Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta Grozījumi likumā Par
nodokļiem un nodevām (reģ.nr.1343)
izskatīšanai 2.lasījumā
Spēkā esošā redakcija |
1.lasījuma redakcija |
|
Priekšlikumi |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt
likumā "Par nodokļiem un nodevām" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998,
2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002,
2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr)
šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt
likumā "Par nodokļiem un nodevām" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998,
2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002,
2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr)
šādus grozījumus: |
4.pants. Ienākuma nodokļu
sistēma
(1) Iedzīvotāju ienākuma
nodoklis un uzņēmumu ienākuma nodoklis veido vienotu ienākuma nodokļu
sistēmu. (2) Jebkura persona, kas gūst
ienākumus Latvijas Republikā, ir iedzīvotāju ienākuma nodokļa vai uzņēmumu
ienākuma nodokļa maksātāja, ja konkrētā nodokļa likumā nav noteikts citādi. (3) Jebkurš ienākums, ko gūst
personas, kas ir iekšzemes nodokļu maksātājas, ir apliekams ar iedzīvotāju
ienākuma nodokli vai uzņēmumu ienākuma nodokli, ja konkrētā nodokļa likumā
nav noteikts citādi. (4) Vienu
un to pašu ienākumu nevar aplikt vienlaikus ar iedzīvotāju ienākuma nodokli
un uzņēmumu ienākuma nodokli, ja konkrētā nodokļa likumā nav noteikts citādi.
|
|
1 |
Latvijas Sociālistiskās partijas frakcija Izteikt 4.panta trešo daļu šādā redakcijā: Jebkurš ienākums, ko gūst
personas, kas ir iekšzemes nodokļu maksātāji ir apliekams ar iedzīvotāju
ienākuma nodokli vai uzņēmumu ienākuma nodokli, ja konkrētā nodokļa likumā
nav noteikts citādi. Izņēmums ir pensijas, ko gūst
I un II grupas invalīdi. |
Neatbalstīt |
|
15.pants. Nodokļu maksātāju
pienākumi
(1) Nodokļu maksātāju
vispārīgie pienākumi ir šādi: 8) šajā likumā un
Ministru kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā nodokļu aprēķināšanas un
uzskaites vajadzībām lietot stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķinus; |
|
2 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt 15.panta pirmās daļas 8.punktu šādā
redakcijā: 8)
šajā likumā un Ministru kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā nodokļu
aprēķināšanai un uzskaitei lietot stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķinus vai
pavadzīmes ar Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes piešķirtu
numuru;. |
Atbalstīt |
1. Izteikt 15.panta pirmās daļas 8.punktu
šādā redakcijā: 8)
šajā likumā un Ministru kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā nodokļu
aprēķināšanai un uzskaitei lietot stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķinus vai
pavadzīmes ar Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes piešķirtu
numuru;. |
18.pants. Nodokļu
administrācijas pienākumi
Nodokļu administrācijas
pienākumi ir šādi: 13)
nodrošināt publiski pieejamu izsniegto stingrās uzskaites pavadzīmju-rēķinu
vienoto datu bāzi (reģistru);
|
|
3 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt 18.panta 13.punktu šādā redakcijā: 13)
nodrošināt publiski pieejamu izsniegto stingrās uzskaites pavadzīmju-rēķinu
un pavadzīmju numuru vienoto datu bāzi (reģistru);. |
Atbalstīt |
2. Izteikt 18.panta 13.punktu šādā redakcijā: 13)
nodrošināt publiski pieejamu izsniegto stingrās uzskaites pavadzīmju-rēķinu
un pavadzīmju numuru vienoto datu bāzi (reģistru);. |
22.pants. Konfidencialitāte
(2) Nodokļu administrācijas
ierēdnis (darbinieks) jautājumos, kas attiecas uz nodokļu maksātāju, bez
maksātāja atļaujas drīkst informēt: 1) Finanšu ministriju -
jautājumos par valsts ieņēmumu nodrošināšanu; 2) citu nodokļu
administrācijas pārstāvi - gadījumos, kad nepieciešams izskatīt jautājumu par
aplikšanu ar nodokli; 3) izmeklēšanas institūcijas
