7.04.2009.
9/8-
Saeimas Prezidijam
Tautsaimniecības,
agrārās, vides un reģionālās politikas komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās
kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījumi Ūdens apsaimniekošanas likumā (Nr.1063/Lp9) .
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta trešajam lasījumam uz .... lpp.
Ar cieņu,
Guntis
Blumbergs
komisijas priekšsēdētājs
Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
(Reģ. nr. 1063/Lp9)
Spēkā esošā redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. p.k |
Iesniegtie priekšlikumi (5 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Ūdens apsaimniekošanas likums |
Grozījumi
Ūdens apsaimniekošanas likumā |
|
|
|
Grozījumi
Ūdens apsaimniekošanas likumā |
|||
|
Izdarīt Ūdens apsaimniekošanas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 20.nr.;
2003, 2.nr.; 2004, 10.nr.; 2005, 5.nr.; 2007, 13.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Ūdens apsaimniekošanas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 20.nr.;
2003, 2.nr.; 2004, 10.nr.; 2005, 5.nr.; 2007, 13.nr.) šādus grozījumus: |
|||
1.pants.
Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) aizsargājamās
teritorijas teritorijas, kuras paredzētas ūdens ieguvei
cilvēku patēriņam, teritorijas, kuras izveidotas bioloģisko resursu
aizsardzībai, ūdensobjekti, kuri atzīti par rekreācijas objektiem vai
peldvietu ūdeņiem, īpaši jutīgas teritorijas, kā arī īpaši aizsargājamas dabas
teritorijas; 2) apakšbaseins zemes
platība (teritorija), no kuras visi virszemes noteces ūdeņi pa strautiem,
upēm un ezeriem nonāk kādā konkrētā ūdensteces vietā (parasti ezerā vai upju
satekā); 3) ekoloģiskās
un ķīmiskās kvalitātes rādītāji ūdensobjekta hidroloģiskās,
bioloģiskās, fizikālās un ķīmiskās īpašības, pēc kuru kvantitatīvajām vai
kvalitatīvajām vērtībām var spriest par ūdeņu kvalitāti; 4) emisijas
ierobežošana pasākumi, kas nodrošina emisijas limitēšanu, arī
emisijas robežvērtības vai ierobežojumi un nosacīju
mi emisijas ietekmei,
raksturam vai citām tās iezīmēm vai piesārņojošās darbības norises
apstākļiem, kas ietekmē emisiju; 5) ezers dabiska
ūdenstilpe sauszemes padziļinājumā (ezerdobē) ar palēninātu ūdensapmaiņu; 6) iekšzemes
ūdeņi visi stāvošie un tekošie ūdeņi uz zemes virsmas,
kā arī visi pazemes ūdeņi uz sauszemes pusi no bāzes līnijas (pamatlīnijas,
no kuras mēra teritoriālās jūras ūdeņus) (turpmāk teritoriālie ūdeņi); |
|
|
|
|
|
|||
7) mākslīgs ūdensobjekts virszemes ūdensobjekts, kas radīts
cilvēka darbības rezultātā un atbilst šā likuma nosacījumiem; 8) pazemes ūdeņu
horizonts pazemes iežu
slānis vai slāņi, kā arī citas ģeoloģiskas slāņkopas ar pietiekamu porainību
un ūdenscaurlaidību, lai nodrošinātu nozīmīgu ūdens plūsmu vai nozīmīga
daudzuma ūdens atdevi; 9) pazemes ūdens
horizontu komplekss
savstarpēji saistītu pazemes ūdens slāņu, horizontu vai struktūru sakopojums; 10) pazemes ūdensobjekts telpiski norobežota pazemes ūdens
horizonta vai ūdens horizontu kompleksa daļa; 11) prioritārās vielas ķīmiskās vielas, kas rada būtisku risku
ūdens videi, arī ūdens videi īpaši bīstamas vielas; 12) pazemes ūdeņi visi ūdeņi, kas atrodas zem zemes virsmas
ar ūdeni piesātinātajā zonā un ir tiešā saskarē ar augsni vai nogulumiežiem; 13) pārejas ūdeņi virszemes ūdeņi upju grīvu tuvumā, kuri
blakus esošu piekrastes ūdeņu ietekmē daļēji ir sālsūdeņi, bet kurus būtiski
ietekmē saldūdens plūsma; |
|
|
|
|
|
|||
|
1. 1.pantā: papildināt pantu ar 13.1, 13.2
un 13.3 punktu šādā redakcijā:
131) peldvieta peldēšanai paredzēta labiekārtota vieta vai arī
jebkura vieta jūras piekrastē un pie iekšzemes ūdeņiem, kurā peldēšanās ir
droša un nav aizliegta un kuru iedzīvotāji izmanto atpūtai peldsezonas laikā; |
|
|
|
1. 1.pantā: papildināt pantu ar 13.1, 13.2
un 13.3 punktu šādā redakcijā:
131) peldvieta peldēšanai paredzēta labiekārtota vieta vai arī
jebkura vieta jūras piekrastē un pie iekšzemes ūdeņiem, kurā peldēšanās ir
droša un nav aizliegta un kuru iedzīvotāji izmanto atpūtai peldsezonas laikā; |
|||
|
132) peldvietas ūdens piekrastes ūdeņu un iekšzemes ūdeņu teritorija
peldvietā, kuru iedzīvotāji izmanto peldēšanai; |
|
|
|
132) peldvietas ūdens piekrastes ūdeņu un iekšzemes ūdeņu teritorija
peldvietā, kuru iedzīvotāji izmanto peldēšanai; |
|||
|
133) peldsezona peldēšanai labvēlīga sezona (laikposmā no 15.maija
līdz 15.septembrim), kad ir gaidāms liels peldētāju skaits;; |
1 |
Vides ministrs R.Vējonis Izteikt likumprojekta 1.pantu likuma 1.panta 13.3 punktu
šādā redakcija: 13.3 peldsezona - peldēšanai labvēlīga sezona,
kuru nosaka attiecīgi laika apstākļi un kurā ir gaidāms liels peldētāju
skaits. Latvijā peldsezona ir no 15.maija līdz 15.septembrim. |
atbalstīt |
133) peldsezona
peldēšanai labvēlīga sezona, kuru nosaka attiecīgi laika apstākļi un kurā
ir gaidāms liels peldētāju skaits. Latvijā peldsezona ir no 15.maija līdz
15.septembrim;; |
|||
14) piekrastes ūdeņi virszemes ūdeņi uz krasta pusi no
līnijas, kas savieno visus punktus, kuri atrodas vienu jūras jūdzi uz jūras
pusi no bāzes līnijas vai sniedzas līdz pārejas ūdeņu ārējai robežai; |
|
|
|
|
|
|||
|
papildināt pantu ar 14.1 un 14.2 punktu
šādā redakcijā: 141) plūdi parasti ar ūdeni neklātas sauszemes īslaicīga
applūšana, ko izraisa vētras radītie uzplūdi jūras piekrastes teritorijā vai
strauja ūdens līmeņa celšanās ūdenstecēs un ūdenstilpēs palu vai ilgstošu
lietavu laikā; |
|
|
|
papildināt pantu ar 14.1 un 14.2 punktu
šādā redakcijā: 141) plūdi parasti ar ūdeni neklātas sauszemes īslaicīga
applūšana, ko izraisa vētras radītie uzplūdi jūras piekrastes teritorijā vai
strauja ūdens līmeņa celšanās ūdenstecēs un ūdenstilpēs palu vai ilgstošu
lietavu laikā; |
|||
|
142) plūdu risks plūdu iestāšanās iespējamība un to radītā varbūtējā nelabvēlīgā ietekme uz cilvēku
veselību, vidi, kultūras mantojumu un saimniecisko darbību;; |
|
|
|
142) plūdu risks plūdu iestāšanās iespējamība un to radītā varbūtējā nelabvēlīgā ietekme uz cilvēku
veselību, vidi, kultūras mantojumu un saimniecisko darbību;; |
|||
15) stipri pārveidots
ūdensobjekts virszemes
ūdensobjekts, kura īpašības cilvēka darbības izraisītu fizikālu izmaiņu
ietekmē ir būtiski mainījušās un kurš atbilst šā likuma nosacījumiem; 16) upe galvenokārt pa zemes virsmu plūstoša
ievērojama izmēra ūdenstece, kurai ir izteikta gultne un daļa tecējuma var
būt pazemē; 17) upes baseins zemes platība (teritorija), no kuras visi
virszemes noteces ūdeņi pa strautiem, upēm un ezeriem nonāk upes grīvā,
grīvlīcī (estuārā) vai deltā un ietek jūrā; 18) upju baseinu apgabals sauszemes un jūras teritorija, ko veido
vienas upes vai vairāku blakus esošu upju baseini, kā arī ar tiem saistītie
pazemes ūdeņi un piekrastes ūdeņi, kas sas
kaņā ar šo likumu ir upju baseinu
apsaimniekošanas pamatvienība; 19) ūdens videi īpaši
bīstamas vielas ķīmiskās
vielas vai vielu grupas, kas ir toksiskas, noturīgas vidē un spējīgas
uzkrāties dzīvo organismu audos, kā arī citas vielas vai vielu grupas, kurām
ir līdzīga iedarbība; |
|
|
|
|
|
|||
20) ūdens resursu
lietošana virszemes un
pazemes ūdens resursu izmantošana iedzīvotāju un tautsaimniecības vajadzībām
(ūdens ieguve, uzkrāšana, sagatavošana lietošanai, sadale un lietošana,
