Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas
apkopotie priekšlikumi likumprojekta
Eiropas Savienības struktūrfondu vadības likums (reģ.nr.1303) izskatīšanai 2.lasījumā
1.lasījuma redakcija |
|
Priekšlikumi |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi |
|
|
|
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi |
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) struktūrfonda izvērtēšana Eiropas Savienības struktūrfondu (turpmāk struktūrfonds) finansējuma izlietojuma un struktūrfondu vadības
efektivitātes novērtēšana atbilstoši plānošanas dokumentiem; 2) struktūrfonda projekta iesniegums iesniegums
(veidlapa un tās pielikumi) projektam nepieciešamā finansējuma saņemšanai no
struktūrfonda; |
|
|
|
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) struktūrfonda izvērtēšana Eiropas Savienības struktūrfondu (turpmāk struktūrfonds) finansējuma izlietojuma un struktūrfondu vadības
efektivitātes novērtēšana atbilstoši plānošanas dokumentiem; 2) struktūrfonda projekta iesniegums iesniegums
(veidlapa un tās pielikumi) projektam nepieciešamā finansējuma saņemšanai no
struktūrfonda; |
3) struktūrfonda
projekta iesniedzējs valsts
pārvaldes iestāde, pašvaldība, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā
persona, fiziskā persona; |
1 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt termina struktūrfondu projekta
iesniedzējs skaidrojumu šādā redakcijā: struktūrfondu projekta iesniedzējs tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, kā arī šādu personu
apvienība;. |
Atbalstīt |
3) struktūrfonda
projekta iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita
valsts iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā
persona, kā arī šādu personu apvienība; |
4) struktūrfonda projektu veidi: a) atklāta konkursa projekts, b) grantu shēma, c) nacionālās programmas projekts, d) grantu shēmas projekts; |
|
|
|
4) struktūrfonda projektu veidi: a) atklāta konkursa projekts, b) grantu shēma, c) nacionālās programmas projekts, d) grantu shēmas projekts; |
5) atklāta
projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas atklāta projektu iesniegumu konkursa sagatavošanas
un norises nosacījumi atbilstoši plānošanas dokumentiem; |
2 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt termina atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas
skaidrojumu šādā redakcijā: atklāta
projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas atklāta projektu iesniegumu konkursa sagatavošanas
un norises nosacījumi, norādot
arī struktūrfonda finansējuma saņēmēju loku, atbilstoši
plānošanas dokumentiem; |
Atbalstīt |
5) atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas atklāta projektu
iesniegumu konkursa sagatavošanas un norises nosacījumi, norādot arī struktūrfonda
finansējuma saņēmēju loku, atbilstoši plānošanas dokumentiem; |
6) grantu shēmas apraksts grantu shēmas
projektu sagatavošanas un ieviešanas nosacījumi atbilstoši plānošanas
dokumentiem; |
3 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt termina grantu shēmas apraksts skaidrojumu šādā redakcijā: grantu shēmas apraksts grantu shēmas projektu sagatavošanas un ieviešanas
nosacījumi, norādot arī granta
finansējuma saņēmēju loku,
atbilstoši plānošanas dokumentiem;. |
Atbalstīt |
5) grantu
shēmas apraksts grantu shēmas projektu sagatavošanas un ieviešanas
nosacījumi, norādot arī granta
finansējuma saņēmēju loku,
atbilstoši plānošanas dokumentiem; |
7) grantu shēmas projekta iesniegums iesniegums (veidlapa un tās pielikumi) granta finansējuma
saņemšanai; |
4 |
Juridiskais birojs
Ierosinām papildināt termina grantu shēmas projekta iesniegums skaidrojumu pēc vārdiem finansējuma
saņemšanai ar vārdiem no struktūrfonda. |
Atbalstīt |
7) grantu shēmas projekta iesniegums iesniegums (veidlapa un tās pielikumi) granta finansējuma saņemšanai no struktūrfonda; |
8) grantu shēmas projekta iesniedzējs valsts pārvaldes iestāde, pašvaldība, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, individuālais komersants; |
5 6 |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis
Papildināt grantu shēmu projektu iesniedzēju loku ar
fiziskām personām. Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt termina grantu shēmas projekta iesniedzējs skaidrojumu šādā
redakcijā: grantu
shēmas projekta iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita
valsts iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā
persona, kā arī šādu personu apvienība;. |
Atbalstīts 6.priekš-likumā Atbalstīt |
8) grantu
shēmas projekta iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita
valsts iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā
persona, kā arī šādu personu apvienība; |
9) projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji: a) administratīvie vērtēšanas kritēriji, b) kvalitātes vērtēšanas kritēriji, c) specifiskie vērtēšanas kritēriji; |
7 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt termina projekta iesnieguma
vērtēšanas kritēriji skaidrojumu šādā redakcijā: 9) projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji -
administratīvi, kvalitātes un specifiski projekta iesnieguma vērtēšanas
kritēriji, saskaņā ar kuriem vērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par
projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. |
Atbalstīt |
9) projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji -
administratīvi, kvalitātes un specifiski projekta iesnieguma vērtēšanas
kritēriji, saskaņā ar kuriem vērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par
projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu; |
10) finanšu
kontrole un audits: a) izlases veida pārbaude projekta īstenošanas vietā, b) struktūrfondu vadības sistēmas atbilstības un
efektivitātes pārbaude, c) struktūrfonda projekta finansējuma pieprasījuma
un izdevumu deklarācijas atbilstības izlases veida pārbaude, d) struktūrfondu noslēguma izdevumu deklarāciju
pārbaude; 11) plānošanas dokumentos minēto aktivitāšu
ieviešanas veidi: a) atklāts projektu iesniegumu konkurss, b) grantu shēma, c) struktūrfonda nacionālā programma; 12) uzraudzība struktūrfonda finansēto pasākumu ieviešanas un izpildes
analīze atbilstoši plānošanas dokumentiem. |
|
|
|
10) finanšu
kontrole un audits: a) izlases veida pārbaude projekta īstenošanas vietā, b) struktūrfondu vadības sistēmas atbilstības un
efektivitātes pārbaude, c) struktūrfonda projekta finansējuma pieprasījuma
un izdevumu deklarācijas atbilstības izlases veida pārbaude, d) struktūrfondu noslēguma izdevumu deklarāciju
pārbaude; 11) plānošanas dokumentos minēto aktivitāšu
ieviešanas veidi: a) atklāts projektu iesniegumu konkurss, b) grantu shēma, c) struktūrfonda nacionālā programma; 12) uzraudzība struktūrfonda finansēto pasākumu ieviešanas un izpildes
analīze atbilstoši plānošanas dokumentiem; |
|
8 |
Juridiskais birojs
Ierosinām papildināt likumprojektu ar termina
plānošanas dokumenti skaidrojumu šādā redakcijā: plānošanas dokumenti 2004.gada 17.jūnijā ar
Eiropas Komisijas lēmumu 17/VI/2004 apstiprinātais Vienotais
programmdokuments attiecībā uz Kopienas struktūrpalīdzību saskaņā ar 1.mērķi
Latvijā un Programmas papildinājums 2004.-2006.gadam saskaņā ar 1.mērķi
Latvijai. |
Atbalstīt |
13) plānošanas dokumenti 2004.gada
17.jūnijā ar Eiropas Komisijas lēmumu 17/VI/2004 apstiprinātais Vienotais
programmdokuments attiecībā uz Kopienas struktūrpalīdzību saskaņā ar 1.mērķi
Latvijā un Programmas papildinājums 2004.-2006.gadam saskaņā ar 1.mērķi
Latvijai. |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir noteikt struktūrfondu vadību Latvijā,
ciktāl to nenosaka Eiropas Savienības tiesību akti. |
9 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 2. panta tekstu šādā redakcijā: Likuma mērķis ir noteikt struktūrfondu vadību nolūkā
veicināt efektīvu, caurskatāmu un finanšu vadības principiem atbilstošu
struktūrfondu ieviešanu Latvijā.. |
Atbalstīt |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir noteikt struktūrfondu vadību nolūkā