un tiesu iestādes - likumdošanas aktos noteiktajos gadījumos; 4) Valsts kontroli -
jautājumos, kas saistīti ar revīziju veikšanu; 5) pašvaldības domi (padomi)
- jautājumos par pašvaldības ieņēmumu nodrošināšanu; 6) ārvalsts pilnvaroto
pārstāvi - saskaņā ar starptautisko līgumu noteikumiem, informējot par to
nodokļu maksātāju. Ja nodokļu administrācijai ir aizdomas par apliekamo
objektu slēpšanu vai izvairīšanos no nodokļu maksāšanas, tā nodokļu maksātāju
var informēt 90 dienas pēc ārvalsts pilnvarotā pārstāvja informēšanas; 7) Naturalizācijas pārvaldi -
par to, vai nodokļu maksātāji, kuri atsakās no Latvijas pilsonības, ir
izpildījuši valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu
saistības pret valsti; 8) Centrālo
statistikas pārvaldi - jautājumos, kas attiecas uz statistiskās informācijas
valsts programmas izpildi; 9) Eiropas Savienības
dalībvalstu kompetentās iestādes - saskaņā ar Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem; 10) valsts aģentūru
"Maksātnespējas administrācija" - jautājumos, kas saistīti ar
darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā, un jautājumos,
kas saistīti ar nodokļu maksātājiem, par kuriem ir ierosināta maksātnespējas
lieta; 11) Valsts
civildienesta pārvaldi - jautājumos, kas saistīti ar nodokļu administrācijas
ierēdņu disciplinārlietu ierosināšanu un izmeklēšanu; 111)
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi jautājumos par ārzemnieka un viņa
uzaicinātāja nodokļu maksājumiem, ja uzaicinātājs ir uzņēmies segt izdevumus,
kas saistīti ar ārvalstnieka veselības aprūpi, uzturēšanos Latvijas Republikā
un atgriešanos mītnes zemē; 12)
citas personas saskaņā ar šā likuma 18. panta 8.,12., 13., 14. un
15.punktu, 23.panta trīspadsmito daļu, 24.panta otro daļu un 25.panta pirmo
daļu. |
1.
Papildināt 22.panta otro daļu ar 11.2, 11.3 un 11.4 punktu šādā
redakcijā: "112) Mantisko tiesību kolektīvā
pārvaldījuma organizāciju, kas veic mantisko tiesību kolektīvo pārvaldījumu
attiecībā uz reproducēšanu personiskām vajadzībām un reprogrāfisku
reproducēšanu personiskām vai dienesta vajadzībām, - par Latvijas Republikā ievestiem vai izvestiem tukšiem
materiāliem nesējiem un reproducēšanai izmantojamām iekārtām (norādot
attiecīgu kombinētās nomenklatūras kodu un skaitu), par kurām saskaņā ar Autortiesību
likuma 34. un 35.pantu ir maksājama nesēja atlīdzība vai atlīdzība par darbu
reprogrāfisko reproducēšanu; 113) Nodarbinātības
valsts aģentūru par komersantu licencēto darbiekārtošanas
pakalpojumu sniedzēju veiktajiem obligātajiem maksājumiem valsts
vai pašvaldības budžetā un jautājumos par darba ņēmēju statusa iegūšanas vai
zaudēšanas periodiem; 114) Valsts
darba inspekciju par nodokļu maksātājiem un nodokļu maksājumiem, kas
nepieciešami tās funkcijas un uzdevumu veikšanai;". |
4 5 6 7 |
Deputāts J.Urbanovičs Izslēgt likumprojekta 1.panta pirmo daļu (likuma
22.panta otrās daļas papildinājumu ar 11.2punktu) Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt 22.panta otro daļu ar 11.5punktu šādā redakcijā: 115) Lauku
atbalsta dienestu - jautājumos, kas saistīti ar valsts atbalsta,
Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta vai Eiropas Lauksaimniecības
virzības un garantiju fonda finansējuma administrēšanu; Izglītības un zinātnes ministre I.Druviete Lūdzam
papildināt likuma 22.panta otro daļu ar 11.5punktu šādā redakcijā: 115)
Studiju fondu par nodokļu maksātājiem un nodokļu maksājumiem par studiju
kredīta ņēmējiem jautājumos par studiju kredīta piedziņu. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija papildināt
likuma 22.panta otro daļu ar 115punktu šādā redakcijā: 115)
Studiju fondu - par nodokļu maksājumiem, kurus veic no valsts budžeta
līdzekļiem piešķirtā studiju kredīta ņēmējs jautājumos par studiju kredīta
piedziņu. |
Atbalstīt Atbalstīt Iestrādāts komisijas priekšlikumā (7) Atbalstīt |
3.
