LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba
iela 10/12 LV 1811 tālr.
708 7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2009. gada ____. jūnijs
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz pavairot un
izdalīt deputātiem komisijas apkopotos priekšlikumus likumprojekta Grozījumi Valsts nodrošinātās juridiskās
palīdzības likumā (Nr.1268/Lp9) izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie
priekšlikumi uz _____ lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs G.Bērziņš
Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisija
Likumprojekts
(steidzams) otrajam lasījumam
Grozījumi Valsts nodrošinātās
juridiskās palīdzības likumā
(Nr.1268/Lp9)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija
|
Nr. |
Priekšlikumi ( 33 ) |
Ministru kabineta
atzinums |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
|
Izdarīt Valsts nodrošinātās juridiskās
palīdzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2005, 8.nr., 2008, 15.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
|
|
3.pants. Tiesības uz
juridisko palīdzību (1) Tiesības uz juridisko palīdzību ir: 1) Latvijas pilsonim; 2) Latvijas nepilsonim; 3) bezvalstniekam; 4) Eiropas Savienības pilsonim, kas nav Latvijas
Republikas pilsonis, bet tiesiski uzturas Latvijas Republikā; 5) tādas valsts pilsonim, kas nav Eiropas Savienības
dalībvalsts, ja viņš tiesiski uzturas Latvijas Republikā un ir saņēmis
pastāvīgās uzturēšanās atļauju; 6) personai, kurai atbilstoši Latvijas Republikas
noslēgtam starptautiskajam līgumam ir tiesības uz Latvijas Republikas
nodrošināto juridisko palīdzību; 7) patvēruma meklētājam, bēglim un personai, kurai
piešķirts alternatīvais statuss Latvijas Republikā. (2) Šā panta pirmajā daļā minētajām fiziskajām personām
ir tiesības uz juridisko palīdzību, ja šīs personas, ievērojot to īpašo
situāciju, īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni, nav spējīgas daļēji vai
pilnībā nodrošināt savu tiesību aizsardzību. Ministru kabinets nosaka, kādos gadījumos
personas īpašā situācija, īpašuma stāvoklis un ienākumu līmenis uzskatāms par
atbilstošu juridiskās palīdzības piešķiršanai. (3) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību jebkurai personai, kas ieguvusi maznodrošinātas
vai trūcīgas personas statusu. (4) Personām,
kas atbilst šā panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā minētajiem kritērijiem,
ir tiesības pieprasīt juridisko palīdzību un izdarīt grozījumus sākotnējā
juridiskās palīdzības pieprasījumā. |
1. Izteikt
3.pantu šādā redakcijā: 3.pants. Tiesības uz juridisko palīdzību (1) Tiesības uz
juridisko palīdzību ir: 1) Latvijas
pilsonim; 2) Latvijas
nepilsonim; 3)
bezvalstniekam; 4) Eiropas
Savienības pilsonim, kas nav Latvijas Republikas pilsonis, bet tiesiski
uzturas Latvijas Republikā; 5) ārzemniekam
(tai skaitā bēglim un personai, kurai ir piešķirts alternatīvais statuss
Latvijas Republikā), kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts pilsonis, ja viņš
tiesiski uzturas Latvijas Republikā un ir saņēmis pastāvīgās uzturēšanās
atļauju; 6) personai,
kurai atbilstoši Latvijas Republikas noslēgtam starptautiskajam saistībām ir
tiesības uz Latvijas Republikas nodrošināto juridisko palīdzību; 7) patvēruma
meklētājam; 8) personai,
kuras pastāvīgā dzīvesvieta vai domicils ir kāda no Eiropas Savienības
dalībvalstīm, pārrobežu strīdos; (2) Šā panta
pirmās daļas 1., 2., 3., 4., un 5. punktā minētajām fiziskajām personām ir
tiesības pieprasīt juridisko palīdzību, ja: 1) tās ir
ieguvušas maznodrošinātas vai trūcīgas personas statusu atbilstoši
normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai,
kādā fiziskā persona atzīstama par maznodrošinātu vai trūcīgu; 2) tās pēkšņi
nonākušas tādā situācijā un materiālajā stāvoklī, kas tām liedz nodrošināt
savu tiesību aizsardzību (stihisku nelaimju, nepārvaramas varas vai citu no
personas neatkarīgu apstākļu dēļ), vai persona atrodas pilnā valsts vai
pašvaldības apgādībā (turpmāk īpašā situācija). (3) Šā
panta pirmās daļas 6. un 8. punktā minētajām fiziskām personām ir
tiesības pieprasīt juridisko palīdzību, ja šīs personas, ievērojot to īpašo
situāciju vai īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni, nav spējīgas nodrošināt
savu tiesību aizsardzību. Ministru kabinets nosaka, kādos gadījumos personas
īpašuma stāvoklis un ienākumu līmenis uzskatāms par atbilstošu juridiskās
palīdzības piešķiršanai, un to izvērtēšanas kārtību. |
1 |
Juridiskais birojs Aizstāt
1.lasījumā atbalstītajā 3.panta trešās daļas otrajā teikumā vārdu personas
ar vārdiem un skaitļiem šā panta pirmās daļas 6.un 8.punktā minētās
personas. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
1.
Izteikt 3.pantu šādā redakcijā: 3.pants. Tiesības uz juridisko palīdzību (1) Tiesības
uz juridisko palīdzību ir: 1) Latvijas
pilsonim; 2) Latvijas
nepilsonim; 3)
bezvalstniekam; 4) Eiropas
Savienības pilsonim, kas nav Latvijas Republikas pilsonis, bet tiesiski
uzturas Latvijas Republikā; 5) ārzemniekam
(tai skaitā bēglim un personai, kurai ir piešķirts alternatīvais statuss
Latvijas Republikā), kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts pilsonis, ja viņš
tiesiski uzturas Latvijas Republikā un ir saņēmis pastāvīgās uzturēšanās
atļauju; 6) personai,
kurai atbilstoši Latvijas Republikas noslēgtam starptautiskajam saistībām ir
tiesības uz Latvijas Republikas nodrošināto juridisko palīdzību; 7) patvēruma
meklētājam; 8) personai,
kuras pastāvīgā dzīvesvieta vai domicils ir kāda no Eiropas Savienības
dalībvalstīm, pārrobežu strīdos; (2) Šā panta
pirmās daļas 1., 2., 3., 4., un 5. punktā minētajām fiziskajām personām ir
tiesības pieprasīt juridisko palīdzību, ja: 1) tās ir
ieguvušas maznodrošinātas vai trūcīgas personas statusu atbilstoši normatīvajos
aktos noteiktajai kārtībai, kādā
fiziskā persona atzīstama par maznodrošinātu vai trūcīgu; 2) tās pēkšņi
nonākušas tādā situācijā un materiālajā stāvoklī, kas tām liedz nodrošināt
savu tiesību aizsardzību (stihisku nelaimju, nepārvaramas varas vai citu no
personas neatkarīgu apstākļu dēļ), vai persona atrodas pilnā valsts vai
pašvaldības apgādībā (turpmāk īpašā situācija). (3) Šā panta pirmās daļas 6. un 8. punktā minētajām fiziskām
personām ir tiesības pieprasīt juridisko palīdzību, ja šīs personas,
ievērojot to īpašo situāciju vai īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni, nav
spējīgas nodrošināt savu tiesību aizsardzību. Ministru kabinets nosaka, kādos
gadījumos šā panta pirmās daļas 6.un 8.punktā minētās personas īpašuma
stāvoklis un ienākumu līmenis uzskatāms par atbilstošu juridiskās palīdzības
piešķiršanai, un to izvērtēšanas kārtību. |
5.pants. Juridiskās palīdzības apjoms (1) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību strīdu risināšanai ārpus tiesas un tiesā, kā
arī juridiskās konsultācijas sniegšanu aizskarto vai apstrīdēto personas
tiesību vai ar likumu aizsargāto interešu aizsardzībai. Patvēruma meklētājam
valsts nodrošina juridisko palīdzību apelācijas procedūrās patvēruma
piešķiršanas procesa ietvaros. (2) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību personai, ņemot vērā tās īpašo situāciju,
īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni, kā arī personas iesniegumā par juridisko
palīdzību norādīto informāciju, izņemot likumā noteiktos gadījumus. (3) Juridiskās
palīdzības apjomu nosaka stundās un noteiktu darbību veidā. Ministru kabinets
nosaka juridiskās palīdzības veidus, apjomu, samaksas apmēru un ar juridiskās
palīdzības sniegšanu saistītos atlīdzināmos izdevumus, to apmēru un izmaksas
kārtību. (4) Izdevumi,
kas saistīti ar šajā likumā noteiktajā kārtībā sniegtās juridiskās palīdzības
nodrošināšanu, tiek segti no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem
līdzekļiem. (5) Šajā
likumā noteiktajos gadījumos persona sedz daļu no maksas par saņemto
juridisko palīdzību vai arī pilnībā samaksā ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus. (6) Valsts
nesedz tiesas izdevumus, kas personai jāmaksā saskaņā ar tiesas nolēmumu. 6.pants. Juridiskās
palīdzības atteikuma pamats (1) Juridisko palīdzību nesniedz, ja: 1) personas pieprasītā juridiskā palīdzība ir
nepamatota; 2) persona nav savlaicīgi pieprasījusi
juridisko palīdzību; 3) valsts pārvaldes iestāde ir palīdzējusi
personai, norādot uz tiesiskās situācijas risināšanas iespējām, sagatavojot
personas tiesību aizsardzībai vai īstenošanai nepieciešamos dokumentus vai
sniedzot cita veida juridisko palīdzību, kas norāda uz to, ka juridiskā
palīdzība nav nepieciešama; 4) divu pēdējo gadu laikā kopš iepriekšējās
juridiskās palīdzības pieprasīšanas personai ir bijusi pārtraukta juridiskās
palīdzības sniegšana tādēļ, ka šī persona, pieprasot juridisko palīdzību,
sniegusi īstenībai neatbilstošas ziņas; 5) persona, kurai ir bijis uzlikts par
pienākumu daļēji vai pilnībā atmaksāt ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus, nav to izdarījusi noteiktajā laikā un apmērā; 6) tā attiecas uz prasījumu, kas tieši
saistīts ar prasītāja komercdarbību vai neatkarīgu profesionālo darbību; 7) tā ir saistīta ar muitas vai nodokļu
jautājumiem; 8) tā attiecas uz prasījumu par goda un cieņas
aizskaršanu; 9) strīdu izšķir šķīrējtiesā vai izmantojot
citus alternatīvus strīdu risināšanas mehānismus. (2) Izņēmuma gadījumos juridisko palīdzību
sniedz, neņemot vērā šā panta pirmās daļas 4. un 5.punktā minētos
nosacījumus, ja juridiskās palīdzības nesniegšana nozīmētu, ka tiek būtiski
ierobežotas Latvijas Republikas Satversmē garantētās personas pamattiesības. |
