Rīgā
2009.gada 02.aprīlī
LR Saeimas
Prezidijam
Sociālo un darba lietu
komisija iesniedz izskatīšanai 2.lasījumā likumprojektu Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā
(reģ.1060/Lp9).
Pielikumā: likumprojekta
salīdzinošā tabula uz 24 lapām.
Patiesā cieņā,
priekšsēdētāja
A.Barča
Sociālo un darba lietu komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
Likuma attiecīgo pantu
spēkā esošā redakcija |
1.lasījumā nobalsotā
redakcija |
N.p.k. |
2.lasījumam iesniegtie
priekšlikumi (26) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
|
Izdarīt Sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 14., 18.nr.; 2005, 2.nr.;
2006, 13.nr.; 2007, 12., 15.nr.; 2008, 3.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 14., 18.nr.;
2005, 2.nr.; 2006, 13.nr.; 2007, 12., 15.nr.; 2008, 3.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) aprūpe mājās -
pakalpojumi mājās pamatvajadzību apmierināšanai personām, kuras objektīvu
apstākļu dēļ nevar sevi aprūpēt; ............. 30) garīga rakstura traucējums - šā likuma izpratnē - psihiska saslimšana un garīgās attīstības traucējums, kas ierobežo personas spējas strādāt un aprūpēt sevi, kā arī apgrūtina tās iekļaušanos sabiedrībā. |
|
1. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 1.pantu ar 31. un 32.punktu šādā
redakcijā: 31)
darbspējīgs vecums personas dzīves posms no 15 gadu vecuma līdz valsts vecuma pensijas piešķiršanai
nepieciešamajam vecumam; 32) karitatīvais
sociālais darbs sociālajam darbam analogs darbs, kura mērķis ir
palīdzēt personām, ģimenēm, grupām vai sabiedrībai kopumā atgūt spēju sociāli
un garīgi funkcionēt. |
Atbalstīts |
1. Papildināt 1.pantu ar 31. un 32.punktu šādā
redakcijā: 31)
darbspējīgs vecums personas dzīves posms no 15 gadu vecuma līdz valsts vecuma pensijas piešķiršanai
nepieciešamajam vecumam; 32) karitatīvais
sociālais darbs sociālajam darbam analogs darbs, kura mērķis ir
palīdzēt personām, ģimenēm, grupām vai sabiedrībai kopumā atgūt spēju sociāli
un garīgi funkcionēt. |
Likuma mērķis
ir noteikt sociālā darba (.....),
sociālās aprūpes, sociālās rehabilitācijas, profesionālās rehabilitācijas
pakalpojumu (turpmāk sociālie pakalpojumi) un sociālās palīdzības
sniegšanas un saņemšanas principus, to personu loku, kurām ir tiesības saņemt
šos pakalpojumus un palīdzību, kā arī sociālās aprūpes, sociālās
rehabilitācijas un profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas un
finansēšanas principus. |
|
2. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 2.pantu
pēc vārdiem sociālā darba ar vārdiem karitatīvā sociālā darba |
Atbalstīts |
2. Papildināt 2.pantu pēc vārdiem sociālā darba ar
vārdiem karitatīvā sociālā darba. |
6.pants. Klienta tiesības Klientam ir tiesības: 1) bez maksas iegūt no sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības sniedzēja informāciju par iespējām saņemt sociālos
pakalpojumus un sociālo palīdzību un to saņemšanas nosacījumiem un kārtību; 2) bez maksas saņemt no sociālā darba speciālista
konsultāciju par sociālo problēmu risināšanu; 3) pieprasīt un saņemt šajā likumā minētos
sociālos pakalpojumus vai sociālo palīdzību; 4) saņemt pamatotu rakstveida atteikumu gadījumā,
kad pieņemts lēmums sociālo pakalpojumu vai sociālo palīdzību klientam
nesniegt; 5) līdzdarboties ar sociālā pakalpojuma saņemšanu
saistītā lēmuma pieņemšanas procesā; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7) iesniegt Sociālo pakalpojumu pārvaldei sūdzību
par sniegto sociālo pakalpojumu kvalitāti un klienta tiesību neievērošanu. |
|
3. 4. |
Labklājības ministrs Uldis Augulis Izteikt 6.
panta 7.punktu šādā redakcijā: 7) iesniegt sūdzību par sniegto sociālo
pakalpojumu kvalitāti un klienta tiesību neievērošanu. Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 6.panta 7.punktu šādā redakcijā: 7) vērsties ar iesniegumu par sniegto sociālo pakalpojumu
neapmierinošo kvalitāti un klienta tiesību neievērošanu. |
Daļēji atbalstīts (Atb.kom. priekšlikumā
Nr.4) Atbalstīts |
3. Izteikt 6.panta 7.punktu šādā redakcijā: 7) vērsties ar iesniegumu par sniegto sociālo pakalpojumu
neapmierinošo kvalitāti un klienta tiesību neievērošanu. |
Klientam ir
pienākums: 1) aktīvi
iesaistīties savas problēmas risināšanā, pildot līdzdarbības pienākumus; 2) sniegt
ziņas par sevi; 3) aktīvi
darboties, lai palielinātu savu pelnītspēju un ienākumus; 4) izmantot
iespējas saņemt sociālās rehabilitācijas pakalpojumus, ja klientam vai kādam
no viņa ģimenes locekļiem ir atkarības problēmas (atkarība no alkohola,
narkotikām, azartspēlēm); 5) saņemto
sociālo palīdzību izmantot atbilstoši paredzētajiem mērķiem. |
|
5. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 7.pantu
ar 6.punktu šādā redakcijā: 6) atļaut sociālā darba speciālistam apsekot
dzīvesvietu, ja sociālo pakalpojumu vai sociālās palīdzības saņemšana
saistīta ar klienta materiālo resursu novērtējumu.