veicināt efektīvu, caurskatāmu un finanšu vadības principiem atbilstošu
struktūrfondu ieviešanu Latvijā. |
3.pants. Likuma darbība (1) Likums nosaka struktūrfondu vadībā iesaistīto
institūciju tiesības un pienākumus, uzraudzības komitejā un vadības
komitejā pieņemto lēmumu statusu un struktūrfondu vadībā iesaistīto
institūciju lēmumu pieņemšanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. |
10 |
Juridiskais birojs
Ierosinām aizstāt 3. panta pirmajā daļā vārdus uzraudzības komitejā un vadības komitejā pieņemto
lēmumu statusu ar vārdiem uzraudzības komitejas un vadības komitejas
pieņemto lēmumu statusu. |
Atbalstīt |
3.pants. Likuma darbība (1) Likums nosaka struktūrfondu vadībā iesaistīto
institūciju tiesības un pienākumus, uzraudzības komitejas un vadības
komitejas pieņemto lēmumu statusu un struktūrfondu vadībā iesaistīto
institūciju lēmumu pieņemšanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. |
(2) Likums attiecas uz 2004.2006.gada Mērķa 1
programmas vadību. |
11 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 3.panta otro daļu šādā redakcijā: (2)Likums attiecas uz plānošanas dokumentu ieviešanu. |
Atbalstīt |
(2)Likums attiecas uz plānošanas dokumentu ieviešanu. |
4.pants. Struktūrfondu vadība Struktūrfondu vadība ir programmēšanas periodam
nepieciešamo plānošanas dokumentu sagatavošana, saskaņošana un
apstiprināšana, struktūrfondu vadības sistēmas izveide, struktūrfonda
projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriju izstrāde un apstiprināšana, kā arī
struktūrfondu ieviešana, finanšu kontrole, audits, uzraudzība un izvērtēšana. |
12 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izslēgt 4. pantā vārdus programmēšanas
periodam. |
Atbalstīt |
4.pants. Struktūrfondu vadība Struktūrfondu vadība ir nepieciešamo plānošanas
dokumentu sagatavošana, saskaņošana un apstiprināšana, struktūrfondu vadības
sistēmas izveide, struktūrfonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriju
izstrāde un apstiprināšana, kā arī struktūrfondu ieviešana, finanšu kontrole,
audits, uzraudzība un izvērtēšana. |
5.pants. Struktūrfonda finansējuma piešķiršana Struktūrfonda projekta iesnieguma iesniegšana šajā
likumā noteiktajā valsts pārvaldes iestādē nerada pienākumu valsts
pārvaldes iestādei piešķirt struktūrfonda projekta iesniedzējam vai
grantu shēmas projekta iesniedzējam finansējumu struktūrfonda projekta
ieviešanai. |
13 |
Juridiskais birojs
Ierosinām aizstāt 5. pantā vārdus šajā likumā
noteiktajā valsts pārvaldes iestādē ar vārdiem saskaņā ar šo likumu
struktūrfondu vadībā iesaistītajā institūcijā, bet vārdus valsts pārvaldes
iestādei ar vārdiem struktūrfondu vadībā iesaistītajai institūcijai. |
Atbalstīt |
5.pants. Struktūrfonda finansējuma piešķiršana Struktūrfonda projekta iesnieguma iesniegšana saskaņā ar šo likumu struktūrfondu vadībā iesaistītajā
institūcijā nerada pienākumu struktūrfondu vadībā iesaistītajai institūcijai piešķirt struktūrfonda projekta iesniedzējam vai
grantu shēmas projekta iesniedzējam finansējumu struktūrfonda projekta
ieviešanai. |
II nodaļa. Struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas |
|
|
|
II nodaļa. Struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas |
6.pants. Struktūrfondu vadības nodrošināšana Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas ir: 1) vadošā iestāde; 2) maksājumu iestāde; 3) pirmā līmeņa starpniekinstitūcija; 4) otrā līmeņa starpniekinstitūcija; 5) struktūrfonda finansējuma saņēmējs; 6) grantu shēmas apsaimniekotājs; 7) granta finansējuma saņēmējs; 8) uzraudzības komiteja; 9) vadības komiteja. |
|
|
|
6.pants. Struktūrfondu vadības nodrošināšana Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas ir: 1) vadošā iestāde; 2) maksājumu iestāde; 3) pirmā līmeņa starpniekinstitūcija; 4) otrā līmeņa starpniekinstitūcija; 5) struktūrfonda finansējuma saņēmējs; 6) grantu shēmas apsaimniekotājs; 7) granta finansējuma saņēmējs; 8) uzraudzības komiteja; 9) vadības komiteja. |
7.pants. Vadošā iestāde (1) Vadošās iestādes pienākumi: |
|
|
|
7.pants. Vadošā iestāde (1) Vadošās iestādes pienākumi: |
1) nodrošināt struktūrfondu vadību un ieviešanas
efektivitāti; 2) nodrošināt struktūrfondu uzraudzības komitejas sekretariāta funkcijas; 3) nodrošināt struktūrfondu vadības komiteju
sekretariāta funkcijas; 4) nodrošināt struktūrfondu vadības informācijas
un komunikācijas pasākumu izpildi Latvijā; 5) koordinēt struktūrfondu vadības cilvēkresursu
attīstības pasākumu izstrādi un organizēt to izpildi Latvijā; 6) nodrošināt tehniskās palīdzības plānošanu,
sagatavošanu un uzraudzību; 7) nodrošināt priekšlikumu sagatavošanu par
grozījumiem plānošanas dokumentos; 8) nodrošināt nevalstisko organizāciju
iesaistīšanu vadības komitejā un uzraudzības komitejā. |
14 15 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Lūdzu papildināt likumprojekta 7.panta pirmo daļu ar
jaunu punktu šādā redakcijā: nodrošināt struktūrfonda projekta iesnieguma veidlapas
izstrādi Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt likumprojekta 7.panta pirmo daļu ar jaunu
8.punktu šādā redakcijā: nodrošināt struktūrfonda projekta iesnieguma veidlapas
projekta izstrādi. |
Iestrādāts komisijas priekšlikumā (15) Atbalstīt |
1) nodrošināt struktūrfondu vadību un ieviešanas
efektivitāti; 2) nodrošināt struktūrfondu uzraudzības komitejas sekretariāta funkcijas; 3) nodrošināt struktūrfondu vadības komiteju
sekretariāta funkcijas; 4) nodrošināt struktūrfondu vadības informācijas
un komunikācijas pasākumu izpildi Latvijā; 5) koordinēt struktūrfondu vadības cilvēkresursu
attīstības pasākumu izstrādi un organizēt to izpildi Latvijā; 6) nodrošināt tehniskās palīdzības plānošanu,
sagatavošanu un uzraudzību; 7) nodrošināt priekšlikumu sagatavošanu par
grozījumiem plānošanas dokumentos; 8) nodrošināt struktūrfonda projekta iesnieguma
veidlapas projekta izstrādi; 9) nodrošināt nevalstisko organizāciju
iesaistīšanu vadības komitejā un uzraudzības komitejā. |
(2) Vadošās iestādes tiesības: 1) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 2) pieprasīt no maksājumu iestādes, pirmā līmeņa
starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa starpniekinstitūcijas, grantu shēmas
apsaimniekotāja, struktūrfonda finansējuma saņēmēja un granta finansējuma
saņēmēja informāciju, kas nepieciešama struktūrfondu vadības un ieviešanas
nodrošināšanai. |
|
|
|
(2) Vadošās iestādes tiesības: 1) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 2) pieprasīt no maksājumu iestādes, pirmā līmeņa
starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa starpniekinstitūcijas, grantu shēmas
apsaimniekotāja, struktūrfonda finansējuma saņēmēja un granta finansējuma
saņēmēja informāciju, kas nepieciešama struktūrfondu vadības un ieviešanas
nodrošināšanai. |
(3) Vadošā
iestāde ir Finanšu ministrija. |
16 |
Juridiskais birojs
7. pantā: ierosinām izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Vadošās iestādes funkcijas pilda Finanšu
ministrija nodalītas kompetences ietvaros. |
Atbalstīt |
(3) Vadošās iestādes funkcijas pilda Finanšu ministrija
nodalītas kompetences ietvaros. |
|
17 |
Deputāts V.E.Bresis
Papildināt 7.pantu ar jaunu ceturto daļu šādā
redakcijā: (4) Ministru kabinets nosaka termiņus kādos izskatāmi
un apstiprināmi struktūrfondu līdzekļu projekti. |
Atbalstīt |
(4) Ministru kabinets nosaka termiņus kādos izskatāmi
un apstiprināmi struktūrfondu līdzekļu projekti. |
(4) Finanšu ministrija nodrošina funkciju nodali iestādē, ja Finanšu ministrija
vienlaikus veic vadošās iestādes un struktūrfonda finansējuma saņēmēja
funkcijas. |
18 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 7. panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Finanšu ministrija nodrošina to funkciju nodali, ko
tā saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā vadošā iestāde, no citām tās
funkcijām.. |
Atbalstīt |
(5) Finanšu ministrija nodrošina to funkciju nodali, ko
tā saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā vadošā iestāde, no citām tās