2. Izteikt
5.pantu un 6.pantu šādā redakcijā: 5.pants. Juridiskās palīdzības vispārīgie noteikumi (1) Valsts nodrošina juridisko palīdzību
juridiska rakstura jautājuma risināšanai ārpustiesas un tiesā aizskarto
vai apstrīdēto personas tiesību vai ar likumu aizsargāto interešu
aizsardzībai šajā likumā paredzētajos gadījumos, veidos un apjomā. (2) Patvēruma meklētājam valsts
nodrošina juridisko palīdzību apelācijas procedūrās patvēruma piešķiršanas
procesa ietvaros. Institūcija, kas ir atbildīga par patvēruma iesniegumu
izskatīšanu, nodrošina juridiskās palīdzības nepieciešamības izvērtēšanu un
juridiskās palīdzības pieprasītāja komunikāciju ar juridiskās
palīdzības sniedzēju. (3) Juridiskās palīdzības
apjomu nosaka stundās un noteiktu darbību veidā. Ministru kabinets nosaka
juridiskās palīdzības veidus, apjomu, samaksas apmēru un ar juridiskās
palīdzības sniegšanu saistītos atlīdzināmos izdevumus, to apmēru un izmaksas
kārtību. (4) Valsts nodrošina juridisko palīdzību
personai, izvērtējot tās atbilstību juridiskās palīdzības saņemšanai, kā arī
personas iesniegumā par juridisko palīdzību un tam pievienotajos dokumentos
norādīto informāciju, izņemot likumā noteiktos gadījumus. (5) Izdevumi, kas saistīti ar šajā likumā
noteiktajā kārtībā sniegtās juridiskās palīdzības nodrošināšanu, tiek segti
no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem. (6) Šajā likumā noteiktajos gadījumos
persona pilnībā atmaksā ar juridisko palīdzību saistītos izdevumus. (7) Valsts nesedz tiesāšanās izdevumus (tai
skaitā valsts nodevu, kancelejas nodevu un ar lietas izskatīšanu saistītos
izdevumus un citus), kas personai jāmaksā saskaņā ar normatīvajiem aktiem vai
tiesas nolēmumu. (8) Izņēmuma gadījumos juridisko palīdzību
sniedz papildus šajā likumā noteiktajam piešķirtajam juridiskās palīdzības
veidiem un apjomam, neņemot vērā šā likuma 6.panta pirmās daļas 5. un
6.punktā minētos nosacījumus, ja juridiskās palīdzības nesniegšana būtiski
ierobežotu Latvijas Republikas Satversmē garantētās personas pamattiesības. |
2 3 4 |
Juridiskais birojs Aizstāt 1.lasījumā atbalstītajā 5.panta pirmajā daļā vārdu ārpustiesas
ar vārdiem ārpus tiesas. Juridiskais birojs Aizstāt 1.lasījumā
atbalstītajā 5.panta otrajā daļā vārdu komunikāciju ar vārdu saziņu. Juridiskais birojs Izteikt
1.lasījumā atbalstīto 5.panta trešo daļu kā daļu pēc līdzšinējās panta
piektās daļās, attiecīgi precizējot līdzšinējo daļu numerāciju. |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
2. Izteikt
5.pantu un 6.pantu šādā redakcijā: 5.pants. Juridiskās palīdzības vispārīgie noteikumi (1) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību juridiska rakstura jautājuma risināšanai ārpus
tiesas un tiesā aizskarto vai apstrīdēto personas tiesību vai ar likumu
aizsargāto interešu aizsardzībai šajā likumā paredzētajos gadījumos, veidos
un apjomā. (2) Patvēruma meklētājam valsts nodrošina juridisko palīdzību apelācijas
procedūrās patvēruma piešķiršanas procesa ietvaros. Institūcija, kas ir
atbildīga par patvēruma iesniegumu izskatīšanu, nodrošina juridiskās
palīdzības nepieciešamības izvērtēšanu un juridiskās palīdzības pieprasītāja saziņu
ar juridiskās palīdzības sniedzēju. (3) Valsts nodrošina juridisko palīdzību
personai, izvērtējot tās atbilstību juridiskās palīdzības saņemšanai, kā arī
personas iesniegumā par juridisko palīdzību un tam pievienotajos dokumentos
norādīto informāciju, izņemot likumā noteiktos gadījumus. (4) Izdevumi,
kas saistīti ar šajā likumā noteiktajā kārtībā sniegtās juridiskās palīdzības
nodrošināšanu, tiek segti no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem
līdzekļiem. (5) Juridiskās palīdzības apjomu nosaka
stundās un noteiktu darbību veidā. Ministru kabinets nosaka juridiskās
palīdzības veidus, apjomu, samaksas apmēru un ar juridiskās palīdzības
sniegšanu saistītos atlīdzināmos izdevumus, to apmēru un izmaksas kārtību. (6) Šajā
likumā noteiktajos gadījumos persona pilnībā atmaksā ar juridisko palīdzību
saistītos izdevumus. (7) Valsts
nesedz tiesāšanās izdevumus (tai skaitā valsts nodevu, kancelejas nodevu un
ar lietas izskatīšanu saistītos izdevumus un citus), kas personai jāmaksā
saskaņā ar normatīvajiem aktiem vai tiesas nolēmumu. (8) Izņēmuma
gadījumos juridisko palīdzību sniedz papildus šajā likumā noteiktajam
piešķirtajam juridiskās palīdzības veidiem un apjomam, neņemot vērā šā likuma
6.panta pirmās daļas 5. un 6.punktā minētos nosacījumus, ja juridiskās palīdzības
nesniegšana būtiski ierobežotu Latvijas Republikas Satversmē garantētās
personas pamattiesības. |
|
6.pants. Juridiskās palīdzības atteikuma pamats (1) Juridisko palīdzību atsaka, ja: 1) persona neatbilst šā likuma 3. pantā
minētajiem kritērijiem; 2) šis likums neparedz juridiskās palīdzības
nodrošināšanas gadījumu; 3) personas pieprasītā juridiskā palīdzība ir
nepamatota; 4) persona nav savlaicīgi pieprasījusi
juridisko palīdzību; 5) kompetentā iestāde ir palīdzējusi
personai, norādot uz situācijas risināšanas tiesiskajām iespējām, sagatavojot
personas tiesību aizsardzībai vai īstenošanai nepieciešamos dokumentus vai
sniedzot cita veida palīdzību, kas norāda uz to, ka juridiskā palīdzība nav
nepieciešama; 6) divu pēdējo gadu laikā kopš
iepriekšējās juridiskās palīdzības pieprasīšanas personai ir bijusi
pārtraukta juridiskās palīdzības sniegšana tādēļ, ka šī persona, pieprasot
juridisko palīdzību, sniegusi īstenībai neatbilstošas ziņas; 7) persona, kurai ir bijis uzlikts par
pienākumu atmaksāt ar juridisko palīdzību saistītos izdevumus, nav to
izdarījusi noteiktajā laikā un apmērā; 8) tā attiecas uz prasījumu, kas tieši
saistīts ar personas saimniecisko vai komercdarbību vai neatkarīgu
profesionālo darbību; 9) tā ir saistīta ar muitas vai nodokļu
jautājumiem; 10) tā attiecas uz prasījumu par goda un
cieņas aizskaršanu, 11) tā ir saistīta ar morālā kaitējuma atlīdzināšanu; 12) strīdu izšķir šķīrējtiesā vai izmantojot
citus alternatīvus strīdu risināšanas mehānismus; 13) tā ir saistīta ar aizdevuma līguma
saistību izpildi un persona tajā ir aizdevējs, vai ar greznuma lietām
vai pakalpojumiem; 14) tā attiecas uz prasījumu par līguma
saistību izpildi, ja izdevumi par juridiskās palīdzības nodrošināšanu ir
nesamērīgi lieli ar prasījuma summu. |
5 6 |
Juridiskais birojs Izslēgt 1.lasījumā atbalstītā 6.panta iedalījumu daļās. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt
1.lasījumā atbalstītā likuma 6. panta 13. un 14. punktu šādā redakcijā: 13) tā ir
saistīta ar aizdevuma līguma saistību izpildi un persona tajā ir aizdevējs; 14) tā attiecas uz prasījumu, kas
saistīts ar greznuma lietām vai greznuma pakalpojumiem;. Uzskatīt
līdzšinējo 6. panta 14. punktu par 15. punktu. |
Atbalstīts |
Atbalstīts Atbalstīts |
6.pants. Juridiskās palīdzības atteikuma pamats Juridisko palīdzību atsaka, ja: 1) persona
neatbilst šā likuma 3. pantā minētajiem kritērijiem; 2) šis likums
neparedz juridiskās palīdzības nodrošināšanas gadījumu; 3) personas
pieprasītā juridiskā palīdzība ir nepamatota; 4) persona
nav savlaicīgi pieprasījusi juridisko palīdzību; 5) kompetentā
iestāde ir palīdzējusi personai, norādot uz situācijas risināšanas
tiesiskajām iespējām, sagatavojot personas tiesību aizsardzībai vai
īstenošanai nepieciešamos dokumentus vai sniedzot cita veida palīdzību, kas
norāda uz to, ka juridiskā palīdzība nav nepieciešama; 6) divu
pēdējo gadu laikā kopš iepriekšējās juridiskās palīdzības pieprasīšanas
personai ir bijusi pārtraukta juridiskās palīdzības sniegšana tādēļ, ka šī
persona, pieprasot juridisko palīdzību, sniegusi īstenībai neatbilstošas
ziņas; 7)
persona, kurai ir bijis uzlikts par pienākumu atmaksāt ar juridisko palīdzību
saistītos izdevumus, nav to izdarījusi noteiktajā laikā un apmērā; 8) tā
attiecas uz prasījumu, kas tieši saistīts ar personas saimniecisko vai
komercdarbību vai neatkarīgu profesionālo darbību; 9) tā ir
saistīta ar muitas vai nodokļu jautājumiem; 10) tā
attiecas uz prasījumu par goda un cieņas aizskaršanu, 11) tā ir saistīta ar
morālā kaitējuma atlīdzināšanu; 12) strīdu izšķir
šķīrējtiesā vai izmantojot citus alternatīvus strīdu risināšanas mehānismus; 13) tā ir
saistīta ar aizdevuma līguma saistību izpildi un persona tajā ir aizdevējs; 14) tā attiecas uz prasījumu, kas
saistīts ar greznuma lietām vai greznuma pakalpojumiem. 15) tā
attiecas uz prasījumu par līguma saistību izpildi, ja izdevumi par juridiskās
palīdzības nodrošināšanu ir nesamērīgi lieli ar prasījuma summu. |
9.pants. Ārpustiesas
juridiskās palīdzības apjoms Valsts nodrošina juridisko palīdzību, ja: 1) personai ir nepieciešama juridiskā palīdzība
dzīvokļa tiesību, darba tiesību, bērna tiesību vai valsts sociālo garantiju
jautājumos; 2) noziedzīgā nodarījumā cietušai personai
nepieciešama juridiskā palīdzība, lai noskaidrotu savas tiesības un pienākumus
privātās apsūdzības kriminālprocesa uzsākšanai un lai sastādītu ar to
saistītos procesuālos dokumentus; 3) personai ir nepieciešams sagatavot
pieteikumu par prasības nodrošinājumu civillietā; 4) persona ir iesaistīta juridiska rakstura
strīdā, kurā iespējama tiesvedība, un šai personai ir nepieciešama juridiskā
palīdzība savu procesuālo tiesību un pienākumu noskaidrošanai, lai sagatavotu
prasību tiesai; 5) persona ir iesaistīta juridiska rakstura
strīdā, kas izšķirams ārpus tiesas, un šai personai ir nepieciešama juridiskā
palīdzība, lai noskaidrotu savas tiesības un pienākumus, risinot šādu strīdu,
vai lai sagatavotu attiecīgus dokumentus; 6) (izslēgts ar 19.06.2008.