|
Atbalstīts |
4. Papildināt 7.pantu ar 6.punktu šādā redakcijā: 6) atļaut sociālā darba speciālistam apsekot
dzīvesvietu, ja sociālo pakalpojumu vai sociālās palīdzības saņemšana
saistīta ar klienta materiālo resursu novērtējumu. |
9.pants. Pašvaldības pienākumi sociālo pakalpojumu
un sociālās palīdzības sniegšanā (1) Pašvaldībai, kuras teritorijā persona
reģistrējusi savu pamatdzīvesvietu, ir pienākums nodrošināt personai iespēju
saņemt tās vajadzībām atbilstošus sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību. (2) Ja pašvaldība no fiziskajām personām vai
institūcijām saņēmusi informāciju par personu, kurai varētu būt nepieciešams
sociālās aprūpes, sociālās rehabilitācijas pakalpojums vai sociālā palīdzība,
pašvaldībai ir pienākums likumā Par sociālo drošību noteiktajā kārtībā
pārbaudīt saņemto informāciju, izvērtēt personas vajadzības pēc sociālajiem
pakalpojumiem un sociālās palīdzības un informēt šo personu vai tās likumisko
pārstāvi par tiesībām un iespējām saņemt sociālos pakalpojumus un sociālo
palīdzību, kā arī kārtību, kādā sociālie pakalpojumi vai sociālā palīdzība
saņemama. |
|
|
|
|
|
|
6. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 9.panta
trešās daļas otro teikumu šādā redakcijā: Ja nepieciešams,
personu, kura ir bez mājokļa, ar naktspatversmi vai patversmi, informāciju un
konsultācijām, kā arī vienreizēju materiālu palīdzību nodrošina pašvaldība,
kuras teritorijā šī persona atrodas. |
Atbalstīts |
5. Izteikt 9.panta trešās daļas otro teikumu šādā redakcijā: Ja nepieciešams, personu, kura ir bez mājokļa, ar
naktspatversmi vai patversmi, informāciju un konsultācijām, kā arī
vienreizēju materiālu palīdzību nodrošina pašvaldība, kuras teritorijā šī
persona atrodas. |
|
(4) Pašvaldības, kuras nav izveidojušas
nepieciešamos sociālo pakalpojumu sniedzējus, slēdz līgumus ar citiem sociālo
pakalpojumu sniedzējiem savā teritorijā vai ar citām pašvaldībām par minēto
sociālo pakalpojumu sniegšanu un samaksu. Šie sociālie pakalpojumi pilnībā
vai daļēji tiek finansēti no pašvaldības budžeta. (5) Ja persona vēlas saņemt sociālo
pakalpojumu, kas tiek finansēts no valsts budžeta, pašvaldības pienākums ir
nodrošināt personas dzīves apstākļu apsekošanu un vajadzību novērtēšanu, ko
veic sociālā darba speciālists. Ja persona vēlas saņemt valsts finansētu
tehnisko palīglīdzekli, dzīves apstākļu apsekošana netiek veikta. (6) Pašvaldībai ir pienākums nodrošināt
konsultatīvu atbalstu pašvaldības sociālā dienesta un tās izveidoto sociālo pakalpojumu
sniedzēju sociālā darba speciālistiem. (7) Pašvaldība nodrošina nepieciešamos sociālās
aprūpes pakalpojumus dzīvesvietā personām ar smagiem garīga rakstura
traucējumiem, kurām pēc patstāvīgas dzīves iemaņu apgūšanas sociālās
rehabilitācijas programmas ietvaros nav nepieciešama pakalpojumu sniegšana
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās un kurām
pakalpojumu sniegšana pārtraukta šā likuma 28.panta trešajā daļā noteiktajā
kārtībā. |
|
|
|
|
|
11.pants. Pašvaldības sociālā dienesta uzdevumi Pašvaldības
sociālā dienesta uzdevumi ir šādi: 1) veikt
sociālo darbu ar personām, ģimenēm un personu grupām; 2) sniegt
sociālos pakalpojumus vai organizēt to sniegšanu ģimenēm ar bērniem, kurās ir
bērna attīstībai nelabvēlīgi apstākļi, audžuģimenēm, aizbildņiem, personām,
kuras aprūpē kādu no ģimenes locekļiem, invalīdiem, pensijas vecuma personām,
personām ar garīga rakstura traucējumiem un citām personu grupām, kurām tas
nepieciešams; 3) novērtēt
klientu vajadzības, materiālos un personiskos (motivācija, nepieciešamās
zināšanas un prasmes, izglītība, profesija u.c.) resursus; 4)
noteikt klientu līdzdarbības pienākumus; 5) sniegt
sociālo palīdzību; 6)
administrēt pašvaldības budžeta līdzekļus, kas novirzīti sociālo pakalpojumu
un sociālās palīdzības sniegšanai; 7) novērtēt
sociālā dienesta administrēto un pašvaldības finansēto sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības kvalitāti; 8) izstrādāt
sociālo pakalpojumu attīstības koncepcijas, mērķprogrammas un priekšlikumus
jaunu pakalpojumu ieviešanai; 9) informēt
iedzīvotājus par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību. |
|
7. |
Sociālo
un darba lietu komisija Izteikt 11.panta 4. punktu šādā redakcijā: 4) noteikt klienta līdzdarbības pienākumus, vienojoties ar klientu par veicamajiem pasākumiem;. |
Atbalstīts |
6. Izteikt 11.panta 4.punktu šādā redakcijā: 4) noteikt klienta līdzdarbības pienākumus, vienojoties ar klientu par veicamajiem pasākumiem;. |
12.pants. Pašvaldības sociālā dienesta pienākumi un
tiesības (1) Pašvaldības
sociālā dienesta pienākumi ir šādi: 1) sniegt
personai informāciju par tiesībām saņemt sociālos pakalpojumus un sociālo
palīdzību un to sniegšanas kārtību; 2) rakstveidā
informēt personu, kas pieprasījusi sociālo pakalpojumu vai sociālo palīdzību,
par pieņemto lēmumu un atteikuma gadījumā norādīt atteikuma iemeslus un
lēmuma pārsūdzēšanas termiņus un kārtību; 3) sniegt
personai psihosociālu vai materiālu vai psihosociālu un materiālu palīdzību,
lai sekmētu krīzes situācijas pārvarēšanu un veicinātu šīs personas iekļaušanos