notekūdeņu attīrīšana un novadīšana virszemes ūdensobjektos vai zemes
dzīlēs), kā arī citas saimnieciskās, tai skaitā piesārņojošas darbības, kuras
var būtiski ietekmēt virszemes vai pazemes ūdeņu kvalitāti un kvantitāti; |
izteikt 20.punktu šādā redakcijā: 20) ūdens resursu lietošana
virszemes un pazemes ūdens resursu izmantošana iedzīvotāju un
tautsaimniecības vajadzībām, kā arī ūdenssaimniecības pakalpojumi un
citas saimnieciskās, tai skaitā piesārņojošās, darbības, kuras būtiski
ietekmē virszemes vai pazemes ūdeņu kvalitāti un kvantitāti;. |
2 |
Vides ministrs R.Vējonis Izteikt likuma 1. panta 20. punktu šādā redakcijā: 20) ūdens resursu lietošana - virszemes un pazemes ūdens
resursu izmantošana fizisko un juridisko personu vajadzībām, kā arī
ūdenssaimniecības pakalpojumi un citas saimnieciskās, tai skaitā
piesārņojošas, darbības, kuras būtiski ietekmē virszemes vai pazemes ūdeņu
kvalitāti vai kvantitāti. |
atbalstīt Redakc. preciz. |
izteikt 20.punktu šādā redakcijā: 20) ūdens resursu lietošana
virszemes un pazemes ūdens resursu izmantošana fizisko vai juridisko personu
vajadzībām, kā arī ūdenssaimniecības pakalpojumi un citas saimnieciskās, tai
skaitā piesārņojošas, darbības, kuras būtiski ietekmē virszemes vai pazemes
ūdeņu kvalitāti vai kvantitāti;; |
|||
|
|
3 4 |
Vides ministrs R.Vējonis Papildināt 1. pantu ar 20.1 punktu šādā redakcijā: 20.1) ūdenssaimniecības pakalpojumi - pakalpojumi,
kas nodrošina ūdens ieguvi, uzkrāšanu, sagatavošanu lietošanai un
piegādi fiziskām vai juridiskām personām, ka arī radušos notekūdeņu
attīrīšanu un novadīšanu virszemes ūdensobjektos. Atbildīgā komisija Papildināt 1. pantu ar 20.1 punktu šādā redakcijā: 201) ūdenssaimniecības pakalpojumi darbības, kas
nodrošina ūdens ieguvi, uzkrāšanu, sagatavošanu lietošanai un piegādi
fiziskajām vai juridiskajām personām, kā arī notekūdeņu savākšanu, attīrīšanu
un novadīšanu virszemes ūdensobjektos. |
daļēji atbalstīt, iekļauts priekšl. nr. 4 atbalstīt |
papildināt pantu ar 20.1 punktu
šādā redakcijā: 201) ūdenssaimniecības
pakalpojumi darbības, kas nodrošina ūdens ieguvi, uzkrāšanu,
sagatavošanu lietošanai un piegādi fiziskajām vai juridiskajām personām, kā
arī notekūdeņu savākšanu, attīrīšanu un novadīšanu virszemes ūdensobjektos. |
|||
21) ūdens resursu
lietotājs ikviena fiziskā
vai juridiskā persona, kas iegūst ūdeņus vai lieto tos saimnieciskajā darbībā; 22) virszemes
ūdensobjekts nodalīts un
nozīmīgs virszemes ūdens hidrogrāfiskā tīkla elements: ūdenstece (upe,
strauts, kanāls vai to daļa), ūdenstilpe (ezers, dīķis, ūdenskrātuve vai to
daļa), kā arī pārejas ūdeņi vai piekrastes ūdeņu posms; 23) virszemes ūdeņi visi iekšzemes ūdeņi (izņemot pazemes
ūdeņus), pārejas ūdeņi un piekrastes ūdeņi, bet attiecībā uz ķīmisko
kvalitāti arī teritoriālie ūdeņi. |
|
|
|
|
|
|||
Šā likuma mērķis ir izveidot tādu virszemes
un pazemes ūdeņu aizsardzības un apsaimniekošanas sistēmu, kas: |
2. Izteikt 2.pantu šādā redakcijā: 2.pants.
Likuma mērķis Šā likuma mērķis ir: 1) izveidot tādu virszemes un pazemes
ūdeņu aizsardzības un apsaimniekošanas sistēmu, kas: |
|
|
|
2. Izteikt 2.pantu šādā redakcijā: 2.pants.
Likuma mērķis Šā likuma mērķis ir: 1) izveidot tādu virszemes un pazemes
ūdeņu aizsardzības un apsaimniekošanas sistēmu, kas: |
|||
1) veicina ilgtspējīgu un racionālu ūdens resursu lietošanu,
nodrošinot to ilgtermiņa aizsardzību un iedzīvotāju pietiekamu apgādi ar
labas kvalitātes virszemes un pazemes ūdeni; 2) novērš ūdens un no ūdens tieši atkarīgo sauszemes ekosistēmu un
mitrāju stāvokļa pasliktināšanos, aizsargā šīs ekosistēmas un uzlabo to
stāvokli; 3) uzlabo ūdens vides aizsardzību, pakāpeniski samazina arī
prioritāro vielu emisiju un noplūdi, kā arī pārtrauc ūdens videi īpaši
bīstamu vielu emisiju un noplūdi; 4) nodrošina pazemes ūdeņu piesārņojuma pakāpenisku samazināšanu un
novērš to turpmāku piesārņošanu; 5) nodrošina pazemes ūdens resursu atjaunošanu; 6) nodrošina zemes aizsardzību pret applūšanu vai izkalšanu; 7) nodrošina Latvijas jūras ūdeņu aizsardzību; 8) sekmē starptautiskajos līgumos noteikto mērķu sasniegšanu, lai
pārtrauktu un novērstu jūras vides piesārņošanu, pārtrauktu vai pakāpeniski
novērstu ūdens videi īpaši bīstamu vielu emisiju un noplūdi jūras vidē un
sasniegtu tādu stāvokli, ka jūras vidē antropogēnās izcelsmes ķīmisko vielu
koncentrācija ir tuva nullei, bet dabā sastopamo ķīmisko vielu koncentrācija
tuva dabā pastāvošajam fona līmenim. |
a) veicina ilgtspējīgu
un racionālu ūdens resursu lietošanu, nodrošinot to ilgtermiņa aizsardzību un
iedzīvotāju pietiekamu apgādi ar labas kvalitātes virszemes un pazemes ūdeni, b) novērš ūdens un no
ūdens tieši atkarīgo sauszemes ekosistēmu un mitrāju stāvokļa
pasliktināšanos, aizsargā šīs ekosistēmas un uzlabo to stāvokli, c) uzlabo ūdens vides
aizsardzību, pakāpeniski samazina arī prioritāro vielu emisiju un noplūdi, kā
arī pārtrauc ūdens videi īpaši bīstamu vielu emisiju un noplūdi, d) nodrošina pazemes
ūdeņu piesārņ
ojuma pakāpenisku samazināšanu un novērš to turpmāku
piesārņošanu, e) nodrošina pazemes
ūdens resursu atjaunošanu, f) nodrošina zemes
aizsardzību pret applūšanu vai izkalšanu, g) nodrošina Latvijas
jūras ūdeņu aizsardzību, |
|
|
|
a) veicina ilgtspējīgu
un racionālu ūdens resursu lietošanu, nodrošinot to ilgtermiņa aizsardzību un
iedzīvotāju pietiekamu apgādi ar labas kvalitātes virszemes un pazemes ūdeni, b) novērš ūdens un no
ūdens tieši atkarīgo sauszemes ekosistēmu un mitrāju stāvokļa
pasliktināšanos, aizsargā šīs ekosistēmas un uzlabo to stāvokli, c) uzlabo ūdens vides
aizsardzību, pakāpeniski samazina arī prioritāro vielu emisiju un noplūdi, kā
arī pārtrauc ūdens videi īpaši bīstamu vielu emisiju un noplūdi, d) nodrošina pazemes ūdeņu
piesārņojuma pakāpenisku samazināšanu un novērš to turpmāku piesārņošanu, e) nodrošina pazemes
ūdens resursu atjaunošanu, f) nodrošina zemes
aizsardzību pret applūšanu vai izkalšanu, g) nodrošina Latvijas
jūras ūdeņu aizsardzību, |
|||
|
h) sekmē starptautiskajos
līgumos noteikto mērķu sasniegšanu, lai pārtrauktu un novērstu jūras vides
piesārņošanu, pārtrauktu vai pakāpeniski novērstu ūdens videi īpaši bīstamu
vielu emisiju un noplūdi jūras vidē un sasniegtu tādu stāvokli, ka jūras vidē
antropogēnās izcelsmes ķīmisko vielu koncentrācija ir tuva nullei, bet dabā
sastopamo ķīmisko vielu koncentrācija tuva dabā pastāvošajam fona līmenim; 2) izveidot plūdu riska novērtēšanas un
pārvaldības sistēmu, lai mazinātu ar plūdiem saistītu nelabvēlīgu ietekmi uz
cilvēku veselību, vidi, kultūras mantojumu un saimniecisko darbību. |
|
|
|
h) sekmē
starptautiskajos līgumos noteikto mērķu sasniegšanu, lai pārtrauktu un
novērstu jūras vides piesārņošanu, pārtrauktu vai pakāpeniski novērstu ūdens
videi īpaši bīstamu vielu emisiju un noplūdi jūras vidē un sasniegtu tādu
stāvokli, ka jūras vidē antropogēnās izcelsmes ķīmisko vielu koncentrācija ir
tuva nullei, bet dabā sastopamo ķīmisko vielu koncentrācija tuva dabā
pastāvošajam fona līmenim; 2) izveidot plūdu riska novērtēšanas un
pārvaldības sistēmu, lai mazinātu ar plūdiem saistītu nelabvēlīgu ietekmi uz
cilvēku veselību, vidi, kultūras mantojumu un saimniecisko darbību. |
|||
5.pants.
