Rīgā
12.03.2009. Nr.90/TA-709
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Tieslietu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ābele 67099123, ervins.abele@mna.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 4 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 8 lp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 10.marta sēdes
protokola Nr.17 39.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Egle 67082896
Grozījumi likumā Par nodokļiem
un nodevām
Izdarīt likumā Par nodokļiem un nodevām (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs 1995,
7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.;
2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15.,
22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; 2006, 1., 9.,13., 20., 24.nr.; 2007, 3.,
7., 12.nr.; 2008, 1., 6., 13.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 11.panta otrās daļas 81. un 82.punktu.
2. Papildināt likumu ar 24.1 un 24. 2
pantu šādā redakcijā:
24.1 pants.
Kārtība, kādā nodokļu administrācija nodokļu maksātājam tiesiskās aizsardzības
procesā sniedz rakstveida piekrišanu tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu
plāna īstenošanai vai tā grozīšanai
(1) Ja nodokļu maksātājam tiesiskās aizsardzības
procesa pasākumu plāna īstenošanai vai tā grozīšanai nepieciešams saņemt
nodokļu administrācijas rakstveida piekrišanu (lēmumu), nodokļu administrācija
lemj par nodokļu prasījumu apmēra vai tā daļas samazināšanu (dzēšanu) vai
nodokļu prasījuma samaksas sadalīšanu termiņos, termiņa pagarināšanu vai
termiņa atlikšanu uz laiku, kā arī par kārtējo nodokļu maksājumu summu
samazināšanu vai kārtējo nodokļu maksājumu apmēra sadalīšanu termiņos, termiņu
pagarināšanu vai termiņa atlikšanu uz laiku.
(2) Lēmumu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā
nodokļu administrācija pieņem 21 dienas laikā no nodokļu maksātāja iesnieguma
iesniegšanas dienas. Nodokļu maksātājs attiecīgo iesniegumu iesniedz nodokļu
administrācijā šā likuma 24.2 pantā noteiktajā kārtībā.
(3) Lemjot par rakstveida piekrišanas (lēmuma)
izsniegšanu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā, nodokļu administrācija ņem
vērā nodokļu (nodevu) parādu rašanās iemeslus un apmēru, kā arī vērtē nodokļu
prasījuma apmēra samazinājuma (dzēšanas) vai kārtējo nodokļu maksājumu summu
samazinājuma vai kārtējo nodokļu maksājumu apmēra sadalīšanas termiņos (termiņu
pagarināšanas, termiņa atlikšanas uz laiku) lietderību, nepieciešamību un
samērīgumu, izvērtējot nodokļu maksātāja iespējas maksātspējas atjaunošanā,
saimnieciskās darbības turpināšanas efektivitāti un nodokļu maksātāja tiesiskās
intereses, kā arī sabiedrības intereses kopumā.
(4) Lēmumu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā
attiecībā uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa parādiem pieņem Valsts ieņēmumu
dienests. Ja iedzīvotāju ienākuma nodokļa prasījuma summas vai kārtējā
maksājamā nodokļa summas apmērs ir 5000 lati un vairāk, Valsts ieņēmumu
dienests pirms lēmuma pieņemšanas pieprasa viedokli attiecīgajai pašvaldībai,
kura ar Finanšu ministriju ir noslēgusi līgumu par iedzīvotāju ienākuma nodokļa
ieņēmumu iekasēšanas īpašu kārtību. Attiecīgā pašvaldība sniedz viedokli
septiņu dienu laikā.
24.2
pants. Nodokļu maksātāja iesniedzamā informācija nodokļu administrācijas
rakstveida piekrišanas saņemšanai tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāna
īstenošanai vai tā grozīšanai
(1) Ja nodokļu maksātājam tiesiskās aizsardzības
procesa pasākumu plāna īstenošanai vai tā grozīšanai nepieciešams saņemt
nodokļu administrācijas rakstveida piekrišanu (lēmumu), nodokļu maksātājs trīs
dienu laikā no dienas, kad tiesā ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa
lieta, iesniedz nodokļu administrācijai iesniegumu, kurā norādīta sekojoša
informācija:
1) komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs un
juridiskā adrese;
2) apstākļi, kuru dēļ komercsabiedrība nav spējīga
izpildīt saistības;
3) visu komercsabiedrības aktīvu kopējā summa.
