Likumprojekts
Izdarīt
Iedzīvotāju reģistra likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1998, 19.nr.; 2002, 7., 21.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā:
"3.pants. Reģistra uzdevums ir nodrošināt Latvijas pilsoņu, Latvijas nepilsoņu, kā arī Latvijā uzturēšanās atļaujas saņēmušo ārzemnieku uzskaiti, likumā noteiktajā kārtībā Reģistrā iekļaujot un aktualizējot ziņas par šīm personām."
2. Papildināt 8.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Šā panta otrā un trešā daļa
neattiecas uz ārzemnieku, kura pirmuzskaites veidlapu aizpilda darbinieks
atbilstoši ziņām, ko ārzemnieks vai tā likumiskais pārstāvis sniedzis
uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai."
3. Aizstāt
9.pantā vārdus "ārvalstnieku, bezvalstnieku un bēgļu" ar vārdu
"ārzemnieku".
4. Aizstāt
11.panta otrajā daļā vārdu "ārvalstnieks" (attiecīgā locījumā) ar
vārdu "ārzemnieks" (attiecīgā locījumā).
Iekšlietu
ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta
Grozījumi Iedzīvotāju reģistra likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Iedzīvotāju reģistra
likuma 3.pantu Iedzīvotāju reģistrā tiek iekļautas un aktualizētas ziņas par
Latvijas pilsoņiem, Latvijas nepilsoņiem, kā arī par Latvijā uzturēšanās
atļaujas saņēmušajiem ārvalstniekiem, bezvalstniekiem un bēgļiem. Saskaņā ar Iedzīvotāju reģistra
likuma 8.panta otro daļu personām, kuras sniedz ziņas iekļaušanai Iedzīvotāju
reģistrā, tās jāapliecina ar savu parakstu. Šī prasība ir attiecināta arī uz
ārvalstniekiem, bezvalstniekiem un bēgļiem, lai gan viņi nepārvalda latviešu
valodu un nevar būt atbildīgi par to, vai Pilsonības un migrācijas lietu
pārvaldes darbinieks pirmuzskaites veidlapu aizpildījis pareizi. |
|
Grozījumi Iedzīvotāju reģistra
likumā sagatavoti, lai tehniski precizētu personu loku, ziņas par kurām tiek
iekļautas Iedzīvotāju reģistrā, saskaņotu likumā lietoto terminoloģiju ar
Imigrācijas likumā lietoto un vienkāršotu administratīvās procedūras
attiecībā uz uzturēšanās atļauju saņemšanu. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|
|
1.Ietekme attiecībā
uz makroekonomisko vidi |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvais akts
vienkāršo administratīvās procedūras uzturēšanās atļaujas saņemšanai. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvais akts šo
jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
||||
|
tūkst. Ls |
|||
Rādītāji
|
Kārtējais
gads |
Trīs nākamie gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
|||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
|||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
|||
6. Cita informācija
|
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
|||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru
kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
2. Cita informācija |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||
|
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijā |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
|
|
||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie un citi dokumenti (piemēram,
Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.),
norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|
2. tabula
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvā akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
Normatīvais akts šo jomu neskar |
|||
5. Cita informācija |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta
projektu |
|
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Konsultācijas
nav veiktas. |
|
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas
valsts institūcijas netiek radītas, jau esošo institūciju funkcijas netiek
paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais
akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds
savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
Iekšlietu ministrs
Ē.Jēkabsons
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
I.Livčāne |
I.Bitēna |
|
|
|
|
22.10.2004. 14.00
675
Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldes
Juridiskās nodaļas
vadītāja I.Bitēna
7219377, fakss
7219376