Ūdensobjektu stāvoklis (1) Virszemes ūdeņu stāvoklis ir virszemes
ūdensobjekta vispārīgā kvalitāte, kuru nosaka pēc objekta sliktākajiem
ekoloģiskās un ķīmiskās kvalitātes rādītājiem. (2) Ekoloģiskā kvalitāte ir virszemes ūdeņu
ekosistēmu struktūras un funkcionēšanas kvalitāte, kuru novērtē saskaņā ar
Ministru kabineta noteiktajiem kritērijiem. (3) Laba virszemes ūdeņu ķīmiskā
kvalitāte ir virszemes ūdensobjekta ķīmiskā kvalitāte, kas atbilstoši šā
likuma prasībām nepieciešama, lai nodrošinātu virszemes ūdeņiem noteikto
vides kvalitātes mērķu sasniegšanu, ievērojot nosacījumu, ka piesārņojošo
vielu koncentrācija ūdenī nepārsniedz vides kvalitātes normatīvus. (5) Pazemes ūdeņu stāvoklis ir pazemes ūdensobjekta vispārīgā
kvalitāte, kuru nosaka pēc objekta sliktākajiem kvantitatīvajiem un
kvalitatīvajiem rādītājiem. (6) Pazemes ūdeņu kvantitatīvais stāvoklis ir rādītājs, kas raksturo,
cik lielā mērā ūdens tiešā un netiešā ieguve kvantitatīvi ietekmē pazemes
ūdensobjektu. |
|
|
|
|
|
|||
(7) Labs pazemes ūdeņu stāvoklis ir tad, ja gan ūdensobjekta
ķīmiskā kvalitāte, gan kvantitatīvais stāvoklis atbilst vismaz Ministru
kabineta noteiktajiem labas kvalitātes kritērijiem. (8) Ekoloģiskais potenciāls ir stipri pārveidota ūdensobjekta
vai mākslīga ūdensobjekta kvalitāte, kuru novērtē saskaņā ar Ministru
kabineta noteiktajiem kritērijiem. (9) Labs ekoloģiskais potenciāls ir tad, ja stipri pārveidota
ūdensobjekta vai mākslīga ūdensobjekta kvalitāte atbilst vismaz Ministru
kabineta noteiktajiem laba ekoloģiskā potenciāla kritērijiem. |
|
|
|
|
|
|||
(10) Ministru kabinets nosaka: 1) virszemes ūdensobjektu tipu raksturojumu un tam atbilstošu
virszemes ūdensobjektu klasifikāciju, kā arī antropogēno slodžu noteikšanas
kārtību; 2) pazemes ūdensobjektu klases un klasificēšanas kritērijus,
antropogēno slodžu noteikšanas kārtību, kā arī pazemes ūdens resursu
apzināšanas kārtību; 3) virszemes ūdeņu augstas, labas, vidējas, sliktas un ļoti sliktas
ekoloģiskās kvalitātes kritērijus un labas un sliktas ķīmiskās kvalitātes
kritērijus, kā arī pazemes ūdeņu labas un sliktas ķīmiskās kvalitātes
kritērijus; 4) prioritāro vielu sarakstu un to emisijas ierobežošanas kārtību; 5) ūdens objektu ekspluatācijas
(apsaimniekošanas) noteikumu izstrādāšanas kārtību un virszemes ūdens objektu un ostu
akvatoriju tīrīšanas un padziļināšanas kārtību; 6) peldvietu ūdeņu kvalitātes novērtēšanas un klasifikācijas kārtību,
kā arī prasības peldvietu ūdeņu aprakstiem un sabiedrības informēšanai. |
3. 5.pantā: |
|
|
|
3. 5.pantā: |
|||
|
papildināt desmito daļu ar
7., 8., 9. un 10.punktu šādā redakcijā: |
|
|
|
papildināt desmito daļu ar
7., 8., 9. un 10.punktu šādā redakcijā: |
|||
|
7) peldvietu
izveidošanas un uzturēšanas kārtību un drošības prasības; |
|
|
|
7) peldvietu izveidošanas
un uzturēšanas kārtību un drošības prasības; |
|||
|
8) kārtību, kādā
izvietojami informatīvie uzraksti vai simboli par peldvietu; |
|
|
|
8) kārtību, kādā
izvietojami informatīvie uzraksti vai simboli par peldvietu; |
|||
|
9) to peldvietu
sarakstu, kurās peldvietu ūdens monitoringu veic par valsts budžeta
līdzekļiem; |
5 |
Vides ministrs R.Vējonis Izteikt likumprojekta 3.panta likuma 5.panta desmitās daļas 9.punktu
šādā redakcijā: 9) to peldvietu sarakstu, kurās peldvietas ūdens monitoringu peldsezonas
laikā veic par valsts budžeta līdzekļiem. |
atbalstīt |
9) to peldvietu sarakstu,
kurās peldvietas ūdens monitoringu peldsezonas laikā veic par valsts budžeta
līdzekļiem; |
|||
|
10) pasākumus peldvietu
ūdens kvalitātes nodrošināšanai un cilvēku veselības aizsardzībai. |
|
|
|
10) pasākumus peldvietu
ūdens kvalitātes nodrošināšanai un cilvēku veselības aizsardzībai. |
|||
7.pants. Ūdens resursu
lietotāja pienākumi Ūdens resursu lietotāja pienākumi ir šādi: 1) lietojot ūdens resursus, ievērot ūdensobjektam noteiktos
izmantošanas mērķus, vides kvalitātes mērķus un kvalitātes normatīvus,
atļauju nosacījumus, veselības aizsardzības, būvniecības, zivsaimniecības
noteikumus un citas normatīvajos aktos ietvertās prasības; 2) nodrošināt ūdens kvalitātes un kvantitātes saglabāšanu savā
īpašumā vai lietošanā esošajos ūdensobjektos un teritorijā; 3) ievērot apsaimniekošanas plānā un pasākumu programmā paredzētos
nosacījumus; 4) veikt visas ar ūdens resursu lietošanu saistītās darbības tā, lai
nepasliktinātu pazemes un virszemes ūdeņu stāvokli, nenodarītu kaitējumu
cilvēku veselībai vai videi, arī ūdens ekosistēmām un no tām tieši
atkarīgajām sauszemes ekosistēmām, kā arī neradītu apstākļus, kas veicina
plūdus vai zemes izkalšanu; 5) ievērot citu ūdens resursu lietotāju un ūdensobjektiem piegulošās
zemes īpašnieku tiesības; |
|
|
|
|
|
|||
6) saņemt visas normatīvajos aktos paredzētās
atļaujas ūdens resursu lietošanai; 7) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un
atbilstoši ūdens resursu lietošanas atļaujas nosacījumiem iesniegt reģionālajai
vides pārvaldei pārskatus par ūdens resursu lietošanu; |
4. 7.pantā: izteikt 6. un 7.punktu šādā
redakcijā: 6) saņemt normatīvajos
aktos paredzētās atļaujas darbībām, kas ir saistītas ar ūdens resursu
lietošanu; 7) normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā sniegt statistikas pārskatu par ūdens resursu
lietošanu atbilstoši izdotās atļaujas nosacījumiem;. |
|
|
|
4. 7.pantā: izteikt 6. un 7.punktu šādā
redakcijā: 6) saņemt normatīvajos
aktos paredzētās atļaujas darbībām, kas ir saistītas ar ūdens resursu lietošanu; 7) normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā sniegt statistikas pārskatu par ūdens resursu
lietošanu atbilstoši izdotās atļaujas nosacījumiem;. |
|||
8) atļaut vides aizsardzības institūciju pārstāvjiem, kuri
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veic ūdeņu stāvokļa valsts kontroli vai
vides monitoringu, ņemt pazemes un virszemes ūdeņu paraugus privātajos ūdeņos
vai ņemt augsnes paraugus un veikt monitoringa iekārtu kontroli privātīpašuma
teritorijā; 9) veikt monitoringu atļaujās vai normatīvajos aktos paredzētajos
gadījumos un kārtībā; 10) atlīdzināt zaudējumus, kas ūdens resursu lietošanas rezultātā
nodarīti videi vai ūdens bioloģiskajiem resursiem, ja atbilstoši spēkā
esošajiem normatīvajiem aktiem atzīta ūdens resursu lietotāja atbildība par
šiem zaudējumiem; 11) pārtraukt ūdens resursu lietošanu, ja konstatēta pazemes
ūdensobjekta un virszemes ūdensobjekta stāvokļa pasliktināšanās, nodarīts
kaitējums cilvēku veselībai vai videi, it īpaši ūdens ekosistēmām un no tām
tieši atkarīgajām sauszemes ekosistēmām. |
|
|
|
|
|
|||
8.pants.
Upju baseinu apgabalu noteikšana (1) Upju baseinu apgabalus izveido, ņemot
vērā šādus nosacījumus: 1) nosaka atsevišķu upju baseinus un apvieno
tos upju baseinu apgabalos, ņemot vērā iespēju nodrošināt optimālu upju
baseinu apgabala pārvaldi; 2) mazu upju baseinus var apvienot ar
lielāku upju baseiniem vai savienot ar blakus esošiem mazu upju baseiniem; 3) ja pazemes ūdensobjekts atrodas vairākos
upju baseinos, to pievieno tuvākajam vai piemērotākajam upju baseinu
apgabalam; 4) piekrastes ūdeņus nosaka un pievieno
tuvākajam vai piemērotākajam upju baseinu apgabalam. |
|
|
|
|
|
|||
(2) Ar šo likumu tiek noteikti šādi upju baseinu apgabali
Daugavas, Lielupes, Gaujas un Ventas baseinu apgabali. Latvijas upju baseinu
apgabalu shēma ir noteikta šā likuma pielikumā. |
5. Papildināt 8.panta otro
daļu ar teikumu šādā redakcijā: Šā likuma 2.pantā noteikto
mērķu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus plāno un īsteno minēto upju
baseinu apgabalu robežās. |
|
|
|
5. Papildināt 8.panta otro
daļu ar teikumu šādā redakcijā: Šā likuma 2.pantā noteikto
mērķu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus plāno un īsteno minēto upju
baseinu apgabalu robežās. |
|||
(3) Ministru kabinets apstiprina upju baseinu
apgabalu robežu aprakstus. |
|
|
|
|
|
|||
9.pants.