(2) Iesniegumam nodokļu maksātājs pievieno:
1) tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu vai
tā atvasinājumu (kopiju vai
norakstu), kas sagatavots atbilstoši Maksātnespējas likumam;
2) bilanci un pelņas vai zaudējumu aprēķinu ar
paskaidrojumiem par katru posteni, kuros ietverta informācija par laika posmu
no gada sākuma un kuri sastādīti ne vēlāk kā mēnesi pirms tiesiskās
aizsardzības procesa pieteikuma iesniegšanas dienas tiesā.
3. 25.pantā:
izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
1) nodokļu maksātājiem juridiskās personas
maksātnespējas procesa lietā - ja ar tiesas nolēmumu ir izbeigts juridiskās
personas maksātnespējas process, pabeidzot bankrota procedūru;
izslēgt piekto daļu.
4. Papildināt likumu ar 25.2 pantu šādā
redakcijā:
25.2 pants.
Nodokļu prasījumu summas dzēšana nodokļu maksātāja maksātnespējas situācijās,
kurās tiek atjaunota nodokļu maksātāja maksātspēja
(1) Nodokļu maksātāja maksātnespējas situācijās, kurās
tiek atjaunota nodokļu maksātāja maksātspēja, valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu
parādus, kā arī ar tiem saistītas nokavējuma naudas un soda naudas dzēš Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, viņa vietnieks vai teritoriālās iestādes
direktors šādos gadījumos:
1) juridiskās personas maksātnespējas procesā, ja
tiesas apstiprinātajā izlīgumā vai sanācijas plānā ir paredzēta nodokļu parādu,
kā arī ar to saistītas nokavējuma naudas un soda naudas samazināšana (dzēšana),
un ar tiesas nolēmumu ir izbeigts juridiskās personas maksātnespējas process un
atjaunota maksātspēja;
2) tiesiskās aizsardzības procesā, ja tiesas
apstiprinātajā tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānā vai šī plāna
grozījumos ir iekļauta nodokļu parādu, kā arī ar to saistītas nokavējuma naudas
un soda naudas samazināšana (dzēšana), saņemot nodokļu administrācijas
rakstveida piekrišanu (lēmumu), un ir izbeigts tiesiskās aizsardzības process
un atjaunota maksātspēja, izpildot tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu
plānu.
(2) Pašvaldību budžetos ieskaitāmā nekustamā īpašuma
nodokļa parādus, kā arī tiem saistītas nokavējuma naudas un soda naudas šā
panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos dzēš attiecīgās pašvaldības.
5. 26.pantā:
izteikt sestās daļas 5.punktu šādā redakcijā:
5) stājies spēkā tiesas spriedums, ar kuru nodokļu
maksātājam pasludināts maksātnespējas process,
vai stājies spēkā tiesas lēmums par tiesiskās aizsardzības procesa
ierosināšanu. Pēc maksātnespējas procesa pasludināšanas vai tiesiskās
aizsardzības procesa lietas ierosināšanas tiesā nodokļu maksātājs veic visus
kārtējos nodokļu maksājumus saskaņā ar nodokļu likumiem.;
aizstāt astotās daļas 7.punktā vārdus līdz
maksātnespējas procesa pabeigšanai ar vārdiem līdz maksātnespējas procesa vai
tiesiskās aizsardzības procesa izbeigšanai maksātnespējas lietās.
6. 29.pantā:
izteikt ceturtās daļas 1.punkta b apakšpunktu šādā
redakcijā:
b) nodokļu maksātājiem, kuriem tiesa pasludinājusi
maksātnespējas procesu vai tiesiskās aizsardzības procesa īstenošanu no
dienas, kad tiesa pasludinājusi spriedumu attiecīgajā maksātnespējas procesa
vai tiesiskās aizsardzības procesa lietā;
izteikt ceturtās daļas 2.punkta b apakšpunktu šādā
redakcijā:
b) šīs daļas 1.punkta b apakšpunktā minēto nodokļu
maksātāju maksātspēja ir atjaunota no dienas, kad tiesa pieņēmusi nolēmumu par
maksātnespējas procesa izbeigšanu vai tiesiskās aizsardzības procesa
izbeigšanu, izpildot tiesiskās aizsardzības plānu.;
papildināt ceturtās daļas 2.punktu ar c apakšpunktu:
c) šī panta ceturtās daļas 1.punkta b apakšpunktā
minētie nodokļu maksātāji tiesiskās aizsardzības procesa laikā nepilda
tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu, pārkāpj maksātnespējas jomu
regulējošos normatīvajos aktos noteiktos rīcības ierobežojumus vai nepilda
noteiktās darbības vai pienākumus, vai ir snieguši nepatiesas ziņas, un
tiesiskās aizsardzības process tiek izbeigts uz administratora pieteikuma
pamata. Nokavējuma nauda tiek aprēķināta no dienas, kad nokavējuma naudas
aprēķināšana tika apturēta.