sabiedrībā. |
|
8. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 12.panta pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā: 2) informēt
personu, kas pieprasījusi sociālo pakalpojumu vai sociālo palīdzību, par
pieņemto lēmumu un atteikuma gadījumā rakstveidā norādīt atteikuma iemeslus,
kā arī lēmuma pārsūdzēšanas termiņus un kārtību;. |
Atbalstīts |
7. Izteikt 12.panta pirmās daļas 2.punktu šādā
redakcijā: 2) informēt personu, kas pieprasījusi sociālo
pakalpojumu vai sociālo palīdzību, par pieņemto lēmumu un atteikuma gadījumā
rakstveidā norādīt atteikuma iemeslus, kā arī lēmuma pārsūdzēšanas termiņus
un kārtību;. |
(2) Pašvaldības sociālajam dienestam ir
pienākums sniegt informāciju un konsultācijas personai saprotamā veidā. (3) Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības
sniedzējiem ir tiesības pieprasīt un bez maksas saņemt ziņas par personas
funkcionālo traucējumu raksturu un pakāpi, aizgādības tiesību realizāciju,
bērna tiesisko un mantisko stāvokli, aizbildnības un aizgādnības jautājumiem,
ienākumiem un piederošajiem īpašumiem, ja šīs ziņas nepieciešamas, lai
pieņemtu lēmumu par sociālā pakalpojuma vai sociālās palīdzības sniegšanu. |
|
|
|
|
|
13.pants. Valsts pienākumi sociālo pakalpojumu
sniegšanā (1) Valsts
nodrošina atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likumā piešķirtajiem līdzekļiem: 1) invalīdu
profesionālo rehabilitāciju; 2) redzes un
dzirdes invalīdu sociālo rehabilitāciju; 3) no
vardarbības cietušo bērnu sociālo rehabilitāciju; 31) ........... ; 4) sociālo
rehabilitāciju attiecīgās institūcijās pilngadīgām personām un bērniem,
kuriem ir izveidojusies atkarība no narkotiskajām, toksiskajām vai citām
apreibinošām vielām; 5) tehniskos
palīglīdzekļus šā likuma 25.panta pirmajā daļā minētajām personām; 6) personām
ar funkcionāliem traucējumiem darbspējīgā vecumā sociālās rehabilitācijas
pakalpojumus sociālās rehabilitācijas iestādēs. Funkcionālo traucējumu
sarakstu apstiprina Ministru kabinets; 7) cilvēku
tirdzniecības upuru sociālo rehabilitāciju. Sociālās rehabilitācijas
saņemšanas kārtību un kritērijus personas atzīšanai par cilvēku tirdzniecības
upuri nosaka Ministru kabinets.; 8) atbalsta
programmu ar celiakiju slimajiem bērniem, kuriem nav noteikta invaliditāte.
Atbalsta apjomu un nosacījumus tā saņemšanai nosaka Ministru kabinets; 9) atbalstu
profesionāla sociālā darba ieviešanai un attīstībai pašvaldībās. Atbalsta
veidu, apjomu un nosacījumus tā saņemšanai nosaka Ministru kabinets; 10) (izslēgts
ar 18.12.2008. likumu). |
1. 13.pantā: papildināt pirmo daļu ar 3.1 punktu šādā redakcijā: "31)
no vardarbības cietušo pilngadīgo personu sociālās rehabilitācijas
pakalpojumus. Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu veidu, apjomu, saturu,
nosacījumus pakalpojumu saņemšanai un piešķiršanas kārtību nosaka Ministru
kabinets;"; |
|
|
|
8. 13.panta
pirmajā daļā: papildināt daļu ar 3.1 punktu šādā redakcijā: 31) no
vardarbības cietušo pilngadīgo personu sociālās rehabilitācijas pakalpojumus.
Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu veidu, apjomu, saturu, pakalpojumu
saņemšanas nosacījumus un piešķiršanas kārtību reglamentē Ministru kabinets;; |
11)........ |
papildināt pirmo daļu ar 11.punktu šādā redakcijā: "11) vardarbību veikušu personu sociālās
rehabilitācijas pakalpojumus. Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu veidu,
apjomu, saturu, nosacījumus pakalpojumu saņemšanai un piešķiršanas kārtību
nosaka Ministru kabinets." |
|
|
|
papildināt daļu ar 11.punktu šādā redakcijā: 11) vardarbību veikušu personu sociālās
rehabilitācijas pakalpojumus. Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu veidu,
apjomu, saturu, pakalpojumu saņemšanas nosacījumus un piešķiršanas kārtību
reglamentē Ministru kabinets. |
(2) Lai nodrošinātu šā panta pirmajā daļā minēto pienākumu izpildi, valsts var izveidot sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas iestādes vai slēgt līgumus ar citiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem. (3) Valsts piedalās personām ar garīga rakstura traucējumiem paredzēto dienas centru finansēšanā un atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likumā piešķirtajām apropriācijām atbalsta un finansē citas programmas jaunu sociālo pakalpojumu veidu attīstīšanai pašvaldībās. (4) Šā panta trešajā daļā minēto dienas centru izveidošanas un uzturēšanas izdevumi tiek finansēti no valsts budžeta: centru izveidošanas gadā - 80 procentu, darbības pirmajā gadā - 60 procentu, otrajā gadā - 40 procentu, trešajā gadā - 20 procentu apmērā. Kritērijus dienas centru izveidošanas un uzturēšanas izdevumu noteikšanai, kā arī valsts līdzfinansējuma piešķiršanas un līdzfinansēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. Turpmākajos gados šie izdevumi 100 procentu apmērā tiek segti no pašvaldību budžetiem. (5) Valsts piedalās personām ar garīga rakstura traucējumiem paredzēto grupu māju (dzīvokļu) un pusceļa māju izveidošanas un aprīkošanas finansēšanā to izveidošanas gadā 50 procentu apmērā atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likumā piešķirtajām