Likumprojekts "Grozījumi Ķemeru nacionālā parka likumā"

Rīgā

30.04.2009. Nr.90/TA-1170

Saeimas Prezidijam

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Ķemeru nacionālā parka likumā". Likumprojektu izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Nagle 67026424, ivita.nagle@vidm.gov.lv).

Minēto likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 9 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 28.aprīļa sēdes protokola Nr.27  59.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis

 

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 

 

Likumprojekts

Grozījumi Ķemeru nacionālā parka likumā

Izdarīt Ķemeru nacionālā parka likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 14.nr.; 2008, 3.nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt 6.panta otrās daļas 4.punktā vārdus "nacionālā parka administrācijas" ar vārdiem "Dabas aizsardzības pārvaldes".

2. Aizstāt 8.pantā vārdus "Nacionālā parka administrācija" ar vārdiem "Dabas aizsardzības pārvalde".

3. Izteikt 11.pantu šādā redakcijā:

"11.pants.

Nacionālā parka pārvaldi īsteno vides ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde – Dabas aizsardzības pārvalde."

4. Izslēgt 12. un 13.pantu.

5. Izteikt 14.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Lai saskaņotu dabas aizsardzības intereses un saimniecisko darbību nacionālā parka teritorijā, tiek izveidota nacionālā parka konsultatīvā padome. Padomes sastāvā ir pa vienam pārstāvim no Vides ministrijas, Veselības ministrijas, Zemkopības ministrijas, Valsts vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras, Valsts meža dienesta, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas, Latvijas Dabas fonda un Latvijas Ornitoloģijas biedrības, kā arī no divām organizācijām, kas pārstāv zemes īpašnieku vai parka iedzīvotāju intereses, un no katras vietējās pašvaldības, kuras teritorijā atrodas nacionālais parks."

6. Papildināt pārejas noteikumus ar 5.punktu šādā redakcijā:

"5. Līdz 2009.gada 1.jūnijam nacionālā parka pārvaldi īsteno Ķemeru nacionālā parka administrācija."

 

 

Vides ministra vietā –

labklājības ministrs

U.Augulis

 

Likumprojekta

„Grozījumi Ķemeru nacionālā parka likumā”

anotācija

 

 I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

  Grozījumu nepieciešamību nosaka:

1) Ministru kabineta 2008.gada 12.augusta sēdes protokola Nr.58 5§ 2.punkts.

2) Ministru kabineta rīkojuma projekts ”Par Dabas aizsardzības pārvaldes, Rāznas nacionālā parka administrācijas, Ķemeru nacionālā parka administrācijas, Gaujas nacionālā parka administrācijas, Slīteres nacionālā parka administrācijas, Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta administrācijas un Teiču dabas rezervāta reorganizāciju", izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē 12.03.2009. (VSS-420), Ministru kabineta noteikumu projekts „Dabas aizsardzības pārvaldes nolikums” , izslidināts Valsts sekretāru sanāksmē 12.03.2009. (VSS-421).

 2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

1)Atbilstoši likuma „Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” 25.panta sestajai daļai, dabas aizsardzības normatīvo aktu efektīvai izpildei un vienotas dabas aizsardzības politikas realizēšanai Ministru kabinets izveido Dabas aizsardzības pārvaldi. Ministru kabineta rīkojuma projekts „Par Dabas aizsardzības pārvaldes, Rāznas nacionālā parka administrācijas, Ķemeru nacionālā parka administrācijas, Gaujas nacionālā parka administrācijas, Slīteres nacionālā parka administrācijas, Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta administrācijas un Teiču dabas rezervāta reorganizāciju” (VSS-420) paredz ar 2009.gada 1.jūniju apvienot Vides ministrijas pārraudzībā esošās tiešās pārvaldes iestādes Gaujas nacionālā parka administrāciju un Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta administrāciju ar Vides ministrijas pakļautībā esošajām tiešās pārvaldes iestādēm - Dabas aizsardzības pārvaldi, Rāznas nacionālā parka administrāciju, Ķemeru nacionālā parka administrāciju, Slīteres nacionālā parka administrāciju un Teiču dabas rezervāta administrāciju un izveidot Vides ministrijas pakļautībā esošu tiešās pārvaldes iestādi ar nosaukumu Dabas aizsardzības pārvalde. Izveidojot vienu institūciju - Dabas aizsardzības pārvaldi, turpmāk tiks vienoti īstenota dabas aizsardzības politika visā Latvijas teritorijā un efektīvi veikta īpaši aizsargājamo dabas teritoriju apsaimniekošana.

2) Lai saskaņoto dabas aizsardzības intereses un saimniecisko darbību nacionālā parka teritorijā ir izveidota nacionālā parka konsultatīvā padome. Ķemeru nacionālā parka likuma 14.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka konsultatīvās padomes sastāvā ir pa vienam pārstāvim no Vides ministrijas, Dabas aizsardzības pārvaldes, Veselības ministrijas, Zemkopības ministrijas, Valsts vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras, Valsts meža dienesta, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas, Latvijas Dabas fonda, Latvijas Ornitoloģijas biedrības un no katras vietējās pašvaldības, kuras teritorijā atrodas nacionālais parks.

