2009. gada ____. maijā
Nr.________________
Saeimas Prezidijam
Saeimas
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija savā š.g. 20. maija
sēdē izskatīja likumprojektu Grozījumi
Nacionālās drošības likumā (Nr. 1172/Lp9) 2. lasījumam.
Komisija lūdz iekļaut likumprojekta izskatīšanu
Saeimas sēdes darba kārtībā.
Pielikumā: likumprojekta salīdzinošā tabula uz __ lpp.
Komisijas priekšsēdētājs J.Dalbiņš
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija Likumprojekts 2. lasījumam
Grozījumi Nacionālās drošības likumā (Nr. 1172/Lp9)
Spēkā
esošā redakcija |
1. lasījumā
pieņemtā redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi 2. lasījumam (2) |
Atbildīgās komisijas atzinums |
Komisijas
ieteiktā redakcija 2. lasījumam |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 10., 11.nr.; 2006, 1., 14., 24.nr.; 2007, 9., 10., 16.nr.; 2008, 11.nr.; 2009, 2.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.;
2004, 9.nr.; 2005, 2., 10., 11.nr.; 2006, 1., 14., 24.nr.; 2007, 9., 10.,
16.nr.; 2008, 11.nr.; 2009, 2.nr.) šādus grozījumus: |
15.1
pants. Informācijas analīzes dienests (1) Informācijas analīzes dienests ir Ministru kabineta pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde. (2) Informācijas analīzes dienests: 1) izvērtē un analizē no valsts drošības iestādēm saņemto informāciju un sniedz to Nacionālās drošības padomes locekļiem; 2) sagatavo attiecīgus priekšlikumus un ieteikumus Saeimas Nacionālās drošības komisijai, Valsts prezidentam un Ministru prezidentam attiecībā uz turpmāko rīcību; 3) sniedz Nacionālās drošības padomes locekļiem ieteikumus attiecībā uz valsts drošības iestāžu darbības virzieniem un prioritātēm; 4) analizē un prognozē valsts apdraudējumu. (3) Informācijas analīzes dienesta vadītāju ieceļ amatā un atbrīvo no amata Ministru kabinets pēc Nacionālās drošības padomes priekšlikuma. (4) Informācijas analīzes dienesta nolikumu apstiprina Ministru kabinets. Pirms apstiprināšanas nolikuma projekts saskaņojams ar Saeimas Nacionālās drošības komisiju. (07.04.2004. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.03.2007. likumu un 29.03.2007. likumu) 15.2
pants. Informācijas analīzes dienesta amatpersonas (1) Uz Informācijas analīzes dienesta amatpersonām attiecas Valsts drošības iestāžu likumā noteiktie valsts drošības iestāžu amatpersonu dienesta nosacījumi, tiesību ierobežojumi, atbildība, sociālās garantijas un informācijas aizsargāšanas noteikumi. (2) Informācijas
analīzes dienesta amatpersonu darba samaksu nosaka Ministru kabinets. |
1. Izslēgt 15.1 un 15.2 pantu. |
|
|
|
1. Izslēgt 15.1 un 15.2 pantu. |
19.pants.
Nacionālās drošības padomes sastāvs (1) Nacionālās drošības padomes locekļi ir: 1) Valsts prezidents; 2) Saeimas priekšsēdētājs; 3) Saeimas Nacionālās drošības komisijas priekšsēdētājs; 4) Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšsēdētājs; 5) Ministru prezidents; 6) aizsardzības ministrs; 7) ārlietu ministrs; 8) iekšlietu ministrs; 9) (izslēgts ar 07.04.2004. likumu). (2) Ģenerālprokuroram ir tiesības piedalīties Nacionālās drošības padomes sēdēs. (21) Ar padomdevēja tiesībām uz
Nacionālās drošības padomes sēdi var uzaicināt valsts drošības iestāžu
vadītājus un Informācijas analīzes dienesta vadītāju. (3) Nacionālās drošības padomes un tās
sekretariāta darbību nodrošina Valsts prezidenta kanceleja. |
2. Izslēgt 19. panta 2.1 daļā vārdus "un Informācijas analīzes dienesta vadītāju". |
|
|
|
2. Izslēgt 19.panta 2.1 daļā vārdus un Informācijas analīzes dienesta
vadītāju. |
20.pants.