apropriācijām. Kritērijus grupu māju (dzīvokļu) un pusceļa māju izveidošanas un aprīkošanas izdevumu noteikšanai, kā arī valsts līdzfinansējuma piešķiršanas un līdzfinansēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. (6) Valsts piedalās ar uzturēšanos grupu mājā (dzīvoklī) saistīto izdevumu finansēšanā 50 procentu apmērā no vienai personai paredzētajām ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas uzturēšanas izmaksām tām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras atgriežas no ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām. Līdzfinansējuma apjomu un piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets. Izdevumus, kas saistīti ar uzturēšanos Eiropas reģionālās attīstības fonda nacionālās programmas ietvaros uz valsts ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pamata izveidotajās grupu mājās (dzīvokļos) valsts sedz pilnā apmērā. |
|
|
|
|
|
13.1 pants. Samaksa par valsts
finansētajiem sociālajiem pakalpojumiem (1) Šā likuma
13.panta pirmās daļas 1., 2., 3., 4., 6., 7. un 8.punktā noteiktie
pakalpojumi, kā arī 9.1 panta 3.punktā noteiktie pakalpojumi tiek
apmaksāti no valsts budžeta līdzekļiem. |
2. Aizstāt 13.1 panta
pirmajā daļā skaitļus un vārdus "1., 2., 3., 4., 6., 7. un 8.punktā
noteiktie pakalpojumi" ar skaitļiem un vārdiem "1., 2., 3., 3.1,
4., 6., 7., 8. un 11.punktā noteiktie pakalpojumi". |
|
|
|
9. Aizstāt 13.1 panta
pirmajā daļā skaitļus un vārdus 1., 2., 3., 4., 6., 7. un 8.punktā noteiktie
pakalpojumi ar skaitļiem un vārdiem 1., 2., 3., 3.1, 4., 6., 7.,
8. un 11.punktā noteiktie pakalpojumi. |
(2) Šā likuma 13.panta pirmās daļas 5.punktā noteikto pakalpojumu finansē no valsts budžeta, pakalpojuma saņēmējam izdarot vienreizēju iemaksu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā. (3) Šā likuma 9.1 panta 1. un 2.punktā noteiktie pakalpojumi personām, kuras nav pensijas saņēmējas, tiek apmaksāti no valsts budžeta līdzekļiem. Ja šīs personas ir pensijas saņēmējas, tās maksā par saņemto pakalpojumu 85 procentus no pensijas, ieskaitot piemaksu pie pensijas, bet ne vairāk kā saņemtā pakalpojuma izmaksas attiecīgajā institūcijā. (4) Šā likuma 9.1 panta 4.punktā noteikto pakalpojumu finansē no valsts budžeta. Vecākiem ir pienākums maksāt par šo pakalpojumu atbilstoši Bērnu tiesību aizsardzības likumam. |
|
|
|
|
|
14.pants. Labklājības ministrijas uzdevumi Labklājības
ministrijas uzdevumi sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā ir šādi: 1) izstrādāt
valsts politiku sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā, pārraudzīt
tās īstenošanu; 2) nodrošināt
valsts sociālo pakalpojumu sniegšanai paredzētā valsts budžeta finanšu
vadību; 3) izvirzīt
prioritātes sociālo pakalpojumu jomā. |
|
9. |
Labklājības ministrs Uldis Augulis Izteikt 14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. Labklājības ministrijas uzdevumi Labklājības ministrijas uzdevumi sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā ir šādi: 1) izstrādāt valsts politiku sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā, organizēt un koordinēt tās īstenošanu; 2) organizēt valsts budžeta līdzekļu administrēšanu, kas novirzīti šā likuma 9.1 un 13.pantā minēto sociālo pakalpojumu sniegšanai; 3) koordinēt valsts sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu, izņemot šā likuma 15.1 panta pirmās daļas 3.punktā noteikto sociālo rehabilitāciju; 4)
pārraudzīt šā likuma īstenošanu, kontrolēt sociālo pakalpojumu sniegšanu
regulējošo normatīvo aktu ievērošanu, kā arī sociālo pakalpojumu kvalitāti un
sociālo pakalpojumu sniedzēju atbilstību normatīvo aktu prasībām un
administratīvi sodīt sociālo pakalpojumu sniedzējus par izdarītajiem
pārkāpumiem. |
Atbalstīts (Redakc. precizēts) |
10. Izteikt
14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. Labklājības ministrijas uzdevumi Labklājības ministrijas uzdevumi sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā ir šādi: 1) izstrādāt valsts politiku sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā, organizēt un koordinēt tās īstenošanu; 2) organizēt šā likuma 9.1 un 13.pantā minēto sociālo pakalpojumu sniegšanai piešķirto valsts budžeta līdzekļu administrēšanu; 3) koordinēt valsts sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu, izņemot šā likuma 15.1 panta pirmās daļas 3.punktā noteikto sociālās rehabilitācijas pakalpojumu, sniegšanu; 4) pārraudzīt šā likuma īstenošanu, kontrolēt sociālo
pakalpojumu sniegšanu regulējošo normatīvo aktu ievērošanu, kā arī sociālo
pakalpojumu kvalitāti un sociālo pakalpojumu sniedzēju atbilstību normatīvo
aktu prasībām un administratīvi sodīt sociālo pakalpojumu sniedzējus par
izdarītajiem pārkāpumiem. |
15.pants. Sociālo pakalpojumu pārvalde (1) Sociālo
pakalpojumu pārvalde ir labklājības ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes
iestāde, kas piedalās valsts politikas īstenošanā sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības jomā. (2) Sociālo
pakalpojumu pārvalde veic šādas galvenās funkcijas: 1) koordinē
valsts sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu; 2) organizē