 3.  Normatīvā akta projekta būtība

 

 

Likumprojektā iekļauti grozījumi, kas ir nepieciešami saistībā ar vienotas dabas aizsardzības institūcijas – Dabas aizsardzības pārvaldes izveidi līdz 2009. gada 1. jūnijam. Likumprojekts saskaņots ar augstāk minēto rīkojuma projektu (VSS-420) un noteikumu projektu (VSS-421).

Konsultatīvās padomes sastāvā nav iekļauta neviena organizācija, kas tiešā veidā pārstāvētu meža un zemes īpašnieku vai aizsargājamās teritorijas iedzīvotāju intereses. Tādēļ likumprojekts paredz Ķemeru nacionālā parka konsultatīvās padomes sastāvā iekļaut šo organizāciju pārstāvjus, lai veicinātu dabas aizsardzības un saimniecisko interešu saskaņošanu, kā arī svītrot Dabas aizsardzības pārvaldes pārstāvi, jo pēc plānotās reorganizācijas Dabas aizsardzības pārvalde un Ķemeru nacionālā parka administrācija būs viena institūcija.

 4. Cita informācija

Nav

 

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

  Tiks veicināta dabas aizsardzības un saimniecisko interešu saskaņošana.

 2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

  Likumprojekts šo jomu neskar

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

  Dabas aizsardzības pārvaldes reorganizācijas rezultātā tiks veikta administratīvo funkciju centralizācija, veidojot resursu ietaupījumu un samazinot administratīvo funkciju slogu.

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

 

5.2. nodarbinātība

Iekļaujot zemes īpašnieku un parka iedzīvotāju pārstāvjus nacionālā parka konsultatīvajā padomē, tiks uzklausīts noteiktas sociālas grupas viedoklis

Likumprojekts šo jomu neskar

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

  Tiks veicināta dabas aizsardzības un saimniecisko interešu saskaņošana.

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Tiks veicināta dabas aizsardzības mērķu sasniegšana

Tiks veicināta dabas aizsardzības mērķu sasniegšana

Nav

 7. Cita ietekme

  Nav

 

 III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

  

 (tūkst. latu)

 Rādītāji

 2009

 Turpmākie trīs gadi

 2010

 2011

 2013

 1

 2

 3

 4

 5

 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

 

 

1.3. pašvaldību budžets

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

 

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

 

2.3. pašvaldību budžets 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 3. Finansiālā ietekme:

 

 

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

 

3.2. speciālais budžets;

 

3.3. pašvaldību budžets 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar  

Likumprojekts šo jomu neskar

 Likumprojekts šo jomu neskar

 5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

  

 Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

 

 6. Cita informācija 

Ietaupījums no dabas aizsardzības institūciju reorganizācijas, izveidojot vienotu pārvaldes institūciju, - Dabas aizsardzības pārvaldi, paliks nozares pasākumiem.

 

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. 

 Sagatavoti grozījumi Ministru kabineta 2002. gada 29. janvāra noteikumu Nr. 43 „Ķemeru nacionālā parka konsultatīvās padomes nolikums”. Izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē 26.03.2009. (VSS- 487). Noteikumu projekts tiks papildināts ar jaunu punktu, svītrojot 4. punktu, lai novērstu tiesību normu dublēšanos attiecībā uz Ķemeru nacionālā parka konsultatīvās padomes sastāvu, jo tas jau pilnībā ir noteikts Ķemeru nacionālā parka likuma 14. pantā.

 2. Cita informācija

  Nav

 

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 1. Saistības pret Eiropas Savienību

  Likumprojekts šo jomu neskar

 2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

  Likumprojekts šo jomu neskar

 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

  Likumprojekts šo jomu neskar

 

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

  Likumprojekts šo jomu neskar

  2.tabula

 Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

 Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

 Komentāri

 Nav

 Nav  

Nav   

 5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

  Nav

 6. Cita informācija

  Nav

 

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

  Konsultācijas nav notikušas

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

  Nav

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

 Likumprojekts ievietots Vides ministrijas mājas lapā

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

 Konsultācijas ar ekspertiem nav notikušas

 5. Cita informācija

  Nav

 

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Tiks izveidota jauna Vides ministrijas pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde -Dabas aizsardzības pārvalde.

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta vispārējā kārtībā. Pēc pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā”, kā arī Vides ministrijas mājas lapā.

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīdam ir iespējas aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo, atbilstoši Latvijas Republikas normatīviem aktiem un Latvijai saistošajiem starptautiskajiem tiesību aktiem.

 4. Cita informācija

Nav

 

 Vides ministrs R.Vējonis

  

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā persona

Atbildīgā amatpersona

G.Puķītis

A.Stašāne

V.Puriņš

I. Nagle

14.04.2009 14.20

1560

I.Nagle

67026424, ivita.nagle@vidm.gov.lv

 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

Rīgā

Nr.27

2009.gada 28.aprīlī

 

59.§

Likumprojekts "Grozījumi Ķemeru nacionālā parka likumā"

     TA-1170

___________________________________________________________

(D.Vilkaste, V.Dombrovskis)

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir vides ministrs.

     3. Lūgt Saeimu atzīt likumprojektu par steidzamu.

 

Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs

  

V.Dombrovskis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

2009-MK-PROT-27-2804-#59.doc

1