Upju baseinu apgabala pārvaldes institūcijas (1) Katra upju baseinu apgabala
apsaimniekošanas pasākumu koordinācijai izveido konsultatīvo padomi (turpmāk
padome), kurā iekļauj valsts pārvaldes institūciju, pašvaldību un
nevalstisko organizāciju pārstāvjus. Padomes nolikumu apstiprina Ministru
kabinets, bet personālsastāvu vides ministrs. (2) Padome: 1) saskaņo ministriju un citu valsts
pārvaldes institūciju, kā arī to reģionālo struktūrvienību, pašvaldību,
nevalstisko organizāciju un citu interešu grupu intereses jautājumos, kas
saistīti ar vides kvalitātes un ūdens lietošanas mērķu sasniegšanu
attiecīgajā upju baseinu apgabalā; 2) izskata un sniedz atzinumu par
apsaimniekošanas plānu un pasākumu programmu, kā arī par sagatavotajiem
priekšlikumiem attiecībā uz to īstenošanai nepieciešamajiem finanšu
līdzekļiem. (3) (Izslēgta ar 03.02.2005. likumu). |
|
|
|
|
|
|||
(4) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra: |
6. 9.pantā: papildināt ceturtās daļas
ievaddaļu pēc vārda aģentūra ar vārdiem katram upju baseinu apgabalam; |
|
|
|
6. 9.pantā: papildināt ceturtās daļas
ievaddaļu pēc vārda aģentūra ar vārdiem katram upju baseinu apgabalam; |
|||
1) izstrādā ūdeņu stāvokļa monitoringa programmas katram upju baseinu
apgabalam (turpmāk monitoringa programma); |
izslēgt ceturtās daļas
1.punktā vārdus katram upju baseinu apgabalam; |
|
|
|
izslēgt ceturtās daļas
1.punktā vārdus katram upju baseinu apgabalam; |
|||
2) sagatavo priekšlikumus par monitoringa programmu īstenošanai
nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem; 3) koordinē un organizē monitoringa programmu īstenošanu; 4) sniedz Eiropas Savienības
normatīvajos aktos noteikto informāciju Eiropas Komisijai; 5) sagatavo un atjauno apsaimniekošanas plānu un pasākumu programmu
projektus; 6) izstrādā ūdens resursu lietošanas ekonomisko analīzi; |
|
|
|
|
|
|||
7) nodrošina sabiedrības līdzdalību apsaimniekošanas plānu un
pasākumu programmu sagatavošanā un atjaunošanā, kā arī informē par šiem
plāniem un programmām attiecīgās pašvaldības, kuru administratīvajā teritorijā
tos paredzēts īstenot; |
aizstāt ceturtās daļas 7.punktā vārdus
apsaimniekošanas plānu un pasākumu programmu sagatavošanā ar vārdiem
apsaimniekošanas plānu, arī plūdu riska pārvaldības plānu, un pasākumu
programmu sagatavošanā; |
|
|
|
aizstāt ceturtās daļas 7.punktā vārdus
apsaimniekošanas plānu un pasākumu programmu sagatavošanā ar vārdiem
apsaimniekošanas plānu, arī plūdu riska pārvaldības plānu, un pasākumu
programmu sagatavošanā; |
|||
8) koordinē pasākumu programmu īstenošanu; |
izteikt
ceturtās daļas 8.punktu šādā redakcijā: 8) koordinē pasākumu
programmu īstenošanu, uztur un apkopo informāciju par veiktajiem pasākumiem
un antropogēno slodžu izmaiņām, kā arī
, pamatojoties uz šo informāciju un
monitoringa rezultātiem, veic minēto pasākumu efektivitātes analīzi un, ja
nepieciešams, izstrādā priekšlikumus pasākumu programmu precizēšanai;; |
|
|
|
izteikt
ceturtās daļas 8.punktu šādā redakcijā: 8) koordinē pasākumu
programmu īstenošanu, uztur un apkopo informāciju par veiktajiem pasākumiem
un antropogēno slodžu izmaiņām, kā arī, pamatojoties uz šo informāciju un
monitoringa rezultātiem, veic minēto pasākumu efektivitātes analīzi un, ja
nepieciešams, izstrādā priekšlikumus pasākumu programmu precizēšanai;; |
|||
9) saskaņo apsaimniekošanas pasākumus līdz pasākumu programmas
apstiprināšanai, kā arī neatliekamus pasākumus, kas nav iekļauti pasākumu
programmā; 10) sagatavo priekšlikumus par pasākumu programmu īstenošanai
nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem; 11) nodrošina konsultatīvo padomju darbību; |
|
|
|
|
|
|||
12) sadarbojas ar attiecīgo valstu kompetentajām institūcijām, lai
nodrošinātu vides kvalitātes mērķu sasniegšanu starptautiskajā upju baseinu
apgabalā, kā arī koordinē kopīgas pasākumu programmas. |
papildināt ceturtās daļas
12.punktu pēc vārdiem lai nodrošinātu ar vārdiem un skaitli šā likuma
2.pantā noteikto mērķu, tai skaitā; |
|
|
|
papildināt ceturtās daļas
12.punktu pēc vārdiem lai nodrošinātu ar vārdiem un skaitli šā likuma
2.pantā noteikto mērķu, tai skaitā; |
|||
|
papildināt ceturto daļu ar 13. un 14.punktu
šādā redakcijā: |
|
|
|
papildināt ceturto daļu ar 13. un 14.punktu
šādā redakcijā: |
|||
|
13) veic sākotnējo plūdu riska
novērtējumu un, pamatojoties uz tā rezultātiem, identificē teritorijas, kurās
pastāv vai varētu rasties plūdu risks, kā arī sagatavo iespējamo plūdu
postījumu vietu kartes un plūdu riska kartes šīm teritorijām; |
|
|
|
13) veic sākotnējo plūdu riska
novērtējumu un, pamatojoties uz tā rezultātiem, identificē teritorijas, kurās
pastāv vai varētu rasties plūdu risks, kā arī sagatavo iespējamo plūdu postījumu
vietu kartes un plūdu riska kartes šīm teritorijām; |
|||
|
14) pamatojoties
uz šā panta ceturtās daļas 13.punktā minētajām kartēm, izstrādā plūdu riska
pārvaldības plānu, ko iekļauj upju baseinu apgabala apsaimniekošanas plānā kā
tā sastāvdaļu.; |
|
|
Redakc. preciz. |
14) pamatojoties
uz šīs daļas 13.punktā minētajām kartēm, izstrādā plūdu riska pārvaldības
plānu, ko iekļauj upju baseinu apgabala apsaimniekošanas plānā kā tā
sastāvdaļu.; |
|||
(5) Valsts vides dienests uzrauga pasākumu programmas
īstenošanu. |
izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Valsts vides dienests uzrauga
pasākumu programmas īstenošanu un, ievērojot Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūras veikto analīzi un izstrādātos priekšlikumus, normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā pārskata izsniegto atļauju nosacījumus.; |
|
|
|
izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Valsts vides dienests uzrauga
pasākumu programmas īstenošanu un, ievērojot Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūras veikto analīzi un izstrādātos priekšlikumus, normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā pārskata izsniegto atļauju nosacījumus.; |
|||
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā
redakcijā: |
|
|
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā
redakcijā: |
|||
|
(6) Ministru kabinets nosaka sākotnējā
plūdu riska novērtējumā, iespējamo plūdu postījumu vietu kartēs, plūdu riska
kartēs un plūdu riska pārvaldības plānā sniedzamās informācijas saturu un
veidu, kā arī papildu informāciju, kas iekļaujama, atjaunojot minētos
dokumentus. |
|
|
|
(6) Ministru kabinets nosaka sākotnējā
plūdu riska novērtējumā, iespējamo plūdu postījumu vietu kartēs, plūdu riska
kartēs un plūdu riska pārvaldības plānā sniedzamās informācijas saturu un
veidu, kā arī papildu informāciju, kas iekļaujama, atjaunojot minētos
dokumentus. |
|||
|
7. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: |
|
|
|
7. Izteikt 10.pantu šādā redak
cijā: |
|||
10.pants.
Starptautiskā sadarbība upju baseinu apsaimniekošanā |
10.pants.
Starptautiskā sadarbība upju baseinu apsaimniekošanā un plūdu riska
pārvaldībā |
|
|
|
10.pants.