administratīvos pasākumus, kas nepieciešami, lai nodrošinātu finanšu vadības
procesu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas jomā; 3) pārrauga
šā likuma īstenošanu, kontrolē sociālo pakalpojumu sniegšanu regulējošo
normatīvo aktu ievērošanu, kā arī sociālo pakalpojumu kvalitāti un sociālo
pakalpojumu sniedzēju atbilstību normatīvo aktu prasībām un administratīvi
soda sociālo pakalpojumu sniedzējus par izdarītajiem pārkāpumiem; 4) analizē un
novērtē sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības attīstību un sniedz
priekšlikumus valsts sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības politikas
pilnveidošanai. (3)
Labklājības ministrs ar Sociālo pakalpojumu pārvaldes starpniecību īsteno
padotību pār valsts sociālās aprūpes centriem. |
|
10. |
Labklājības ministrs Uldis Augulis Izslēgt 15.pantu. |
Atbalstīts |
11. Izslēgt 15.pantu |
15.1 pants. Sociālās integrācijas
valsts aģentūra (1) Sociālās integrācijas valsts aģentūra
(turpmāk Aģentūra) ir Labklājības ministra pārraudzībā esoša valsts
pārvaldes iestāde, kura: 1) sniedz sociālās
rehabilitācijas pakalpojumus, pielietojot ārstniecību; 2) sniedz profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus invalīdiem; |
|
|
|
|
|
3) veic to personu uzskaiti, kurām nepieciešama profesionālā
rehabilitācija; |
|
11. |
Labklājības ministrs Uldis Augulis Aizstāt 151panta
pirmās daļas 3.punktā vārdus profesionālā rehabilitācija ar vārdiem
profesionālā un sociālā rehabilitācija; |
Atbalstīts |
12. Aizstāt 15.1 panta pirmās daļas
3.punktā vārdus profesionālā rehabilitācija ar vārdiem profesionālā un
sociālā rehabilitācija. |
4) īsteno profesionālās pamatizglītības, profesionālās vidējās
izglītības, pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības (koledžas
izglītība), profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides
programmas, sagatavojot speciālistus profesijās, kuras nepieciešamas invalīdu
sociālās aizsardzības pasākumu veikšanai. (2) Aģentūras darbību regulē saskaņā ar Publisko aģentūru likumu
apstiprināts nolikums, kurā iekļauj arī koledžu darbību reglamentējošo
normatīvo aktu prasības attiecībā uz koledžas nolikumu. (3) Aģentūras pedagogu darba samaksu nosaka normatīvie akti par
pedagogu darba samaksu. |
|
|
|
|
|
17.pants. Sociālo pakalpojumu sniedzējs (1) Sociālos
pakalpojumus šajā likumā minētajos gadījumos drīkst sniegt tikai tāds sociālo
pakalpojumu sniedzējs, kas atbilst Ministru kabineta noteiktajām prasībām un
ir reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā. (2) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā sociālo pakalpojumu sniedzējs tiek reģistrēts
sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā un izslēgts no tā, kā arī izslēgšanas
pamatojumu. Sociālo pakalpojumu sniedzējs Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā un apmērā maksā valsts nodevu par sociālo pakalpojumu sniedzēja
reģistrācijas apliecības vai tās dublikāta izsniegšanu. (3) Par
institūcijas, kas sniedz sociālos pakalpojumus vadītāju var būt persona,
kurai ir (...) augstākā izglītība. |
|
12. |
Sociālo
un darba lietu komisija Papildināt 17.panta trešo daļu pēc vārdiem kurai ir
ar vārdiem otrā līmeņa profesionālā augstākā vai akadēmiskā.
|
Atbalstīts |
13. Papildināt 17.panta trešo daļu pēc vārdiem kurai
ir ar vārdiem otrā līmeņa profesionālā augstākā vai akadēmiskā. |
17.1 pants. Administratīvo aktu un
faktiskās rīcības apstrīdēšana un pārsūdzēšana (1) Tiešās pārvaldes iestādes kā sociālo
pakalpojumu sniedzējas izdotu administratīvo aktu vai faktisko rīcību apstrīd
Sociālo pakalpojumu pārvaldē, bet tās lēmumu pārsūdz tiesā, ja likumā vai Ministru
kabineta noteikumos nav noteikts citādi. (2) Citu personu kā sociālo pakalpojumu
sniedzēju izdotu administratīvo aktu vai faktisko rīcību apstrīd un pārsūdz Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā. (3) Sociālo pakalpojumu pārvaldes darbinieku izdotu administratīvo aktu
vai faktisko rīcību apstrīd Sociālo pakalpojumu pārvaldes direktoram, bet
viņa lēmumu pārsūdz tiesā. |
|
13. |
Labklājības ministrs Uldis Augulis Izteikt 17.1 pantu šādā redakcijā: 17.1 pants. Administratīvo aktu un faktiskās
rīcības apstrīdēšana un pārsūdzēšana (1) Tiešās pārvaldes iestāžu, valsts
kapitālsabiedrību vai šā likuma
13.panta 2.2 daļā noteikto personu kā sociālo pakalpojumu
sniedzēju izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību privātpersona var
apstrīdēt Labklājības
ministrijā, bet tās lēmumus pārsūdzēt tiesā, ja likumā vai Ministru kabineta
noteikumos nav noteikts citādi. (2) Pašvaldību un to institūciju kā
sociālo pakalpojumu vai sociālās palīdzības sniedzēju izdotos administratīvos
aktus vai faktisko rīcību privātpersona var apstrīdēt atbilstoši likumam Par
pašvaldībām. (3) Labklājības ministrijas darbinieku izdotos administratīvos aktus vai
faktisko rīcību privātpersona var apstrīdēt Labklājības ministrijas valsts
sekretāram, bet viņa lēmumus pārsūdzēt tiesā. (4)
Labklājības ministrijas lēmuma par sociālo pakalpojumu
sniedzēja izslēgšanu no Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistra, Labklājības
