Likumprojekta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01. 04. 2009.       9/7 - 2 -

 

 

Saeimas Prezidijam

 

 

            Augsti godājamie Saeimas Prezidija locekļi!

 

 

            Saskaņā ar Kārtības ruļļa 79. pantu Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu “Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā".         

 

Pielikumā:  likumprojekts un anotācija uz 2 lpp.

 

 

 

 

Ar cieņu

Komisijas priekšsēdētājs                                         Oskars Spurdziņš     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija           

Likumprojekts

 

 

 

Grozījums

Korupcijas novēršanas un apkarošanas

biroja likumā

 

 

Izdarīt Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 10.nr.; 2003, 6., 8., 14.nr.; 2005, 2., 5., 14.nr.; 2006, 24.nr.; 2008, 24. nr.; 2009, 2.nr.) šādu grozījumu:

            Papildināt likumu ar 9.1pantu šādā redakcijā:

„9.1 pants. Biroja funkcijas priekšvēlēšanu aģitācijas kontrolē

Birojs, pirms Saeimas, Eiropas Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām, kontrolējot priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumu izpildi, veic šādas funkcijas:

1) saskaņā ar likumos par priekšvēlēšanu aģitāciju noteikto kompetenci kontrolē priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumu ievērošanu;

2) sastāda protokolu par administratīvo pārkāpumu, ko izdarījusi ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistīta persona;

3) atbilstoši savai kompetencei izskata iesniegumus;

4) apkopo un analizē sagatavoto informāciju par konstatētajiem pārkāpumiem;

5) izglīto sabiedrību par priekšvēlēšanu aģitācijas nosacījumiem, kuru veic ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistītas personas;

6) informē sabiedrību par atklātajiem priekšvēlēšanu aģitācijas noteikumu pārkāpumiem, kā arī par veiktajiem pasākumiem to novēršanai.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta

"Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā ”

ANOTĀCIJA

 1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

          2009.gada 15.janvārī tika pieņemti grozījumi likumā “Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām" un "Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām" ar kuriem Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (turpmāk - Birojs) ir noteikts pienākums kontrolēt ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistīto personu veiktās priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu apmēru, pieņemt lēmumus par pārsniegtā priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu apmēra ieskaitīšanu valsts budžetā un par aizliegumu veikt turpmāko politisko organizāciju un to apvienību, kā arī ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistīto personu priekšvēlēšanu aģitāciju.

Savukārt, lai Birojs būtu tiesīgs veikt minēto priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumu kontroli un pieņemt iepriekš minētos lēmumus, ir nepieciešams izdarīt attiecīgos grozījumus Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā, paredzot Biroja funkcijas priekšvēlēšanu aģitācijas kontrolē.

         

2. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

            Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžeta un pašvaldību budžetiem?

            Likumprojekts šo jomu neskar. 

4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

            Saskaņā ar likuma „Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām” 29.panta ceturtajā daļā noteikto visi finanšu līdzekļi, kas tiek izlietoti, lai veiktu ar politiskajām organizācijām, to apvienībām un vēlētāju apvienībām nesaistīto personu aģitāciju, un pārsniedz vienu minimālo mēnešalgu, tieši un nepastarpināti ieskaitāmi saņēmēja bankas kontā. Ja priekšvēlēšanu aģitācijai izlietoto finanšu līdzekļu apmērs ir sasniedzis vienu minimālo mēnešalgu, turpmākie finanšu līdzekļi tieši un nepastarpināti ieskaitāmi saņēmēja bankas kontā. Analoģisks regulējums ir iekļauts arī likuma „Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām” 31.panta ceturtajā daļā. Ņemot vērā to, ka par minētās kārtības neievērošanu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā nav noteikta administratīvā atbildība, nepieciešams izdarīt grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā.

 

5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts?

            Likumprojekts šo jomu neskar.

 

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu?

            Likumprojekts sagatavots, konsultējoties ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju un Saeimas Juridisko biroju.

 

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

            Likuma izpilde tiks nodrošināta saskaņā ar likumā un normatīvajos aktos noteikto kārtību. Jaunu institūciju izveide nav nepieciešama.

                Sabiedrība tiks informēta ar laikraksta “Latvijas Vēstnesis” starpniecību.