Starptautiskā sadarbība upju baseinu apsaimniekošanā un plūdu riska
pārvaldībā |
|||
(1) Ja upes baseins daļēji ietilpst Latvijas teritorijā, daļēji
citas tādas valsts teritorijā, kura ir Eiropas Savienības dalībvalsts vai
kandidātvalsts, Vides ministrija, lai izveidotu un apsaimniekotu
starptautisku upju baseinu apgabalu, sadarbojas ar attiecīgās valsts
kompetentajām institūcijām. |
(1) Ja upes baseins daļēji ietilpst
Latvijas teritorijā, daļēji citas tādas valsts teritorijā, kura ir Eiropas
Savienības dalībvalsts, Vides ministrija, lai izveidotu un apsaimniekotu
starptautisku upju baseinu apgabalu, sadarbojas ar attiecīgās valsts
kompetentajām institūcijām. |
|
|
|
(1) Ja upes baseins daļēji ietilpst
Latvijas teritorijā, daļēji citas tādas valsts teritorijā, kura ir Eiropas
Savienības dalībvalsts, Vides ministrija, lai izveidotu un apsaimniekotu
starptautisku upju baseinu apgabalu, sadarbojas ar attiecīgās valsts
kompetentajām institūcijām. |
|||
(2) Ja izveidots starptautisks upju baseinu apgabals, Latvijas
Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra nodrošina Latvijas teritorijā
ietilpstošās upju baseinu apgabala daļas pārvaldi. |
(2) Ja izveidots starptautisks upju
baseinu apgabals, Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra
nodrošina Latvijas teritorijā ietilpstošās upju baseinu apgabala daļas pārvaldi
un attiecībā uz Latvijas teritorijā ietilpstošajām starptautiskā upju baseinu
apgabala daļām apmainās ar būtisku informāciju ar attiecīgās valsts
kompetentām institūcijām, veicot šā likuma 9.panta ceturtās daļas 13. un
14.punktā minētos uzdevumus, un nodrošina savstarpēji saskaņotu plūdu riska
pārvaldības plānu izstrādi. |
|
|
|
(2) Ja izveidots starptautisks upju
baseinu apgabals, Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra
nodrošina Latvijas teritorijā ietilpstošās upju baseinu apgabala daļas pārvaldi
un attiecībā uz Latvijas teritorijā ietilpstošajām starptautiskā upju baseinu
apgabala daļām apmainās ar būtisku informāciju ar attiecīgās valsts
kompetentajām institūcijām, veicot šā likuma 9.panta ceturtās daļas 13. un
14.punktā minētos uzdevumus, un nodrošina savstarpēji saskaņotu plūdu riska
pārvaldības plānu izstrādi. |
|||
(3) Ja upes baseins daļēji ietilpst Latvijas teritorijā, daļēji
citas tādas valsts teritorijā, kura nav Eiropas Savienības dalībvalsts vai
kandidātvalsts, Vides ministrija sadarbojas ar attiecīgās valsts
kompetentajām institūcijām, lai veicinātu šā likuma mērķu sasniegšanu visā
upes baseinā. |
(3) Ja upes baseins daļēji ietilpst
Latvijas teritorijā, daļēji citas tādas valsts teritorijā, kura nav Eiropas
Savienības dalībvalsts, Vides ministrija sadarbības līgumu par vides
aizsardzību ietvaros sadarbojas ar attiecīgās
valsts kompetentajām institūcijām, lai veicinātu šā likuma mērķu sasniegšanu
visā upes baseinā. |
|
|
|
(3) Ja upes baseins daļēji ietilpst
Latvijas teritorijā, daļēji citas tādas valsts teritorijā, kura nav Eiropas
Savienības dalībvalsts, Vides ministrija sadarbības līgumu par vides
aizsardzību ietvaros sadarbojas ar attiecīgās
valsts kompetentajām institūcijām, lai veicinātu šā likuma mērķu sasniegšanu
visā upes baseinā. |
|||
11.pants. Vides kvalitātes
mērķi ūdensobjektiem (1) Ūdensobjektiem apsaimniekošanas plānā nosakāmi šādi vides
kvalitātes mērķi: 1) novērst visu virszemes ūdensobjektu stāvokļa pasliktināšanos un
aizsargāt tos, uzlabojot ūdens kvalitāti un, ja nepieciešams, veicot
sanāciju, lai visos virszemes ūdensobjektos sasniegtu labu virszemes ūdeņu
stāvokli; 2) aizsargāt un uzlabot ūdens kvalitāti visos stipri pārveidotajos
ūdensobjektos un mākslīgajos ūdensobjektos, lai sasniegtu labu virszemes
ūdeņu ekoloģisko potenciālu un ķīmisko kvalitāti; 3) pakāpeniski samazināt prioritāro vielu radīto piesārņojumu un
pārtraukt vai pakāpeniski novērst ūdens videi īpaši bīstamu vielu emisiju un
noplūdi; 4) novērst vai ierobežot piesārņojošo vielu novadīšanu pazemes ūdeņos
un novērst visu pazemes ūdensobjektu stāvokļa pasliktināšanos; |
|
|
|
|
|
|||
8. Aizstāt 11.panta pirmās daļas 5.punktā
vārdus saglabāt vai uzlabot ar vārdiem uzlabot vai atjaunot. |
|
|
|
8. Aizstāt 11.panta pirmās daļas 5.punktā
vārdus saglabāt vai uzlabot ar vārdiem uzlabot vai atjaunot. |
||||
6) apturēt cilvēka darbības izraisītu piesārņojošas vielas
koncentrācijas pieaugumu pazemes ūdeņos vai panākt pakāpenisku tās samazināšanos; 7) ievērot nosacījumus un mērķus, kas apsaimniekošanas plānā noteikti
īpaši aizsargājamām teritorijām. (2) Vides kvalitātes mērķus sasniedz, īstenojot šajā likumā
noteiktos apsaimniekošanas plānus un programmas. Nosakot pasākumus vides
kvalitātes mērķu sasniegšanai, ņem vērā konkrētā ūdensobjekta stāvokli un
ūdeņu stāvokli pārējos ūdensobjektos, kuri atrodas vienā sateces baseinā. (3) Vides kvalitātes normatīvus, kuri nepieciešami šā panta
pirmajā daļā minēto mērķu sasniegšanai, nosaka saskaņā ar likumu Par piesārņojumu. (4) Ja uz vienu ūdensobjektu attiecas vairāki vides kvalitātes mērķi,
piemēro tos kvalitātes mērķus, kuri izvirza stingrākās prasības. |
|
|
|
|
|
|||
12.pants.
Izņēmumi vides kvalitātes mērķu noteikšanai atsevišķiem ūdensobjektiem |
9. 12.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: 12.pants.
Izņēmumi vides kvalitātes mērķu un to sasniegšanas termiņa noteikšanai
atsevišķiem ūdensobjektiem; |
|
|
|
9. 12.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: 12.pants.
Izņēmumi vides kvalitātes mērķu un to sasniegšanas termiņa noteikšanai
atsevišķiem ūdensobjektiem; |
|||
Apsaimniekošanas plānā atsevišķiem ūdensobjektiem var paredzēt vides
kvalitātes mērķus, kas atšķiras no šā likuma 11.panta pirmajā daļā
noteiktajiem, ja, ņemot vērā cilvēka darbības ietekmi vai šo ūdensobjektu
dabisko stāvokli, nav iespējams sasniegt šā likuma 11.panta pirmajā daļā
minētos mērķus vai šo mērķu sasniegšana prasītu nepamatoti augstas izmaksas,
kā arī tad, ja: 1) ekoloģiskās vai sociālekonomiskās vajadzības, kuras nodrošina šāda
antropogēnā darbība, nevar apmierināt ar citiem paņēmieniem, kas būtu
piemērotāki no vides aizsardzības viedokļa un neprasītu nepamatoti augstas
izmaksas; 2) virszemes ūdeņiem paredzēts sasniegt augstāko iespējamo ekoloģisko
un ķīmisko kvalitāti, bet pazemes ūdeņiem nodrošināt mazāko iespējamo
atšķirību no laba pazemes ūdeņu stāvokļa, ņemot vērā cilvēka darbības vai
piesārņojuma ietekmi, no kuras nav iespējams izvairīties; 3) ūdensobjekta stāvoklis turpmāk nepasliktinās; 4) atšķirīgu vides kvalitātes mērķu noteikšana un tās iemesli ir
pamatoti apsaimniekošanas plānā un minētos mērķus pārskata ne retāk kā reizi
sešos gados. |
|
|
|
|
|
|||
|
papildināt pantu ar otro, trešo un ceturto
daļu šādā redakcijā: (2) Šajā
likumā noteikto termiņu vides kvalitātes mērķu sasniegšanai atsevišķos
ūdensobjektos var pagarināt, ja attiecīgā ūdensobjekta stāvoklis šajā laikā
nepasliktinās un ja tā stāvokli nevar pilnībā uzlabot šajā likumā
noteiktajā termiņā, pastāvot vienam no šādiem iemesliem: 1) tehnisku iemeslu dēļ nepieciešamo
uzlabojumu līmeni iespējams sasniegt ilgākā laikā, nekā paredz likumā
noteiktais termiņš; 2) uzlabojumu pabeigšanas izmaksas
likumā noteiktajā termiņā ir nesamērīgi augstas; 3) dabas apstākļi nepieļauj
ūdensobjekta stāvokļa uzlabošanos likumā noteiktajā termiņā. (3) Iemeslus termiņa pagarinājumam norāda apsaimniekošanas plānā. Termiņa pagarinājums nedrīkst pārsniegt
12 gadus, izņemot gadījumus, kad dabas apstākļi neļauj sasniegt vides
kvalitātes mērķus minētajā laikā. (4) Apsaimniekošanas plānā īsi
apraksta, kādi obligātie un papildu pasākumi veicami, lai līdz termiņa
pagarinājuma beigām pakāpeniski sasniegtu vēlamo ūdensobjekta stāvokli, kā
arī pievieno pasākumu izpildes laika grafiku un tā neizpildes gadījumā
izklāsta cēloņus, kas būtiski kavējuši īstenot šos pasākumus. Pārskatu par
minēto pasākumu īstenošanu un kopsavilkumu par citiem veiktajiem pasākumiem
iekļauj atjaunotajā apsaimniekošanas plānā.; uzskatīt līdzšinējo panta tekstu par pirmo
daļu. |
|
|
|
papildināt pantu ar otro, trešo un ceturto
daļu šādā redakcijā: (2) Šajā
likumā noteikto termiņu vides kvalitātes mērķu sasniegšanai atsevišķos ūdensobjektos
var pagarināt, ja attiecīgā ūdensobjekta stāvoklis šajā laikā nepasliktinās
un ja tā stāvokli nevar pilnībā uzlabot šajā likumā noteiktajā
termiņā, pastāvot vienam no šādiem iemesliem: 1) tehnisku iemeslu dēļ nepieciešamo
uzlabojumu līmeni iespējams sasniegt ilgākā laikā, nekā paredz likumā
noteiktais termiņš; 2) uzlabojumu pabeigšanas izmaksas
likumā noteiktajā termiņā ir nesamērīgi augstas; 3) dabas apstākļi nepieļauj
ūdensobjekta stāvokļa uzlabošanos likumā noteiktajā termiņā. (3) Iemeslus termiņa pagarinājumam norāda apsaimniekošanas plānā. Termiņa pagarinājums nedrīkst pārsniegt
12 gadus, izņemot gadījumus, kad dabas apstākļi neļauj sasniegt vides
kvalitātes mērķus minētajā laikā. (4) Apsaimniekošanas plānā īsi