likumu). IV nodaļa 10.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana
civillietās Juridisko
palīdzību civillietā persona var pieprasīt tikmēr, kamēr tiesas nolēmums nav
izpildīts. 11.pants. Juridiskās
palīdzības apjoms civillietās (1) Valsts nodrošina šādu juridisko palīdzību: 1) juridisko palīdzību procesuālo dokumentu
sastādīšanā; 2) juridisko konsultāciju tiesvedības laikā; 3) pārstāvību tiesā. (2) Pārrobežu strīdos personai papildus šā
panta pirmajā daļā minētajam ir tiesības saņemt: 1) tulka pakalpojumu; 2) tādu tiesas vai kompetentās iestādes pieprasītu
un juridiskās palīdzības saņēmēja iesniegtu dokumentu tulkojumu, kuri ir
nepieciešami lietas izšķiršanai; 3) to izdevumu samaksu, kas saistīti ar
ierašanos uz tiesas sēdēm, ja personas klātbūtne tiesā ir paredzēta likumā
vai to pieprasa tiesa, nolemjot, ka attiecīgo personu nevar uzklausīt citādā
veidā. |
3. Izteikt 9., 10. un 11.pantu šādā redakcijā: 9.pants. Ārpustiesas juridiskā palīdzība Valsts
nodrošina juridiskās konsultācijas un procesuālo dokumentu sastādīšanu: 1)
civiltiesiska rakstura strīdā aizskarto vai apstrīdēto personas tiesību vai
ar likumu aizsargāto interešu aizsardzībai; 2)
noziedzīgā nodarījumā cietušai personai, lai noskaidrotu tās tiesības un
pienākumus privātās apsūdzības kriminālprocesa uzsākšanai un lai sastādītu ar
to saistītos procesuālos dokumentus; 3)
persona ir iesaistīta juridiska rakstura strīdā, kurā iespējama tiesvedība,
lai sagatavotu pieteikumu vai prasības pieteikumu tiesai vai izlīguma
dokumentu. 10.pants. Juridiskās
palīdzības sniegšana civillietās Juridisko
palīdzību civillietā persona var pieprasīt līdz galīgā tiesas nolēmuma spēkā
stāšanās brīdim. 11.pants. Juridiskās palīdzības veidi
civillietās Valsts nodrošina tiesvedības laikā šādu
juridisko palīdzību: 1) juridiskās konsultācijas; 2) procesuālo dokumentu sastādīšanu; 3) pārstāvību tiesā. |
7 |
Juridiskais birojs Papildināt
1.lasījumā atbalstītā 11.panta ievaddaļu pēc vārda nodrošina ar vārdu
civillietās. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
3. Izteikt 9.,
10. un 11.pantu šādā redakcijā: 9.pants. Ārpustiesas juridiskā palīdzība Valsts
nodrošina juridiskās konsultācijas un procesuālo dokumentu sastādīšanu: 1) civiltiesiska rakstura strīdā aizskarto vai apstrīdēto personas
tiesību vai ar likumu aizsargāto interešu aizsardzībai; 2) noziedzīgā nodarījumā cietušai personai, lai noskaidrotu tās tiesības
un pienākumus privātās apsūdzības kriminālprocesa uzsākšanai un lai sastādītu
ar to saistītos procesuālos dokumentus; 3)
persona ir iesaistīta juridiska rakstura strīdā, kurā iespējama tiesvedība,
lai sagatavotu pieteikumu vai prasības pieteikumu tiesai vai izlīguma
dokumentu. 10.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana civillietās Juridisko
palīdzību civillietā persona var pieprasīt līdz galīgā tiesas nolēmuma spēkā
stāšanās brīdim. 11.pants.
Juridiskās palīdzības veidi civillietās Valsts nodrošina
civillietās tiesvedības laikā šādu juridisko palīdzību: 1) juridiskās
konsultācijas; 2) procesuālo
dokumentu sastādīšanu; 3) pārstāvību tiesā. |
12.pants. Pārrobežu
strīda jēdziens Pārrobežu strīds ir strīds, kurā tās puses pastāvīgā dzīvesvieta
(domicils), kura pieprasa juridisko palīdzību, laikā, kad saņemts iesniegums
par juridisko palīdzību, nav tiesas sēdes norises vai tiesas nolēmuma
izpildīšanas valstī. 13.pants. Iesnieguma pārsūtīšana pārrobežu strīdā (1) Ja persona vēlas saņemt juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, tā
Juridiskās palīdzības administrācijai iesniedz attiecīgu iesniegumu. (2) Juridiskās palīdzības administrācija šā panta pirmajā daļā
minēto iesniegumu septiņu dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas pārsūta
citas valsts kompetentajai iestādei. (3) Juridiskās palīdzības administrācija atsaka pārsūtīt iesniegumu,
ja tas nav saistīts ar pārrobežu strīdu. 14.pants. Pārrobežu strīdā saņemto iesniegumu
izskatīšana (1) Ja Juridiskās
palīdzības administrācija saņem citas valsts kompetentās iestādes pārsūtītu
iesniegumu par juridisko palīdzību, to izskata vispārīgā kārtībā. (2) Personas īpašo
situāciju, īpašuma stāvokli un ienākumu līmeni izvērtē pēc tiem pašiem
kritērijiem, kurus izmanto, izskatot ar pārrobežu strīdiem nesaistītus
juridiskās palīdzības pieprasījumus. (3) Persona, kas
vēlas saņemt juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, var lūgt juridisko
palīdzību arī tādā gadījumā, ja pierāda, ka tā nespēj samaksāt ar juridisko
palīdzību saistītos izdevumus, jo labklājības līmenis pastāvīgās dzīvesvietas
(domicila) valstī un valstī, kurā notiek tiesas sēde, ir atšķirīgs. |
4. Izslēgt 12., 13. un 14.pantu. |
|
|
|
|
4. Izslēgt 12., 13. un 14.pantu. |
|
5. Papildināt ar jaunu IV1 nodaļu šādā redakcijā: IV1 nodaļa Juridiskā palīdzība pārrobežu
strīdos 14.1 pants. Pārrobežu strīda jēdziens Pārrobežu strīds ir strīds, kurā tās
puses pastāvīgā dzīvesvieta vai domicils, kura pieprasa juridisko palīdzību,
laikā, kad saņemts attiecīgs iesniegums par juridiskās palīdzības
pieprasīšanu (turpmāk iesniegums pārrobežu strīda lietā), nav tiesas
sēdes norises vai tiesas nolēmuma vai publiska akta izpildīšanas valstī. 14.2 pants. Juridiskās palīdzības
sniegšana pārrobežu strīdos (1) Valsts nodrošina juridisko palīdzību ārpustiesas
un tiesā. (2) Juridiskā palīdzības saņemšanai nav
attiecināmi šā likuma 6.panta 5., 10., 11., 12., 13. un 14. punktā
noteiktie juridiskās palīdzības atteikuma pamati. (3) Juridisko palīdzību pārrobežu strīdu
civillietā persona var pieprasīt tikmēr, kamēr tiesas nolēmums vai publiskais
akts nav izpildīts. 14.3 Juridiskās palīdzības veidi pārrobežu strīdu
lietās (1)Valsts nodrošina: 1) juridiskās konsultācijas; 2) procesuālo dokumentu sastādīšanu; 3) pārstāvību tiesā. (2) Personai
papildus šā panta pirmajā daļā minētajam ir tiesības saņemt: 1) tulka
pakalpojumus; 2) tādu tiesas
vai kompetentās iestādes pieprasītu un juridiskās palīdzības saņēmēja
iesniegtu dokumentu tulkojumu, kuri ir nepieciešami lietas izšķiršanai; 3) to izdevumu samaksu, kas saistīti ar ierašanos uz tiesas sēdēm,
ja personas klātbūtne tiesā ir paredzēta likumā vai to pieprasa tiesa,
nolemjot, ka attiecīgo personu nevar uzklausīt citādā veidā. 14.4 pants.
