01. 04. 2009. 9/7 - 2 -
Saeimas Prezidijam
Augsti godājamie
Saeimas Prezidija locekļi!
Saskaņā
ar Kārtības ruļļa 79. pantu Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz
Saeimai izskatīšanai likumprojektu Grozījums Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja likumā".
Pielikumā: likumprojekts un anotācija uz 2 lpp.
Ar cieņu
Komisijas priekšsēdētājs Oskars
Spurdziņš
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija
Likumprojekts
Grozījums
Korupcijas novēršanas un
apkarošanas
biroja likumā
Izdarīt Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002,
10.nr.; 2003, 6., 8., 14.nr.; 2005, 2., 5., 14.nr.; 2006, 24.nr.; 2008, 24.
nr.; 2009, 2.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar 9.1pantu
šādā redakcijā:
9.1
pants. Biroja funkcijas priekšvēlēšanu aģitācijas kontrolē
Birojs, pirms Saeimas, Eiropas Parlamenta un
pašvaldību vēlēšanām, kontrolējot priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumu
izpildi, veic šādas funkcijas:
1) saskaņā ar likumos par priekšvēlēšanu aģitāciju
noteikto kompetenci kontrolē priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumu ievērošanu;
2) sastāda protokolu par administratīvo pārkāpumu, ko
izdarījusi ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistīta persona;
3) atbilstoši savai kompetencei izskata iesniegumus;
4) apkopo un analizē sagatavoto informāciju par
konstatētajiem pārkāpumiem;
5) izglīto sabiedrību par priekšvēlēšanu aģitācijas
nosacījumiem, kuru veic ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistītas
personas;
6) informē sabiedrību par atklātajiem priekšvēlēšanu
aģitācijas noteikumu pārkāpumiem, kā arī par veiktajiem pasākumiem to
novēršanai.
"Grozījums Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja likumā
ANOTĀCIJA
1. Kādēļ likums ir
vajadzīgs?
2009.gada 15.janvārī tika pieņemti grozījumi likumā Par priekšvēlēšanu
aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām" un "Par priekšvēlēšanu
aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām" ar
kuriem Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (turpmāk - Birojs) ir
noteikts pienākums kontrolēt ar politiskajām organizācijām un to apvienībām
nesaistīto personu veiktās priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu apmēru, pieņemt
lēmumus par pārsniegtā priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu apmēra ieskaitīšanu
valsts budžetā un par aizliegumu veikt turpmāko politisko organizāciju un to
apvienību, kā arī ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistīto
personu priekšvēlēšanu aģitāciju.
Savukārt, lai Birojs būtu tiesīgs veikt minēto
priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumu kontroli un pieņemt iepriekš minētos
lēmumus, ir nepieciešams izdarīt attiecīgos grozījumus Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja likumā, paredzot Biroja funkcijas priekšvēlēšanu aģitācijas
kontrolē.
2. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību?
Likumprojekts šo jomu neskar.
3.
Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžeta un pašvaldību budžetiem?
Likumprojekts
šo jomu neskar.
4. Kāda var būt likuma ietekme
uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
Saskaņā ar likuma Par
priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām 29.panta ceturtajā daļā
noteikto visi finanšu līdzekļi, kas tiek izlietoti, lai veiktu ar politiskajām
organizācijām, to apvienībām un vēlētāju apvienībām nesaistīto personu
aģitāciju, un pārsniedz vienu minimālo mēnešalgu, tieši un nepastarpināti
ieskaitāmi saņēmēja bankas kontā. Ja priekšvēlēšanu aģitācijai izlietoto
finanšu līdzekļu apmērs ir sasniedzis vienu minimālo mēnešalgu, turpmākie
finanšu līdzekļi tieši un nepastarpināti ieskaitāmi saņēmēja bankas kontā.
Analoģisks regulējums ir iekļauts arī likuma Par priekšvēlēšanu aģitāciju
pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām 31.panta ceturtajā
daļā. Ņemot vērā to, ka par minētās kārtības neievērošanu Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā nav noteikta administratīvā atbildība,
nepieciešams izdarīt grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā.
5. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst likumprojekts?
Likumprojekts šo jomu
neskar.
6. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu?
Likumprojekts
sagatavots, konsultējoties ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas
biroju un Saeimas Juridisko biroju.
7. Kā tiks nodrošināta likuma
izpilde?
Likuma izpilde tiks nodrošināta
saskaņā ar likumā un normatīvajos aktos noteikto kārtību. Jaunu institūciju
izveide nav nepieciešama.
Sabiedrība tiks informēta ar laikraksta
Latvijas Vēstnesis starpniecību.