apraksta, kādi obligātie un papildu pasākumi veicami, lai līdz termiņa
pagarinājuma beigām pakāpeniski sasniegtu vēlamo ūdensobjekta stāvokli, kā
arī pievieno pasākumu izpildes laika grafiku un tā neizpildes gadījumā
izklāsta cēloņus, kas būtiski kavējuši īstenot šos pasākumus. Pārskatu par
minēto pasākumu īstenošanu un kopsavilkumu par citiem veiktajiem pasākumiem
iekļauj atjaunotajā apsaimniekošanas plānā.; uzskatīt līdzšinējo panta tekstu par pirmo
daļu. |
|||
14.pants. Izņēmumi vides
kvalitātes mērķu sasniegšanai atsevišķos ūdensobjektos (1) Šā likuma prasības nav pārkāptas, ja: 1) labu pazemes ūdeņu stāvokli, labu ekoloģisko kvalitāti vai labu
ekoloģisko potenciālu neizdodas sasniegt vai virszemes vai pazemes
ūdensobjektu stāvokļa pasliktināšanos neizdodas novērst virszemes
ūdensobjekta fizikālo īpašību turpmākas modifikācijas vai pazemes ūdeņu
līmeņa izmaiņu dēļ; 2) virszemes ūdensobjekta kvalitātes pasliktināšanos no augstas uz
labu neizdodas novērst jaunu saimniecisko darbību uzsākšanas dēļ. (2) Šā panta pirmajā daļā noteiktos izņēmumus attiecīgā reģionālā
vides pārvalde var atļaut vienīgi tad, ja ir izpildīti šādi nosacījumi: 1) veikti visi iespējamie pasākumi, lai mazinātu nelabvēlīgo ietekmi
uz ūdensobjekta stāvokli un nekavētu vides kvalitātes mērķu sasniegšanu citos
ūdensobjektos, kurus minētie apstākļi neietekmē; 2) šādu izņēmumu cēloņi ir pamatoti apsaimniekošanas plānā un minētos
mērķus pārskata ne retāk kā reizi sešos gados; 3) šādu izņēmumu nepieciešamība ūdensobjektam ir saistīta ar sevišķi
svarīgām sabiedrības interesēm vai ieguvumi, ko sabiedrībai un videi sniedz
vides kvalitātes mērķu sasniegšana, ir mazāk nozīmīgi nekā tie ieguvumi
cilvēku veselībai, drošībai vai ilgtspējīgai attīstībai, kurus nodrošina
izmaiņas; 4) ieguvumus, ko nodrošina ar šādiem izņēmumiem, ierobežotu tehnisko
iespēju vai nepamatoti augstu izmaksu dēļ nav iespējams panākt ar citiem
līdzekļiem, kas būtu piemērotāki no vides aizsardzības viedokļa. (3) Attiecīgā reģionālā vides pārvalde katrā konkrētā gadījumā nosaka
šā panta otrās daļas 1.punktā minētos pasākumus. |
|
|
|
|
|
|||
10. Papildināt 14.panta ceturto daļu ar
vārdiem un, tos piemērojot, jānodrošina vismaz tāds pats vides aizsardzības
līmenis, kādu nosaka citi normatīvie akti. |
|
|
|
10. Papildināt 14.panta ceturto daļu ar
vārdiem un, tos piemērojot, jānodrošina vismaz tāds pats vides aizsardzības
līmenis, kādu nosaka citi normatīvie akti. |
||||
(1) Vides ministrs apstiprina katram
upju baseinu apgabalam vai Latvijas teritorijā ietilpstošajai starptautiska
upju baseinu apgabala daļai ūdens resursu lietošanas ekonomisko analīzi
(turpmāk ekonomiskā analīze), upju baseinu
raksturojumu, kā arī cilvēku darbības ietekmes izvērtējumu, ņemot vērā šā
likuma 16.panta nosacījumus. |
|
|
|
|
|
|||
(2) Šā panta pirmajā daļā minēto ekonomisko analīzi, upju baseinu
raksturojumu un cilvēku darbības ietekmes izvērtējumu pārskata ne retāk kā
reizi sešos gados. |
|
|
|
|
|
|||
|
11. Papildināt 15.panta otro daļu ar teikumu
šādā redakcijā: Tos pārskatot, ņem vērā iespējamo plūdu
postījumu vietu kartēs un plūdu riska kartēs sniegto informāciju. |
|
|
|
11. Papildināt 15.panta otro daļu ar teikumu
šādā redakcijā: Tos pārskatot, ņem vērā iespējamo plūdu
postījumu vietu kartēs un plūdu riska kartēs sniegto informāciju. |
|||
17.pants. Maksa par ūdens resursu lietošanu (1) Fiziskās un juridiskās personas bez
maksas lieto caurtekošos ūdeņus hidroelektroenerģijas ražošanai un
zivsaimniecībai (izņemot dabas resursu nodokļu maksājumus vai zaudējumu
atlīdzību par ūdens piesārņojumu, kas rodas šo darbību rezultātā), kā arī
ūdens resursus nekomerciālam transportam, peldēšanai, ūdenssportam,
ūdenstūrismam vai personiskām vajadzībām, ja ūdens lietošanai personiskām
vajadzībām nav nepieciešama ūdens resursu lietošanas atļauja. |
12. 17.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus nav
nepieciešama ūdens resursu lietošanas atļauja ar vārdiem nav nepieciešamas
normatīvajos aktos noteiktās atļaujas; |
|
|
|
12. 17.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus nav
nepieciešama ūdens resursu lietošanas atļauja ar vārdiem nav nepieciešamas
normatīvajos aktos noteiktās atļaujas; |
|||
(2) Dabas resursu nodokli par ūdens resursu ieguvi un ūdeņu
piesārņošanu, kā arī ūdensapgādes un kanalizācijas tarifus un maksu par ūdens
resursu lietošanas veidiem, izņemot šā panta pirmajā daļā minētos, fiziskajām
un juridiskajām personām nosaka saskaņā ar normatīvajiem aktiem, ievērojot: |
aizstāt otrās daļas ievaddaļā vārdus
ūdensapgādes un kanalizācijas ar vārdiem ūdenssaimniecības (ūdensapgādes
un kanalizācijas); |
|
|
|
aizstāt otrās daļas ievaddaļā vārdus
ūdensapgādes un kanalizācijas ar vārdiem ūdenssaimniecības (ūdensapgādes
un kanalizācijas); |
|||
1) ka fiziskās un juridiskās personas sedz visas izmaksas, kas
saistītas ar ūdens resursu lietošanu, arī maksā par ūdens resursiem un videi
nodarīto kaitējumu; |
izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) ka fiziskās un juridiskās personas
sedz visas ekonomiskās analīzes rezultātā pamatotās ūdenssaimniecības
pakalpojumu izmaksas, kā arī maksā par ūdens resursiem un tiem nodarīto
kaitējumu;. |
|
|
|
izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) ka fiziskās un juridiskās personas
sedz visas ekonomiskās analīzes rezultātā pamatotās ūdenssaimniecības
pakalpojumu izmaksas, kā arī maksā par ūdens resursiem un tiem nodarīto
kaitējumu;. |
|||
2) principu piesārņotājs maksā; 3) ka ūdens resursi lietojami racionāli, sekmējot šajā likumā
noteikto vides kvalitātes mērķu sasniegšanu; 4) ģeogrāfiskos, ģeoloģiskos un klimatiskos apstākļus, kā arī
izvērtējot maksājumu apmēra un maksas piemērošanas sociālās, ekoloģiskās un
ekonomiskās sekas. (3) Apsaimniekošanas plānā iekļauj pārskatu par pasākumiem,
kurus paredzēts veikt šā panta nosacījumu īstenošanai, kā arī pārskatu par
dažādu ūdens lietotāju ieguldījumu ūdens resursu lietošanas izmaksu segšanā. (4) Šā panta prasību īstenošana nedrīkst kavēt piesardzības,
izpētes vai sanācijas pasākumus, kuri tiek veikti, lai sasniegtu šā likuma
mērķus. |
|
|
|
|
|
|||
18.pants.
Apsaimniekošanas plāns (1) Apsaimniekošanas plānā ietver: 1) upju baseinu apgabala raksturojumu; 2) informāciju par nozīmīgākajām
antropogēnajām slodzēm un cilvēka darbības ietekmi uz pazemes un virszemes
ūdeņu stāvokli; 3) informāciju par aizsargājamām
teritorijām; 4) informāciju par monitoringa tīklu un
īstenoto monitoringa programmu rezultātiem; 5) ekonomiskās analīzes kopsavilkumu; 6) ūdensobjektiem un aizsargājamām
teritorijām noteiktos kvalitātes mērķus; 7) informāciju par plānotajiem pasākumiem,
lai novērstu vai samazinātu piesārņojuma emisiju, kā arī sasniegtu vides
kvalitātes mērķus; 8) informāciju par citām programmām, kas
saistītas ar upju baseinu apgabala apsaimniekošanu; 9) pārskatu par sabiedrības informēšanu un
konsultācijām, kas veiktas, izstrādājot vai atjaunojot plānu. (2) Ministru kabinets nosaka apsaimniekošanas plānā
sniedzamās informācijas saturu un veidu, kā arī papildu informāciju,
kas iekļaujama plānā, to atjaunojot. (3) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra
nodrošina apsaimniekošanas plānu pieejamību sabiedrībai. |
|
|
|
|
|
|||
(4) Apsaimniekošanas plānu ņem vērā, izstrādājot attiecīgā
reģiona, rajona vai vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu vai tā
grozījumus. Ja apsaimniekošanas plānā paredzētie pasākumi attiecas uz vairāku
pašvaldību teritoriju attīstību, bet attiecīgās pašvaldības nav vienojušās
par to iekļaušanu teritorijas plānojumā, lēmumu pēc konsultatīvās padomes
ierosinājuma pieņem Vides ministrija. |
13. Izslēgt 18.panta ceturtajā daļā vārdu
rajona. |
|
|
|
13. Izslēgt 18.panta ceturtajā daļā vārdu
rajona. |
|||
19.pants. Apsaimniekošanas
plāna apstiprināšana (1) Ministru kabinets apstiprina
apsaimniekošanas plānu katram upju baseinu apgabalam. Apsaimniekošanas plānu
atjauno ne retāk kā reizi sešos gados. |
14. Papildināt 19.panta pirmās daļas otro
teikumu pēc vārdiem Apsaimniekošanas plānu ar vārdiem arī plūdu riska
pārvaldības plānu. |
|
|
|
14. Papildināt 19.panta pirmās daļas otro
teikumu pēc vārdiem Apsaimniekošanas plānu ar vārdiem arī plūdu riska
pārvaldības plānu. |
|||
(2) Šā likuma 10.panta pirmajā daļā minētajos gadījumos Latvijas
Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra sadarbojas ar attiecīgās valsts
kompetento institūciju, lai izstrādātu starptautiskā upju baseinu apgabala
apsaimniekošanas plānu. Līdz starptautiskā upju baseinu apgabala
apsaimniekošanas plāna apstiprināšanai šā panta pirmajā daļā noteiktajā
kārtībā Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra sagatavo un
Ministru kabinets apstiprina apsaimniekošanas plānus Latvijas teritorijā
ietilpstošajām starptautiskā upju baseinu apgabala daļām. |
|
|
|
|
|
|||
20.pants.