7. Aizstāt 32.panta devītajā daļā vārdus pieteikumu
par parādnieka maksātnespējas procesa pasludināšanu ar vārdiem pret nodokļu
maksātāju juridiskās personas maksātnespējas procesa pieteikumu.
8. Papildināt pārejas noteikumus ar 103.punktu šādā
redakcijā:
103. Likuma 11.panta otrās daļas 48. punktā
noteiktā valsts nodeva maksājama saskaņā ar likumā Par darbinieku aizsardzību
darba devēja maksātnespējas gadījumā un Maksātnespējas likumā noteiktajiem
speciālajiem mērķiem.
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Bērziņš |
M.Lazdovskis |
I.Bergmane |
L.Popova |
E.Ābele |
04.03.2009. 15:24
1011
A.Jevstigņejeva
67099126, alla.jevstignejeva@mna.gov.lv
Grozījumi likumā Par nodokļiem
un nodevām
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
vajadzīgs |
|||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2008.gada 1.janvārī spēkā stājies Maksātnespējas likums, kurā noteikti maksātnespējas procedūru veidi, to piemērošanas priekšnosacījumi un kārtība. Likuma Par nodokļiem un nodevām 11.panta otrās daļas 81. un 82.punktā ir noteikti valsts nodevu objekti: par pārbaudījuma organizēšanu maksātnespējas procesa administratora (turpmāk administrators) kvalifikācijas iegūšanai un par administratora sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu. Maksātnespējas likuma Pārejas noteikumu 4.punkts paredz, ka Ministru kabineta 2006.gada 19.decembra noteikumi Nr.1047 "Noteikumi par valsts nodevas apmēru par pārbaudījuma organizēšanu administratora kvalifikācijas iegūšanai un par administratora sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu, kā arī tās samaksas kārtību" piemērojami līdz brīdim, kamēr Maksātnespējas administrācijas veicamie uzdevumi saistībā ar administratoru apmācību, eksamināciju, atestāciju, sertifikātu izsniegšanu, atjaunošanu, kā arī to izbeigšanu un anulēšanu ar līgumu tiks deleģēti privātpersonai Maksātnespējas likumā noteiktajā kārtībā, bet ne vēlāk kā līdz 2009.gada 1.janvārim. Līdz ar šo uzdevumu deleģēšanu faktiski vairs nepastāvēs likuma Par nodokļiem un nodevām 11.panta otrās daļas 81. un 82.punktā noteiktie valsts nodevu objekti. Uzņēmējdarbības riska valsts nodevas daļa saskaņā ar likuma Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā 6.panta otro daļu un Maksātnespējas likuma 182.panta astoto daļu un 183.panta piekto daļu tiek novirzīta arī juridiskās personas maksātnespējas procesa izmaksu segšanai Maksātnespējas likumā paredzētajos gadījumos. Tā kā šādus speciālos mērķus paredz arī Maksātnespējas likuma normas, kas stājušās spēkā 2008.gada 1.janvārī, tad likuma "Par nodokļiem un nodevām" Pārejas noteikumos nepieciešams precizēt, ka no uzņēmējdarbības riska valsts nodevas tiek finansēti arī Maksātnespējas likumā noteiktie speciālie mērķi. Maksātnespējas
likumā ir noteikta nodokļu administrācijas prasījumu apmierināšana vispārējā
kārtībā, īstenojot savas kreditora tiesības, ja maksātnespējas procesā kā
maksātnespējas procesa stāvokļa risinājums tiek pieņemts izlīgums vai
sanācija. Minētie maksātnespējas stāvokļa risinājumi ietver vienošanos ar
nodokļu administrāciju kā kreditoru par maksātspējas atjaunošanas iespējām un
piemērojamām metodēm, kuru īstenošanas rezultātā, pabeidzot konkrēto
maksātnespējas procedūru un atjaunojot maksātspēju, kreditori nevar celt
prasības par prasījumiem, kuru apmierināšana netika paredzēta izlīgumā un sanācijas
plānā. Savukārt likumā Par nodokļiem un nodevām nav paredzēta nodokļu
prasījumu dzēšanas kārtība pēc izlīguma noslēgšanas un sanācijas pabeigšanas.