funkcijām. |
8.pants. Maksājumu iestāde (1) Maksājumu iestādes pienākumi: 1) veikt struktūrfondu finanšu vadību; 2) apliecināt izdevumus. (2) Maksājumu iestādes tiesības: 1) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 2) pieprasīt no vadošās iestādes, pirmā līmeņa
starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa starpniekinstitūcijas, grantu shēmas
apsaimniekotāja, struktūrfonda finansējuma saņēmēja un granta finansējuma
saņēmēja informāciju, kas nepieciešama finanšu kontroles un audita veikšanai
un izdevumu apliecināšanai. |
|
|
|
8.pants. Maksājumu iestāde (1) Maksājumu iestādes pienākumi: 1) veikt struktūrfondu finanšu vadību; 2) apliecināt izdevumus. (2) Maksājumu iestādes tiesības: 1) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 2) pieprasīt no vadošās iestādes, pirmā līmeņa
starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa starpniekinstitūcijas, grantu shēmas
apsaimniekotāja, struktūrfonda finansējuma saņēmēja un granta finansējuma
saņēmēja informāciju, kas nepieciešama finanšu kontroles un audita veikšanai
un izdevumu apliecināšanai. |
(3) Maksājumu
iestāde ir Valsts kase. |
19 |
Juridiskais birojs
Ierosinām 8. panta trešo daļu izteikt šādā redakcijā: (3) Maksājumu iestādes funkcijas pilda Valsts kase
nodalītas kompetences ietvaros.. |
Atbalstīt |
(3) Maksājumu iestādes funkcijas pilda Valsts kase
nodalītas kompetences ietvaros. |
(4) Valsts kase nodrošina funkciju nodali iestādē, ja
Valsts kase vienlaikus veic maksājumu iestādes un struktūrfonda finansējuma
saņēmēja funkcijas. |
20 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 8. panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Valsts kase nodrošina to funkciju nodali, ko tā
saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā maksājumu iestāde, no citām tās
funkcijām.. |
Atbalstīt |
(4) Valsts kase nodrošina to funkciju nodali, ko tā
saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā maksājumu iestāde, no citām tās
funkcijām. |
9.pants. Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas (1) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas pienākumi: 1) piedalīties plānošanas dokumentu grozījumu izstrādē; 2) izstrādāt struktūrfonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 3) atbilstoši plānošanas dokumentiem koordinēt
struktūrfonda finansēto aktivitāšu ieviešanu
atbilstoši attiecīgās nozares politikai un plānošanas dokumentos noteiktajām
prioritātēm, uzraudzīt struktūrfonda finansētās aktivitātes, analizēt
problēmas struktūrfonda ieviešanā un sniegt vadošajai iestādei un uzraudzības
komitejai priekšlikumus par struktūrfonda ieviešanas uzlabošanu; 4) izstrādāt struktūrfonda nacionālo programmu, grantu
shēmas aprakstu, atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas, iekļaujot
tajās projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 5) izstrādāt un Komercdarbības atbalsta kontroles
likumā noteiktajā kārtībā iesniegt Finanšu ministrijā sākotnējai izvērtēšanai
atbalsta programmu, ja plānošanas dokumentos paredzētais pasākums paredzēts
komercdarbības atbalstam; |
|
|
|
9.pants. Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas (1) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas pienākumi: 1) piedalīties plānošanas dokumentu grozījumu izstrādē; 2) izstrādāt struktūrfonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 3) atbilstoši plānošanas dokumentiem koordinēt
struktūrfonda finansēto aktivitāšu ieviešanu
atbilstoši attiecīgās nozares politikai un plānošanas dokumentos noteiktajām
prioritātēm, uzraudzīt struktūrfonda finansētās
aktivitātes, analizēt
problēmas struktūrfonda ieviešanā un sniegt vadošajai iestādei un uzraudzības
komitejai priekšlikumus par struktūrfonda ieviešanas uzlabošanu; 4) izstrādāt struktūrfonda nacionālo programmu, grantu
shēmas aprakstu, atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas, iekļaujot
tajās projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 5) izstrādāt un Komercdarbības atbalsta kontroles
likumā noteiktajā kārtībā iesniegt Finanšu ministrijā sākotnējai izvērtēšanai
atbalsta programmu, ja plānošanas dokumentos paredzētais pasākums paredzēts
komercdarbības atbalstam; |
6) noteikt kārtību, kādā izveido vērtēšanas komisiju un
vērtē struktūrfonda projektu iesniegumus; |
21 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 9. panta pirmās daļas 6. punktu šādā redakcijā: 6) izveido vērtēšanas komisiju un nosaka kārtību kādā
vērtē struktūrfonda projektu iesniegumus;. |
Atbalstīt |
6) izveido vērtēšanas komisiju un nosaka kārtību kādā
vērtē struktūrfonda projektu iesniegumus; |
7) vērtēt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu iesniegumus atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un
specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem un atklāta projektu iesniegumu konkursa
vadlīnijām, kā arī iesniegt vadības komitejā atklāta projektu iesniegumu
konkursa projektu iesniegumu sarakstu; 8) vērtēt grantu shēmas projektu iesniegumu
atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas
kritērijiem un grantu shēmas aprakstam; 9) pieņemt lēmumus par atklāta projektu iesniegumu
konkursa struktūrfonda projektu iesniegumu apstiprināšanu vai noraidīšanu; 10) pieņemt lēmumu par struktūrfonda nacionālās
programmas apstiprināšanu; |
|
|
|
7) vērtēt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu iesniegumus atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un
specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem un atklāta projektu iesniegumu konkursa
vadlīnijām, kā arī iesniegt vadības komitejā atklāta projektu iesniegumu
konkursa projektu iesniegumu sarakstu; 8) vērtēt grantu shēmas projektu iesniegumu
atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas
kritērijiem un grantu shēmas aprakstam; 9) pieņemt lēmumus par atklāta projektu iesniegumu
konkursa struktūrfonda projektu iesniegumu apstiprināšanu vai noraidīšanu; 10) pieņemt lēmumu par struktūrfonda nacionālās
programmas apstiprināšanu; |
11) pieņemt lēmumu attiecībā uz šā likuma 6.panta
4. vai 6.punktā minēto struktūrfondu vadībā iesaistīto institūciju lēmumu par
struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma
administratīvo neatbilstību un attiecīgā projekta iesnieguma noraidīšanu, ja
lēmums ir apstrīdēts saskaņā ar šā likuma 20.panta ceturto vai piekto daļu; |
22 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 9. panta pirmās daļas 11.punktu šādā
redakcijā: 11) izskata sūdzības, kas iesniegtas saskaņā ar šā
likuma 20. panta ceturto un piekto daļu un pieņem par tām lēmumu;. |
Atbalstīt |
11) izskata sūdzības, kas iesniegtas saskaņā ar šā
likuma 20. panta ceturto un piekto daļu un pieņem par tām lēmumu; |
12) sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti
jautājumos, kas saistīti ar struktūrfondiem. (2) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijai ir tiesības
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā sniegt priekšlikumus par grozījumiem
struktūrfonda projektā, lai nodrošinātu finanšu līdzekļu izlietojuma efektivitāti, lietderību un normatīvajos aktos par budžeta
un finanšu vadību noteikto prasību ievērošanu. (3) Šā likuma 9.panta pirmās daļas 4., 6., 7., 9.
un 10.punktā noteiktos pienākumus un otrajā daļā noteiktās tiesības Eiropas
Lauksaimniecības virzības un garantijas fonda virzības daļas (turpmāk
ELVGF) un Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta (turpmāk ZVFI)
gadījumā īsteno otrā līmeņa starpniekinstitūcija. |
|
|
|
12) sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt
publicitāti jautājumos, kas saistīti ar struktūrfondiem. (2) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijai ir tiesības
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā sniegt priekšlikumus par grozījumiem
struktūrfonda projektā, lai nodrošinātu finanšu līdzekļu izlietojuma
efektivitāti, lietderību un normatīvajos aktos
par budžeta un finanšu vadību noteikto prasību ievērošanu. (3) Šā likuma 9.panta pirmās daļas 4., 6., 7., 9.