Prasības pasākumu programmām (1) Lai sasniegtu šajā likumā noteiktos
vides kvalitātes mērķus, vides ministrs apstiprina pasākumu programmu katram
upju baseinu apgabalam vai Latvijas teritorijā ietilpstošajai starptautiskā
upju baseinu apgabala daļai. Pasākumu programmu izstrādā saskaņā ar attiecīgā
upju baseinu apgabala apsaimniekošanas plānu. |
15. Izteikt 20.panta pirmās daļas pirmo
teikumu šādā redakcijā: (1) Lai sasniegtu šajā likumā
noteiktos vides kvalitātes mērķus, upju baseinu apgabala apsaimniekošanas
plānā iekļauj pasākumu programmu attiecīgajam upju baseinu apgabalam vai
Latvijas teritorijā ietilpstošajai starptautiskā upju baseinu apgabala
daļai. |
|
|
|
15. Izteikt 20.panta pirmās daļas pirmo
teikumu šādā redakcijā: (1) Lai sasniegtu šajā likumā
noteiktos vides kvalitātes mērķus, upju baseinu apgabala apsaimniekošanas plānā
iekļauj pasākumu programmu attiecīgajam upju baseinu apgabalam vai Latvijas
teritorijā ietilpstošajai starptautiskā upju baseinu apgabala daļai. |
|||
(2) Izstrādājot pasākumu programmu, ņem vērā šā likuma 15.pantā
noteiktās ekonomiskās analīzes, upju baseinu raksturojuma un cilvēku darbības
ietekmes izvērtējuma rezultātus. (3) Ministru kabinets nosaka minimālās prasības, nosacījumus un aizliegumus,
kurus ietver pasākumu
programmā, kā arī darbības, kas jāveic, ja attiecīgajā ūdensobjektā nav
sasniegti šajā likumā noteiktie vides kvalitātes mērķi. (4) Katrā pasākumu programmā norāda obligātos pasākumus un, ja
nepieciešams, arī papildu pasākumus, kas veicami konkrētajā apgabalā, lai
sasniegtu izvirzītos vides kvalitātes mērķus. Pasākumu programmās norāda arī
pasākumus, kas attiecas uz visu valsts teritoriju. |
|
|
|
|
|
|||
21.pants.
Darbības, kurām nepieciešama atļauja ūdens resursu lietošanai (1) Reģionālās vides pārvaldes 60 dienu
laikā no iesnieguma saņemšanas dienas izsniedz atļauju ūdens resursu
lietošanai darbībām, kuras ietekmē vai var ietekmēt ūdens kvalitāti, daudzumu
vai ūdens ekosistēmas un kuras nav A vai B kategorijas piesārņojošās
darbības: 1) hidrotehnisko būvju darbībai; 2) virszemes vai pazemes ūdeņu ieguvei; 3) ūdens ievadīšanai, lai paaugstinātu
pazemes ūdeņu līmeni, un ūdens novadīšanai, lai šo līmeni pazeminātu, un ar
to saistītām darbībām; 4) darbībām, kuru rezultātā rastos mākslīgs
vai stipri pārveidots ūdensobjekts; 5) citām darbībām, kas saistītas ar regulāru
virszemes ūdeņu līmeņa vai režīma maiņu. (2) Ministru kabinets nosaka
ūdens resursu lietošanas nosacījumus, ūdens resursu lietošanas atļaujas
pieteikšanas un izsniegšanas kārtību, termiņus, atļaujā noteikto prasību
kontroles un monitoringa nosacījumus, kā arī pieteikuma un atļaujas veidlapu
paraugus. |
|
|
|
|
|
|||
|
16. Papildināt 21.pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā: (21) Ja atbilstoši normatīvo
aktu prasībām darbības uzsākšanai vai turpināšanai nepieciešama A vai B
kategorijas atļauja, reģionālā vides pārvalde ūdens resursu lietošanas
atļauju neizsniedz, bet pazemes vai
virszemes ūdens resursu lietošanas limitus un nosacījumus norāda A vai
B kategorijas atļaujā. |
|
|
|
16. Papildināt 21.pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā: (21) Ja atbilstoši
normatīvo aktu prasībām darbības uzsākšanai vai turpināšanai nepieciešama A
vai B kategorijas atļauja, reģionālā vides pārvalde ūdens resursu lietošanas
atļauju neizsniedz, bet pazemes vai
virszemes ūdens resursu lietošanas limitus un nosacījumus norāda A vai
B kategorijas atļaujā. |
|||
(3) Ministru kabinets
nosaka kritērijus, kurus ievērojot šā panta pirmajā daļā minēto darbību
ietekme uz ūdens kvalitāti, daudzumu vai ūdens ekosistēmām uzskatāma par
nebūtisku un atļauja ūdens resursu lietošanai nav nepieciešama. |
|
|
|
|
|
|||
22.pants.
Virszemes un pazemes ūdeņu stāvokļa un aizsargājamo teritoriju monitorings (1) Vides ministrs apstiprina ūdens
stāvokļa monitoringa programmu katram upju baseinu apgabalam, kas ietver
virszemes ūdeņu, pazemes ūdeņu un aizsargājamo teritoriju monitoringu. (2) Virszemes ūdeņu monitoringa
programmā nosaka: 1) noteces apjoma un caurplūduma monitoringa
apmēru, lai varētu izvērtēt ekoloģisko un ķīmisko kvalitāti un ekoloģisko
potenciālu; 2) ekoloģiskā un ķīmiskā stāvokļa un
ekoloģiskā potenciāla monitoringu. (3) Pazemes ūdeņu monitoringa programmā
ietver ķīmiskās kvalitātes un kvantitatīvā stāvokļa monitoringu. (4) Aizsargājamo teritoriju monitoringa
programmā ietver pasākumus, kuri tiek veikti papildus normatīvajos aktos
noteiktajām aizsargājamo teritoriju monitoringa prasībām. (5) Ministru kabinets nosaka prasības
šajā pantā noteiktajam monitoringam un monitoringa
programmu izstrādei, kā arī prasības peldvietu ūdeņu monitoringam. |
|
|
|
|
|
|||
23.pants.
Informācijas sniegšana sabiedrībai (1) Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra, izstrādājot, pārskatot un atjaunojot
apsaimniekošanas plānus, veicina aktīvu sabiedrības iesaistīšanos šā likuma
īstenošanā, nodrošinot, lai par katru upju baseinu apgabalu tiktu publicēta
un nodota sabiedrībai, tai skaitā ūdens lietotājiem, apspriešanai šāda
informācija: |
17. Izteikt 23.panta pirmās daļas ievaddaļu
šādā redakcijā: Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra nodrošina sākotnējā plūdu riska novērtējuma,
iespējamo plūdu postījumu vietu un plūdu riska karšu, kā arī apsaimniekošanas
plānu, tai skaitā plūdu riska pārvaldības plānu, pieejamību sabiedrībai pēc
to izstrādes. Izstrādājot, pārskatot un atjaunojot apsaimniekošanas plānus,
tā veicina aktīvu sabiedrības iesaistīšanos šā likuma īstenošanā, nodrošinot,
lai par katru upju baseinu apgabalu tiktu publicēta un nodota sabiedrībai,
tai skaitā ūdens resursu lietotājiem, apspriešanai šāda informācija:. |
|
|
|
17. Izteikt 23.panta pirmās daļas ievaddaļu
šādā redakcijā: Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra nodrošina sākotnējā plūdu riska novērtējuma,
iespējamo plūdu postījumu vietu un plūdu riska karšu, kā arī apsaimniekošanas
plānu, tai skaitā plūdu riska pārvaldības plānu, pieejamību sabiedrībai pēc
to izstrādes. Izstrādājot, pārskatot un atjaunojot apsaimniekošanas plānus,
tā veicina aktīvu sabiedrības iesaistīšanos šā likuma īstenošanā, nodrošinot,
lai par katru upju baseinu apgabalu tiktu publicēta un nodota sabiedrībai,
tai skaitā ūdens resursu lietotājiem, apspriešanai šāda informācija:. |
|||
1) plāna izstrādes laika grafiks un programma, arī informācija par
paredzamajiem sabiedrības iesaistīšanas pasākumiem vismaz trīs gadus pirms
tā laika perioda sākuma, uz kuru plāns attiecas; 2) pārskats par būtiskiem ūdenssaimniecības jautājumiem upju baseinu
apgabalā vismaz divus gadus pirms tā laika perioda sākuma, uz kuru plāns
attiecas; 3) apsaimniekošanas plāna projekts vismaz gadu pirms tā laika
perioda sākuma, uz kuru plāns attiecas. (2) Pēc jebkuras fiziskās vai juridiskās personas pieprasījuma
Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra un citas iesaistītās
institūcijas nodrošina pieeju pamatdokumentiem un informācijai, kuru izmanto
apsaimniekošanas plāna projekta izstrādē. (3) Lai nodrošinātu aktīvu sabiedrības līdzdalību un
iesaistīšanos apspriešanā, viedokļa izteikšanai par šā panta pirmajā daļā
minētajie
m dokumentiem paredz vismaz sešus mēnešus ilgu termiņu. |
|
|
|
|
|
|||
|
18. 24.pantā: |
|
|
|
18. 24.pantā: |
|||
24.pants.