Iesnieguma iesniegšana un pārsūtīšana pārrobežu
strīdā (1) Ja persona, kuras pastāvīgā
dzīvesvietas vai domicils ir Latvijas Republikā, vēlas saņemt juridisko
palīdzību pārrobežu strīdā, tā Juridiskās palīdzības administrācijai iesniedz
attiecīgu iesniegumu. (2) Juridiskās palīdzības administrācija šā
panta pirmajā daļā minēto iesniegumu 7 dienu laikā no šā iesnieguma tulkojuma
saņemšanas iestādē pārsūta citas valsts kompetentajai iestādei. (3) Juridiskās palīdzības
administrācija atsaka pārsūtīt iesniegumu, ja tas nav saistīts ar pārrobežu
strīdu. Šo lēmumu
persona var apstrīdēt šā likuma 26.pantā noteiktajā kārtībā. 14.5 pants. Pārrobežu strīdā saņemto iesniegumu izskatīšana (1) Ja Juridiskās palīdzības administrācija saņem citas valsts
kompetentās iestādes pārsūtītu attiecīgu iesniegumu pārrobežu strīdā, to
izskata vispārīgā kārtībā. (2) Personas īpašo situāciju izvērtē pēc tiem pašiem kritērijiem,
kurus izmanto, izskatot ar pārrobežu strīdiem nesaistītus juridiskās
palīdzības pieprasījumus. (3) Personas īpašuma stāvokļa un ienākumu līmeņa atbilstību juridiskās
palīdzības piešķiršanai izvērtē saskaņā ar šā likuma 3.panta trešajā daļā
paredzētiem Ministru kabineta noteikumiem. (4) Persona,
kas vēlas saņemt juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, var lūgt juridisko
palīdzību arī tādā gadījumā, ja pierāda, ka tā nespēj samaksāt ar juridisko
palīdzību saistītos izdevumus, jo labklājības līmenis pastāvīgās dzīvesvietas
vai domicila valstī un valstī, kurā notiek tiesas sēde, ir atšķirīgs. |
8 9 10 11 12 13 |
Juridiskais birojs Izslēgt 1.lasījumā atbalstītajā 14.1 pantā vārdus (turpmāk
iesniegums pārrobežu strīda lietā). Juridiskais birojs Papildināt
1.lasījumā atbalstītā 14.2 panta pirmo daļu aiz vārda palīdzību
ar vārdiem pārrobežu strīdos. Juridiskais birojs Aizstāt 1.lasījumā atbalstītajā 14.2 panta pirmajā daļā vārdu
ārpustiesas ar vārdiem ārpus tiesas. Juridiskais birojs Papildināt
1.lasījumā atbalstītā 14.2 panta otro daļu aiz vārda palīdzības
ar vārdiem pārrobežu strīdos. Juridiskais birojs Izteikt 14.3
panta pirmās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (1) Pārrobežu
strīdos valsts nodrošina:. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt 14.3 panta pirmās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (1) Pārrobežu strīdu lietās valsts nodrošina:. |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Daļēji
atbalstīts Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.13 Atbalstīts |
5. Papildināt ar jaunu IV1 nodaļu šādā redakcijā: IV1 nodaļa Juridiskā palīdzība
pārrobežu strīdos 14.1 pants. Pārrobežu strīda jēdziens Pārrobežu strīds ir strīds, kurā tās puses pastāvīgā dzīvesvieta vai
domicils, kura pieprasa juridisko palīdzību, laikā, kad saņemts attiecīgs
iesniegums par juridiskās palīdzības pieprasīšanu, nav tiesas sēdes norises
vai tiesas nolēmuma vai publiska akta izpildīšanas valstī. 14.2
pants. Juridiskās palīdzības sniegšana pārrobežu strīdos (1) Valsts
nodrošina juridisko palīdzību pārrobežu strīdos ārpus tiesas un
tiesā. (2) Juridiskā palīdzības
pārrobežu strīdos saņemšanai nav attiecināmi šā likuma 6.panta 5., 10.,
11., 12., 13. un 14. punktā noteiktie juridiskās palīdzības atteikuma
pamati. (3) Juridisko
palīdzību pārrobežu strīdu civilli
etā persona var pieprasīt tikmēr, kamēr
tiesas nolēmums vai publiskais akts nav izpildīts. 14.3 Juridiskās palīdzības veidi pārrobežu strīdu
lietās (1) Pārrobežu strīdu lietās valsts nodrošina: 1) juridiskās konsultācijas; 2) procesuālo dokumentu sastādīšanu; 3) pārstāvību tiesā. (2) Personai
papildus šā panta pirmajā daļā minētajam ir tiesības saņemt: 1) tulka
pakalpojumus; 2) tādu tiesas
vai kompetentās iestādes pieprasītu un juridiskās palīdzības saņēmēja
iesniegtu dokumentu tulkojumu, kuri ir nepieciešami lietas izšķiršanai; 3) to izdevumu samaksu, kas saistīti ar ierašanos uz tiesas sēdēm,
ja personas klātbūtne tiesā ir paredzēta likumā vai to pieprasa tiesa,
nolemjot, ka attiecīgo personu nevar uzklausīt citādā veidā. 14.4 pants. Iesnieguma iesniegšana un pārsūtīšana pārrobežu
strīdā (1) Ja persona, kuras pastāvīgā dzīvesvietas vai domicils ir
Latvijas Republikā, vēlas saņemt juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, tā
Juridiskās palīdzības administrācijai iesniedz attiecīgu iesniegumu. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija šā panta pirmajā daļā minēto iesniegumu 7 dienu
laikā no šā iesnieguma tulkojuma saņemšanas iestādē pārsūta citas valsts
kompetentajai iestādei. (3) Juridiskās palīdzības administrācija atsaka pārsūtīt iesniegumu,
ja tas nav saistīts ar pārrobežu strīdu. Šo lēmumu persona var apstrīdēt šā
likuma 26.pantā noteiktajā kārtībā. 14.5 pants. Pārrobežu strīdā saņemto iesniegumu izskatīšana (1) Ja Juridiskās palīdzības administrācija saņem citas valsts
kompetentās iestādes pārsūtītu attiecīgu iesniegumu pārrobežu strīdā, to
izskata vispārīgā kārtībā. (2) Personas īpašo situāciju izvērtē pēc tiem pašiem kritērijiem,
kurus izmanto, izskatot ar pārrobežu strīdiem nesaistītus juridiskās
palīdzības pieprasījumus. (3) Personas īpašuma stāvokļa un ienākumu līmeņa atbilstību juridiskās
palīdzības piešķiršanai izvērtē saskaņā ar šā likuma 3.panta trešajā daļā
paredzētiem Ministru kabineta noteikumiem. (4) Persona, kas vēlas saņemt
juridisko palīdzību pārrobežu strīdā, var lūgt juridisko palīdzību arī tādā
gadījumā, ja pierāda, ka tā nespēj samaksāt ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus, jo labklājības līmenis pastāvīgās dzīvesvietas vai domicila valstī
un valstī, kurā notiek tiesas sēde, ir atšķirīgs. |
V nodaļa 15.pants. Juridiskās
palīdzības sniegšana administratīvajās lietās Juridisko palīdzību administratīvajā lietā persona
var pieprasīt tikmēr, kamēr tiesas nolēmums nav izpildīts. 16.pants. Juridiskās
palīdzības apjoms administratīvajās lietās Valsts nodrošina šādu juridisko palīdzību: 1) juridisko palīdzību procesuālo dokumentu
sastādīšanā; 2) juridisko konsultāciju administratīvajā procesā; 3) pārstāvību administratīvajā procesā. Juridiskā palīdzība krimināllietās 17.pants. Juridiskās
palīdzības sniegšana krimināllietās Persona, kurai
saskaņā ar likumu ir tiesības uz aizstāvību vai pārstāvību, var pieprasīt
juridisko palīdzību tikmēr, kamēr tiesas nolēmums nav izpildīts. 18.pants. Juridiskās
palīdzības apjoms krimināllietā Valsts nodrošina šādu juridisko palīdzību: 1) konsultāciju sniegšanu un procesuālo dokumentu
sastādīšanu privātās apsūdzības kriminālprocesa uzsākšanai; 2) aizstāvību kriminālprocesā; 3) pārstāvību kriminālprocesā. |
6. Izteikt 15.,
16., 17. un 18.pantu šādā redakcijā: 15.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana administratīvajās lietās Valsts
nodrošina juridisko palīdzību administratīvajās lietās apelācijas procedūrās
patvēruma piešķiršanas procesa ietvaros un persona to var pieprasīt līdz
galīgā tiesas nolēmuma spēkā stāšanās brīdim. 16.pants.
Juridiskās palīdzības veidi administratīvajās lietās Valsts
nodrošina: 1) juridiskās konsultācijas; 2) procesuālo
dokumentu sastādīšanu; 17.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana krimināllietās Persona, kurai saskaņā ar likumu ir tiesības uz
aizstāvību vai pārstāvību, var pieprasīt juridisko palīdzību līdz galīgā tiesas nolēmuma spēkā
stāšanās brīdim. 18.pants.
Juridiskās palīdzības veidi krimināllietā Valsts
nodrošina: 1)
konsultāciju sniegšanu un procesuālo dokumentu sastādīšanu privātās
apsūdzības kriminālprocesa uzsākšanai; 2)
procesuālo dokumentu sastādīšanu kriminālprocesā; 3) aizstāvību
vai pārstāvību kriminālprocesā. |
14 15 16 |
Juridiskais birojs Izteikt
16.panta ievaddaļu šādā redakcijā: Administratīvajās
lietās valsts nodrošina:. Juridiskais birojs Papildināt 1.lasījumā atbalstītā 17. pantu aiz vārda
pārstāvību ar vārdu krimināllietās. Juridiskais birojs Izteikt
1.lasījumā atbalstītā 18.panta ievaddaļu šādā redakcijā: Krimināllietās
valsts nodrošina:. |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
6. Izteikt 15.,
16., 17. un 18.pantu šādā redakcijā: 15.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana administratīvajās lietās Valsts
nodrošina juridisko palīdzību administratīvajās lietās apelācijas procedūrās
patvēruma piešķiršanas procesa ietvaros un persona to var pieprasīt līdz
galīgā tiesas nolēmuma spēkā stāšanās brīdim. 16.pants.
Juridiskās palīdzības veidi administratīvajās lietās Administratīvajās
lietās valsts
nodrošina: 1) juridiskās
konsultācijas; 2) procesuālo
dokumentu sastādīšanu; 3) pārstāvību
tiesā. 17.pants. Juridiskās palīdzības sniegšana krimināllietās Persona, kurai
saskaņā ar likumu ir tiesības uz aizstāvību vai pārstāvību krimināllietās,
var pieprasīt juridisko palīdzību līdz galīgā tiesas nolēmuma spēkā stāšanās
brīdim. 18.pants.