un 10.punktā noteiktos pienākumus un otrajā daļā noteiktās tiesības Eiropas
Lauksaimniecības virzības un garantijas fonda virzības daļas (turpmāk
ELVGF) un Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta (turpmāk ZVFI)
gadījumā īsteno otrā līmeņa starpniekinstitūcija. |
(4) Iestāde nodrošina funkciju nodali iestādē, ja tā
vienlaikus veic pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas un struktūrfonda finansējuma
saņēmēja vai granta finansējuma saņēmēja funkcijas. |
23 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 9. panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Iestāde nodrošina to funkciju nodali, ko tā
saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā pirmā līmeņa starpniekinstitūcija,
no citām tās funkcijām.. |
Atbalstīt |
(4) Iestāde nodrošina to funkciju nodali, ko tā saskaņā
ar šā likuma noteikumiem pilda kā pirmā līmeņa starpniekinstitūcija, no citām
tās funkcijām. |
(5) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
(5) Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas nosaka Ministru
kabinets. |
10.pants. Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas (1) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas pienākumi: 1) atbilstoši plānošanas dokumentiem nodrošināt
attiecīgā struktūrfonda finansēto aktivitāšu ieviešanu; 2) pēc saskaņošanas ar pirmā līmeņa
starpniekinstitūciju izsludināt un slēgt atklātos projektu iesniegumu
konkursus; 3) vērtēt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu iesniegumus atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem
vērtēšanas kritērijiem un pieņemt lēmumu par katra projekta iesnieguma
administratīvo atbilstību vai administratīvo neatbilstību un attiecīgā
projekta iesnieguma noraidīšanu; 4) slēgt ar struktūrfonda finansējuma saņēmēju līgumu
par struktūrfonda projekta ieviešanu; 5) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 6) uzraudzīt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu, struktūrfonda nacionālās programmas projektu un grantu shēmas
projektu ieviešanu; 7) sagatavot izdevumu deklarāciju; 8) sniegt
struktūrfondu vadībā iesaistītajām institūcijām informāciju par struktūrfondu
projektu ieviešanas gaitu; 9) sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt
publicitāti jautājumos, kas saistīti ar struktūrfondiem. |
|
|
|
10.pants. Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas (1) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas pienākumi: 1) atbilstoši plānošanas dokumentiem nodrošināt
attiecīgā struktūrfonda finansēto aktivitāšu ieviešanu; 2) pēc saskaņošanas ar pirmā līmeņa
starpniekinstitūciju izsludināt un slēgt atklātos projektu iesniegumu
konkursus; 3) vērtēt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu iesniegumus atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem
vērtēšanas kritērijiem un pieņemt lēmumu par katra projekta iesnieguma
administratīvo atbilstību vai administratīvo neatbilstību un attiecīgā
projekta iesnieguma noraidīšanu; 4) slēgt ar struktūrfonda finansējuma saņēmēju līgumu
par struktūrfonda projekta ieviešanu; 5) veikt struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 6) uzraudzīt atklāta projektu iesniegumu konkursa
projektu, struktūrfonda nacionālās programmas projektu un grantu shēmas
projektu ieviešanu; 7) sagatavot izdevumu deklarāciju; 8) sniegt
struktūrfondu vadībā iesaistītajām institūcijām informāciju par struktūrfondu
projektu ieviešanas gaitu; 9) sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt
publicitāti jautājumos, kas saistīti ar struktūrfondiem. |
(2) Iestāde
nodrošina funkciju nodali iestādē, ja tā vienlaikus veic otrā līmeņa
starpniekinstitūcijas un struktūrfonda finansējuma saņēmēja vai granta
finansējuma saņēmēja funkcijas. |
24 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 10. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Iestāde nodrošina to funkciju nodali, ko tā
saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā otrā līmeņa starpniekinstitūcija,
no citām tās funkcijām.. |
Atbalstīt |
(2) Iestāde nodrošina to funkciju nodali, ko tā saskaņā
ar šā likuma noteikumiem pilda kā otrā līmeņa starpniekinstitūcija, no citām
tās funkcijām. |
(3) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
(3) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas nosaka Ministru
kabinets. |
11.pants. Grantu shēmas apsaimniekotājs (1) Grantu shēmas apsaimniekotāja pienākumi: 1) atbilstoši plānošanas dokumentiem nodrošināt
grantu shēmas ieviešanu; 2) pēc saskaņošanas ar pirmā līmeņa starpniekinstitūciju
izsludināt un slēgt grantu shēmas projektu iesniegumu konkursus; 3) vērtēt grantu shēmas projektu iesniegumus
atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un
pieņemt lēmumu par katra projekta
iesnieguma administratīvo atbilstību vai administratīvo neatbilstību un
attiecīgā projekta iesnieguma noraidīšanu; 4) pieņemt lēmumu par grantu shēmas projekta iesnieguma
apstiprināšanu vai noraidīšanu; 5) slēgt ar granta finansējuma saņēmēju līgumu par
grantu shēmas projekta ieviešanu; 6) veikt struktūrfondu finanšu kontroli; 7) uzraudzīt grantu shēmas projektu ieviešanu; 8) sniegt
sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar
struktūrfondiem. (2) Grantu shēmas apsaimniekotājam ir tiesības
ierosināt un finansēt granta finansējuma saņēmēja auditu. |
|
|
|
11.pants. Grantu shēmas apsaimniekotājs (1) Grantu shēmas apsaimniekotāja pienākumi: 1) atbilstoši plānošanas dokumentiem nodrošināt
grantu shēmas ieviešanu; 2) pēc saskaņošanas ar pirmā līmeņa starpniekinstitūciju
izsludināt un slēgt grantu shēmas projektu iesniegumu konkursus; 3) vērtēt grantu shēmas projektu iesniegumus
atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un
pieņemt lēmumu par katra projekta
iesnieguma administratīvo atbilstību vai administratīvo neatbilstību un
attiecīgā projekta iesnieguma noraidīšanu; 4) pieņemt lēmumu par grantu shēmas projekta iesnieguma
apstiprināšanu vai noraidīšanu; 5) slēgt ar granta finansējuma saņēmēju līgumu par
grantu shēmas projekta ieviešanu; 6) veikt struktūrfondu finanšu kontroli; 7) uzraudzīt grantu shēmas projektu ieviešanu; 8) sniegt
sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar
struktūrfondiem. (2) Grantu shēmas apsaimniekotājam ir tiesības ierosināt
un finansēt granta finansējuma saņēmēja auditu. |
(3) Iestāde
nodrošina funkciju nodali iestādē, ja tā vienlaikus veic grantu shēmas apsaimniekotāja un struktūrfonda finansējuma saņēmēja vai granta
finansējuma saņēmēja funkcijas. |
25 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 11. panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Iestāde nodrošina to funkciju nodali, ko tā
saskaņā ar šā likuma noteikumiem pilda kā grantu shēmas apsaimniekotājs, no
citām tās funkcijām.. |
Atbalstīt |
(3) Iestāde nodrošina to funkciju nodali, ko tā saskaņā
ar šā likuma noteikumiem pilda kā grantu shēmas apsaimniekotājs, no citām tās
funkcijām. |
(4) Grantu shēmas apsaimniekotāju nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(4) Grantu shēmas apsaimniekotāju nosaka Ministru kabinets. |
12.pants. Struktūrfonda finansējuma saņēmējs (1) Struktūrfonda finansējuma saņēmējs ir valsts
pārvaldes iestāde, pašvaldība, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā
persona, fiziskā persona, kuras izstrādātais struktūrfonda projekts ir
apstiprināts šajā likumā noteiktajā kārtībā. |
26 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 12. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Struktūrfonda finansējuma saņēmējs ir tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, Latvijas Republikā
reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, kā arī šādu personu apvienība,
kuras izstrādātais struktūrfonda projekts ir apstiprināts šajā likumā
noteiktajā kārtībā.. |
Atbalstīt |
12.pants. Struktūrfonda finansējuma saņēmējs (1) Struktūrfonda finansējuma saņēmējs ir tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, kā arī šādu personu
apvienība, kuras izstrādātais struktūrfonda projekts ir apstiprināts šajā
likumā noteiktajā kārtībā. |
(2) Ministru kabinets nosaka atklāta projektu
iesniegumu konkursa vadlīnijas (tajās norāda arī struktūrfonda finansējuma
saņēmēju loku). |
27 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izslēgt 12. panta otro daļu, vienlaikus papildinot
