Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"
Izdarīt likumā "Par nodokļiem un nodevām" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2005, 198.nr.) šādus grozījumus:
1. 11.pantā:
papildināt otro daļu ar 36.1 punktu
šādā redakcijā:
"361) par
Kadastra izziņas sagatavošanu un izsniegšanu;";
papildināt otro daļu ar 59.punktu šādā redakcijā:
"59) par zemes kadastrālā uzmērītāja sertifikāta izsniegšanu vai darbības termiņa pagarināšanu."
2. Pārejas noteikumos:
izteikt 37.punktu šādā
redakcijā:
"37. Šā
likuma 24.panta desmitajā un divpadsmitajā daļā un pārejas noteikumu 39.punktā
paredzētās valsts īpašuma atsavināšanu veicošās institūcijas funkcijas pilda
Privatizācijas aģentūra.";
izslēgt
38.punktu;
"78. Šā likuma 11.panta otrās daļas 36.punkts zaudē spēku 2006.gada 30.jūnijā.
79. Šā likuma 11.panta otrās daļas 36.1 punkts stājas spēkā 2006.gada 1.jūlijā.
80. Šā likuma 11.panta otrās daļas 59.punkts stājas
spēkā 2007.gada 1.janvārī."
Tieslietu ministre
S.Āboltiņa
Likumprojekta Grozījumi likumā Par nodokļiem
un nodevām anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likuma Par nodokļiem un nodevām 11.pantā noteikti valsts nodevas objekti. Valsts nodevas tiek uzliktas saskaņā likumiem, kā arī tās ir maksājamas par valsts sniegto nodrošinājumu, juridiskajiem pakalpojumiem un likumos paredzētajiem speciāliem mērķiem. Patreiz saskaņā ar likuma Par nodokļiem un nodevām 11.panta otrās daļas 9.punktu valsts nodevu maksā par speciālu atļauju (licenču) izsniegšanu atsevišķiem uzņēmējdarbības veidiem. 2005.gada 1.decembrī Saeimā 3.lasījumā pieņēma Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumu (turpmāk Kadastra likums), kura 29. panta trešā daļa paredz valsts nodevas maksu par sertifikāta saņemšanu vai tā darbības termiņa pagarināšanu. Kadastra likuma 29. pants nosaka, ka zemes kadastrālo uzmērīšanu (mērniecības darbus) veic sertificētas personas, kuru civiltiesiskā atbildība par profesionālo darbību ir apdrošināta. Ar 2007.gada 1.janvāri tiks izsniegti zemes kadastrālā uzmērītāja sertifikāti, tāpēc nepieciešams ieviest jaunu valsts nodevu par sertifikāta saņemšanu vai tās darbības termiņa pagarināšanu. Sertifikātu zemes kadastrālajam uzmērītājam izsniegs Ministru kabineta pilnvarota sertificēšanas institūcija. Patreiz maksā nodevu par izziņu izsniegšanu par nekustamā īpašuma piederību un sastāvu. Kadastra likums (99.panta trešā daļa) maina patreiz esošās valsts nodevas nosaukumu un turpmāk valsts nodevu maksās par Kadastra izziņas sagatavošanu un izsniegšanu. |
2. Tiesību akta projekta
būtība |
Pieņemot likumprojektu tiks nodrošināta
vienveidīga terminoloģija attiecībā uz augstākminēto valsts nodevu
nosaukumiem Kadastra likumā un likumā Par nodokļiem un nodevām. |
3. Cita informācija |
Nav
citas informācijas |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Patreiz
likuma Par nodokļiem un nodevām 11.panta otrās daļas 36.unktā noteikts, ka
valsts nodevu maksā par izziņu izsniegšanu par nekustamā īpašuma piederību un
sastāvu. Kadastra likuma 98.panta 11.punktā paredzēts maksāt valsts nodevu
par Kadastra izziņas izsniegšanu. Šajā gadījumā Kadastra likumā ir mainīts minētās
izziņas nosaukums. |
3.Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji četru gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
IV.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1.
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī
termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
2. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst tiesību akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet
no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
||||
4. Atbilstības izvērtējuma tabula 1.tabula |
||||
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||||
2.tabula |
||||
Latvijas tiesību
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
|
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|
|
||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
tiesību akta projektu |
||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav |
|||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. |
|||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas. |
|||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiesību akta projekts
nerada jaunas valsts institūcijas un nepaplašina esošo valsts institūciju
funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas
Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS), masu saziņas līdzekļi
un sistēmas, kā arī Valsts zemes dienesta mājas lapa http://www.vzd.gov.lv un citi informācijas
avoti. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības
var aizstāvēt Administratīvā procesa, Nekustamā īpašuma valsts kadastra
likuma noteiktajā kārtībā vai vērsties tiesā. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
Tieslietu ministrs S. Āboltiņa
Tieslietu ministre |
Valsts sekretārs |
Valsts sekretātra
vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
S.Āboltiņa |
M. Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L. Popova |
M. Lazdovskis |
13.12.05. 14.00
870
A. Rausis
7038618, aldis.rausis@vzd.gov.lv