Juridiskās palīdzības veidi krimināllietā Krimināllietās
valsts nodrošina: 1)
konsultāciju sniegšanu un procesuālo dokumentu sastādīšanu privātās
apsūdzības kriminālprocesa uzsākšanai; 2)
procesuālo dokumentu sastādīšanu kriminālprocesā; 3) aizstāvību vai pārstāvību
kriminālprocesā. |
22.pants. Iesniegums par
juridisko palīdzību (1) Persona, kas vēlas saņemt juridisko
palīdzību, iesniedz iesniegumu aizpildītu juridiskās palīdzības
pieprasījuma veidlapu. Ja nepieciešams, persona pievieno veidlapā minētās
ziņas apliecinošo dokumentu kopijas. (2) Juridiskās palīdzības
pieprasījuma veidlapas paraugu apstiprina Ministru kabinets. (3) Persona
var saņemt juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu, kā arī informāciju
par veidlapas aizpildīšanu un tai pievienojamiem dokumentiem Juridiskās
palīdzības administrācijā vai pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā
ir šīs personas dzīvesvieta, bet šā likuma 3.panta pirmās daļas 3., 4., 5. un
7.punktā minētās personas pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā tās
tiesiski uzturas. (4) Juridiskās
palīdzības pieprasījuma veidlapu un informāciju par tās aizpildīšanu izsniedz
bez maksas. (5) Persona
iesniegumu par juridisko palīdzību (aizpildītu juridiskās palīdzības
pieprasījuma veidlapu) nosūta Juridiskās palīdzības administrācijai. |
7. Izteikt 22. un 23.pantu šādā redakcijā: 22.pants. Iesniegums par juridisko palīdzību un informācija par juridisko
palīdzību (1) Persona, kas vēlas saņemt juridisko
palīdzību, iesniedz: 1) iesniegumu par juridisko palīdzību
aizpildītu juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu; 2) ja nepieciešams, dokumentu kopijas, kas
apliecina veidlapā minētās ziņas; 3) dokumentus, kas apliecina personas atbilstību
īpašajai situācijai vai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izdoto
dokumentu (izziņu), kas apliecina personas atbilstību trūcīgās vai
maznodrošinātās personas statusam. (2) Juridiskās palīdzības pieprasījuma
veidlapas paraugu apstiprina Ministru kabinets. (3) Persona var saņemt juridiskās
palīdzības pieprasījuma veidlapu, kā arī informāciju par veidlapas
aizpildīšanu un tai pievienojamiem dokumentiem Juridiskās palīdzības
administrācijā vai pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā ir šīs
personas dzīvesvieta vai kur tā tiesiski uzturas. (4) Juridiskās palīdzības pieprasījuma
veidlapu un informāciju par tās aizpildīšanu izsniedz bez maksas. (5) Persona iesniegumu par juridisko
palīdzību (aizpildītu juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu) iesniedz
Juridiskās palīdzības administrācijai. (6) Persona var saņemt informāciju par
juridisko palīdzību apelācijas procedūrās patvēruma piešķiršanas procesa
ietvaros institūcijā, kas ir atbildīga par patvēruma iesniegumu izskatīšanu. (7) Ja pieņemts lēmums par
juridiskās palīdzības piešķiršanu, persona ir saņēmusi juridisko palīdzību,
bet nav izmantots šā likuma 5. panta trešajā daļā paredzētajos
Ministru kabineta noteikumos noteiktais juridiskās palīdzības apjoms, un
persona vēlas saņemt turpmāko juridisko palīdzību, tā iesniedz Juridiskās
palīdzības administrācijai iesniegumu par turpmāko juridisko palīdzību
un ja nepieciešams, dokumentu kopijas, kas apliecina iesniegumā minētās
ziņas. |
17 18 |
Juridiskais birojs Aizstāt
1.lasījumā atbalstītajā 22.panta septītajā daļā skaitli un vārdus 5.panta
trešajā daļā ar skaitli un vārdiem piektā panta piektajā daļā. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Aizstāt 22.panta septītajā daļā skaitli un
vārdus 5.panta trešajā daļā ar skaitli un vārdiem 5. panta piektajā daļā. |
Atbalstīts |
Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.18 Atbalstīts |
7. Izteikt 22. un 23.pantu šādā redakcijā: 22.pants. Iesniegums par juridisko palīdzību un informācija par juridisko
palīdzību (1) Persona,
kas vēlas saņemt juridisko palīdzību, iesniedz: 1)
iesniegumu par juridisko palīdzību aizpildītu juridiskās palīdzības
pieprasījuma veidlapu; 2) ja nepieciešams,
dokumentu kopijas, kas apliecina veidlapā minētās ziņas; 3) dokumentus,
kas apliecina personas atbilstību īpašajai situācijai vai normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā izdoto dokumentu (izziņu), kas apliecina personas
atbilstību trūcīgās vai maznodrošinātās personas statusam. (2) Juridiskās
palīdzības pieprasījuma veidlapas paraugu apstiprina Ministru kabinets. (3) Persona
var saņemt juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapu, kā arī informāciju
par veidlapas aizpildīšanu un tai pievienojamiem dokumentiem Juridiskās
palīdzības administrācijā vai pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā
ir šīs personas dzīvesvieta vai kur tā tiesiski uzturas. (4) Juridiskās
palīdzības pieprasījuma veidlapu un informāciju par tās aizpildīšanu izsniedz
bez maksas. (5) Persona
iesniegumu par juridisko palīdzību (aizpildītu juridiskās palīdzības
pieprasījuma veidlapu) iesniedz Juridiskās palīdzības administrācijai. (6) Persona
var saņemt informāciju par juridisko palīdzību apelācijas procedūrās
patvēruma piešķiršanas procesa ietvaros institūcijā, kas ir atbildīga par
patvēruma iesniegumu izskatīšanu. (7) Ja pieņemts lēmums par juridiskās palīdzības piešķiršanu, persona ir
saņēmusi juridisko palīdzību, bet nav izmantots šā likuma 5. panta
piektajā daļā paredzētajos Ministru kabineta noteikumos noteiktais
juridiskās palīdzības apjoms, un persona vēlas saņemt turpmāko juridisko
palīdzību, tā iesniedz Juridiskās palīdzības administrācijai
iesniegumu par turpmāko juridisko palīdzību un ja nepieciešams, dokumentu
kopijas, kas apliecina iesniegumā minētās ziņas. |
23.pants. Kārt
ība, kādā izskata iesniegumu par
juridisko palīdzību (1) Juridiskās
palīdzības administrācija divu nedēļu laikā no dienas, kad saņemts iesniegums
par juridisko palīdzību, pieņem lēmumu par juridiskās palīdzības sniegšanas
nepieciešamību un apjomu. (2) Ja
Juridiskās palīdzības administrācija konstatē, ka lēmuma pieņemšanai ir
nepieciešama papildu informācija, tā septiņu dienu laikā no iesnieguma
saņemšanas dienas informē par to juridiskās palīdzības pieprasītāju. (3) Šā
panta pirmajā daļā minētā lēmuma pieņemšanas termiņu aptur līdz visas
Juridiskās palīdzības administrācijas pieprasītās informācijas saņemšanai. (4) Ja
Juridiskās palīdzības administrācija 15 dienu laikā nesaņem no personas
pieprasīto informāciju, tā lemj par atteikumu piešķirt juridisko palīdzību. (5) Lēmums
par juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt ir
administratīvs akts. (6) Šajā
likumā noteiktā iesnieguma iesniegšanas un izskatīšanas kārtība neattiecas uz
juridiskās palīdzības nodrošināšanu apelācijas procedūrās patvēruma
piešķiršanas procesa ietvaros. (7) Juridiskās
palīdzības administrācija piešķir juridisko palīdzību patvēruma meklētājam,
ja no institūcijas, kas atbildīga par patvēruma iesnieguma izskatīšanu, pēc
juridiskās palīdzības sniegšanas nepieciešamības izvērtēšanas saņemts
attiecīgs pieprasījums. |
23.pants. Kārtība, kādā izskata
iesniegumu par juridisko palīdzību un iesniegumu par turpmāko juridisko
palīdzību (1) Juridiskās palīdzības
administrācija 21 dienas laikā, bet lietās, kas skar bērnu tiesības, 14 dienu
laikā, no dienas, kad saņemts iesniegums par juridisko palīdzību vai
iesniegums par turpmāko juridisko palīdzību, izvērtē juridiskās palīdzības
sniegšanas nepieciešamību un apjomu un pieņem lēmumu par juridiskās
palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt. (2) Ja Juridiskās palīdzības
administrācija konstatē, ka lēmuma pieņemšanai ir
nepieciešama papildu informācija, tā 7 dienu laikā no iesnieguma
saņemšanas dienas pieprasa papildu informāciju juridiskās
palīdzības pieprasītājam, nepieciešamības gadījumā juridiskās
palīdzības sniedzējam, valsts un pašvaldību iestādēm, informējot par to
juridiskās palīdzības pieprasītāju. (3) Papildu informācijas
pieprasīšana aptur šā panta pirmajā daļā noteikto lēmuma pieņemšanas termiņu. (4) Ja Juridiskās palīdzības
administrācija 15 dienu laikā nesaņem no juridiskās palīdzības pieprasītāja
pieprasīto informāciju, tā lemj par atteikumu piešķirt juridisko palīdzību. (5) Lēmums par juridiskās
palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt ir administratīvs akts. (6) Juridiskās palīdzības administrācija
lēmumā par juridiskās palīdzības piešķiršanu norāda piešķirtās juridiskās
palīdzības apjomu, norīkoto juridiskās palīdzības sniedzēju, pirmās tikšanās
laiku un vietu, izņemot šā
likuma 33.panta trešajā daļā noteiktajā gadījumā. (7) Lēmums par juridiskās palīdzības
piešķiršanu daļā par juridiskās palīdzības sniedzēja norīkošanu nav
administratīvs akts. (8) Juridiskās palīdzības
administrācija pieņem lēmumu par administratīvās lietas izbeigšanu, ja: 1) persona atsauc iesniegumu par
juridisko palīdzību vai iesniegumu par turpmāko juridisko palīdzību; 2) persona, kas iesniegusi iesniegumu
par juridisko palīdzību vai iesniegumu par turpmāko juridisko palīdzību, ir
mirusi. (9) Šajā likumā noteiktā iesnieguma
iesniegšanas un izskatīšanas kārtība neattiecas uz juridiskās palīdzības
nodrošināšanu apelācijas procedūrās patvēruma piešķiršanas procesa ietvaros. |
19 20 |
Juridiskais birojs Izteikt 1.lasījumā
atbalstīto 23.panta astotās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (8) Juridiskās
palīdzības administrācija iesniegumu par
juridisko palīdzību vai
iesniegumu par turpmāko juridisko palīdzību atstāj bez izskatīšanas,
ja:. Juridiskais birojs Papildināt 1.lasījumā atbalstītā 23.panta astotās daļas 1.punktu pēc
vārda persona ar vārdu rakstveidā. |
Atbalstīts Atbalstīts |
Atbalstīts Atbalstīts |
23.pants. Kārtība, kādā izskata iesniegumu par juridisko palīdzību un
iesniegumu par turpmāko juridisko palīdzību (1) Juridiskās
palīdzības administrācija 21 dienas laikā, bet lietās, kas skar bērnu
tiesības, 14 dienu laikā, no dienas, kad saņemts iesniegums par juridisko
palīdzību vai iesniegums par turpmāko juridisko palīdzību, izvērtē juridiskās