16. panta pirmo daļu ar atbilstošu normu (skat. priekšlikums pie 16. panta
pirmās daļas). |
Atbalstīt |
|
(3) Grantu shēmas gadījumā struktūrfonda finansējuma
saņēmējs ir grantu shēmas apsaimniekotājs. (4) Struktūrfonda finansējuma saņēmējs nodrošina
struktūrfonda projekta ieviešanu atbilstoši līgumam, kas noslēgts ar otrā
līmeņa starpniekinstitūciju. |
|
|
|
(2) Grantu shēmas gadījumā struktūrfonda finansējuma
saņēmējs ir grantu shēmas apsaimniekotājs. (3) Struktūrfonda finansējuma saņēmējs nodrošina struktūrfonda
projekta ieviešanu atbilstoši līgumam, kas noslēgts ar otrā līmeņa
starpniekinstitūciju. |
13.pants. Granta finansējuma saņēmējs (1) Granta finansējuma saņēmējs ir valsts pārvaldes
iestāde, pašvaldība, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona vai
individuālais komersants, kura
izstrādātais grantu shēmas projekts ir apstiprināts šajā likumā noteiktajā
kārtībā. |
28 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 13. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Granta finansējuma saņēmējs ir tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, kā arī šādu personu
apvienība, kuras izstrādātais grantu shēmas projekts ir apstiprināts šajā
likumā noteiktajā kārtībā.. |
Atbalstīt |
13.pants. Granta finansējuma saņēmējs (1) Granta finansējuma saņēmējs ir tiešās vai
pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, Latvijas
Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona, kā arī šādu personu
apvienība, kuras izstrādātais grantu shēmas projekts ir apstiprināts šajā
likumā noteiktajā kārtībā. |
(2) Ministru kabinets nosaka grantu shēmas aprakstu
(tajā norāda arī granta finansējuma saņēmēju loku). |
29 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izslēgt 13. panta otro daļu vienlaikus
papildinot 16. panta pirmo daļu ar atbilstošu normu (skat. priekšlikumu pie
16. panta pirmās daļas). |
Atbalstīt |
|
(3) Granta finansējuma saņēmējs nodrošina no
struktūrfondiem finansētā grantu shēmas projekta ieviešanu saskaņā ar līgumu,
kas noslēgts ar grantu shēmas apsaimniekotāju. |
|
|
|
(2) Granta finansējuma saņēmējs nodrošina no
struktūrfondiem finansētā grantu shēmas projekta ieviešanu saskaņā ar līgumu,
kas noslēgts ar grantu shēmas apsaimniekotāju. |
14.pants. Uzraudzības komiteja (1) Uzraudzības komiteja ir koleģiāla
struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija, kuras tiesības un pienākumi
noteikti tiesību aktos par struktūrfondu vadību. (2) Uzraudzības komiteja uzrauga plānošanas dokumentu ieviešanu un tajos noteikto
mērķu sasniegšanu. (3) Uzraudzības komitejas sastāvu nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
14.pants. Uzraudzības komiteja (1) Uzraudzības komiteja ir koleģiāla
struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija, kuras tiesības un pienākumi
noteikti tiesību aktos par struktūrfondu vadību. (2) Uzraudzības komiteja uzrauga plānošanas dokumentu ieviešanu un tajos noteikto
mērķu sasniegšanu. (3) Uzraudzības komitejas sastāvu nosaka Ministru
kabinets. |
15.pants. Vadības komiteja (1) Vadības komiteja ir koleģiāla struktūrfondu vadībā
iesaistītā institūcija, kas izveidota, lai uzraudzītu attiecīgā struktūrfonda
ieviešanu un sniegtu priekšlikumus par piešķirtā finansējuma izlietošanas efektivitāti un lietderību. (2) Vadības komiteja darbojas, pamatojoties uz
nolikumu, un veic šādas funkcijas: 1) saskaņo struktūrfonda projekta iesnieguma
veidlapu paraugus pirms to apstiprināšanas Ministru kabinetā; 2) saskaņo atklāta projektu iesniegumu konkursa
vadlīnijas pirms to apstiprināšanas Ministru kabinetā; 3) saskaņo struktūrfonda nacionālo programmu un
tajā iekļautos projektus; 4) pārliecinās, vai tikusi ievērota struktūrfonda
projektu iesniegumu vērtēšanas kārtība, un saskaņo struktūrfonda projektu
iesniegumu sarakstus; 5) saskaņo grantu shēmas aprakstu pirms tā
apstiprināšanas Ministru kabinetā; 6) saskaņo programmdokumenta finanšu līdzekļu
sadalījuma plānu atbilstoši programmdokumentā noteiktajām aktivitātēm. |
|
|
|
15.pants. Vadības komiteja (1) Vadības komiteja ir koleģiāla struktūrfondu vadībā
iesaistītā institūcija, kas izveidota, lai uzraudzītu attiecīgā struktūrfonda
ieviešanu un sniegtu priekšlikumus par piešķirtā finansējuma izlietošanas efektivitāti un lietderību. (2) Vadības komiteja darbojas, pamatojoties uz
nolikumu, un veic šādas funkcijas: 1) saskaņo struktūrfonda projekta iesnieguma
veidlapu paraugus pirms to apstiprināšanas Ministru kabinetā; 2) saskaņo atklāta projektu iesniegumu konkursa
vadlīnijas pirms to apstiprināšanas Ministru kabinetā; 3) saskaņo struktūrfonda nacionālo programmu un
tajā iekļautos projektus; 4) pārliecinās, vai tikusi ievērota struktūrfonda
projektu iesniegumu vērtēšanas kārtība, un saskaņo struktūrfonda projektu
iesniegumu sarakstus; 5) saskaņo grantu shēmas aprakstu pirms tā
apstiprināšanas Ministru kabinetā; 6) saskaņo programmdokumenta finanšu līdzekļu
sadalījuma plānu atbilstoši programmdokumentā noteiktajām aktivitātēm. |
(3) Vadības komitejas sastāvu nosaka Ministru kabinets. |
30 |
Juridiskais birojs
Ierosinām precizēt 15. panta trešajā daļā vārdu
sastāvu. Šai sakarā ierosinām apsvērt iespēju aizstāt vārdus Vadības
komitejas sastāvu ar vārdiem Vadības komitejā pārstāvētās institūcijas. |
Atbalstīt |
(3) Vadības komitejā pārstāvētās institūcijas nosaka Ministru kabinets. |
(4) Vadības komiteja apstiprina attiecīgās vadības
komitejas nolikumu. |
|
|
|
(4) Vadības komiteja apstiprina attiecīgās vadības
komitejas nolikumu. |
III nodaļa. Struktūrfondu vadība |
|
|
|
III nodaļa. Struktūrfondu vadība |
16.pants. Struktūrfondu vadības nodrošināšana (1) Lai nodrošinātu struktūrfondu vadību, Ministru
kabinets nosaka: |
31 |
Juridiskais birojs
Ierosinām aizstāt 16. panta pirmās daļas ievaddaļā
vārdu nosaka ar vārdu apstiprina. |
Atbalstīt |
16.pants. Struktūrfondu vadības nodrošināšana (1) Lai nodrošinātu struktūrfondu vadību, Ministru
kabinets apstiprina: |
1) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina grozījumu izdarīšanu plānošanas dokumentos un
struktūrfondu ieviešanu
(struktūrfonda projektu iesniegumu vai grantu shēmas projektu iesniegumu sagatavošanu,
iesniegšanu un vērtēšanu un struktūrfonda projektu vai grantu shēmas projektu
īstenošanu); 2) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 3) kārtību,
kādā ziņo par struktūrfondu finansēto projektu ieviešanā konstatētajām
neatbilstībām un pieņem lēmumu par neattaisnotajiem izdevumiem; 4) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas publisko informāciju par struktūrfonda projektu; 5) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfonda publicitāti un vizuālās identitātes
prasību ievērošanu; 6) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfondu uzraudzību un izvērtēšanu; 7) kārtību, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus
struktūrfondu finansēto projektu īstenošanai un veic maksājumus; 8) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas sagatavo un apstiprina struktūrfonda nacionālo programmu; 9) struktūrfonda finanšu vadības nodrošināšanas kārtību; 10) kārtību,
kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas
dokumenta pasākuma "Piekrastes zvejas attīstība, sociāli ekonomiskie
pasākumi, noieta tirgus apgūšanas veicināšana un atbalsts ražotāju
organizācijām" aktivitātes "Atbalsts ražotāju organizācijām"
ieviešanu, finanšu kontroli un auditu. |
32 33 |
Juridiskais birojs
Ierosinām papildināt 16.panta pirmo daļu ar jauniem
punktiem šādā redakcijā: struktūrfonda projekta iesnieguma veidlapu; atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas; grantu shēmas. Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt 16.panta pirmo daļu ar jaunu punktu šādā
redakcijā: termiņus kādos izskatāmi un apstiprināmi struktūrfondu
līdzekļu projekti. |
Atbalstīt Atbalstīt |
1) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina grozījumu izdarīšanu plānošanas dokumentos un
struktūrfondu ieviešanu
(struktūrfonda projektu iesniegumu vai grantu shēmas projektu iesniegumu sagatavošanu,
iesniegšanu un vērtēšanu un struktūrfonda projektu vai grantu shēmas projektu
īstenošanu); 2) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfondu finanšu kontroli un auditu; 3) kārtību,
kādā ziņo par struktūrfondu finansēto projektu ieviešanā konstatētajām