ministrijas un sociālo pakalpojumu sniedzēja lēmuma par sociālo pakalpojumu
sniegšanas pārtraukšanu vai izbeigšanu, kā arī pašvaldības lēmuma par
sociālās palīdzības sniegšanas pārtraukšanu vai izbeigšanu apstrīdēšana vai
pārsūdzēšana neaptur tā darbību, izņemot gadījumu, kad tā tiek apturēta ar
iestādes, kurā lēmums tiek apstrīdēts, lēmumu. |
Atbalstīts (redakc. precizēts) |
14. Izteikt 17.1 pantu šādā redakcijā: 17.1 pants.
Administratīvo aktu un faktiskās rīcības apstrīdēšana un pārsūdzēšana (1) Tiešās pārvaldes iestāžu, valsts kapitālsabiedrību vai šā likuma
13.panta 2.2 daļā noteikto personu kā sociālo pakalpojumu
sniedzēju izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību privātpersona var
apstrīdēt Labklājības
ministrijā, bet tās lēmumus pārsūdzēt tiesā, ja likumā vai Ministru kabineta
noteikumos nav noteikts citādi. (2) Pašvaldību un to institūciju kā sociālo pakalpojumu vai sociālās
palīdzības sniedzēju izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību
privātpersona var apstrīdēt atbilstoši likumam Par pašvaldībām. (3) Labklājības ministrijas darbinieku izdotos administratīvos aktus vai
faktisko rīcību privātpersona var apstrīdēt Labklājības ministrijas valsts
sekretāram, bet viņa lēmumus pārsūdzēt tiesā. (4) Labklājības ministrijas lēmuma par sociālo pakalpojumu sniedzēja izslēgšanu
no Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistra, Labklājības ministrijas vai
sociālo pakalpojumu sniedzēja lēmuma par sociālo pakalpojumu sniegšanas
pārtraukšanu vai izbeigšanu, kā arī pašvaldības lēmuma par sociālās
palīdzības sniegšanas pārtraukšanu vai izbeigšanu apstrīdēšana vai
pārsūdzēšana neaptur attiecīgā lēmuma darbību, izņemot gadījumu, kad tā tiek
apturēta ar tās iestādes lēmumu, kurā lēmums tiek apstrīdēts. |
26.pants. Profesionālā rehabilitācija (1) Tiesības saņemt profesionālās
rehabilitācijas pakalpojumus ir personām darbspējas vecumā, ja tām ir
noteikta invaliditāte un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts
komisijas ieteikums apgūt profesiju. |
3. Papildināt 26.panta pirmo daļu ar
otro teikumu šādā redakcijā: "Lai saņemtu valsts finansētos
profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus, persona vēršas pie attiecīgā
pakalpojumu sniedzēja. Attiecīgais profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu
sniedzējs pieņem lēmumu par pakalpojumu piešķiršanu vai atteikumu piešķirt
pakalpojumus." |
|
|
|
15. Papildināt 26.panta pirmo daļu ar
teikumu šādā redakcijā: Lai saņemtu valsts finansētos profesionālās
rehabilitācijas pakalpojumus, persona vēršas pie attiecīgā pakalpojumu
sniedzēja. Attiecīgais profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējs
pieņem lēmumu par pakalpojumu piešķiršanu vai atteikumu piešķirt
pakalpojumus. |
(2) Kārtību, kādā persona saņem profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
(1) Ilgstošas
sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā dzīvojošai
personai ir tiesības: 1) patstāvīgi
pieņemt lēmumus un tos īstenot tiktāl, ciktāl tas neierobežo citu personu
tiesības un brīvības vai neapdraud personas veselību vai dzīvību; 2) baudīt
individuālu personāla pieeju sociālo pakalpojumu sniegšanā. (2) Ilgstošas
sociālās aprūpes institūcijā dzīvojošai personai ir tiesības uz
noteiktu naudas summu personiskiem izdevumiem šādā apmērā: 1)
pilngadīgai personai, kura ir pensijas vai valsts sociālā nodrošinājuma
pabalsta saņēmēja, naudas summa, kas paliek tās rīcībā pēc ilgstošas sociālās
aprūpes pakalpojuma samaksas, nedrīkst būt mazāka par 15 procentiem
no šīs personas pensijas, ieskaitot piemaksu pie pensijas, vai valsts sociālā
nodrošinājuma pabalsta apmēra; 2)
pilngadīgai personai, kura nav pensijas vai valsts sociālā nodrošinājuma
pabalsta saņēmēja, naudas summa, kas izmaksājama no ilgstošas sociālās
aprūpes institūcijas budžeta, ir 15 procenti no valsts sociālā
nodrošinājuma pabalsta apmēra; 3) bērnam no
septiņu gadu vecuma naudas summa, kas izmaksājama no ilgstošas sociālās
aprūpes institūcijas budžeta, ir 15 procenti no valsts sociālā
nodrošinājuma pabalsta apmēra. |
|
14. 15. |
Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu
ministra vietā satiksmes ministrs A.Šlesers
Papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: 29.pantā: aizstāt nosaukumā
vārdus institūcijās dzīvojošu personu
ar vārdiem institūciju klientu un tekstā vārdus institūcijā
dzīvojošai personai ar vārdiem institūcijas klientam; papildināt otrās daļas 3.punktu ar otru
teikumu šādā redakcijā: Par labām un teicamām
sekmēm un aktivitāti izglītības iestādes vai ilgstošas sociālās aprūpes
institūcijas sabiedriskajā dzīvē var piešķirt arī lielāku naudas summu. Sociālo un darba lietu
komisija Aizstāt likuma 29.panta otrās
daļas 1., 2. un 3. punktā skaitli 15 ar skaitli 10 |
Atbalstīts Atbalstīts |