palīdzības sniegšanas nepieciešamību un apjomu un pieņem lēmumu par
juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt. (2) Ja
Juridiskās palīdzības administrācija konstatē, ka lēmuma pieņemšanai ir
nepieciešama papildu informācija, tā 7 dienu laikā no iesnieguma
saņemšanas dienas pieprasa papildu informāciju juridiskās
palīdzības pieprasītājam, nepieciešamības gadījumā juridiskās
palīdzības sniedzējam, valsts un pašvaldību iestādēm, informējot par to
juridiskās palīdzības pieprasītāju. (3) Papildu
informācijas pieprasīšana aptur šā panta pirmajā daļā noteikto lēmuma
pieņemšanas termiņu. (4) Ja
Juridiskās palīdzības administrācija 15 dienu laikā nesaņem no juridiskās
palīdzības pieprasītāja pieprasīto informāciju, tā lemj par atteikumu
piešķirt juridisko palīdzību. (5) Lēmums
par juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt ir
administratīvs akts. (6)
Juridiskās palīdzības administrācija lēmumā par juridiskās palīdzības
piešķiršanu norāda piešķirtās juridiskās palīdzības apjomu, norīkoto
juridiskās palīdzības sniedzēju, pirmās tikšanās laiku un vietu, izņemot šā likuma 33.panta trešajā
daļā noteiktajā gadījumā. (7)
Lēmums par juridiskās palīdzības piešķiršanu daļā par juridiskās palīdzības
sniedzēja norīkošanu nav administratīvs akts. (8)
Juridiskās palīdzības administrācija iesniegumu par juridisko palīdzību vai
iesniegumu par turpmāko juridisko palīdzību atstāj bez izskatīšanas,
ja: 1) persona
rakstveidā atsauc iesniegumu par juridisko palīdzību vai iesniegumu par
turpmāko juridisko palīdzību; 2)
persona, kas iesniegusi iesniegumu par juridisko palīdzību vai iesniegumu par
turpmāko juridisko palīdzību, ir mirusi. (9) Šajā likumā noteiktā iesnieguma iesniegšanas un izskatīšanas
kārtība neattiecas uz juridiskās palīdzības nodrošināšanu apelācijas
procedūrās patvēruma piešķiršanas procesa ietvaros. |
Lēmumu par juridiskās palīdzības piešķiršanu vai
atteikumu to piešķirt paziņo rakstveidā, nosūtot to uz personas norādīto
adresi vai nododot personiski pieprasījuma iesniedzējam. 26.pants. Lēmuma
apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība (1) Juridiskās palīdzības administrācijas lēmumu
persona var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Tieslietu ministrijas
atbildīgajai amatpersonai. (2) Tieslietu ministrijas atbildīgās amatpersonas
lēmumu, kas pieņemts par apstrīdēto Juridiskās palīdzības administrācijas
lēmumu, persona var pārsūdzēt rajona administratīvajā tiesā. Rajona
administratīvās tiesas lēmums nav pārsūdzams. |
8. Izteikt 25. un 26.pantu šādā redakcijā: 25.pants. Lēmuma paziņošana Lēmumu par
juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt paziņo
rakstveidā, nosūtot to uz juridiskās palīdzības pieprasītāja norādīto adresi
vai nododot personiski, kā arī paziņo lēmumu par juridiskās palīdzības piešķiršanu
juridiskās palīdzības sniedzējam, izņemot šā likuma 33.panta trešajā daļā
noteiktajā gadījumā. 26.pants. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzības
kārtība (1) Juridiskās
palīdzības administrācijas lēmumu persona var apstrīdēt Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Juridiskās
palīdzības administrācijā. Juridiskās palīdzības administrācija pārsūta
iesniegumu 7 dienu laikā no dienas, kad tas saņemts, Tieslietu ministrijai. (2) Tieslietu
ministrijas lēmumu, kas pieņemts, izskatot šā panta pirmajā daļā minēto
apstrīdēšanas iesniegumu, Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā
var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā. |
21 22 |
Juridiskais birojs Izteikt
26.panta tekstu šādā redakcijā Juridiskās
palīdzības administrācijas lēmumu persona var apstrīdēt un pārsūdzēt
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt
26.panta tekstu šādā redakcijā Juridiskās
palīdzības administrācijas lēmumu persona var apstrīdēt un pārsūdzēt
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Administratīvās rajona
tiesas nolēmums nav pārsūdzams. |
Atbalstīts |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.22 Atbalstīts |
8. Izteikt 25. un 26.pantu šādā redakcijā: 25.pants. Lēmuma paziņošana Lēmumu par
juridiskās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt paziņo
rakstveidā, nosūtot to uz juridiskās palīdzības pieprasītāja norādīto adresi
vai nododot personiski, kā arī paziņo lēmumu par juridiskās palīdzības piešķiršanu
juridiskās palīdzības sniedzējam, izņemot šā likuma 33.panta trešajā daļā
noteiktajā gadījumā. 26.pants. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzības
kārtība Juridiskās palīdzības administrācijas lēmumu
persona var apstrīdēt un pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā
kārtībā. Administratīvās rajona tiesas nolēmums nav pārsūdzams. |
33.pants. Juridiskās palīdzības sniedzēja
norīkošana (1) Kad pieņemts
lēmums par juridiskās palīdzības piešķiršanu, Juridiskās palīdzības
administrācija norīko juridiskās palīdzības sniedzēju konkrētajā lietā. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija izvēlas juridiskās palīdzības sniedzēju konkrētajā
lietā, ņemot vērā juridiskās palīdzības sniedzēja: 1) kompetenci; 2)
specializāciju; 3) noslogojumu; 4) spēju
konkrētajā lietā sniegt juridisko palīdzību (piemēram, izvērtē interešu
konflikta iespējamību); 5) atrašanās
vietu, lai izvērtētu, kāds attālums jāveic personai, lai saņemtu juridisko
palīdzību. (3) Juridiskās
palīdzības administrācija informē juridiskās palīdzības pieprasītāju par
norīkoto juridiskās palīdzības sniedzēju, juridiskās palīdzības apjomu, kā
arī par vietu un laiku, kur un kad būs pirmā tikšanās ar juridiskās
palīdzības sniedzēju. (4) Norīkojumā
Juridiskās palīdzības administrācija norāda: 1) juridiskās palīdzības
pieprasītāja vārdu, uzvārdu, personas kodu un dzīvesvietu; 2) juridiskās
palīdzības sniedzēja vārdu, uzvārdu vai nosaukumu, prakses vietu un
kontaktinformāciju; 3) juridiskās
palīdzības veidu; 4) juridiskās
palīdzības sniegšanas laiku; 5) to, cik ilgi
un kādā apjomā valsts apņemas maksāt par juridisko palīdzību; 6) laiku un
vietu, kad un kur paredzēta pirmā tikšanās ar juridiskās palīdzības
sniedzēju. (5) Norīkojums
nav administratīvs akts. |
9.
Izteikt 33. pantu šādā redakcijā: 33.pants.
Juridiskās palīdzības sniedzēja norīkošana (1) Pieņemot lēmumu par juridiskās palīdzības
piešķiršanu, Juridiskās palīdzības administrācija norīko juridiskās
palīdzības sniedzēju konkrētajā lietā. (2) Juridiskās palīdzības administrācija izvēlas
juridiskās palīdzības sniedzēju, ņemot vērā juridiskās palīdzības sniedzēja: 1) kompetenci; 2) specializāciju; 3) noslogojumu; 4) spēju konkrētajā lietā sniegt juridisko
palīdzību (piemēram, izvērtē interešu konflikta iespējamību u.c.); 5) atrašanās vietu, lai izvērtētu, kāds attālums
jāveic personai, lai saņemtu juridisko palīdzību. (3) Izņēmuma gadījumos, kad
pieņemot lēmumu par juridiskās palīdzības piešķiršanu nav iespējams norīkot
juridiskās palīdzības sniedzēju, nosakot pirmās tikšanās laiku un vietu,
Juridiskās palīdzības administrācija norīko juridiskās palīdzības sniedzēju
pēc lēmuma par juridiskās palīdzības piešķiršanu pieņemšanas. (4) Šā panta trešajā daļā
noteiktajā gadījumā Juridiskās palīdzības administrācija norīko juridiskās
palīdzības sniedzēju un informē juridiskās palīdzības pieprasītāju par
juridiskās palīdzības apjomu, pirmās tikšanās laiku un vietu ar juridiskās
palīdzības sniedzēju. (5) Norīkojumā Juridiskās palīdzības
administrācija norāda: 1) juridiskās palīdzības pieprasītāja vārdu,
uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietu un kontaktinformāciju; 2) juridiskās palīdzības sniedzēja vārdu,
uzvārdu vai nosaukumu, prakses vietu un kontaktinformāciju; 3) lietu kategoriju, kurā piešķirta juridiskā
palīdzība; 4) juridiskās palīdzības veidu un apjomu; 5) juridiskās palīdzības sniegšanas laiku; 6) pirmās tikšanās laiku un vietu ar juridiskās
palīdzības sniedzēju vai sazināšanās kārtību ar juridiskās palīdzības
sniedzēju. (6) Norīkojums nav administratīvs akts. (7) Juridiskās palīdzības administrācija
norīko juridiskās palīdzības sniedzēju patvēruma meklētājam, ja no
institūcijas, kas atbildīga par patvēruma iesnieguma izskatīšanu un
juridiskās palīdzības sniegšanas nepieciešamības izvērtēšanu, saņemts
attiecīgs pieprasījums. (8) Juridiskās palīdzības administrācija nenodrošina
pieņemtā lēmuma par juridiskās palīdzības piešķiršanu izpildi un pieņem
lēmumu par administratīvās lietas izbeigšanu, ja: 1) persona iesniedz attiecīgu
lūgumu; 2) persona, kurai piešķirta juridiskā
palīdzība, ir mirusi; 3) saņemts atzinums no juridiskās
palīdzības sniedzēja par turpmākās juridiskās palīdzības nodrošināšanas
nelietderību; 4) persona atkārtoti bez attaisnojoša
iemesla nav ieradusies pie juridiskās palīdzības sniedzēja norādītajā laikā
un vietā un nav paziņojusi par neierašanos Juridiskās palīdzības
administrācijai vai juridiskās palīdzības sniedzējam, vai atsakās
līdzdarboties juridiskās palīdzības saņemšanai vai lēmuma par juridiskās
palīdzības piešķiršanu izpildes nodrošināšanai; 5) pēc lēmuma par juridiskās palīdzības
piešķiršanu pieņemšanas tiek konstatēts, ka persona neatbilst šā likuma
3.panta otrajā un trešajā daļā noteiktajiem kritērijiem. |
23 24 25 26 27 28 29 |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt
33.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Izņēmuma
gadījumos, kad pieņemot lēmumu par juridiskās palīdzības piešķiršanu nav
iespējams norīkot juridiskās palīdzības sniedzēju, nosakot pirmās tikšanās ar
juridiskās palīdzības pieprasītāju laiku un vietu, Juridiskās palīdzības
administrācija norīko juridiskās palīdzības sniedzēju pēc lēmuma par
juridiskās palīdzības piešķiršanu pieņemšanas un informē juridiskās
palīdzības pieprasītāju par juridiskās palīdzības apjomu, pirmās tikšanās ar
juridiskās palīdzības sniedzēju laiku un vietu. Juridiskais birojs Izslēgt
1.lasījumā atbalstītā 33.panta ceturto daļu, attiecīgi precizējot turpmāko
daļu numerāciju. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izslēgt 33.
