Rīgā
16.04.2009. Nr.90/TA-1116
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja likumā". Likumprojektu izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Lācis 67082897, andris.lacis@mk.gov.lv).
Minēto
likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 14.aprīļa
sēdes protokola Nr.24 32.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījumi Satversmes
aizsardzības biroja likumā
Izdarīt Satversmes aizsardzības biroja likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; 1996,
23.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 8.nr.; 2004, 9.nr.) šādus grozījumus:
1. 3.pantā:
izslēgt 10.punktu;
papildināt pantu ar 11.punktu šādā redakcijā:
"11) Valsts apdraudējuma analīzes
sagatavošana sadarbībā ar Drošības policiju un Militārās izlūkošanas un
drošības dienestu."
2. Aizstāt 5.panta devītajā daļā vārdus
"Nacionālās drošības padomei un Informācijas analīzes dienestam" ar
vārdiem "un Nacionālās drošības padomei".
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu
ministrs
V.Dombrovskis
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Likumprojekts sagatavots, lai
izpildītu Ministru kabineta 2009.gada 23.marta sēdē dotu uzdevumu (prot.
Nr.20 1.§ 5.punkts), kurš paredz Informācijas analīzes dienesta likvidāciju
ar 2009.gada 1.jūniju |
2.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Informācijas analīzes dienests ir Ministru prezidenta pārraudzībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kuras pamatfunkcija ir saistīta ar valsts drošības iestāžu sniegtās informācijas apkopošanu, izvērtēšanu un analīzi, kā arī priekšlikumu un ieteikumu sagatavošanu Saeimas Nacionālās drošības komisijai, Nacionālās drošības padomei, Valsts prezidentam un Ministru prezidentam nacionālās drošības jomā. Izvērtējot Informācijas analīzes dienesta sadarbības rezultātus ar valsts drošības iestādēm un valsts pārvaldes augstāko iestāžu amatpersonām, kā arī ekonomisko situāciju valstī, ir secināms, ka apritē esošās informācijas apjoms nerada pamatu tādas atsevišķas iestādes pastāvēšanas nepieciešamībai, kura apkopotu un analizētu valsts drošības iestāžu iesniegto informāciju un uz tās pamata gatavotu priekšlikumus nacionālās drošības jomā. Turklāt atbilstoši Valsts drošības iestāžu likuma 10.panta pirmās daļas 1. un 3.punktam katras valsts drošības iestādes galvenajās funkcijās ietilpst politiskās, ekonomiskās, sociālās, militārās, zinātniskās, tehniskās un citas ar valsts drošības un ekoloģiskajiem apdraudējumiem saistītās informācijas vākšana, uzkrāšana un analīze, kā arī valsts drošības apdraudējumu prognozēšana, priekšlikumu, rekomendāciju un programmu izstrādāšana valsts drošības jautājumos |
Likumprojekts paredz svītrot vai
redakcionāli precizēt Satversmes aizsardzības biroja likuma normas, kuras ir
saistītas ar Informācijas analīzes dienestu, kā arī paredz atjaunot
Satversmes aizsardzības biroja funkciju Valsts apdraudējuma analīzes
sagatavošana. Minēto funkciju paredzēts īstenot sadarbībā ar Drošības
policiju un Militārās izlūkošanas un drošības dienestu |
|
4.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
Savlaicīga ar
nacionālo drošību saistītās informācijas nonākšana valsts augstāko
amatpersonu un kompetento institūciju rīcībā veicinās pareizu un adekvātu
reaģēšanu, kas kopumā radīs labvēlīgus apstākļus sabiedrības un tautsaimniecības
attīstībai |
|
Nav attiecināms |
|
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām |
Nav attiecināms |
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6.
Ietekme uz vidi: 6.1.
dabas resursu lietošana 6.2.
ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē 6.3.
darbības radītie atkritumi 6.4.
ķīmisko vielu produktu ražošana 6.5.
ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem 6.6.
ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām 6.7.
cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||||
Rādītāji |
"N" gads |
Turpmākie trīs gadi |
|
||||||
|
|
n+1 |
n+2 |
n+3 |
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi 1.2.
speciālais budžets 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi 2.2.
speciālais budžets 2.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||
3.
Finansiālā ietekme: 3.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi 3.2.
speciālais budžets 3.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu
ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|
|||||||
6.
Cita informācija |
Informācija par Informācijas analīzes dienesta
likvidācijas ietekmi uz valsts budžetu ietverta anotācijā likumprojektam
"Grozījumi Nacionālās drošības likumā" |
|
|||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par to
sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vienlaikus ar sagatavoto likumprojektu tiek virzīti: likumprojekts "Grozījumi likumā "Par interešu konflikta
novēršanu valsts amatpersonu darbībā""; likumprojekts "Grozījumi Nacionālās drošības likumā"; likumprojekts "Grozījums Valsts drošības iestāžu likumā". Pēc minēto likumprojektu pieņemšanas Saeimā būs jāveic grozījumi
vairākos Ministru kabineta līmeņ
a normatīvajos aktos. Projektus sagatavos
Valsts kanceleja |
|
|||||||
2.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|
|||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām
un organizācijām |
Nav attiecināms |
|
|||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
|||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||
To attiecīgo Eiropas Savienības tiesību
aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula,
lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru
prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
|||||||
2.tabula |
|
||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta numurs (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību numurus) |
Komentāri |
|
||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
|||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
||||||||
Konsultācijas nav
notikušas |
|
||||||||
2.
Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav
notikušas |
|
|||||||
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|
||||||||
Konsultācijas nav
notikušas |
|
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību
puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts
institūcijas netiek radītas. Valsts apdraudējuma analīzi gatavos Satversmes
aizsardzības birojs sadarbībā ar Drošības policiju un Militārās izlūkošanas
un drošības dienestu |
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks
publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un būs pieejams Normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS) un datubāzē www.likumi.lv |
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesiskajām attiecībām,
kas izriet no likuma, ir piemērojams vispārējais administratīvais process |
Nav attiecināms |
Valsts kancelejas
direktore |
Valsts kancelejas
direktora vietniece tiesību aktu lietās |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
G.Veismane |
E.Dreimane |
Dz.Galvenieks |
A.Lācis |
1119
26.03.2009.
A.Lācis 67082897
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.24 |
2009.gada 14.aprīlī |
32.§
Likumprojekts "Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja likumā"
TA-1116
___________________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir Ministru prezidents.
3. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu par steidzamu.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-24-1404-#32.doc
1