Saskaņā ar Maksātnespējas likumu tiesiskās aizsardzības procesā nodokļu prasījumiem nodokļu pamatparāda summas, nokavējuma naudas, soda naudas, kā arī kārtējo nodokļu maksājumu samazinājums, nodokļa samaksas termiņa pagarināšana vai nodokļa parāda dzēšana ir iespējama, ja tam piekrīt attiecīgā nodokļa administrācija (kreditors). Nodokļu administrācija saskaņo tiesiskās aizsardzības pasākumu plānu, sniedzot rakstveida piekrišanu. Savukārt likumā Par nodokļiem un nodevām nav paredzēta kārtība, kādā nodokļu administrācija sniedz nodokļu maksātājam rakstveida piekrišanu tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāna īstenošanai vai grozīšanai un šāda nodokļu administrācijas lēmuma tiesiskās sekas. Likuma Par nodokļiem un nodevām 25.panta piektajā daļā ir noteikts nodokļu administrācijas (Valsts ieņēmumu dienesta/pašvaldības) pienākums nosūtīt Latvijas Republikas uzņēmumu reģistram rīkojumu/lēmumu par valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu parādu dzēšanu bankrota procedūras izbeigšanas gadījumā. Publiskajos reģistros tiek ierakstītas ziņas kam ir
nozīme privāttiesiskajā (t.sk. arī komerctiesiskajā) apgrozībā un to
ierakstiem ir saistošs spēks attiecībā pret trešajām personām. Publiskajos
reģistros izdarīto ierakstu saistošs spēks ierobežo Latvijas Republikas
Uzņēmumu reģistru (turpmāk Uzņēmumu reģistrs) ierakstīt publiskajos
reģistros tikai tādas ziņas, kuras noteiktas likumos (Komerclikumā,
Maksātnespējas likumā, likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru
u.c.). Saskaņā ar Maksātnespējas likumu bankrota procedūras pabeigšanas
gadījumā Uzņēmumu reģistrs lemj par parādnieka izslēgšanu no attiecīgā
reģistra, pēc lēmuma par maksātnespējas procesa izbeigšanu un valsts arhīva
izziņu par parādnieka dokumentu nodošanu glabāšanā saņemšanas. Savukārt
nodokļu administrācijas rīkojumam par valsts budžetā pilnīgi vai daļēji
ieskaitāmo nodokļu parādu, nokavējuma naudas un soda naudas dzēšanu ir nozīme
tikai nodokļu uzskaites nodrošināšanai, bet šai informācija nav nekādas
nozīmes privāttiesiskajā apgrozībā pēc subjekta izslēgšanas no attiecīgā
reģistra. |
||||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā Grozījumi likumā Par nodokļiem un nodevām paredzēts izslēgt 11.panta otrās daļas 81. un 82.punktā noteiktas valsts nodevu objektus par pārbaudījuma organizēšanu maksātnespējas procesa administratora kvalifikācijas iegūšanai un par administratora sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu. Likumprojektā precizēti uzņēmējdarbības riska valsts nodevas maksāšanas speciālie mērķi maksātnespējas jomā, sekmējot Maksātnespējas likumā noteikto prasību izpildi saistībā ar uzņēmējdarbības riska valsts nodevas objektu. Likumprojektā paredzēta nodokļu prasījumu dzēšanas kārtība pēc izlīguma noslēgšanas un sanācijas pabeigšanas. Saskaņā ar Maksātnespējas likumu nodokļu prasījumiem nodokļu pamatparāda summas, nokavējuma naudas, soda naudas, kā arī kārtējo nodokļu maksājumu samazinājums, nodokļa samaksas termiņa pagarināšana vai nodokļa parāda dzēšana ir iespējama, ja tam piekrīt attiecīgā nodokļa administrācija. Likumprojektā paredzēts izslēgt likuma Par nodokļiem un nodevām 25.panta piekto daļu. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Vispārējā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstākā resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Tiks atvieglotas ieinteresēto personu iespējas saņemt izglītības un kvalifikācijas pilnveides pakalpojumus maksātnespējas procesa administratoru profesijas apgūšanā par atbilstošu tirgus cenu izglītības pakalpojumiem, ievērojot un nodrošinot attiecīgās kvalitātes prasības. |
||||||||||
4. ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1.dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņošanu vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
|||||||||||
Rādītāji |
(tūkst. latu) |
||||||||||
2008. gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
2,5 2,5 |
- 2,5
- 2,5 |
- 2,5
- 2,5 |
- 2,5
- 2,5 |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
2,5 2,5 |
- 2,5 - 2,5 |
- 2,5 - 2,5 |
- 2,5 - 2,5 |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
|
||||||||||