Papildināt 22.panta otro daļu ar 11.2, 11.3, 11.4 un 11.5
punktu šādā redakcijā: "112) Nodarbinātības
valsts aģentūru par komersantu licencēto darbiekārtošanas
pakalpojumu sniedzēju veiktajiem obligātajiem maksājumiem valsts
vai pašvaldības budžetā un jautājumos par darba ņēmēju statusa iegūšanas vai
zaudēšanas periodiem; 113) Valsts
darba inspekciju par nodokļu maksātājiem un nodokļu maksājumiem, kas
nepieciešami tās funkcijas un uzdevumu veikšanai; 114) Lauku
atbalsta dienestu - jautājumos, kas saistīti ar valsts atbalsta,
Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta vai Eiropas Lauksaimniecības
virzības un garantiju fonda finansējuma administrēšanu; 115)
Studiju fondu - par nodokļu maksājumiem, kurus veic no valsts budžeta
līdzekļiem piešķirtā studiju kredīta ņēmējs jautājumos par studiju kredīta
piedziņu. |
28.1 pants.
Stingrās uzskaites pavadzīmju-rēķinu, nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas
elektronisko ierīču un iekārtu lietošana nodokļu un nodevu aprēķināšanai
|
|
8 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš 28.1pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: 28.1pants. Stingrās uzskaites
pavadzīmju-rēķinu, pavadzīmju ar Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās
iestādes piešķirtu numuru, nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas
elektronisko ierīču un iekārtu lietošana nodokļu un nodevu aprēķināšanai; |
Atbalstīt |
4. 28.1pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: 28.1pants. Stingrās uzskaites
pavadzīmju-rēķinu, pavadzīmju ar Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās
iestādes piešķirtu numuru, nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas
elektronisko ierīču un iekārtu lietošana nodokļu un nodevu aprēķināšanai; |
(1) Lai
nodokļa aprēķināšanas un uzskaites vajadzībām nodrošinātu preču un citu
materiālo vērtību saņemšanas un izsniegšanas darījuma precīzu un pilnīgu
dokumentāru noformēšanu, nodokļu maksātāji lieto pavadzīmi-rēķinu, kas ir
stingrās uzskaites dokuments. Ministru kabinets nosaka stingrās uzskaites
preču pavadzīmju-rēķinu veidlapu izgatavošanas un izplatīšanas kārtību, to
lietotājus un lietošanas kārtību, rekvizītus, kārtību, kādā šīs
pavadzīmes-rēķini noformējami, reģistrējami, piemērojami, uzskaitāmi vienotā
datu bāzē (reģistrā), kā arī to uzraudzības un kontroles kārtību.
|
|
9 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt pirmās daļas
pirmo teikumu šādā redakcijā: Lai nodokļa
aprēķināšanas un uzskaites vajadzībām nodrošinātu akcīzes preču (alkoholisko
dzērienu, tabakas izstrādājumu, naftas produktu (degvielas)) un medikamentu
saņemšanas un izsniegšanas darījuma precīzu un pilnīgu dokumentāru
noformēšanu, nodokļu maksātāji lieto stingrās uzskaites pavadzīmi-rēķinu, kas
ir stingrās uzskaites dokuments.; |
Atbalstīt |
izteikt pirmās daļas
pirmo teikumu šādā redakcijā: Lai
nodokļa aprēķināšanas un uzskaites vajadzībām nodrošinātu akcīzes preču
(alkoholisko dzērienu, tabakas izstrādājumu, naftas produktu (degvielas)) un
medikamentu saņemšanas un izsniegšanas darījuma precīzu un pilnīgu
dokumentāru noformēšanu, nodokļu maksātāji lieto stingrās uzskaites
pavadzīmi-rēķinu, kas ir stingrās uzskaites dokuments.; |
(2) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā nodokļi un citi maksājumi reģistrējami ar
elektroniskajām ierīcēm un iekārtām, kārtību, kādā nodokļu maksātāji
atbrīvojami no elektronisko ierīču un iekārtu obligātās lietošanas, minēto
ierīču un iekārtu obligātās tehniskās prasības, šo ierīču un iekārtu
lietotāju, tirgotāju, apkalpojošo dienestu un ekspertu pienākumus, kā arī
kārtību, kādā elektroniskās ierīces un iekārtas, to lietotāji, tirgotāji un
apkalpojošie dienesti reģistrējami vienotā datu bāzē (reģistrā), un to
uzraudzības un kontroles kārtību.