Informācijas sniegšana citām valstīm un Eiropas Komisijai (1) Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra triju mēnešu laikā pēc publicēšanas nosūta
apsaimniekošanas plānu (arī plāna jauno redakciju) Eiropas Komisijai, kā arī
valstīm, uz kurām tas attiecas. Starptautisku upju baseinu apgabalu gadījumā
iesniedz vismaz to apsaimniekošanas plāna daļu, kura attiecas uz Latvijas
teritoriju. |
aizstāt pirmās daļas pirmajā teikumā vārdus
nosūta apsaimniekošanas plānu (arī plāna jauno redakciju) ar vārdiem
nosūta apsaimniekošanas plānu, tai skaitā plūdu riska pārvaldības plānu (arī
to jaunās redakcijas); |
|
|
Redakc. preciz. |
aizstāt pirmās daļas pirmajā teikumā vārdus
nosūta apsaimniekošanas plānu (arī plāna jauno redakciju) ar vārdiem
nosūta apsaimniekošanas plānu, tai skaitā plūdu riska pārvaldības plānu (arī
šo plānu jaunās redakcijas); |
|||
(2) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra triju
mēnešu laikā pēc attiecīgo dokumentu apstiprināšanas iesniedz Eiropas
Komisijai: 1) šā likuma 15.pantā noteikto ekonomisko analīzi, upju baseinu
raksturojumu, kā arī cilvēku darbības ietekmes izvērtējumu; 2) šā likuma 22.pantā noteikto monitoringa programmu. |
|
|
|
|
|
|||
|
papildināt otro daļu ar 3.punktu šādā redakcijā: 3) šā likuma 9.panta ceturtās daļas
13.punktā noteikto sākotnējo plūdu riska novērtējumu un iespējamo plūdu
postījumu vietu kartes un plūdu riska kartes, kā arī to pārskatus un jaunās
redakcijas; |
|
|
Redakc. preciz. |
papildināt otro daļu ar 3.punktu šādā
redakcijā: 3) šā likuma 9.panta ceturtās daļas
13.punktā noteikto sākotnējo plūdu riska novērtējumu un iespējamo plūdu
postījumu vietu kartes un plūdu riska kartes, kā arī attiecīgos pārskatus un
jaunās redakcijas;; |
|||
(3) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra triju
gadu laikā pēc apsaimniekošanas plāna vai tā jaunās redakcijas publicēšanas
iesniedz Eiropas Komisijai starpziņojumu par progresu, kas sasniegts,
īstenojot pasākumu programmu, kura saistīta ar šo plānu. |
aizstāt
trešajā daļā vārdus pēc apsaimniekošanas plāna vai tā jaunās redakcijas
publicēšanas ar vārdiem pēc apsaimniekošanas plāna, tai skaitā plūdu riska
pārvaldības plāna, un to jaunās redakcijas. |
|
|
Redakc. preciz. |
aizstāt
trešajā daļā vārdus pēc apsaimniekošanas plāna vai tā jaunās redakcijas
publicēšanas ar vārdiem pēc apsaimniekošanas plāna, tai skaitā plūdu riska
pārvaldības plāna, un šo plānu jaunās redakcijas. |
|||
(4) Eiropas Komisijai iesniegtā informācija ir brīvi pieejama
sabiedrībai. |
|
|
|
|
|
|||
25.pants. Likuma prasību
ieviešana (1) Veicot ietekmes uz vidi novērtējumu vai izdodot tehniskos
noteikumus, Vides pārraudzības valsts birojs vai reģionālā vides pārvalde
aizliedz tādas darbības, kuru dēļ nav iespējams sasniegt saskaņā ar šo likumu
noteiktos vides kvalitātes mērķus vai īstenot apsaimniekošanas plānā
noteiktos pasākumus. |
|
|
|
|
|
|||
19. Aizstāt 25.panta otrajā daļā vārdus
Izsniedzot atļaujas ūdens resursu lietošanai ar vārdiem Izsniedzot
normatīvajos aktos noteiktās atļaujas darbībām, kas ir saistītas ar ūdens
resursu lietošanu. |
|
|
|
19. Aizstāt 25.panta otrajā daļā vārdus
Izsniedzot atļaujas ūdens resursu lietošanai ar vārdiem Izsniedzot
normatīvajos aktos noteiktās atļaujas darbībām, kas ir saistītas ar ūdens
resursu lietošanu. |
||||
(3) Izsniedzot atļauju hidrotehnisko būvju darbībai, reģionālā vides
pārvalde tās nosacījumos iekļauj prasību veikt nepieciešamos zivju resursu
aizsardzības pasākumus, tai skaitā atvērt slūžas vai nodrošināt zivju ceļu
izbūvi ūdenstilpju aizsprostos, ja attiecīgie pasākumi ir nepieciešami un
bioloģiski pamatoti saskaņā ar zivsaimnieciskās ekspertīzes atzinumu, kā arī
ir inženiertehniski iespējami saskaņā ar atzinumu, ko sniedz inženiera
hidrotehniķa kvalifikāciju ieguvušie speciālisti ar pieredzi hidrotehnisko
būvju ekspluatācijā un personas, kurām saskaņā ar Būvniecības likumu ir
tiesības veikt hidrotehnisko būvju projektēšanu. |
|
|
|
|
|
|||
2. Šā likuma 9.pantā noteiktās institūcijas
izveido līdz 2004.gada 1.janvārim. |
|
|
|
|
|
|||
7. Šā
likuma 18.pantā minētos apsaimniekošanas plānus apstiprina un publicē līdz
2009.gada 22.decembrim. 8. Šā
likuma 20.pantā minētās pasākumu programmas izstrādā un apstiprina līdz
2009.gada 22.decembrim. Pasākumu programmās noteiktos pasākumus uzsāk īstenot
līdz 2012.gada 22.decembrim. 10. Šā
likuma 9.panta ceturtās daļas 4.punktu par informācijas sniegšanu Eiropas
Komisijai, kā arī 24.panta nosacījumus par informācijas sniegšanu Eiropas
Komisijai piemēro no 2004.gada 1.maija. |
|
|
|
|
|
|||
|
20. Papildināt pārejas noteikumus ar 13.,
14., 15. un 16.punktu šādā redakcijā: 13. Ministru kabinets līdz 2011.gada
30.decembrim izdod šā likuma 5.panta desmitās daļas 8.punktā minētos
noteikumus. |
|
|
|
20. Papildināt pārejas noteikumus ar 13.,
14., 15. un 16.punktu šādā redakcijā: 13. Ministru kabinets līdz 2011.gada
30.decembrim izdod šā likuma 5.panta desmitās daļas 8.punktā minētos
noteikumus. |
|||
|
14. Ministru kabinets līdz 2009.gada
26.novembrim izdod šā likuma 9.panta sestajā daļā minētos noteikumus. |
|
|
|
14. Ministru kabinets līdz 2009.gada
26.novembrim izdod šā likuma 9.panta sestajā daļā minētos noteikumus. |
|||
|
15. Šā likuma 9.panta ceturtās daļas
13.punktā minētās iespējamo plūdu postījumu vietu kartes un plūdu riska
kartes Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoloģijas aģentūra sagatavo līdz
2013.gada 22.decembrim. |
|
|
|
15. Šā likuma 9.panta ceturtās daļas
13.punktā minētās iespējamo plūdu postījumu vietu kartes un plūdu riska
kartes Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra sagatavo līdz
2013.gada 22.decembrim. |
|||
|
16. Šā likuma 9.panta ceturtās daļas
14.punktā minētos plūdu riska pārvaldības plānus Latvijas Vides, ģeoloģijas
un meteoloģijas aģentūra sagatavo un publicē līdz 2015.gada 22.decembrim. |
|
|
|
16. Šā likuma 9.panta ceturtās daļas
14.punktā minētos plūdu riska pārvaldības plānus Latvijas Vides, ģeoloģijas
un meteoroloģijas aģentūra sagatavo un publicē līdz 2015.gada 22.decembrim. |
|||
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu (Atsauce 03.02.2005. likuma redakcijā) |
21. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas
Savienības direktīvām šādā redakcijā: Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām |
|
|
|
21. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas
Savienības direktīvām šādā redakcijā: Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām |
|||
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un
Padomes direktīvas 2000/60/EK (2000.gada 23.oktobris), ar ko
izveido sistēmu Kopienas rīcībai ūdens resursu politikas jomā. |
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no: |
|
|
|
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no: |
|||
|
1) Eiropas Parlamenta un Padomes
2000.gada 23.oktobra direktīvas 2000/60/EK, ar ko izveido sistēmu Kopienas rīcībai ūdens
resursu politikas jomā; |
|
|
|
1) Eiropas Parlamenta un Padomes
2000.gada 23.oktobra direktīvas 2000/60/EK, ar ko izveido sistēmu Kopienas rīcībai ūdens
resursu politikas jomā; |
|||
|
2) Eiropas Parlamenta un Padomes
2006.gada 15.februāra direktīvas 2006/7/EK par peldvietu ūdens kvalitātes
pārvaldību un direktīvas 76/160/EEK atcelšanu; |
|
|
|
2) Eiropas Parlamenta un Padomes
2006.gada 15.februāra direktīvas 2006/7/EK par peldvietu ūdens kvalitātes
pārvaldību un direktīvas 76/160/EEK atcelšanu; |
|||
|
3) Eiropas Parlamenta un Padomes
2006.gada 12.decembra direktīvas 2006/118/EK par gruntsūdeņu aizsardzību pret
piesārņojumu un pasliktināšanos; |
|
|
|
3) Eiropas Parlamenta un Padomes
2006.gada 12.decembra direktīvas 2006/118/EK par gruntsūdeņu aizsardzību pret
piesārņojumu un pasliktināšanos; |
|||
|
4) Eiropas Parlamenta un Padomes
2007.gada 23.oktobra direktīvas 2007/60/EK par plūdu riska novērtējumu un
pārvaldību; 5) Eiropas Parlamenta un Padomes
2008.gada 16.decembra direktīvas 2008/105/EK par vides kvalitātes standartiem
ūdens resursu politikas jomā, un ar ko groza un sekojoši atceļ Padomes
direktīvas 82/176/EEK, 83/513/EEK, 84/156/EEK, 84/491/EEK, 86/280/EEK, un ar
ko groza direktīvu 2000/60/EK. |
|
|
|
4) Eiropas Parlamenta un Padomes
2007.gada 23.oktobra direktīvas 2007/60/EK par plūdu riska novērtējumu un
pārvaldību; 5) Eiropas Parlamenta un Padomes
2008.gada 16.decembra direktīvas 2008/105/EK par vides kvalitātes standartiem
ūdens resursu politikas jomā, un ar ko groza un sekojoši atceļ Padomes
direktīvas 82/176/EEK, 83/513/EEK, 84/156/EEK, 84/491/EEK, 86/280/EEK, un ar
ko groza direktīvu 2000/60/EK. |
|||