Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

01.04.2009.                   Nr.90/TA-720

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Tūrisma likumā". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Paņkova 67013007, Marina.Pankova@em.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 5 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 31.marta sēdes protokola Nr.22  2.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs                   V.Dombrovskis

 

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


Likumprojekts

 

Grozījums Tūrisma likumā

 

Izdarīt Tūrisma likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 21.nr.; 1999, 22.nr.; 2002, 4.nr.; 2003, 6.nr.; 2006, 7.nr.) šādu grozījumu:

 

Izteikt 16.panta otrās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:

 

"(2) Klienta iemaksātās naudas drošības garantija līdz komersantu maksātnespējas procesa pasludināšanai (ja komersanti pilnībā vai daļēji nespēj izpildīt līgumsaistības pret klientu) vai komersantu maksāt­nespējas gadījumā nodrošina:".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekonomikas ministrs

A.Kampars


Likumprojekta „Grozījums Tūrisma likumā” anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

Likumprojekts „Grozījums Tūrisma likumā” (turpmāk – likumprojekts) izstrādāts, pamatojoties uz  Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra sēdes protokola Nr.70 5.§ 2.1.3.apakšpunktā  doto uzdevumu Ekonomikas ministrijai līdz 2009.gada 1.februārim izstrādāt un iesniegt izsludināšanai Valsts sekretāru sanāksmē grozījumu Tūrisma likumā.

 2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Pašreiz Tūrisma likuma 16.panta otrā daļa nosaka, ka klienta iemaksātās naudas drošības garantija komersantu maksātnespējas vai faktiskās maksātnespējas gadījumos, kad komersanti līdz to atzīšanai par maksātnespējīgiem neizpilda vai daļēji neizpilda pielīgtās saistības pret klientu, nodrošina saistību neizpildes vai daļējas neizpildes rezultātā radušos zaudējumu kompensāciju klientam, kā arī tūrista atgriešanos valstī, no kuras sācies ceļojums, ja līgumā nav noteikts citādi.

Ņemot vērā, ka Maksātnespējas likumā, kas stājās spēkā 2008.gada 1.janvārī, netiek lietots termins „faktiskā maksātnespēja”, nepieciešams izdarīt grozījumu Tūrisma likuma 16.panta otrās daļas ievaddaļā, atrunājot gadījumus, kad, izņemot komersantu maksātnespēju, sāk darboties klienta iemaksātās naudas drošības garantija, kā arī precizējot likumprojektā izmantoto terminoloģiju atbilstoši Civilprocesa likumā un Maksātnespējas likumā lietotajai attiecībā uz maksātnespējas subjekta maksātnespējas iestāšanos.

 3.  Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz izteikt Tūrisma likuma 16.panta otrās daļas ievaddaļu jaunā redakcijā, nosakot, ka klienta iemaksātās naudas drošības garantija sāk darboties ne tikai komersantu maksātnespējas gadījumā, bet arī līdz maksātnespējas procesa pasludināšanai, ja komersanti pilnībā vai daļēji nespēj izpildīt līgumsaistības pret klientu.

Vienlaicīgi likumprojekts novērsīs pretrunas starp Tūrisma likumā, Civilprocesa likumā un Maksātnespējas likumā lietoto terminoloģiju.

 4. Cita informācija

Nav attiecināms

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Nav attiecināms

 2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

Nav attiecināms

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām proced ūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

Nav attiecināms

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

Nav attiecināms

 

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

Nav attiecināms

 7. Cita ietekme

Nav attiecināms

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

  

 (tūkst. latu)

Rādītāji

n-tais gads

Turpmākie trīs gadi

n+1

n+2

n+3

1

2

3

4

5

 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

Nav attiecināms

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

Nav attiecināms

 3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

Nav attiecināms

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

Nav attiecināms

 5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

Nav attiecināms

 

 6. Cita informācija 

Nav attiecināms

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. 

Nav attiecināms

 2. Cita informācija

Nav attiecināms

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms

 2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Nav attiecināms

 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Nav attiecināms

  4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Nav attiecināms

  2.tabula

 Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

 Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

Komentāri

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 

 5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

Nav attiecināms

 6. Cita informācija

Nav attiecināms

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,

sagatavojot normatīvā akta projektu

 1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas, jo likumprojekts paredz novērst pretrunas starp dažādos normatīvajos aktos lietoto terminoloģiju.

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Nav attiecināms

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Nav attiecināms

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

Likumprojekta saskaņošanas procesā notikušas konsultācijas ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru, pēc kura priekšlikuma iekļauts precizējums noteikt gadījumus, kad, izņemot komersantu maksātnespēju, sāk darboties klienta iemaksātās naudas drošības garantija.

 5. Cita informācija

Nav attiecināms

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta izpilde ir iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas.

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un periodiskajā izdevumā „Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”.

Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un ievietots bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv internetā.

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Nav attiecināms

 4. Cita informācija

Nav attiecināms

 

 

Ekonomikas ministrs                                     A.Kampars

 

 

Ekonomikas ministrs

Valsts sekretāra vietā-

valsts sekretāra vietnieks

Juridiskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

A.Kampars

A.Liepiņš

Dž.Innusa

L.Lēmane

M.Paņkova

 

 

25.03.2009 12:04

1016

I. Jankava

67013256, Ilze.Jankava@em.gov.lv


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.22

2009.gada 31.martā

 

 

2.§

 

Likumprojekts "Grozījums Tūrisma likumā"

     TA-720

___________________________________________________________

(A.Kampars, V.Dombrovskis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas ministrs.

     

 

 

Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs

  

V.Dombrovskis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2009-MK-PROT-22-3103-#02.doc

1