dzeramajam ūdenim pazeminātas nekaitīguma un kvalitātes prasības. Tomēr praksē ir izveidojusies situācija, ka iesniedzējiem nav skaidrs, kur jāiesniedz pieteikums par īpašo normu piemērošanu. Bieži Veselības ministrija saņem iesniedzēju iesniegumus, kurus pārsūta SVA atzinuma sniegšanai, kā arī gan SVA, gan Veselības ministrija pieprasa papildus informāciju iesniedzējam, kā rezultātā tiek palielināts birokrātijas slogs un kavēta administratīvo aktu projektu par dzeramā ūdens īpašām normām sagatavošana. |
|
Likumprojekts paredz, ka turpmāk dzeramā ūdens pazeminātu nekaitīguma
un kvalitātes prasību noteikšana būs valsts aģentūras Sabiedrības veselības
aģentūra funkcija. Grozījums Pārtikas aprites uzraudzības likumā nodrošinās Veselības ministrijas un valsts aģentūras Sabiedrības veselības aģentūra funkciju optimizāciju dzeramā ūdens īpašo normu piešķiršanā un izveidos vienas pieturas aģentūru (valsts aģentūra Sabiedrības veselības aģentūra) ūdens apgādes uzņēmumiem pieteikumu par īpašo normu piemērošanu dzeramajam ūdenim iesniegšanā un lēmuma saņemšanā. |
Nav attiecināms. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
||||||
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
|||||
|
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
|||||
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
|||||
|
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
|||||
|
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
|||||
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
|||||
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
|||||
|
|
|
|||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||
|
|
tūkst.latu |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Trīs nākamie gadi |
|||||
2010 |
2011 |
2012 |
|||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
|||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
|||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
|||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par
tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Pēc likumprojekta pieņemšanas Saeimā
tiks izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts Grozījumi 2003.gada
29.aprīļa Ministru kabineta noteikumos Nr.235 Dzeramā ūdens obligātās
nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība, kas
paredz, ka iesniegumu par īpašo normu noteikšanu komersants, ūdens
piegādātājs, pašvaldība vai cits iesniedzējs iesniegs valsts aģentūrā
Sabiedrības veselības aģentūra (turpmāk SVA) kā līdz šim, taču SVA pēc
informācijas izskatīšanas atzinumu neiesniegs Veselības ministrijā, bet SVA
direktors Ministru kabineta noteiktajā kārtībā uz laiku varēs noteikt dzeramajam ūdenim pazeminātas nekaitīguma
un kvalitātes prasības. |
Nav attiecināms. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
|||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
|||
3.Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
|||
1. tabula |
||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|||
2. tabula |
||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
||
Nav attiecināms. |
||||
Nav attiecināms. |
||||
|
|
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||
Konsultācijas ir notikušas ar valsts aģentūru Sabiedrības veselības aģentūra. |
||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Valsts aģentūra Sabiedrības veselības aģentūra atbalsta grozījumu veikšanu Pārtikas aprites uzraudzības likumā. |
|||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|||
|
|
|||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas, taču tiek paplašinātas valsts aģentūras Sabiedrības veselības aģentūra funkcijas. |
|||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Informācija par normatīvā akta ieviešanu tiks publicēta arī izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, kā arī ievietota informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. |
|||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Ja normatīvais akts ierobežo indivīda tiesības, indivīds var Satversmes tiesas likuma noteiktajā kārtībā iesniegt Satversmes tiesā pieteikumu par lietas ierosināšanu par normatīvā akta atbilstību Satversmei (Satversmē noteikto pamattiesību aizskāruma gadījumā). Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|||
Ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
I. Eglītis |
A. Ploriņš |
M. Abaroniņš |
E.
Zorgevica-Prāma |
L. Zariņa |
12.03.2009. 11:04
1225
L. Zariņa
67876100, linda.zarina@vm.gov.lv
LATVIJAS
REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.27 |
2009.gada 28.aprīlī |
53.§
Likumprojekts "Grozījums Pārtikas aprites uzraudzības likumā"
TA-519
___________________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-27-2804-#53.doc