Nacionālās drošības padomes kompetence (1) Nacionālās drošības padome: 1) saskaņo augstāko valsts institūciju un amatpersonu īstenotu vienotu valsts politiku nacionālās drošības jomā un izskata tās pilnveidošanas gaitu un problēmas; 2) izskata likumā noteiktos ar nacionālo drošību saistītos plānus un koncepcijas. (2) Nacionālā drošības padome iesniedz
priekšlikumus Saeimai par Satversmes aizsardzības biroja direktora iecelšanu
amatā un atbrīvošanu no amata. Nacionālās drošības padome iesniedz
priekšlikumus Ministru kabinetam par Informācijas analīzes dienesta vadītāja
iecelšanu amatā un atbrīvošanu no amata. (3) Nacionālās drošības padomes lēmums, izņemot šā panta otrajā daļā minētos gadījumus, ir rekomendējošs un neatbrīvo atbildīgās amatpersonas no atbildības par to pieņemtajiem lēmumiem. (4) Nacionālās drošības padomei ir tiesības
pieprasīt Informācijas analīzes dienestam un valsts drošības iestādēm
visu to rīcībā esošo informāciju, kas skar nacionālās drošības intereses. |
3. 20.pantā: izslēgt otrās daļas otro teikumu; izslēgt ceturtajā daļā vārdus "Informācijas analīzes dienestam un". |
|
|
|
3. 20.pantā: izslēgt otrās daļas otro teikumu; izslēgt ceturtajā daļā vārdus Informācijas analīzes dienestam un. |
26.pants. Valsts apdraudējuma analīze (1) Valsts
apdraudējuma analīze ir visaptverošs izvērtējums, kura rezultātā tiek
noteikti esošie un potenciālie specifiskie nacionālās drošības apdraudējumi
vai riska faktori. (2) Valsts
apdraudējuma analīzi: 1) sagatavo
Informācijas analīzes dienests, pamatojoties uz valsts drošības iestāžu
sniegto informāciju; 2) izskata Valsts
drošības iestāžu padome; 3) pēc Ministru
prezidenta ierosinājuma izskata Nacionālās drošības padome un Ministru
kabinets. |
4. Izteikt 26.panta
otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā: "1) sagatavo
Satversmes aizsardzības birojs sadarbībā ar Drošības policiju un Militārās
izlūkošanas un drošības dienestu;". |
|
|
|
4. Izteikt 26.panta otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) sagatavo Satversmes aizsardzības birojs sadarbībā ar Drošības
policiju un Militārās izlūkošanas un drošības dienestu;. |
Pārejas noteikumi 1. Ar šā likuma
spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par valsts aizsardzību"
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 2., 21.nr.;
1996, 6.nr.; 1997, 6.nr.; 1999, 24.nr.). 2. Līdz attiecīgo
Ministru kabineta noteikumu pieņemšanai, bet ne ilgāk kā līdz 2002.gada
1.jūlijam, ir spēkā šādi Ministru kabineta noteikumi, kas izdoti saskaņā ar
likumu "Par valsts aizsardzību": 1) 1997.gada
21.janvāra noteikumi nr.37 "Militārpersonu dienesta gaitas
nolikums"; 2) 1997.gada
11.marta noteikumi nr.91 "Karavīru militārās disciplīnas
reglaments". (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 06.12.2001. likumu, kas stājas spēkā no 01.01.2002.) 3. Likuma 7.panta
pirmā daļa stājas spēkā līdz ar 8.Saeimas sanākšanu. 4. Likuma 7.panta
otrā daļa un 20.panta pirmā un trešā daļa stājas spēkā līdz ar attiecīgiem
grozījumiem Valsts drošības iestāžu likumā un Satversmes aizsardzības biroja
likumā. 5. Likuma 19.panta
trešā daļa stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī. 6. Saskaņā ar
likuma 27.pantu sagatavotā Nacionālās drošības koncepcija un saskaņā ar
29.pantu sagatavotā Valsts aizsardzības koncepcija ir apstiprināma 7.Saeimas
pilnvaru laikā līdz 2001.gada 1.oktobrim. 7. Ministru
kabinets līdz 2003.gada 1.janvārim apstiprina šā likuma 36.pantā minēto
valsts civilās aizsardzības plānu. (2002.gada 16.maija
likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 12.06.2002.) 8. Ministru
kabinets līdz līdz 2010.gada 31.decembrim apstiprina šā likuma 35.pantā
minēto tautsaimniecības mobilizācijas plānu. (2003.gada 15.maija
likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 02.12.2004. likumu un
