Rīgā
01.04.2009. Nr.90/TA-720
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Tūrisma likumā". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Paņkova 67013007, Marina.Pankova@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 31.marta sēdes
protokola Nr.22 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un
sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījums Tūrisma likumā
Izdarīt Tūrisma likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 21.nr.; 1999, 22.nr.; 2002, 4.nr.; 2003, 6.nr.; 2006, 7.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 16.panta otrās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:
Ekonomikas ministrs
A.Kampars
Likumprojekta
Grozījums Tūrisma likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju
par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un
citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts
Grozījums Tūrisma likumā (turpmāk likumprojekts) izstrādāts, pamatojoties
uz Ministru kabineta 2008.gada
30.septembra sēdes protokola Nr.70 5.§ 2.1.3.apakšpunktā doto uzdevumu Ekonomikas ministrijai līdz
2009.gada 1.februārim izstrādāt un iesniegt izsludināšanai Valsts sekretāru
sanāksmē grozījumu Tūrisma likumā. |
|
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Pašreiz Tūrisma likuma 16.panta otrā daļa nosaka, ka klienta iemaksātās naudas drošības garantija komersantu maksātnespējas vai faktiskās maksātnespējas gadījumos, kad komersanti līdz to atzīšanai par maksātnespējīgiem neizpilda vai daļēji neizpilda pielīgtās saistības pret klientu, nodrošina saistību neizpildes vai daļējas neizpildes rezultātā radušos zaudējumu kompensāciju klientam, kā arī tūrista atgriešanos valstī, no kuras sācies ceļojums, ja līgumā nav noteikts citādi. Ņemot vērā, ka Maksātnespējas likumā, kas stājās spēkā 2008.gada 1.janvārī, netiek lietots termins faktiskā maksātnespēja, nepieciešams izdarīt grozījumu Tūrisma likuma 16.panta otrās daļas ievaddaļā, atrunājot gadījumus, kad, izņemot komersantu maksātnespēju, sāk darboties klienta iemaksātās naudas drošības garantija, kā arī precizējot likumprojektā izmantoto terminoloģiju atbilstoši Civilprocesa likumā un Maksātnespējas likumā lietotajai attiecībā uz maksātnespējas subjekta maksātnespējas iestāšanos. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz izteikt Tūrisma likuma 16.panta otrās daļas ievaddaļu jaunā redakcijā,
nosakot, ka klienta iemaksātās naudas drošības garantija sāk darboties ne
tikai komersantu maksātnespējas gadījumā, bet arī līdz maksātnespējas procesa
pasludināšanai, ja komersanti pilnībā vai daļēji nespēj izpildīt
līgumsaistības pret klientu. Vienlaicīgi
likumprojekts novērsīs pretrunas starp Tūrisma likumā, Civilprocesa likumā un
Maksātnespējas likumā lietoto terminoloģiju. |
|
4.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|
||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām proced
ūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6.
Ietekme uz vidi: 6.1. dabas
resursu lietošana; 6.2. ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7.
Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst.
latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
3.
Finansiālā ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu
aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var
pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nav attiecināms |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību
aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula,
lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru
prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs
tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta
projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
||
6.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas, jo likumprojekts paredz novērst pretrunas starp dažādos
normatīvajos aktos lietoto terminoloģiju. |
2.
Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Likumprojekta saskaņošanas procesā notikušas konsultācijas ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru, pēc kura priekšlikuma iekļauts precizējums noteikt gadījumus, kad, izņemot komersantu maksātnespēju, sāk darboties klienta iemaksātās naudas drošības garantija. |
5.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde ir iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts
tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un ievietots
bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv
internetā. |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
4.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
Ekonomikas ministrs A.Kampars
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretāra vietā- valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Kampars |
A.Liepiņš |
Dž.Innusa |
L.Lēmane |
M.Paņkova |
25.03.2009 12:04
1016
I. Jankava
67013256,
Ilze.Jankava@em.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.22 |
2009.gada 31.martā |
2.§
Likumprojekts "Grozījums Tūrisma likumā"
TA-720
___________________________________________________________
(A.Kampars, V.Dombrovskis)
1.
Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts
kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2.
Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas
ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-22-3103-#02.doc
1