neatbilstībām un pieņem lēmumu par neattaisnotajiem izdevumiem; 4) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas publisko informāciju par struktūrfonda projektu; 5) kārtību, kādā struktūr
fondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfonda publicitāti un vizuālās identitātes
prasību ievērošanu; 6) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas nodrošina struktūrfondu uzraudzību un izvērtēšanu; 7) kārtību, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus
struktūrfondu finansēto projektu īstenošanai un veic maksājumus; 8) kārtību, kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas sagatavo un apstiprina struktūrfonda nacionālo programmu; 9) struktūrfonda finanšu vadības nodrošināšanas
kārtību; 10) kārtību,
kādā struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas
dokumenta pasākuma "Piekrastes zvejas attīstība, sociāli ekonomiskie
pasākumi, noieta tirgus apgūšanas veicināšana un atbalsts ražotāju
organizācijām" aktivitātes "Atbalsts ražotāju organizācijām"
ieviešanu, finanšu kontroli un auditu; 11) struktūrfonda projekta iesnieguma veidlapu; 12) atklāta projektu iesniegumu konkursa
vadlīnijas; 13) grantu shēmas; 14) termiņus kādos izskatāmi un apstiprināmi
struktūrfondu līdzekļu projekti. |
(2) Ministru kabinets steidzamības kārtā izdod noteikumus par
šā likuma 15.panta otrās daļas 1., 2. un 5.punktā minētajiem vadības komitejā
saskaņotajiem dokumentiem. |
34 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izslēgt 16. panta otro daļu. |
Atbalstīt |
|
(3) Vadošā iestāde izveido vadības informācijas
sistēmu par plānošanas dokumentu uzraudzību un nodrošina datu par
struktūrfonda projektu uzkrāšanu, lai īstenotu šā likuma 7.pantā noteiktās
funkcijas. (4) Struktūrfonda noslēguma izdevumu deklarāciju pārbauda Finanšu ministrijas struktūrvienība, kuras
funkcijas ir nodalītas no vadošās iestādes un maksājumu iestādes funkcijām. |
|
|
|
(2) Vadošā iestāde izveido vadības informācijas
sistēmu par plānošanas dokumentu uzraudzību un nodrošina datu par struktūrfonda
projektu uzkrāšanu, lai īstenotu šā likuma 7.pantā noteiktās funkcijas. (3) Struktūrfonda noslēguma izdevumu deklarāciju pārbauda Finanšu ministrijas struktūrvienība, kuras
funkcijas ir nodalītas no vadošās iestādes un maksājumu iestādes funkcijām. |
17.pants. Uzraudzības komitejas un vadības komitejas
lēmumi Uzraudzības komiteja un vadības komiteja pieņem
pārvaldes lēmumus saskaņā ar šo likumu un citiem struktūrfondu vadību
regulējošiem tiesību aktiem. |
|
|
|
17.pants. Uzraudzības komitejas un vadības komitejas
lēmumi Uzraudzības komiteja un vadības komiteja pieņem
pārvaldes lēmumus saskaņā ar šo likumu un citiem struktūrfondu vadību
regulējošiem tiesību aktiem. |
IV nodaļa. Struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas lēmumi, to apstrīdēšana un pārsūdzēšana |
|
|
|
IV nodaļa. Struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas lēmumi, to apstrīdēšana un pārsūdzēšana |
18.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās personas (1) Struktūrfondu vadībā iesaistītās personas ir
uzskatāmas par valsts amatpersonām likuma "Par interešu konflikta
novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē, ja: 1) tām, pildot amata pienākumus struktūrfondu
vadībā iesaistītajās institūcijās, saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir
tiesības veikt uzraudzības, kontroles vai sodīšanas funkcijas attiecībā uz
personām, kas neatrodas to tiešā vai netiešā pakļautībā; 2) tām ir tiesības rīkoties ar valsts budžeta un
struktūrfonda finansējumu struktūrfondu projektu ieviešanai, sagatavojot vai
pieņemot lēmumu par struktūrfonda finansējumu. (2) Šā likuma 18.panta pirmās daļas nosacījumi
neattiecas uz personām, kas ieņem amatu šādās struktūrfondu vadībā
iesaistītajās institūcijās: struktūrfonda finansējuma saņēmējs un granta
finansējuma saņēmējs, izņemot granta shēmas apsaimniekotāju. |
35 |
Juridiskais birojs
Ierosinām izteikt 18. pantu šādā redakcijā: 18.pants.
Ierobežojumi struktūrfondu vadībā iesaistītajām personām Struktūrfondu vadībā iesaistīto personu komercdarbības,
ienākumu gūšanas un amatu savienošanas ierobežojumus, kā arī citus ierobežojumus
un pienākumus nosaka likums Par interešu konflikta novēršanu valsts
amatpersonu darbībā. Vienlaikus
likumprojektā ietvertajai normai atbilstošus papildinājumi būtu izdarāmi
likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā. Šai
sakarā darām zināmu, ka Juridiskais birojs likuma normu savstarpējai
saskaņošanai iesniegs atbilstošus priekšlikumus pašreiz Saeimas izskatīšanai
nodotajā likumprojekta Grozījumi likumā Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā. |
Atbalstīt |
18.pants.
Ierobežojumi struktūrfondu vadībā iesaistītajām personām Struktūrfondu vadībā iesaistīto personu komercdarbības,
ienākumu gūšanas un amatu savienošanas ierobežojumus, kā arī citus
ierobežojumus un pienākumus nosaka likums Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā. |
19.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas
lēmumi (1) Struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija pieņem
lēmumus par atklāta projektu iesniegumu konkursa projektiem un grantu shēmas
projektiem. (2) Lēmumu pieņem par: 1) struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma
atbilstību projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un turpmāku virzību vērtēšanai atbilstoši projekta
iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem vai attiecīgā projekta iesnieguma administratīvo
neatbilstību un projekta iesnieguma noraidīšanu; 2) struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. (3) ELVGF un ZVFI gadījumā pieņem kopīgus lēmumus par
struktūrfonda projekta iesnieguma administratīvo atbilstību vai
administratīvo neatbilstību un attiecīgā projekta iesnieguma noraidīšanu, kā
arī par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. |
|
|
|
19.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas
lēmumi (1) Struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija pieņem
lēmumus par atklāta projektu iesniegumu konkursa projektiem un grantu shēmas
projektiem. (2) Lēmumu pieņem par: 1) struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma
atbilstību projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un turpmāku virzību vērtēšanai atbilstoši projekta
iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem vai attiecīgā projekta iesnieguma administratīvo
neatbilstību un projekta iesnieguma noraidīšanu; 2) struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. (3) ELVGF un ZVFI gadījumā pieņem kopīgus lēmumus par
struktūrfonda projekta iesnieguma administratīvo atbilstību vai
administratīvo neatbilstību un attiecīgā projekta iesnieguma noraidīšanu, kā
arī par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. |
(4) Lēmumu par struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma administratīvo atbilstību un turpmāko virzību vērtēšanai atbilstoši projekta
iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem vai
administratīvo neatbilstību un
attiecīgā iesnieguma noraidīšanu pieņem: 1) šā likuma 6.panta 4.punktā noteiktās struktūrfondu vadībā iesaistītās
institūcijas vadītājs atklāta
projektu iesniegumu konkursa projekta gadījumā pēc struktūrfonda projekta iesnieguma
novērtēšanas atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas
kritērijiem; 2) šā likuma 6.panta 6.punktā noteiktās
struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītājs grantu shēmas
projekta gadījumā pēc grantu shēmas projekta iesnieguma
novērtēšanas atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas
kritērijiem. (5) Lēmumu par struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem: |
36 37 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Lūdzu aizstāt likumprojektā iekļautās atsauces uz
likumprojekta 6.panta 4.punktu ar vārdiem otrā līmeņa starpniekinstitūcija
atbilstošā locījumā. Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Lūdzu aizstāt likumprojektā iekļautās atsauces uz
likumprojekta 6.panta 6.punktu ar vārdiem grantu shēmas apsaimniekotājs
atbilstošā locījumā. |
Atbalstīt Atbalstīt |
(4) Lēmumu par struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma administratīvo atbilstību un turpmāko virzību vērtēšanai atbilstoši projekta
iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem vai
administratīvo neatbilstību un