2008.gads Likumā Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2008.gadam (pieņemts MK sēdē 2008.gada 17.jūlijā) ir plānoti valsts budžeta ieņēmumi no valsts pamatbudžetā iemaksājamās valsts nodevas par administratora sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu 2008.gadā 2 537 latu apmērā. Maksātnespējas administrācijai 2008.gada budžetā nav piešķirti finanšu līdzekļi administratoru sertifikāta termiņa pagarināšanai budžeta apakšprogrammas 35.01.00 Maksātnespējas administrācija ietvaros. Tādējādi 2009., 2010. un 2011.gadā nav paredzēti dotāciju ieņēmumu un attiecīgi arī izdevumu samazinājums. 2009.gads
un turpmākie Saskaņā ar Maksātnespējas likuma pārejas
noteikumu 4.punktu Maksātnespējas administrācija līdz 2008.gadam veic
administratoru sertificēšanu, savukārt atbilstoši minētajai normai pēc
2008.gada administratoru sertificēšana tiks nodota citai kompetentai
iestādei/ personai, t.i., administratoru sertificēšanu vairāk neveiks
Maksātnespējas administrācija. Līdz ar to nodevas Par administratora
sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu ieņēmumi pēc 2008.gada
samazināsies. Ministru kabineta 2006.gada 19.decembra noteikumi Nr.1047 "Noteikumi par valsts nodevas apmēru par pārbaudījuma organizēšanu administratora kvalifikācijas iegūšanai un par administratora sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu, kā arī tās samaksas kārtību" nosaka, ka viena sertifikāta darbības termiņa pagarināšanas cena ir 59 Ls. Saskaņā ar Maksātnespējas administrācijas statistiku 2006.gadā un 2007.gadā vidējais sertificēto administratoru skaits, kuri pagarināja savu sertifikāta darbības termiņu ir 43 administratori. Tādējādi aprēķinos tiek pieņemts, ka arī turpmākajos gados 43 sertificētie administratori pagarinās savu sertifikāta darbības termiņu. Līdz ar to plānoto nodevas ieņēmumu samazinājums 2009., 2010. un 2011.gadā ir 2,5 tūkst. Ls (59 lati * 43 administratoru skaits= 2 537 lati). |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija |
||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija (turpmāk LZRA) 2008.gada 22.aprīļa vēstulē Nr.36 sniedza viedokli par zvērināta revidenta atzinuma sniegšanas iespējām. Savā vēstulē LZRA norāda, ka saskaņā ar likumu Par zvērinātiem revidentiem un Latvijā atzīto Starptautisko revīzijas standartu šāds atzinums var tikt sniegts lietpratēja uzdevuma formā. Kā arī LZRA informē, ka nav iespējams sniegt informāciju par zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības laika patēriņu konkrētam darba uzdevumam, kā arī izcenojumiem. LZRA apsvērumi ir ņemti vērā, izstrādājot likumprojektu. |
||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav notikuši. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta izpildi
īstenos Valsts ieņēmumu dienests un pašvaldības, ja tās realizē kreditora
tiesības maksātnespējas procesā un tiesiskās aizsardzības procesā. Normatīvā
akta izpilde iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas un spēkā stāšanās. Papildu
laiks un pārejas periods izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā akta projekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un tiesību aktu portālā www.likumi.lv. Informācija tiks ievietota arī Maksātnespējas administrācijas mājas lapā internetā. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Ja normatīvais akts ierobežo indivīda tiesības, viņš tās var aizstāvēt likumā Par valsts ieņēmumu dienestu un likumā Par pašvaldībām noteiktajā kārtībā. 1) Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu direktoru pieņemtos lēmumus Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram; 2) Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta ierēdņu pieņemtos lēmumus Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram. Nodokļu maksātājam, ja viņš nepiekrīt Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora lēmumam, ir tiesības 30 kalendāra dienu laikā pēc lēmuma saņemšanas to pārsūdzēt tiesā. Domes (padomes) izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
Tieslietu ministrs G.Bērziņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Lazdovskis |
I.Bergmane |
L.Popova |
E.Ābele |
04.03.2009. 15:23
1950
Jevstigņejeva 67099126,
alla.jevstignejeva@mna.gov.lv
Tāleša 67099107, agnese.talesa@mna.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.17 |
2009.gada 10.martā |
39.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"
TA-709
___________________________________________________________
(G.Bērziņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot
likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
&nbs
p;
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-17-1003-#39.doc
1