|
|
10 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izslēgt otro daļu. |
Atbalstīt |
izslēgt
otro daļu. |
|
|
11 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt ar trešo,
ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (3) Ministru kabinets nosaka pavadzīmju ar Valsts ieņēmumu
dienesta teritoriālās iestādes piešķirtu numuru lietotājus un to pienākumus,
pavadzīmju rekvizītus, lietošanas kārtību, kārtību, kādā Valsts ieņēmumu
dienesta teritoriālās iestādes piešķir numurus un uzskaita tos Valsts
ieņēmumu dienesta vienotajā datu bāzē (reģistrā), kā arī uzraudzības un
kontroles kārtību. (4) Ministru kabinets nosaka elektronisko ierīču un
iekārtu tehniskās prasības un prasības elektronisko ierīču un iekārtu
ekspertīžu veikšanai. (5)
Ministru kabinets nosaka elektronisko ierīču un iekārtu lietotājus un
lietošanas kārtību, darījumu apliecinošos dokumentu veidus un rekvizītus, šo
ierīču un iekārtu lietotāju, tirgotāju, apkalpojošo dienestu un ekspertu
pienākumus, kā arī kārtību, kādā elektroniskās ierīces un iekārtas, to
lietotāji, tirgotāji, apkalpojošie dienesti, eksperti un ekspertīzes akti
reģistrējami vienotā datu bāzē (reģistrā), un to uzraudzības un kontroles
kārtību.. |
Atbalstīt |
papildināt ar trešo,
ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (3) Ministru kabinets nosaka pavadzīmju ar Valsts ieņēmumu
dienesta teritoriālās iestādes piešķirtu numuru lietotājus un to pienākumus,
pavadzīmju rekvizītus, lietošanas kārtību, kārtību, kādā Valsts ieņēmumu
dienesta teritoriālās iestādes piešķir numurus un uzskaita tos Valsts
ieņēmumu dienesta vienotajā datu bāzē (reģistrā), kā arī uzraudzības un
kontroles kārtību. (4) Ministru kabinets nosaka elektronisko ierīču un
iekārtu tehniskās prasības un prasības elektronisko ierīču un iekārtu
ekspertīžu veikšanai. (5)
Ministru kabinets nosaka elektronisko ierīču un iekārtu lietotājus un
lietošanas kārtību, darījumu apliecinošos dokumentu veidus un rekvizītus, šo
ierīču un iekārtu lietotāju, tirgotāju, apkalpojošo dienestu un ekspertu
pienākumus, kā arī kārtību, kādā elektroniskās ierīces un iekārtas, to
lietotāji, tirgotāji, apkalpojošie dienesti, eksperti un ekspertīzes akti
reģistrējami vienotā datu bāzē (reģistrā), un to uzraudzības un kontroles
kārtību. |
30.pants. Skaidrās naudas
lietošanas ierobežojumi
(1) Nodokļu maksātāji,
izņemot fiziskās personas, katru mēnesi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
deklarē visus mēneša laikā savstarpēji skaidrā naudā veiktos darījumus
(neatkarīgi no tā, vai darījums notiek vienā operācijā vai vairākās
operācijās), kuru summa pārsniedz 1000 latu. Ja nav deklarēti skaidrā naudā
veiktie darījumi, kuru summa pārsniedz 1000 latu, maksājama soda nauda 5
procentu apmērā no nedeklarēto darījumu kopsummas. (2) Ja šā panta pirmajā daļā
minētie darījumi pārsniedz 3000 latu, maksājama soda nauda 10 procentu apmērā
no šo darījumu kopsummas; ja šie darījumi nav deklarēti šā panta pirmajā daļā
noteiktajā kārtībā, - 15 procentu apmērā no šo darījumu kopsummas, ja šajā
pantā nav noteikts citādi. (5) Šā panta normas
neattiecas uz: 1) kredītiestāžu
pakalpojumiem; 2) skaidrās naudas iemaksām
kredītiestādēs šā panta pirmajā daļā noteikto darījumu dalībnieku kontos. (6)
Mazumtirdzniecībā veiktajos darījumos šā panta normas ir attiecināmas tikai
uz preču pircēju. |
2.