panta ceturto daļu. Juridiskais birojs Izteikt 1.
lasījumā atbalstītā 33. panta astotās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (8) Juridiskās palīdzības administrācija pieņem lēmumu par juridiskās
palīdzības pārtraukšanu, ja:. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt
33.panta astotās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (8) Juridiskās palīdzības administrācija nenodrošina pieņemtā lēmuma par
juridiskās palīdzības piešķiršanu izpildi un pārtrauc juridiskās palīdzības
sniegšanas nodrošināšanu, ja:. Juridiskais birojs Papildināt
1.lasījumā atbalstītā 33.panta astotās daļas 1.punktu pēc vārda persona ar
vārdu rakstveidā. Juridiskais birojs Izteikt
1.lasījumā atbalstītā 33.panta astotās daļas 5.punktu šādā redakcijā: 5) pēc lēmuma
par juridiskās palīdzības piešķiršanu pieņemšanas tiek konstatēts, ka persona
neatbilst šā likuma 3.pantā noteiktajām prasībām. |
Atbalstīts Neatbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.27 Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
9. Izteikt 33.
pantu šādā redakcijā: 33.pants. Juridiskās palīdzības sniedzēja
norīkošana (1) Pieņemot
lēmumu par juridiskās palīdzības piešķiršanu, Juridiskās palīdzības
administrācija norīko juridiskās palīdzības sniedzēju konkrētajā lietā. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija izvēlas juridiskās palīdzības sniedzēju, ņemot vērā
juridiskās palīdzības sniedzēja: 1) kompetenci; 2) specializāciju; 3) noslogojumu; 4) spēju
konkrētajā lietā sniegt juridisko palīdzību (piemēram, izvērtē interešu
konflikta iespējamību u.c.); 5) atrašanās
vietu, lai izvērtētu, kāds attālums jāveic personai, lai saņemtu juridisko
palīdzību. (3) Izņēmuma gadījumos, kad pieņemot lēmumu
par juridiskās palīdzības piešķiršanu nav iespējams norīkot juridiskās
palīdzības sniedzēju, nosakot pirmās tikšanās ar juridiskās palīdzības
pieprasītāju laiku un vietu, Juridiskās palīdzības administrācija norīko
juridiskās palīdzības sniedzēju pēc lēmuma par juridiskās palīdzības
piešķiršanu pieņemšanas un informē juridiskās palīdzības pieprasītāju par
juridiskās palīdzības apjomu, pirmās tikšanās ar juridiskās palīdzības
sniedzēju laiku un vietu. (4) Norīkojumā
Juridiskās palīdzības administrācija norāda: 1) juridiskās
palīdzības pieprasītāja vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietu un
kontaktinformāciju; 2) juridiskās
palīdzības sniedzēja vārdu, uzvārdu vai nosaukumu, prakses vietu un
kontaktinformāciju; 3) lietu
kategoriju, kurā piešķirta juridiskā palīdzība; 4) juridiskās
palīdzības veidu un apjomu; 5) juridiskās
palīdzības sniegšanas laiku; 6) pirmās
tikšanās laiku un vietu ar juridiskās palīdzības sniedzēju vai sazināšanās
kārtību ar juridiskās palīdzības sniedzēju. (5) Norīkojums
nav administratīvs akts. (6) Juridiskās
palīdzības administrācija norīko juridiskās palīdzības sniedzēju patvēruma
meklētājam, ja no institūcijas, kas atbildīga par patvēruma iesnieguma
izskatīšanu un juridiskās palīdzības sniegšanas nepieciešamības izvērtēšanu,
saņemts attiecīgs pieprasījums. (7)
Juridiskās palīdzības administrācija nenodrošina pieņemtā lēmuma par
juridiskās palīdzības piešķiršanu izpildi un pārtrauc juridiskās palīdzības
sniegšanas nodrošināšanu, ja: 1) persona
rakstveidā iesniedz attiecīgu lūgumu; 2) persona,
kurai piešķirta juridiskā palīdzība, ir mirusi; 3) saņemts
atzinums no juridiskās palīdzības sniedzēja par turpmākās juridiskās
palīdzības nodrošināšanas nelietderību; 4) persona
atkārtoti bez attaisnojoša iemesla nav ieradusies pie juridiskās palīdzības
sniedzēja norādītajā laikā un vietā un nav paziņojusi par neierašanos
Juridiskās palīdzības administrācij
ai vai juridiskās palīdzības sniedzējam,
vai atsakās līdzdarboties juridiskās palīdzības saņemšanai vai lēmuma par juridiskās
palīdzības piešķiršanu izpildes nodrošināšanai; 5) pēc
lēmuma par juridiskās palīdzības piešķiršanu pieņemšanas tiek konstatēts, ka
persona neatbilst šā likuma 3.pantā noteiktajām prasībām. |
IX nodaļa 34.pants. Ar
juridisko palīdzību saistīto izdevumu samaksas pienākums (1) Persona, kas
saņēmusi juridisko palīdzību, atmaksā ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus pilnā apmērā, ja Juridiskās palīdzības administrācija konstatē, ka: 5) personas īpašā
situācija, īpašuma stāvoklis vai ienākumu līmenis gada laikā pēc juridiskās
palīdzības saņemšanas ir būtiski uzlabojies. (2) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā šā panta pirmajā un ceturtajā daļā minētās
personas samaksā ar juridisko palīdzību saistītos
izdevumus. (3) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā tiek izvērtēti šā panta pirmās daļas 5.punktā
minētie nosacījumi. |
10. Izslēgt 34. panta pirmās daļas 5. punktu, otro un
trešo daļu. |
|
|
|
|
10. Izslēgt 34. panta pirmās
daļas 5. punktu, otro un trešo daļu. |
35.pants. Ar juridisko palīdzību saistīto
izdevumu samaksas kārtība (1) Juridiskās
palīdzības administrācija, konstatējusi kādu no šā likuma 34.panta pirmās
daļas 1., 2. un 3.punktā minētajiem gadījumiem, pieņem lēmumu par to izdevumu
samaksu, kuri saistīti ar juridiskās palīdzības sniegšanu. Minēto lēmumu
pieņem ne vēlāk kā trīs gadus no attiecīgās juridiskās palīdzības sniegšanas
pēdējās dienas. (2) Juridiskās
palīdzības administrācija, konstatējusi šā likuma 34.panta pirmās daļas 5.punktā
minēto gadījumu, pieņem lēmumu par to izdevumu samaksu, kuri saistīti ar
juridiskās palīdzības sniegšanu. Minēto lēmumu pieņem ne agrāk kā gadu un ne
vēlāk kā divus gadus no attiecīgās juridiskās palīdzības sniegšanas pēdējās
dienas. (3) Juridiskās
palīdzības administrācija iepazīstina personu ar pieņemto lēmumu. (4) Ar
juridisko palīdzību saistītie izdevumi ieskaitāmi valsts budžetā. |
11. Izteikt 35.pantu šādā redakcijā: 35.pants. Ar juridisko palīdzību saistīto izdevumu
samaksas kārtība (1) Juridiskās
palīdzības administrācija, konstatējusi kādu no šā likuma 34.panta pirmās
daļas 1., 2. un 3.punktā minētajiem gadījumiem, pieņem lēmumu par to izdevumu
samaksu, kuri saistīti ar juridiskās palīdzības sniegšanu. Minēto lēmumu
pieņem ne vēlāk kā trīs gadus no attiecīgās juridiskās palīdzības sniegšanas
pēdējās dienas. (2) Juridiskās palīdzības administrācija šā likuma 25.pantā
paredzētajā kārtībā paziņo personai par pieņemto lēmumu. Šo lēmumu persona
var apstrīdēt šā likuma 26.pantā noteiktajā kārtībā. (3) Lēmumā par izdevumu samaksu, kas saistīti ar juridiskās palīdzības
sniegšanu, Juridiskās palīdzības administrācija norāda atmaksājamo izdevumu
summu un valsts budžeta kontu, kurā tā ieskaitāma. (4) Persona samaksā ar juridiskās palīdzības sniegšanu saistītos
izdevumus 30 kalendāra dienu laikā pēc šā panta pirmajā daļā noteiktā
lēmuma spēkā stāšanās un iesniedz Juridiskās palīdzības administrācijai
maksājumu apliecinošus dokumentus. (5) Ja ir pamatoti iemesli, persona, iesniedzot motivētu rakstveida
iesniegumu, var lūgt Juridiskās palīdzības administrāciju šā panta pirmajā
daļā noteiktajā lēmumā norādītās summas samaksas sadalīšanu termiņos.