attiecīgā iesnieguma noraidīšanu pieņem: 1) otrā līmeņa starpniekinstitūcijas vadītājs atklāta projektu iesniegumu konkursa projekta
gadījumā pēc struktūrfonda projekta iesnieguma novērtēšanas
atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem; 2) grantu shēmas apsaimniekotāja vadītājs grantu
shēmas projekta gadījumā pēc grantu shēmas projekta iesnieguma
novērtēšanas atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas
kritērijiem. (5) Lēmumu par struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem: |
1) šā likuma 6.panta 3.punktā noteiktās
struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītājs atklāta projektu
iesniegumu konkursa projekta gadījumā pēc projekta iesnieguma
novērtēšanas atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem
vērtēšanas kritērijiem un saskaņošanas vadības komitejā; |
38 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Lūdzu aizstāt likumprojektā iekļautās atsauces uz
likumprojekta 6.panta 3.punktu ar vārdiem pirmā līmeņa starpniekinstitūcija
atbilstošā locījumā. |
Atbalstīt |
1) pirmā
līmeņa stapniekinstitīcijas
vadītājs atklāta projektu iesniegumu konkursa projekta gadījumā pēc projekta iesnieguma
novērtēšanas atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem
vērtēšanas kritērijiem un saskaņošanas vadības komitejā; |
2) šā likuma 6.panta 6.punktā noteiktās struktūrfondu
vadībā iesaistītās institūcijas vadītājs grantu shēmas projekta gadījumā pēc
grantu shēmas projekta iesnieguma novērtēšanas atbilstoši projekta vērtēšanas kvalitātes
un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem. (6) ELVGF
un ZVFI gadījumā šā likuma 6.panta
4.punktā noteiktās struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītājs var
deleģēt citu iestādes amatpersonu
kopīgā lēmuma pieņemšanai par struktūrfonda
projekta iesnieguma administratīvo atbilstību vai administratīvo
neatbilstību un struktūrfonda projekta
iesnieguma noraidīšanu vai
struktūrfonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. |
|
|
|
2) grantu shēmas apsaimniekotāja vadītājs grantu shēmas
projekta gadījumā pēc grantu shēmas projekta iesnieguma
novērtēšanas atbilstoši projekta vērtēšanas kvalitātes un specifiskajiem
vērtēšanas kritērijiem. (6) ELVGF
un ZVFI gadījumā otrā līmeņa starpniekinstitūcijas vadītājs var deleģēt citu iestādes amatpersonu kopīgā lēmuma pieņemšanai par struktūrfonda projekta iesnieguma
administratīvo atbilstību vai administratīvo neatbilstību un struktūrfonda projekta iesnieguma noraidīšanu vai struktūrfonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. |
(7) Struktūrfondu
vadībā iesaistītās institūcijas vadītājs, pamatojoties uz struktūrfonda
projekta iesniedzēja vai grantu shēmas projekta iesniedzēja juridisko
statusu, izdod administratīvo aktu vai pieņem iekšējo pārvaldes
lēmumu. |
39 &nbs
p; 40 |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis
Svītrot 19.panta 7.daļu. Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izslēgt 19.panta septītajā daļā vārdu iekšējo |
Daļēji iestrādāts komisijas
priekšlikumā (40) Atbalstīt |
(7) Struktūrfondu
vadībā iesaistītās institūcijas vadītājs, pamatojoties uz struktūrfonda
projekta iesniedzēja vai grantu shēmas projekta iesniedzēja juridisko
statusu, izdod administratīvo aktu vai pieņem pārvaldes lēmumu. |
(8) Šā
panta septītajā daļā minētā administratīvā
akta adresāts ir struktūrfonda
projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs, ja tā ir
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, fiziskā persona vai
individuālais komersants. (9) Šā panta septītajā daļā minētā iekšējās
pārvaldes lēmuma adresāts ir tas struktūrfonda projekta iesnieguma
iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs, kas ir valsts pārvaldes
iestāde vai pašvaldība. |
|
|
|
(8) Šā panta
septītajā daļā minētā administratīvā akta adresāts ir struktūrfonda projekta iesniedzējs vai
grantu shēmas projekta iesniedzējs, ja tā ir Latvijas Republikā reģistrēta
juridiskā persona, fiziskā persona vai individuālais komersants. (9) Šā panta septītajā daļā minētā iekšējās
pārvaldes lēmuma adresāts ir tas struktūrfonda projekta iesnieguma
iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs, kas ir valsts pārvaldes
iestāde vai pašvaldība. |
(10) Šā likuma 6.panta 4. vai 6.punktā minētā
struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija lēmumu par struktūrfonda projekta
iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma administratīvo atbilstību un
turpmāku virzību vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un
specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem vai projekta iesnieguma administratīvo
neatbilstību un noraidīšanu pieņem triju mēnešu laikā pēc attiecīgā iesnieguma
iesniegšanas. (11) Šā likuma 6.panta 3. vai 6.punktā minētā
struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija lēmumu par struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem deviņu mēnešu
laikā pēc lēmuma pieņemšanas par struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu
shēmas projekta iesnieguma administratīvo atbilstību un turpmāku virzību
vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem
vērtēšanas kritērijiem. |
41 42 |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis
Svītrot 19.panta 10.daļu un 19.panta 11.daļu izteikt
sekojošā redakcijā: (10) Lēmumu par struktūrfonda projekta iesnieguma vai
grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu šā likuma 3.
vai 6. punktā minētā struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija pieņem gada
laikā no struktūrfonda iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma
iesniegšanas attiecīgi šā likuma 6. panta 4. vai 6. punktā minētā
struktūrfondu vadībā iesaistītajā institūcijā. Šajā daļā minētā termiņa
sadalījumu, kas ir nepieciešams atsevišķa atklātā projektu iesniegumu
konkursa ietvaros vai grantu shēmas ietvaros struktūrfondu projekta
iesnieguma un grantu shēmas projekta iesnieguma vērtēšanai atbilstoši
projekta iesnieguma vērtēšanai atbilstoši administratīvajiem vērtēšanas
kritērijiem un kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem nosaka
Ministru kabinets atklātā projektu iesniegumu konkursa vadlīnijās vai grantu
shēmas aprakstā. Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izslēgt 19.panta desmito un vienpadsmito daļu. |
Daļēji iestrādāts komisijas priekšlikumā (42) Atbalstīt |
|
(12) ELVGF un ZVFI gadījumā kopīgu lēmumu par
struktūrfonda projekta iesnieguma administratīvo atbilstību vai neatbilstību
un attiecīgi projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem 12
mēnešu laikā pēc attiecīgā iesnieguma iesniegšanas. |
|
|
|
(10) ELVGF un ZVFI gadījumā kopīgu lēmumu par
struktūrfonda projekta iesnieguma administratīvo atbilstību vai neatbilstību
un attiecīgi projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem 12
mēnešu laikā pēc attiecīgā iesnieguma iesniegšanas. |
20.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas
lēmuma apstrīdēšana (1) Šā likuma 19.panta otrās daļas 1. un 2.punktā
minēto lēmumu var apstrīdēt struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs. (2) Struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs var apstrīdēt lēmumu par projekta iesnieguma
administratīvo atbilstību un turpmāko virzību vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem
vai administratīvo neatbilstību un struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta iesnieguma noraidīšanu. (3) Šā likuma 6.panta 4. un 6.punktā noteiktās
struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītāja lēmuma apstrīdēšana
neaptur tā izpildi. (4) Šā likuma 6.panta 4.punktā noteiktās struktūrfondu
vadībā iesaistītās institūcijas vadītāja lēmumu var apstrīdēt tajā šā likuma
6.panta 3.punktā minētajā struktūrfondu vadībā iesaistītajā institūcijā, kura
ir atbildīga par aktivitātes vadību saskaņā ar plānošanas dokumentiem. (5) Šā likuma 6.panta 6.punktā noteiktās struktūrfondu
vadībā iesaistītās institūcijas vadītāja lēmumu par administratīvo
neatbilstību un grantu shēmas projekta iesnieguma noraidīšanu var apstrīdēt
tajā šā likuma 6.panta 3.punktā minētajā struktūrfondu vadībā iesaistītajā
institūcijā, kura ir atbildīga par aktivitātes vadību saskaņā ar plānošanas
dokumentiem. (6) ELVGF
un ZVFI gadījumā šā likuma 6.panta
4.punktā minētās struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītāja lēmumu apstrīd Lauku atbalsta dienesta likumā
noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
20.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas
lēmuma apstrīdēšana (1) Šā likuma 19.panta otrās daļas 1. un 2.punktā
minēto lēmumu var apstrīdēt struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs. (2) Struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs var apstrīdēt lēmumu par projekta iesnieguma
administratīvo atbilstību un turpmāko virzību vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem
vai administratīvo neatbilstību un struktūrfonda projekta vai grantu shēmas projekta iesnieguma noraidīšanu. (3) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas un grantu
shēmas apsaimniekotāja vadītāja lēmuma apstrīdēšana neaptur tā izpildi. (4) Otrā līmeņa starpniekinstitūcijas vadītāja lēmumu
var apstrīdēt tajā pirmā līmeņa starpniekinstitūcijā, kura ir atbildīga par
aktivitātes vadību saskaņā ar plānošanas dokumentiem. (5) Grantu shēmas apsaimniekotāja vadītāja lēmumu par administratīvo
neatbilstību un grantu shēmas projekta iesnieguma noraidīšanu var apstrīdēt
tajā pirmā līmeņa starpniekinstitūcijā, kura ir atbildīga par aktivitātes
vadību saskaņā ar plānošanas dokumentiem. (6) ELVGF
un ZVFI gadījumā otrā līmeņa
starpniekinstitūcijas vadītāja
lēmumu apstrīd Lauku atbalsta dienesta likumā noteiktajā kārtībā. |
21.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas lēmuma pārsūdzēšana (1) Struktūrfonda projekta iesniedzējs vai grantu shēmas projekta iesniedzējs var pārsūdzēt struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas lēmumu, ja, pieņemot attiecīgo lēmumu, nav ievērota Ministru
kabineta noteiktā kārtība, kādā pieņem lēmumu par struktūrfonda projekta
iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai
struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma
noraidīšanu. (2) Šā likuma 6.panta 3., 4. vai 6.punktā minētās
struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītāja lēmuma pārsūdzēšana
neaptur tā izpildi. (3) ELVGF
un ZVFI gadījumā šā likuma 6.panta
4.punktā minētās struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītāja lēmumu pārsūdz Lauku atbalsta dienesta likumā
noteiktajā kārtībā. |
43 44 |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis
Vēršam uzmanību, ka likumprojekta 21.panta pirmajā daļā
ietvertais regulējums attiecībā uz lēmuma par projekta noraidīšanu
pārsūdzības ierobežošanu, var tikt atzīts par neatbilstošu Satversmes
92.pantam. Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izslēgt 21.panta pirmo un trešo daļu. |
Daļēji iestrādāts komisijas
priekšlikumā (44) Atbalstīt |
21.pants. Struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas lēmuma pārsūdzēšana Pirmā līmeņa starpniekinstitūcijas, otrā līmeņa
starpniekinstitūcijas vai grantu shēmas apsaimniekotāja vadītāja lēmuma
pārsūdzēšana neaptur tā izpildi. |
22.pants. Tiesības iepazīties ar struktūrfonda projekta
iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma lietu (1) Tiesības iepazīties ar struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma lietu (izņemot projekta iesnieguma
vērtēšanas materiālus, kuru ierobežotas pieejamības statusu noteicis tās
struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītājs, kura vērtē attiecīgo iesniegumu)
ir attiecīgā projekta iesniedzējam. (2) Struktūrfonda projekta iesniedzējam vai grantu
shēmas projekta iesniedzējam ir tiesības iepazīties ar attiecīgo lietu tajā
struktūrfondu vadībā iesaistītajā institūcijā, kurā ir iesniegts
struktūrfonda projekta iesniegums vai grantu shēmas projekta iesniegums. |
|
|
|
22.pants. Tiesības iepazīties ar struktūrfonda projekta
iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma lietu (1) Tiesības iepazīties ar struktūrfonda projekta iesnieguma
vai grantu shēmas projekta iesnieguma lietu (izņemot projekta iesnieguma
vērtēšanas materiālus, kuru ierobežotas pieejamības statusu noteicis tās
struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas vadītājs, kura vērtē attiecīgo iesniegumu)
ir attiecīgā projekta iesniedzējam. (2) Struktūrfonda projekta iesniedzējam vai grantu
shēmas projekta iesniedzējam ir tiesības iepazīties ar attiecīgo lietu tajā
struktūrfondu vadībā iesaistītajā institūcijā, kurā ir iesniegts
struktūrfonda projekta iesniegums vai grantu shēmas projekta iesniegums. |
23.pants. Struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma precizēšana (1) Ja iesniegtais
struktūrfonda projekta iesniegums vai grantu shēmas projekta iesniegums
neatbilst projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, šā likuma
6.panta 4. vai 6.punktā noteiktā struktūrfondu
vadībā iesaistītā institūcija rakstiski
pieprasa (vienu reizi) struktūrfonda projekta iesniedzējam vai grantu shēmas
projekta iesniedzējam sniegt papildu informāciju, lai precizētu projekta iesniegumu. (2) Lēmumu par papildu informācijas pieprasīšanu
nevar apstrīdēt un pārsūdzēt. Struktūrfonda projekta iesniedzēja vai grantu
shēmas projekta iesniedzēja uzklausīšanu Administratīvā procesa likuma
izpratnē īsteno, veicot šā panta pirmajā daļā minētās darbības. |
|
|
|
23.pants. Struktūrfonda projekta iesnieguma vai grantu shēmas projekta iesnieguma precizēšana (1) Ja iesniegtais
struktūrfonda projekta iesniegums vai grantu shēmas projekta iesniegums
neatbilst projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, otrā līmeņa
starpniekinstitūcija vai grantu shēmas apsaimniekotājs rakstiski pieprasa
(vienu reizi) struktūrfonda projekta iesniedzējam vai grantu shēmas projekta
iesniedzējam sniegt papildu informāciju, lai precizētu projekta iesniegumu. (2) Lēmumu par papildu informācijas pieprasīšanu
nevar apstrīdēt un pārsūdzēt. Struktūrfonda projekta iesniedzēja vai grantu
shēmas projekta iesniedzēja uzklausīšanu Administratīvā procesa likuma
izpratnē īsteno, veicot šā panta pirmajā daļā minētās darbības. |
(3) Ja šā likuma 6.panta 3.punktā minētā
struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija konstatē kļūdu šā likuma 6.panta
4. vai 6.punktā minētās struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas
atbilstoši administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem izvērtētajā
struktūrfonda projekta iesniegumā, kurš ir iesniegts turpmākai virzībai, lai
to novērtētu atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem
vērtēšanas kritērijiem, institūcija, kas konstatējusi kļūdu, nosūta
struktūrfonda projekta iesniegumu attiecīgajai šā likuma 6.panta 4. vai
6.punktā minētajai struktūrfondu vadībā iesaistītajai institūcijai kļūdas
novēršanai. |
45 |
Ekonomikas ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Zaķis
Svītrot 23.panta 3.daļu. |
Atbalstīt |
|
Pārejas noteikumi
1. Ministru
kabinets līdz 2005.gada 1.decembrim izdod šā likuma 16.panta pirmajā daļā
minētos noteikumus. Līdz to spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2005.gada 30.novembrim ir spēkā Ministru kabineta 2004.gada 30.marta
noteikumi Nr.200 "Noteikumi par Eiropas Savienības struktūrfondu
vadību", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 2. Ja šā likuma 6.panta 4. vai 6.punktā minētā
struktūrfondu vadībā iesaistītā institūcija ir izsludinājusi atklātu projektu iesniegumu konkursu vai grantu
shēmas projektu iesniegumu konkursu
pirms šā likuma 16.panta pirmās daļas 1.punktā minēto Ministru kabineta
noteikumu spēkā stāšanās, piemēro Ministru kabineta 2004.gada 30.marta
noteikumus Nr.200 "Noteikumi par Eiropas Savienības struktūrfondu
vadību", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
|
|
Pārejas noteikumi
1. Ministru
kabinets līdz 2005.gada 1.decembrim izdod šā likuma 16.panta pirmajā daļā
minētos noteikumus. Līdz to spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2005.gada 30.novembrim ir spēkā Ministru kabineta 2004.gada 30.marta noteikumi
Nr.200 "Noteikumi par Eiropas Savienības struktūrfondu vadību",
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 2. Ja otrā līmeņa starpniekinstitūcija vai grantu
shēmas apsaimniekotājs ir izsludinājis atklātu projektu iesniegumu konkursu
vai grantu shēmas projektu iesniegumu
konkursu pirms šā likuma 16.panta
pirmās daļas 1.punktā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās,
piemēro Ministru kabineta 2004.gada 30.marta noteikumus Nr.200
"Noteikumi par Eiropas Savienības struktūrfondu vadību", ciktāl tie
nav pretrunā ar šo likumu. |