Papildināt 30.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā: "(7) Maksājumos
par pakalpojumiem, kurus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz Ceļu
satiksmes drošības direkcija, šā panta normas ir attiecināmas tikai uz
pakalpojumu saņēmēju." |
|
|
|
5.
Papildināt 30.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā: "(7) Maksājumos
par pakalpojumiem, kurus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz Ceļu
satiksmes drošības direkcija, šā panta normas ir attiecināmas tikai uz
pakalpojumu saņēmēju." |
Pārejas
noteikumi 51. Pamatojoties
uz finanšu ministra līdz 2004.gada 31.decembrim pieņemto lēmumu,
Finanšu ministrija ir tiesīga: 1) dzēst nokavētajam
valsts budžetā ieskaitāmajam nodokļa maksājumam, kā arī iedzīvotāju ienākuma
nodokļa maksājumam iepriekš aprēķināto nokavējuma naudu un soda naudu tiem
nodokļu maksātājiem, kuri 90 dienu laikā no finanšu ministra lēmuma
pieņemšanas dienas samaksā visu nokavētā konkrētā nodokļa maksājuma
pamatparādu, kas izveidojies līdz 2002.gada 31.decembrim, un ar to
saistīto pamatparāda palielinājuma naudu; 2) dzēst nokavētajam
valsts budžetā ieskaitāmajam nodokļa maksājumam, kā arī iedzīvotāju ienākuma
nodokļa maksājumam iepriekš aprēķināto nokavējuma naudu un soda naudu
atbilstoši saistību izpildes procentam, ja šā punkta 1.apakšpunktā noteiktajā
termiņā nodokļu maksātājs samaksā vairāk par 50 procentiem no nokavētā konkrētā
nodokļa maksājuma pamatparāda, kas izveidojies līdz 2002.gada
31.decembrim, un ar to saistīto pamatparāda palielinājuma naudu; 3) dzēst ar
pamatparādu saistīto pamatparāda palielinājuma naudu, ja nokavētā valsts
budžetā ieskaitāmā nodokļa maksājuma, kā arī iedzīvotāju ienākuma nodokļa
maksājuma pamatparāda samaksa veikta pilnā apmērā 30 dienu laikā no
finanšu ministra lēmuma pieņemšanas dienas; 4)
piemērot iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumu parādam šā punkta 1., 2. un
3.apakšpunktā minētos nosacījumus, ja ir saņemta tās pašvaldības piekrišana,
kuras budžetā ieskaitāmi vairāk par 50 procentiem no nodokļa
maksājumiem. |
|
12 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Pārejas noteikumos: 51.punktā: aizstāt ievaddaļā
vārdus un skaitli "līdz 2004.gada 31.decembrim" ar vārdiem un
skaitli "no 2006.gada 1.janvāra līdz 31.decembrim"; aizstāt
1. un 2.punktā skaitli "2002." ar skaitli "2004.". |
Atbalstīt |
6. Pārejas
noteikumos: 51.punktā: aizstāt ievaddaļā
vārdus un skaitli "līdz 2004.gada 31.decembrim" ar vārdiem un
skaitli "no 2006.gada 1.janvāra līdz 31.decembrim"; aizstāt
1. un 2.punktā skaitli "2002." ar skaitli "2004."; |
55. Finanšu
ministrs pārejas noteikumu 51.punktā minēto lēmumu pieņem, ja līdz 2004.gada
15.decembrim Finanšu ministrijai ir iesniegti šādi dokumenti: 1) nodokļu maksātāja
iesniegums, kurā dots nodokļu maksātāja raksturojums un norādīti parāda
rašanās iemesli un pasākumi, kas veikti nodokļu parāda nomaksai; 2) nodokļu
administrācijas izsniegtā izziņa par nokavētajiem nodokļu maksājumiem, kas
nodokļu maksātājam izveidojušies līdz 2002.gada 31.decembrim, norādot
