Rīgā
27.03.2009. Nr.90/TA-489
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju"". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Auders 67013078, martins.auders@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 24.marta sēdes
protokola Nr.21 5.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju
privatizāciju"
Izdarīt likumā "Par valsts un pašvaldību
dzīvojamo māju privatizāciju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1995, 16.nr.; 1996, 19.nr.; 1997, 2., 14.nr.; 1998, 12.nr.;
2000, 2., 17., 23.nr.; 2001, 3., 16.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 23., 24.nr.; 2004,
10.nr.; 2005, 7.nr.; 2006, 2., 13.nr.; 2007, 11.nr.; 2008, 8.nr.) grozījumus un
izslēgt 59.panta pirmās daļas 3. un 7.punktu.
Ekonomikas ministrs
Likumprojekta
Grozījums likumā
Par valsts un pašvaldību
dzīvojamo māju privatizāciju
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Likumprojekts
Grozījums likumā Par valsts
un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju ir izstrādāts, lai izpildītu Ministru kabineta 2008.gada 4.novembra
sēdes protokolā Nr.78, 2.§, 2.punktā Ekonomikas ministrijai doto uzdevumu sagatavot priekšlikumu par
valsts pārvaldes uzdevuma privatizācijas nodrošināšanai nepieciešamo
tiesību aktu projektu sagatavošana nodošanu Ekonomikas ministrijas
kompetencē. |
|
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likuma Par valsts un pašvaldību dzīvojamo
māju privatizāciju 59.panta pirmās daļas 3. un 7.punkts nosaka, ka
Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūras (turpmāk aģentūra)
kompetencē ir privatizācijas nodrošināšanai nepieciešamo normatīvo aktu
projektu, kā arī normatīvo aktu projektu par valsts dzīvojamo māju nodošanu
pašvaldībām un par dzīvojamo māju saglabāšanu valsts īpašumā izstrādāšana. Ievērojot minēto, aģentūra sagatavo šādus
tiesību aktu projektus: 1)
likumprojektus; 2)
Ministru
kabineta noteikumu projektus; 3)
Ministru kabineta rīkojumu projektus par: a) &n
bsp;
valsts
dzīvojamo māju nodošanu privatizācijai; b)
valsts
dzīvojamo māju neprivatizētās daļas nodošanu pašvaldību īpašumā; c)
nekustamo
īpašumu nostiprināšanu uz valsts vārda un pārdošanu (atsavināšanu); d)
par valsts
dzīvojamās mājas vai neapdzīvojamo telpu saglabāšanu valsts īpašumā. |
|
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz svītrot likuma Par
valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju 59.panta pirmās daļas 3. un
7.punktu. Līdz ar to, ievērojot 2003.gada 29.aprīļa
noteikumu Nr.238 Ekonomikas
ministrijas nolikums 1.punktā un 6.1.apakšpunktā noteikto, minēto
tiesību aktu projektu sagatavošana būs
Ekonomikas ministrijas kompetencē. |
|
4. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
|
|
||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita
ietekme |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
|||||
1 |
2009. |
2010. |
2011. |
2012. |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
25,3 |
0 |
0 |
0 |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
25,3 |
0 |
0 |
0 |
|||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
||||||
6. Cita
informācija |
Funkcijas
nodrošināšanai nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu pārdale notika sastādot
2009.gada valsts budžetu. Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts
aģentūras finansējums tika samazināts 25 300 latu apmērā. Attiecīgi par šādu
summu tika palielināts Ekonomikas ministrijas budžets. |
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt. |
Normatīvie akti papildus nav jāizdod. |
2. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs
tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta
projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
|
|
|
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
|
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Nav attiecināms |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms |
5. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama. Tiks paplašinātas
Ekonomikas ministrijas funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas
Vēstnesis un ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā NAIS un
www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo
indivīda tiesības. |
4. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
Ekonomikas ministrs
A.Kampars
Valsts sekretāra vietā valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Liepiņš |
Dž.Innusa |
I.Dravniece |
M.Auders |
20.03.2009. 16:35
999
67013078, martins.auders@em.gov.lv
K.Millere
67013293,
kristine.millere@em.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.21 |
2009.gada 24.martā |
5.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju""
TA-489
___________________________________________________________
(A.Kampars, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-21-2403-#05.doc
1