16. 29.pantā: aizstāt panta nosaukumā vārdus institūcijās dzīvojošu personu ar
vārdiem institūciju klientu un tekstā vārdus institūcijā dzīvojošai
personai ar vārdiem institūcijas klientam; aizstāt otrās daļas 1., 2. un 3.punktā skaitli
15 ar skaitli 10; papildināt otrās daļas 3.punktu ar teikumu šādā redakcijā: Par labām un teicamām sekmēm un aktivitāti izglītības iestādes vai
ilgstošas sociālās aprūpes institūcijas sabiedriskajā dzīvē var piešķirt arī
lielāku naudas summu. |
(1) Lai
nepieļautu personas atstāšanu bez uzraudzības un aizsargātu citu personu
tiesības un brīvības, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona var pieņemt lēmumu par
nepieciešamību ierobežot personas tiesības brīvi pārvietoties. (2) Ja
persona ar savu rīcību apdraud savu vai citu personu veselību vai dzīvību,
attiecīgās institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona var pieņemt
lēmumu, izdarot atzīmi personas lietā, par personas izolēšanu uz laiku, ne
ilgāku par 24 stundām, īpaši šim nolūkam iekārtotā telpā, kur personai tiek
nodrošināta nepieciešamā aprūpe un nepārtraukta uzraudzība. (3) Ja
nepieciešams ierobežot ilgstošas aprūpes institūcijās esošo bērnu tiesības,
piemērojamas Bērnu tiesību aizsardzības likuma normas. |
|
16. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt likuma 31.pantu ar ceturto daļu šādā
redakcijā: (4) Pensijas, piemaksas pie pensijas un valsts
pabalstu izmaksu klientiem, ievērojot šā likuma 29.panta otrās daļas 1.punkta
nosacījumus, nodrošina ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
institūcijas, kuru kontā Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra,
pamatojoties uz klienta iesniegumu, pārskaita pensiju, piemaksu pie pensijas
vai valsts pabalstu. |
Atbalstīts |
17. Papildināt
31.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Pensijas, piemaksas
pie pensijas un valsts pabalstu izmaksu klientiem, ievērojot šā likuma
29.panta otrās daļas 1.punkta nosacījumus, nodrošina ilgstošas sociālās
aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas, kuru kontā Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūra, pamatojoties uz klienta iesniegumu, pārskaita
pensiju, piemaksu pie pensijas vai valsts pabalstu. |
35.pants. Sociālās palīdzības pabalstu veidi (1)
Pašvaldība no pamatbudžeta izmaksā pabalstu garantētā minimālā ienākuma
līmeņa nodrošināšanai un dzīvokļa pabalstu. (2) Pašvaldība,
neizvērtējot personas (ģimenes) ienākumus, var piešķirt personai (ģimenei)
vienreizēju pabalstu ārkārtas situācijā, ja stihiskas nelaimes vai iepriekš
neparedzamu apstākļu dēļ tā nespēj apmierināt savas pamatvajadzības. (3)
Pašvaldība ir tiesīga izmaksāt arī citus pabalstus, ja ir apmierināts
pamatots pašvaldības iedzīvotāju pieprasījums pēc pabalsta garantētā minimālā
ienākuma līmeņa nodrošināšanai un dzīvokļa pabalsta. (4) Šā
panta trešajā daļā minēto pabalstu veidu, apmēru, izmaksas kārtību un
personas, kuras ir tiesīgas saņemt šos pabalstus, reglamentē pašvaldības
saistošajos noteikumos. (5) Dzīvokļa
pabalsta apmēru, izmaksas kārtību un personas, kuras ir tiesīgas saņemt šo
pabalstu, reglamentē pašvaldības saistošajos noteikumos. |
|
17. 18. 19. |
Latvijas Pirmās partijas un
partijas Latvijas Ceļš frakcija
Papildināt likuma 35.pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā: (3) Pašvaldība ir tiesīga piešķirt atmaksājamu atbalstu ģimenēm, kurām
hipotekāro kredītu vienīgā mājokļa iegādei atmaksas dēļ trūkst līdzekļu
pamatvajadzību apmierināšanai Attiecīgi mainīt nākošo daļu numerāciju Latvijas Pirmās partijas un
partijas Latvijas Ceļš frakcija
Izteikt likuma piekto daļu sekojošā redakcijā: (5) Šā panta ceturtajā daļā minēto
pabalstu veidu, apmēru, izmaksas kārtību un personas, kuras ir tiesīgas
saņemt šos pabalstus, reglamentē pašvaldības saistošajos noteikumos. Latvijas Pirmās partijas un
partijas Latvijas Ceļš frakcija
Papildināt likuma
35.pantu ar jaunu septīto daļu šādā redakcijā: (7) Šā panta
trešajā daļā minētā atbalsta apmēru, izmaksas un atmaksas kārtību un
personas, kuras tiesīgas saņemt šo atbalstu, reglamentē pašvaldības
saistošajos noteikumos. |
Neatbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts |
|
36.pants. Pabalsts garantētā minimālā ienākumu
līmeņa nodrošināšanai (1) Garantēto minimālo ienākumu līmeni un
pabalsta apmēru garantētā minimālā ienākumu līmeņa nodrošināšanai nosaka un
katru gadu saistībā ar gadskārtējā valsts budžeta likuma projektu pārskata
Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
(3) Ja personas ienākumi no algota darba
laikā, kad tā saņem pabalstu garantētā minimālā ienākumu līmeņa
nodrošināšanai, paaugstinājušies virs garantētā minimālā ienākumu līmeņa, pabalstu
garantētā minimālā ienākumu līmeņa nodrošināšanai izmaksā samazinātā apmērā: 1) pirmajā mēnesī 75 procentu apmērā no
