Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

16.04.2009.                Nr.90/TA-1116

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja likumā". Likumprojektu izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Lācis 67082897, andris.lacis@mk.gov.lv).

Minēto likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 5 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 14.aprīļa sēdes protokola Nr.24  32.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs                                              V.Dombrovskis

 

 

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja likumā

 

Izdarīt Satversmes aizsardzības biroja likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; 1996, 23.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 8.nr.; 2004, 9.nr.) šādus grozījumus:

 

1.  3.pantā:

izslēgt 10.punktu;

papildināt pantu ar 11.punktu šādā redakcijā:

 

"11) Valsts apdraudējuma analīzes sagatavošana sadarbībā ar Drošības policiju un Militārās izlūkošanas un drošības dienestu."

 

2. Aizstāt 5.panta devītajā daļā vārdus "Nacionālās drošības padomei un Informācijas analīzes dienestam" ar vārdiem "un Nacionālās drošības padomei".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs

V.Dombrovskis


 

Anotācija

likumprojektam "Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja likumā"

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

Likumprojekts sagatavots, lai izpildītu Ministru kabineta 2009.gada 23.marta sēdē dotu uzdevumu (prot. Nr.20 1.§ 5.punkts), kurš paredz Informācijas analīzes dienesta likvidāciju ar 2009.gada 1.jūniju

2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

Informācijas analīzes dienests ir Ministru prezidenta pārraudzībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kuras pamatfunkcija ir saistīta ar valsts drošības iestāžu sniegtās informācijas apkopošanu, izvērtēšanu un analīzi, kā arī priekšlikumu un ieteikumu sagatavošanu Saeimas Nacionālās drošības komisijai, Nacionālās drošības padomei, Valsts prezidentam un Ministru prezidentam nacionālās drošības jomā.

Izvērtējot Informācijas analīzes dienesta sadarbības rezultātus ar valsts drošības iestādēm un valsts pārvaldes augstāko iestāžu amatpersonām, kā arī ekonomisko situāciju valstī, ir secināms, ka apritē esošās informācijas apjoms nerada pamatu tādas atsevišķas iestādes pastāvēšanas nepieciešamībai, kura apkopotu un analizētu valsts drošības iestāžu iesniegto informāciju un uz tās pamata gatavotu priekšlikumus nacionālās drošības jomā.

Turklāt atbilstoši Valsts drošības iestāžu likuma 10.panta pirmās daļas 1. un 3.punktam katras valsts drošības iestādes galvenajās funkcijās ietilpst politiskās, ekonomiskās, sociālās, militārās, zinātniskās, tehniskās un citas ar valsts drošības un ekoloģiskajiem apdraudējumiem saistītās informācijas vākšana, uzkrāšana un analīze, kā arī valsts drošības apdraudējumu prognozēšana, priekšlikumu, rekomendāciju un programmu izstrādāšana valsts drošības jautājumos

3. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz svītrot vai redakcionāli precizēt Satversmes aizsardzības biroja likuma normas, kuras ir saistītas ar Informācijas analīzes dienestu, kā arī paredz atjaunot Satversmes aizsardzības biroja funkciju – Valsts apdraudējuma analīzes sagatavošana. Minēto funkciju paredzēts īstenot sadarbībā ar Drošības policiju un Militārās izlūkošanas un drošības dienestu

4. Cita informācija

Nav attiecināms

 


 



II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Savlaicīga ar nacionālo drošību saistītās informācijas nonākšana valsts augstāko amatpersonu un kompetento institūciju rīcībā veicinās pareizu un adekvātu reaģēšanu, kas kopumā radīs labvēlīgus apstākļus sabiedrības un tautsaimniecības attīstībai

2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte

2.3. cenas

2.4. eksporta un importa apjoms

2.5. konkurences apstākļi

2.6. jauninājumi un pētījumi

2.7. resursu izmantošanas augstāka efektivitāte

Nav attiecināms

 

3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

Nav attiecināms

 

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms

5. Sociālā ietekme:

5.1. sociālās situācijas izmaiņas

5.2. nodarbinātība

Nav attiecināms

 

6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē

6.3. darbības radītie atkritumi

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

Nav attiecināms

7. Cita ietekme

Nav attiecināms

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

(tūkst. latu)

 

Rādītāji

"N" gads

Turpmākie trīs gadi

 

 

 

n+1

n+2

n+3

 

1

2

3

4

5

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

1.2. speciālais budžets

1.3. pašvaldību budžets

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attieci­nāms

Nav attiecināms

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

2.2. speciālais budžets

2.3. pašvaldību budžets

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attieci­nāms

Nav attiecināms

 

3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

3.2. speciālais budžets

3.3. pašvaldību budžets

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attieci­nāms

Nav attiecināms

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attieci­nāms

Nav attiecināms

 

5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu  aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

Nav attiecināms

 

6. Cita informācija

Informācija par Informācijas analīzes dienesta likvidācijas ietekmi uz valsts budžetu ietverta anotācijā likumprojektam "Grozījumi Nacionālās drošības likumā"

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par to sagatavošanu.

Par Ministru kabineta noteiku­miem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Vienlaikus ar sagatavoto likumprojektu tiek virzīti:

– likumprojekts "Grozījumi likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"";

– likumprojekts "Grozījumi Nacionālās drošības likumā";

– likumprojekts "Grozījums Valsts drošības iestāžu likumā".

Pēc minēto likumprojektu pieņemšanas Saeimā būs jāveic grozījumi vairākos Ministru kabineta līmeņ a normatīvajos aktos. Projektus sagatavos Valsts kanceleja

 

2. Cita informācija

Nav attiecināms

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms

 

2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Nav attiecināms

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Nav attiecināms

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 

To attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Nav attiecināms

 

 

2.tabula

 

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta numurs (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību numurus)

Komentāri

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 

5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

Nav attiecināms

 

6. Cita informācija

Nav attiecināms

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

 

1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

 

 

2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas

 

 

3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

 

4. Konsultācijas ar ekspertiem

Konsultācijas nav notikušas

 

5. Cita informācija

Nav attiecināms

 


 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Valsts apdraudējuma analīzi gatavos Satversmes aizsardzības birojs sadarbībā ar Drošības policiju un Militārās izlūkošanas un drošības dienestu

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likumprojekts tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un būs pieejams Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un datubāzē www.likumi.lv

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no likuma, ir piemērojams vispārējais administratīvais process

4. Cita informācija

Nav attiecināms

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs      V.Dombrovskis

 

 

Valsts kancelejas direktore

Valsts kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

G.Veismane

E.Dreimane

Dz.Galvenieks

A.Lācis

 

 

 

 

1119

26.03.2009.

A.Lācis 67082897


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.24

2009.gada 14.aprīlī

 

 

32.§

 

Likumprojekts "Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja likumā"

     TA-1116

___________________________________________________________

(V.Dombrovskis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir Ministru prezidents.

     3. Lūgt Saeimu atzīt likumprojektu par steidzamu.

 

 

Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs

  

V.Dombrovskis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2009-MK-PROT-24-1404-#32.doc

1