Rīgā
16.04.2009. Nr.90/TA-1115
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Valsts drošības iestāžu likumā". Likumprojektu izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Lācis 67082897, andris.lacis@mk.gov.lv).
Minēto
likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 14.aprīļa
sēdes protokola Nr.24 31.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījums Valsts drošības
iestāžu likumā
Izdarīt Valsts drošības iestāžu likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; 1995,
18.nr.; 1996, 23.nr.; 1998, 12.nr.; 1999, 14.nr.; 2000, 15.nr.; 2002, 2.,
16.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 14., 22.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 9., 16.nr.; 2009,
2.nr.) šādu grozījumu:
Izslēgt 10.panta otro daļu.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs
V.Dombrovskis
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
|||||||
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Likumprojekts sagatavots, lai
izpildītu Ministru kabineta 2009.gada 23.marta sēdē dotu uzdevumu (prot.
Nr.20 1.§ 5.punkts), kurš paredz Informācijas analīzes dienesta likvidāciju
ar 2009.gada 1.jūniju. |
|
||||||
2.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Informācijas analīzes dienests ir Ministru prezidenta pārraudzībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kuras pamatfunkcija ir saistīta ar valsts drošības iestāžu sniegtās informācijas apkopošanu, izvērtēšanu un analīzi, kā arī priekšlikumu un ieteikumu sagatavošanu Saeimas Nacionālās drošības komisijai, Nacionālās drošības padomei, Valsts prezidentam un Ministru prezidentam nacionālās drošības jomā. Izvērtējot Informācijas analīzes dienesta sadarbības rezultātus ar valsts drošības iestādēm un valsts pārvaldes augstāko iestāžu amatpersonām, kā arī ekonomisko situāciju valstī, ir secināms, ka apritē esošās informācijas apjoms nerada pamatu atsevišķas tādas iestādes pastāvēšanas nepieciešamībai, kura apkopotu un analizētu valsts drošības iestāžu iesniegto informāciju un uz tās pamata gatavotu priekšlikumus nacionālās drošības jomā. Turklāt, atbilstoši Valsts drošības iestāžu likuma 10.panta pirmās daļas 1. un 3.punktam, katras valsts drošības iestādes galvenajās funkcijās ietilpst politiskās, ekonomiskās, sociālās, militārās, zinātniskās, tehniskās un citas ar valsts drošības un ekoloģiskajiem apdraudējumiem saistītās informācijas vākšana, uzkrāšana un analīze, kā arī valsts drošības apdraudējumu prognozēšana, priekšlikumu, rekomendāciju un programmu izstrādāšana valsts drošības jautājumos. |
|
||||||
Likumprojekts izslēdz no Valsts drošības
iestāžu likuma normu, kura paredz
pienākumu valsts drošības iestādēm visu sagatavoto
informāciju, kas skar vai var skart valsts drošības intereses, nodod
Informācijas analīzes dienestam. |
|
|||||||
4.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
|||||||
Nav attiecināms |
|
|||||||
Nav attiecināms |
|
|||||||
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
||||||
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām |
Nav attiecināms |
|
||||||
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
||||||
6.
Ietekme uz vidi: 6.1.
dabas resursu lietošana; 6.2.
ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4.
ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5.
ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.
ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.
cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
||||||
Nav attiecināms |
|
|||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
|||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
|
|||||
|
|
n+1 |
n+2 |
n+3 |
|
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|||
2.
Finansiālā ietekme: 2.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu
ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|
||||||
6.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kur
u izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vienlaikus ar sagatavoto likumprojektu tiek virzīti: - likumprojekts "Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja
likumā"; - likumprojekts "Grozījumi Nacionālās drošības likumā"; - likumprojekts "Grozījumi likumā "Par interešu konflikta
novēršanu valsts amatpersonu darbībā"". Pēc minēto likumprojektu pieņemšanas Saeimā būs jāveic grozījumi
vairākos Ministru kabineta līmeņa normatīvajos aktos. Projektus gatavos
Valsts kanceleja. |
|
||||||
2.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
|||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|
||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām
un organizācijām |
Nav attiecināms |
|
||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu
veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula,
lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru
prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|||
2.tabula |
||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||
Konsultācijas nav
notikušas |
||||
2.
Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav
notikušas |
|||
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
||||
Konsultācijas nav
notikušas |
||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību
puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. |
|||
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks
publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un būs pieejams Normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS) un datubāzē www.likumi.lv |
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesiskajām attiecībām,
kas izriet no likuma, ir piemērojams vispārējais administratīvais process |
Nav attiecināms |
Ministru prezidents, Bērnu, ģimenes un
sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Valsts kancelejas
direktore |
Valsts kancelejas
direktora vietniece tiesību aktu lietās |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
G.Veismane |
E.Dreimane |
Dz.Galvenieks |
A.Lācis |
1048
26.03.2009
A.Lācis
67082897
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.24 |
2009.gada 14.aprīlī |
31.§
Likumprojekts "Grozījums Valsts drošības iestāžu likumā"
TA-1115
___________________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir Ministru prezidents.
3. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu par steidzamu.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-24-1404-#31.doc
1