piešķirtā pabalsta apmēra; 2) otrajā mēnesī 50 procentu apmērā no
piešķirtā pabalsta apmēra; 3) trešajā mēnesī 25 procentu apmērā no
piešķirtā pabalsta apmēra. |
|
20. |
Sociālo
un darba lietu komisija Papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: 36.pantā: izslēgt otrās daļas pirmo teikumu; papildināt otro daļu pēc vārdiem līmeņa nodrošināšanai ar vārdiem un kārtību, kādā slēdzama vienošanās par
līdzdarbību; izslēgt trešo daļu. |
Atbalstīts |
18. 36.pantā: izslēgt otrās daļas pirmo teikumu; papildināt otro daļu pēc vārdiem līmeņa nodrošināšanai ar vārdiem un kārtību, kādā slēdzama vienošanās par
līdzdarbību; izslēgt trešo daļu. |
Tiesības
sniegt sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas pakalpojumus un sociālo
palīdzību ir personām, kas ieguvušas pirmā līmeņa profesionālo augstāko
izglītību sociālās aprūpes, sociālās rehabilitācijas vai sociālās palīdzības
sniegšanas jomā vai profesionālo vidējo izglītību (....) (pēc tādas profesionālās vidusskolas vai citas izglītības
iestādes beigšanas, kura īsteno profesionālās vidējās izglītības programmas). |
|
21. |
Sociālo
un darba lietu komisija Papildināt 42.pantu pēc vārdiem profesionālo vidējo izglītību ar
vārdiem sociālās aprūpes jomā. |
Atbalstīts |
19. Papildināt 42.pantu pēc vārdiem
profesionālo vidējo izglītību ar vārdiem sociālās aprūpes jomā. |
45.pants. Sociālā darbinieka profesionālie uzdevumi (1) Sociālā
darbinieka profesionālā darbība ir vērsta uz to, lai panāktu un veicinātu
indivīda sociālo problēmu praktisku risinājumu un viņa dzīves kvalitātes
uzlabošanos, iekļaušanos sabiedrībā, spēju palīdzēt pašam sev. (2) Sociālais
darbinieks (...): 1) sniedz
personai palīdzību un atbalstu sociālo problēmu risināšanā; 2) palīdz
personai attīstīt spēju risināt personiskās, starppersonu un sociālās
problēmas; 3) atbalsta
personas attīstības iespējas, kā arī tiesības patstāvīgi pieņemt lēmumus un
tos īstenot; 4) piesaista
sociālekonomiskos resursus un attiecīgos sociālos pakalpojumus personas vai
personu grupas sociālo problēmu risināšanai; 5) nodrošina
informāciju par sociālo pakalpojumu sniedzējiem un veido kontaktus starp
sociālo pakalpojumu saņēmējiem un sniedzējiem. 6)....... (3) Veicot
šajā pantā minētos uzdevumus, sociālie darbinieki ievēro sociālo darbinieku
ētikas kodeksu, kuru apstiprina Latvijas Profesionālo sociālo un aprūpes
darbinieku asociācija. |
|
22. |
Sociālo un darba lietu
komisija Papildināt
45.panta otro daļu pēc vārdiem sociālais darbinieks ar vārdiem un
karitatīvais sociālais darbinieks |
Atbalstīts |
20. Papildināt 45.panta otro daļu pēc vārdiem sociālais darbinieks ar
vārdiem un karitatīvais sociālais darbinieks. |
1. ....... 16. Grozījumi šā likuma 13.panta otrajā daļā un
2.1 , 2.2 daļa un 17.1 panta ceturtā daļa
stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī. (18.12.2008. likuma redakcijā) |
|
23. |
Labklājības ministrs Uldis Augulis Aizstāt 16.
punktā vārdus 171 panta ceturtā daļa ar vārdiem 171 panta pirmā daļa;
|
Atbalstīts |
21. Pārejas noteikumos: aizstāt 16.punktā skaitli un vārdus 17.1 panta
ceturtā daļa ar skaitli un vārdiem 17.1 panta pirmā daļa; |
|
4. Papildināt pārejas noteikumus ar 16. un 17.punktu
šādā redakcijā: "16. Šā likuma 13.panta pirmās daļas 3.1 punkts
stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī. 17. Šā likuma 13.panta pirmās daļas 11.punkts stājas
spēkā 2010.gada 1.oktobrī." |
|
|
|
papildināt pārejas noteikumus ar 17., 18. un 19.punktu
šādā redakcijā: 17. Šā likuma 13.panta pirmās daļas 3.1 punkts
stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī. 18. Šā likuma 13.panta pirmās daļas 11.punkts stājas
spēkā 2010.gada 1.oktobrī. |
|
|
24. 25. |
Labklājības ministrs Uldis Augulis Papildināt pārejas noteikumus ar punktu šādā redakcijā: Līdz attiecīgu grozījumu izdarīšanai Ministru
kabineta noteikumos, bet ne ilgāk kā līdz 2010.gada 1.janvārim, Sociālo
pakalpojumu pārvaldei Ministru kabineta noteikumos noteiktos uzdevumus veic
Labklājības ministrija. Sociālo un darba lietu
komisija Papildināt pārejas noteikumus ar 19. punktu šādā
redakcijā: 19. Līdz
attiecīgu grozījumu izdarīšanai Ministru kabineta noteikumos, bet ne ilgāk kā
līdz 2009.gada 1.oktobrim Sociālo pakalpojumu pārvaldei Ministru kabineta
noteikumos paredzētos uzdevumus veic Labklājības ministrija. |
Daļēji atbalstīts (Atb.kom. priekšlik. Nr.25 Atbalstīts |
19. Līdz attiecīgu grozījumu izdarīšanai Ministru
kabineta noteikumos, bet ne ilgāk kā līdz 2009.gada 1.oktobrim Sociālo
pakalpojumu pārvaldei Ministru kabineta noteikumos paredzētos uzdevumus veic
Labklājības ministrija. |
|
|
26. |
Labklājības ministrs Uldis Augulis Papildināt
likumprojektu ar noteikumu par spēkā
stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas
spēkā 2009. gada 1.jūlijā. |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. |