Juridiskās palīdzības administrācija pieņem lēmumu par atmaksājamo izdevumu
summas samaksas sadalīšanu termiņos vai atteikumu par atmaksājamās summas
samaksas sadalīšanu termiņos. (6) Ja atmaksājamā izdevumu summa tiek sadalīta daļās, visa summa
atmaksājama ne vēlāk kā gada laikā no dienas, kad stājies spēkā Juridiskās
palīdzības administrācijas lēmums par izdevumu samaksu, kuri saistīti ar
juridiskās palīdzības sniegšanu. (7) Ja persona šā panta pirmajā daļā noteikto lēmumu neizpilda un
labprātīgi nesamaksā ar juridisko palīdzību saistītos izdevumus, Juridiskās
palīdzības administrācija iesniedz zvērinātam tiesu izpildītājam
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā izdotu izpildrīkojumu. (8) Ar
juridisko palīdzību saistītie atmaksātie izdevumi ieskaitāmi valsts budžetā. |
|
|
|
|
11. Izteikt 35.pantu šādā redakcijā: 35.pants. Ar juridisko palīdzību saistīto izdevumu
samaksas kārtība (1)
Juridiskās palīdzības administrācija, konstatējusi kādu no šā likuma 34.panta
pirmās daļas 1., 2. un 3.punktā minētajiem gadījumiem, pieņem lēmumu par to
izdevumu samaksu, kuri saistīti ar juridiskās palīdzības sniegšanu. Minēto
lēmumu pieņem ne vēlāk kā trīs gadus no attiecīgās juridiskās palīdzības
sniegšanas pēdējās dienas. (2) Juridiskās palīdzības administrācija šā likuma 25.pantā
paredzētajā kārtībā paziņo personai par pieņemto lēmumu. Šo lēmumu persona
var apstrīdēt šā likuma 26.pantā noteiktajā kārtībā. (3) Lēmumā par izdevumu samaksu, kas saistīti ar juridiskās palīdzības
sniegšanu, Juridiskās palīdzības administrācija norāda atmaksājamo izdevumu
summu un valsts budžeta kontu, kurā tā ieskaitāma. (4) Persona samaksā ar juridiskās palīdzības sniegšanu saistītos
izdevumus 30 kalendāra dienu laikā pēc šā panta pirmajā daļā noteiktā
lēmuma spēkā stāšanās un iesniedz Juridiskās palīdzības administrācijai
maksājumu apliecinošus dokumentus. (5) Ja ir pamatoti iemesli, persona, iesniedzot motivētu rakstveida
iesniegumu, var lūgt Juridiskās palīdzības administrāciju šā panta pirmajā
daļā noteiktajā lēmumā norādītās summas samaksas sadalīšanu termiņos.
Juridiskās palīdzības administrācija pieņem lēmumu par atmaksājamo izdevumu
summas samaksas sadalīšanu termiņos vai atteikumu par atmaksājamās summas
samaksas sadalīšanu termiņos. (6) Ja atmaksājamā izdevumu summa tiek sadalīta daļās, visa summa
atmaksājama ne vēlāk kā gada laikā no dienas, kad stājies spēkā Juridiskās
palīdzības administrācijas lēmums par izdevumu samaksu, kuri saistīti ar
juridiskās palīdzības sniegšanu. (7) Ja persona šā panta pirmajā daļā noteikto lēmumu neizpilda un
labprātīgi nesamaksā ar juridisko palīdzību saistītos izdevumus, Juridiskās
palīdzības administrācija iesniedz zvērinātam tiesu izpildītājam
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā izdotu izpildrīkojumu. (8) Ar juridisko palīdzību saistītie atmaksātie izdevumi ieskaitāmi
valsts budžetā. |
Pārejas noteikumi |
12. Papildināt Pārejas noteikumus ar jaunu 8. un 9. punktu šādā redakcijā: 8. Līdz dienai, kad stājās spēkā šā likuma
3.panta trešajā daļā minētie Ministru kabineta noteikumi, kas reglamentē
gadījumus, kādos personas īpašuma stāvoklis un ienākumu līmenis
uzskatāms par atbilstošu juridiskās palīdzības piešķiršanai, un to
izvērtēšanas kārtību, bet ne ilgāk kā līdz 2009. gada 31. decembrim ir
piemērojami Ministru kabineta 2006. gada 4. jūlija noteikumi
Nr. 558 Noteikumi par personas
īpašās situācijas, īpašuma stāvokļa un ienākumu līmeņa atbilstību valsts
nodrošinātās juridiskās palīdzības piešķiršanai, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 9. Iesniegumus par juridisko palīdzību,
kuri saņemti Juridiskās palīdzības administrācijā līdz 2009. gada
1. jūlijam, Juridiskās palīdzības administrācija izskata, juridisko
palīdzību piešķir un nodrošina tādā kārtībā un tādos gadījumos un apjomā,
kāds tiesiskais regulējums bija spēkā līdz 2009. gada 1. jūlijam. |
30 31 32 |
Juridiskais birojs Aizstāt
1.lasījumā atbalstītajā pārejas noteikumu 8.punktā vārdus kādos personas
īpašuma stāvoklis ar vārdiem kādos šā likuma 3.panta pirmās daļas 6.un
8.punktā minētās personas īpašuma stāvoklis. Juridiskais birojs Papildināt
pārejas noteikumus ar jaunu punktu šādā redakcijā: 10. Līdz dienai,
kad stājas spēkā šā likuma 5.panta piektajā daļā minētie Ministru kabineta
noteikumi, kas reglamentē valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības veidus,
apjomu, samaksas apmēru un ar valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības
sniegšanu saistītos atlīdzināmos izdevumus, to apmēru un izmaksas kārtību,
bet ne ilgāk kā līdz 2009.gada __._____________ ir piemērojami Ministru
kabineta 2008.gada 22.decembra noteikumi Nr.1068 " Noteikumi par valsts
nodrošinātās juridiskās palīdzības apjomu, samaksas apmēru, atlīdzināmajiem
izdevumiem un to izmaksas kārtību, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 8., 9., 10., 11. un
12. punktu šādā redakcijā: 8. Iesniegumus par juridisko palīdzību, kuri saņemti Juridiskās
palīdzības administrācijā līdz 2009.gada 30.jūnijam, Juridiskās palīdzības
administrācija izskata, juridisko palīdzību piešķir un nodrošina tādā kārtībā
un tādos gadījumos un apjomā, kāds tiesiskais regulējums bija spēkā līdz
2009.gada 30.jūnijam. 9. Lietās, kurās juridiskā palīdzība piešķirta līdz 2009. gada
30.jūnijam, iesniegumus par turpmāko juridisko palīdzību Juridiskās
palīdzības administrācija izskata un juridisko palīdzību piešķir tādos
gadījumos un apjomā, kāds tiesiskais regulējums bija spēkā līdz
2009. gada 30.jūnijam. 10. Līdz dienai, kad stājas spēkā šā likuma 3.panta trešajā daļā minētie
Ministru kabineta noteikumi, kas reglamentē gadījumus, kādos šā likuma
3.panta pirmās daļas 6.un 8.punktā minētās personas īpašuma stāvoklis un
ienākumu līmenis uzskatāms par atbilstošu juridiskās palīdzības piešķiršanai,
un to izvērtēšanas kārtību, bet ne ilgāk kā līdz 2009. gada
31. decembrim ir piemērojami Ministru kabineta 2006. gada
4. jūlija noteikumi Nr. 558 Noteikumi par personas īpašās situācijas, īpašuma stāvokļa un ienākumu
līmeņa atbilstību valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības piešķiršanai,
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 11. Līdz dienai, kad stājas spēkā šā likuma 5.panta piektajā
daļā minētie
Ministru kabineta noteikumi, kas reglamentē valsts nodrošinātās juridiskās
palīdzības veidus, apjomu, samaksas apmēru un ar valsts nodrošinātās
juridiskās palīdzības sniegšanu saistītos atlīdzināmos izdevumus, to apmēru
un izmaksas kārtību, bet ne ilgāk kā līdz 2009.gada 31. decembrim ir
piemērojami Ministru kabineta 2008.gada 22.decembra noteikumi Nr.1068 "
Noteikumi par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības apjomu, samaksas
apmēru, atlīdzināmajiem izdevumiem un to izmaksas kārtību, ciktāl tie nav
pretrunā ar šo likumu. 12. Līdz dienai, kad stājas spēkā šā likuma 22. panta otrajā daļā minētie
Ministru kabineta noteikumi, kas reglamentē juridiskās palīdzības
pieprasījuma veidlapas paraugu, bet ne ilgāk kā līdz 2009. gada 31. decembrim
ir piemērojami Ministru kabineta 2007. gada 11. decembra noteikumi
Nr. 850 "Noteikumi par juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapas
paraugu, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
Atbalstīts Atbalstīts |
Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.32 Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.32 Atbalstīts |
12. Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 8., 9., 10., 11. un
12. punktu šādā redakcijā: 8. Iesniegumus par juridisko palīdzību, kuri saņemti Juridiskās
palīdzības administrācijā līdz 2009.gada 30.jūnijam, Juridiskās palīdzības
administrācija izskata, juridisko palīdzību piešķir un nodrošina tādā kārtībā
un tādos gadījumos un apjomā, kāds tiesiskais regulējums bija spēkā līdz
2009.gada 30.jūnijam. 9. Lietās, kurās juridiskā palīdzība piešķirta līdz 2009. gada
30.jūnijam, iesniegumus par turpmāko juridisko palīdzību Juridiskās
palīdzības administrācija izskata un juridisko palīdzību piešķir tādos
gadījumos un apjomā, kāds tiesiskais regulējums bija spēkā līdz
2009. gada 30.jūnijam. 10. Līdz dienai, kad stājas spēkā šā likuma 3.panta trešajā daļā minētie
Ministru kabineta noteikumi, kas reglamentē gadījumus, kādos šā likuma
3.panta pirmās daļas 6.un 8.punktā minētās personas īpašuma stāvoklis un
ienākumu līmenis uzskatāms par atbilstošu juridiskās palīdzības piešķiršanai,
un to izvērtēšanas kārtību, bet ne ilgāk kā līdz 2009. gada
31. decembrim ir piemērojami Ministru kabineta 2006. gada
4. jūlija noteikumi Nr. 558 Noteikumi par personas īpašās situācijas, īpašuma stāvokļa un ienākumu
līmeņa atbilstību valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības piešķiršanai,
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 11. Līdz dienai, kad stājas spēkā šā likuma 5.panta piektajā daļā minētie
Ministru kabineta noteikumi, kas reglamentē valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības
veidus, apjomu, samaksas apmēru un ar valsts nodrošinātās juridiskās
palīdzības sniegšanu saistītos atlīdzināmos izdevumus, to apmēru un izmaksas
kārtību, bet ne ilgāk kā līdz 2009.gada 31. decembrim ir piemērojami Ministru
kabineta 2008.gada 22.decembra noteikumi Nr.1068 " Noteikumi par valsts
nodrošinātās juridiskās palīdzības apjomu, samaksas apmēru, atlīdzināmajiem
izdevumiem un to izmaksas kārtību, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 12. Līdz dienai, kad stājas spēkā šā
likuma 22. panta otrajā daļā minētie Ministru kabineta noteikumi, kas
reglamentē juridiskās palīdzības pieprasījuma veidlapas paraugu, bet ne ilgāk
kā līdz 2009. gada 31. decembrim ir piemērojami Ministru kabineta
2007. gada 11. decembra noteikumi Nr. 850 "Noteikumi par juridiskās
palīdzības pieprasījuma veidlapas paraugu, ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu. |
|
Likums stājas
spēkā 2009.gada 1.jūlijā. |
33 |
Juridiskais birojs Izteikt norādi
par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas
spēkā vienlaikus ar 2009.gada jūnijā pieņemtajiem grozījumiem likumā Par
valsts budžetu 2009.gadam. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. |