29.03.2007.likumu) 9. Saskaņā ar šo
likumu noteikto atlīdzību (darba samaksu u.c.) 2009.gadā nosaka atbilstoši
likumam Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku
atlīdzību 2009.gadā. (12.12.2008. likuma
redakcijā) |
|
1 |
Saeimas
deputāts J.Dalbiņš: Papildināt Pārejas noteikumus ar 10., 11., 12., 13., 14. un 15. punktu
šādā redakcijā: 10. Pielīdzināt darbu Informācijas analīzes dienestā darbam valsts
drošības iestādēs. 11. Tiesības uz izdienas pensiju ir Informācijas analīzes dienesta
amatpersonai, kurai uz likuma grozījumu
spēkā stāšanās brīdi kopējais apdrošināšanas stāžs un tam pielīdzināmais stāžs ir
ne mazāks par 25 gadi un kopējā izdiena Informācijas analīzes dienestā, Latvijas
Republikas valsts drošības iestādēs, Iekšlietu ministrijas vai Aizsardzības ministrijas
sistēmas iestādēs, Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku
sastāvā, Latvijas Republikas Augstākās padomes Apsardzes dienestā un
Latvijas Republikas Drošības dienestā ir vismaz 12 gadi un seši mēneši. 12. Amatpersonai izdienas pensiju, pēc iesnieguma par izdienas pensijas
piešķiršanu, piešķir 55 procentu apmērā no
vidējās mēneša daba samaksas, kas noteikta saskaņā ar pārejas noteikumu
4. punktu, un par katru izdienas stāža gadu virs 12 gadiem un sešiem mēnešiem
pensijas apmēru palielina par diviem procentiem no vidējās darba samaksas, kas
noteikta saskaņā ar pārejas noteikumu 4. punktu. 13. Izdienas pensiju aprēķina no amatpersonas vidējās mēneša darba
samaksas par pēdējiem trim gadiem pirms
atbrīvošanas no amata. 14. Maksimālais izdienas pensijas apmērs nedrīkst pārsniegt 80
procentus no vidējās darba samaksas, kas
noteikta saskaņā ar pārejas noteikumu 4. punktu, bet minimālais nedrīkst būt
mazāks par sociālā nodrošinājuma pabalsta apmēru. 15. Izdienas pensiju aprēķina un izmaksā Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra. |
Atbalstīts |
5. Papildināt pārejas noteikumus ar 10., 11., 12., 13., 14. un
15.punktu šādā redakcijā: 10. Pielīdzināt darbu Informācijas analīzes dienestā darbam valsts
drošības iestādēs. 11. Tiesības uz izdienas pensiju ir Informācijas analīzes dienesta
amatpersonai, kurai likuma grozījumu spēkā stāšanās brīdī kopējais
apdrošināšanas stāžs un tam pielīdzināmais stāžs ir ne mazāks par 25 gadiem
un kopējā izdiena Informācijas analīzes dienestā, Latvijas Republikas valsts
drošības iestādēs, Iekšlietu ministrijas vai Aizsardzības ministrijas
sistēmas iestādēs, Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku sastāvā,
Latvijas Republikas Augstākās padomes Apsardzes dienestā vai Latvijas
Republikas Drošības dienestā ir vismaz 12 gadi un seši mēneši. 12. Amatpersonai, kad saņemts tās iesniegums par izdienas pensijas
piešķiršanu, izdienas pensiju piešķir 55 procentu apmērā no vidējās mēneša
darba samaksas, kas noteikta saskaņā ar šo pārejas noteikumu 4.punktu, un par
katru izdienas stāža gadu virs 12 gadiem un sešiem mēnešiem pensijas apmēru
palielina par diviem procentiem no vidējās darba samaksas, kas noteikta
saskaņā ar šo pārejas noteikumu 4.punktu. 13. Izdienas pensiju aprēķina no amatpersonas vidējās mēneša darba
samaksas par pēdējiem trim gadiem pirms atbrīvošanas no amata. 14. Maksimālais izdienas pensijas apmērs nedrīkst pārsniegt 80
procentus no vidējās darba samaksas, kas noteikta saskaņā ar šo pārejas
noteikumu 4.punktu, bet minimālais apmērs nedrīkst būt mazāks par sociālā
nodrošinājuma pabalsta apmēru. 15. Izdienas pensiju aprēķina un izmaksā Valsts sociālās apdrošināšanas
aģentūra. |
|
|
2 |
Saeimas
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija: Papildināt likumprojektu ar spēkā stāšanās noteikumu šādā redakcijā: Likums stājas spēkā 2009. gada 1. jūlijā. |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. |