Grozījumi
likumā "Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem"
Izdarīt likumā "Par
presi un citiem masu informācijas līdzekļiem" (Latvijas Republikas
Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 5./6.nr.; Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 11.nr.; 2002, 2., 13.nr.) šādus
grozījumus:
1. Papildināt
7.pantu ar devīto un desmito daļu šādā redakcijā:
"Aizliegts publicēt
bērnu pornogrāfiju un materiālus, kuri demonstrē pret bērnu vērstu vardarbību.
Aizliegts publicēt erotiska un pornogrāfiska rakstura materiālus, ja ar to tiek pārkāpta kārtība, kas noteikta normatīvajos aktos, kuri regulē erotiska un pornogrāfiska rakstura materiālu apriti."
2. Papildināt 12.panta
otrās daļas 4.punktu pēc vārdiem "vienlīdzības pārkāpumu" ar vārdiem
"bērnu pornogrāfiju".
3. Izteikt
27.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"Par informācijas avota
noslēpuma izpaušanu, žurnālista pienākumu izpildes traucēšanu vai šā likuma
7.pantā noteiktās informācijas publicēšanu vainīgās personas atbild Latvijas
Republikas likumos noteiktajā kārtībā."
Īpašu uzdevumu ministra
elektroniskās pārvaldes
lietās vietā
aizsardzības ministrs
E.Repše
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs
|
|
Likums Par presi un citiem masu
informācijas līdzekļiem (turpmāk likums) reglamentē masu informācijas
līdzekļu darbību. Likuma 7.pants nosaka aizliegumus, kuri attiecas uz masu
informācijas līdzekļos nepublicējamo informāciju. Taču likuma 7.pants
nenosaka aizliegumu publicēt masu informācijas līdzekļos bērnu pornogrāfiju
un materiālus, kuri demonstrē pret bērnu vērstu vardarbību, kā arī erotiska
un pornogrāfiska rakstura materiālus, ja ar to tiek pārkāpta noteiktā
erotiska un pornogrāfiska rakstura materiālu aprites kārtība. |
|
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekta pieņemšanas mērķis
ir; 1) noteikt likumā
aizliegumu publicēt masu informācijas līdzekļos bērnu pornogrāfiju un
materiālus, kuri demonstrē pret bērnu vērstu vardarbību, kā arī erotiska un
pornogrāfiska rakstura materiālus, ja ar to tiek pārkāpta noteiktā erotiska
un pornogrāfiska rakstura materiālu aprites kārtība; 2) precizēt atbildību par
likuma noteiktās nepublicējamās informācijas publicēšanu. |
3. Cita informācija |
Likumprojekts tika izstrādāts saskaņā ar
Koncepcijas par bērnu tiesību aizsardzību Internetā IV. nodaļas
Problēmas risinājuma metodes un praktiskie pasākumi apakšnodaļas A.
Juridiskie risinājumi: likumdošanas papildināšana, paredzot grozījumus
tiesību aktos 3.punktu (minētā koncepcija apstiprināta ar Ministru kabineta
2002.gada 11.jūlija rīkojumu Nr.643). |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Grozījumi likumā paplašina aizliegumu jomu,
kas attiecas uz masu informācijas līdzekļos nepublicējamo informāciju. |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Grozījumi likumā ir paredzēti tam, lai
samazinātu iespēju izplatīt masu informācijas līdzekļos materiālus, kas satur
bērnu pornogrāfiju vai pret bērniem vērstu vardarbību, un veicinātu to, ka
masu informācijas līdzekļos tiktu ievērota erotiska un pornogrāfiska rakstura
materiālu aprites kārtība. Grozījumi likumā nostiprina bērnu tiesību tiesisko
aizsardzību. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts neietekmē budžetu |
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likumprojekts neietekmē budžetu |
3. Finansiālā
ietekme |
Likumprojekts neietekmē budžetu |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts neietekmē budžetu |
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts neietekmē budžetu |
6. Cita informācija |
|
IV. Kāda var būt
normatīva akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.
Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumu izstrādāt |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
2. Cita informācija |
|
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
||||
1. Saistības pret
Eiropas
Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie EK normatīvie
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datums,
nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|
Konsultācijas nav
notikušas. |
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
|
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
Konsultācijas nav
notikušas |
|
|
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Likuma grozījumu izpildei jaunas institūcijas netiks radītas, kā arī
netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav plānoti. Nepieciešamības
gadījumā sabiedrība tiks informēta par likuma grozījumu ieviešanu presē vai
Internetā. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts
indivīda tiesības neierobežo. |
4. Cita informācija |
|
Īpašu
uzdevumu ministrs
elektroniskās pārvaldes lietās J.Reirs
Valsts kancelejas direktore |
Valsts kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Informācijas sabiedrības biroja vadītāja |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Veismane |
E.Ektermane |
Dz.Galvenieks |
I.Gudele |
V.Ķeņģis |
16.12.2004 10:25
704
Ķeņģis 7814815, 9132328
vitalijs.kengis@mk.gov.lv