atsevišķi šo maksājumu pamatparādu, pamatparāda palielinājuma naudu un
nokavējuma naudu iesniegšanas mēneša pirmajā datumā; 3)
attiecīgās pašvaldības domes (padomes) lēmums, kas apstiprina, ka attiecīgā
pašvaldība piekrīt piemērot iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumu parādam
pārejas noteikumu 51.punkta 1., 2. un 3.apakšpunktā minētos nosacījumus. |
|
13 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš 55.punktā: aizstāt ievaddaļā
skaitli 2004. ar skaitli 2006.; aizstāt 2.punktā
skaitli 2002. ar skaitli 2004.. |
Atbalstīt |
55.punktā: aizstāt ievaddaļā
skaitli 2004. ar skaitli 2006.; aizstāt
2.punktā skaitli 2002. ar skaitli 2004.; |
|
|
14 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš papildināt ar 73.,
74., 75., 76., un 77.punktu šādā redakcijā: 73. Grozījumi
likuma 15.panta pirmās daļas 8.punktā, 18.panta 13.punktā un 28.1pantā stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. 74. Nodokļu
maksātāji, kuri neveic darbības ar akcīzes precēm (alkoholiskajiem
dzērieniem, tabakas izstrādājumiem, naftas produktiem (degvielu)),
medikamentiem un kokmateriāliem, līdz 2006.gada 31.decembrim var darījumu
noformēšanai izmantot stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķina veidlapas pēc
izvēles. Darījumos ar kokmateriāliem nodokļu maksātāji izmanto kokmateriālu
transporta pavadzīmes-rēķinus līdz 2006.gada 31.decembrim. 75. Šā
likuma 28.1panta
trešajā daļā paredzētos Ministru kabineta noteikumus Ministru kabinets izdod
līdz 2005.gada 31.decembrim. 76. Šā likuma 28.1panta ceturtajā un piektajā daļā paredzētos Ministru kabineta
noteikumus Ministru kabinets izdod līdz 2006.gada 31.decembrim. 77. Līdz
jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2006.gada 31.decembrim piemērojami Ministru kabineta 2003.gada 1.jūlija
noteikumi Nr.361 Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas
elektroniskajām ierīcēm un iekārtām. |
Atbalstīt |
papildināt ar 73.,
74., 75., 76., un 77.punktu šādā redakcijā: 73. Grozījumi
likuma 15.panta pirmās daļas 8.punktā, 18.panta 13.punktā un 28.1pantā stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. 74. Nodokļu
maksātāji, kuri neveic darbības ar akcīzes precēm (alkoholiskajiem
dzērieniem, tabakas izstrādājumiem, naftas produktiem (degvielu)),
medikamentiem un kokmateriāliem, līdz 2006.gada 31.decembrim var darījumu
noformēšanai izmantot stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķina veidlapas pēc
izvēles. Darījumos ar kokmateriāliem nodokļu maksātāji izmanto kokmateriālu
transporta pavadzīmes-rēķinus līdz 2006.gada 31.decembrim. 75. Šā
likuma 28.1panta
trešajā daļā paredzētos Ministru kabineta noteikumus Ministru kabinets izdod
līdz 2005.gada 31.decembrim. 76. Šā likuma 28.1panta ceturtajā un piektajā daļā paredzētos Ministru kabineta
noteikumus Ministru kabinets izdod līdz 2006.gada 31.decembrim. 77. Līdz
jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2006.gada 31.decembrim piemērojami Ministru kabineta 2003.gada 1.jūlija
noteikumi Nr.361 Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas
elektroniskajām ierīcēm un iekārtām. |