Izdarīt likumā "Par Roterdamas konvenciju par
procedūru, saskaņā ar kuru starptautiskajā tirdzniecībā dodama iepriekš
norunāta piekrišana attiecībā uz dažām bīstamām ķīmiskām vielām un
pesticīdiem" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2003, 8.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt 3.pantā vārdus
"Latvijas Vides aģentūra" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
"Latvijas Vides un meteoroloģijas aģentūra" (attiecīgā locījumā).
Likums stājas spēkā
2005.gada 1.janvārī.
Vides ministrs
R.Vējonis
Grozījumi likumā Par Roterdamas konvenciju par
procedūru, saskaņā ar kuru starptautiskajā tirdzniecībā dodama iepriekš
norunāta piekrišana attiecībā uz dažām bīstamām ķīmiskām vielām un pesticīdiem
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Izstrādājot Vides ministrijas darbības
stratēģiju 2005. 2007. gadam (turpmāk - stratēģija), tika konstatēti šādi
trūkumi: ·
nepietiekama institucionālā kapacitāte, īpaši jomās ar pieaugošu
tiesiskā reglamentējuma un informācijas plūsmas apjomu; ·
fragmentēta institucionālā sistēma,; ·
nepietiekams funkciju nodalījums starp institūcijām, īpaši inspekcijas
un vides monitoringa jomās; ·
nespēja pilnā apjomā nodrošināt ES vides monitoringa prasības (finanšu
trūkuma dēļ); Stratēģijā plānotā
institucionālā reforma paredz strukturālās reformas, apvienojot institūcijas
ar līdzīgām funkcijām: 1) Apvienot vienā
blokā visas institūcijas, kas veic uzraudzības un kontroles funkciju
reģionālās vides pārvaldes, Jūras vides pārvaldi un Vides valsts inspekciju,
izveidojot Valsts vides dienestu (VVD). VVD būs reģionālās struktūrvienības
līdzšinējās reģionālās vides pārvaldes. Ņemot vērā Eiropas Savienības (ES)
valstu pieredzi, kā arī starptautisko ekspertu rekomendācijas, paredzēts
saglabāt vienotā institūcijā atļauju izsniegšanas un kontroles sistēmu, tomēr
šīs jomas paredzēts iekšēji nodalīt. Vienlaikus paredzēts nodalīt līdzšinējās
reģionālo vides pārvalžu laboratorijas, kuras pievienos jaundibināmajai
Latvijas vides un meteoroloģijas aģentūrai. Paredzētā reforma ļaus vienveidīgi
piemērot normatīvos aktus visā valsts teritorijā, kā arī uzlabot metodisko
darbu gan atļauju izsniegšanas, gan inspekcijas jomās. VVD īstenos arī īpaši
aizsargājamo dabas teritoriju administrāciju vides inspektoru metodisko
vadību. 2)
Apvienot vienā blokā institūcijas, kas veic vides un ilgtspējīgas attīstības
informācijas savākšanu un apstrādi, atbild par vides monitoringu un
sabiedrības informēšanu. Plānots apvienot Latvijas hidrometeoroloģijas
aģentūru, Latvijas vides aģentūru un
Valsts ģeoloģijas dienestu, izveidojot valsts aģentūru Latvijas vides un
meteoroloģijas aģentūra (LVMA). Aģentūrā paredzēts iekļaut arī līdzšinējās
reģionālo vides pārvalžu laboratorijas, veicot laboratoriju sistēmu
optimizāciju. LVMA sastāvā iekļaus arī upju baseinu pārvaldes (šobrīd Valsts
ģeoloģijas dienesta sastāvā), kurām vēl jāveido reģionālās struktūrvienības
atbilstoši 4 upju baseinu apgabaliem Daugavas, Gaujas, Lielupes un Ventas. Institucionālās kapacitātes veicināšanai
Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojam tiks piešķirtas apelācijas
institūcijas funkcijas, lai veicinātu ātrāku un efektīvāku sūdzību
izskatīšanu. Pašreiz tiesības izskatīt sūdzības piešķirtas vairāk kā vienai
institūcijai. |
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Plānots reorganizēt Latvijas vides aģentūru, Latvijas
Hidrometeoroloģijas aģentūru un Valsts Ģeoloģijas dienestu par Latvijas Vides
un meteoroloģijas aģentūru tādā veidā apvienojot līdzīgas funkcijas un
efektīvāk izmantojot pieejamos resursus. Likumprojekts saskaņo institūciju nosaukumus atbilstoši plānotajai
reformai. |
3. Cita informācija |
Ir pieņemti Ministru kabineta rīkojums Par valsts aģentūras
Latvijas hidrometeoroloģijas aģentūra, Latvijas vides aģentūras un Valsts
ģeoloģijas dienesta reorganizāciju un valsts aģentūras Latvijas vides un
meteoroloģijas aģentūra izveidošanu (Ministru kabineta 29. 09. 2004.
rīkojums nr. 713). |
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
pozitīvi ietekmēs vidi, jo jaunā institucionālā sistēma ļaus efektīvāk
ieviest vides prasības. |
5. Cita informācija |
nav |
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2004 |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos Normatīvā akta īstenošana tiks nodrošināta valsts budžeta esošo
līdzekļu ietvaros |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
3. Finansiālā
ietekme |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
6. Cita informācija |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
Likum-projekts šo
jomu neskar |
||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Saistībā ar institucionālās sistēmas izmaiņām ir nepieciešami
grozījumi citos likumdošanas aktos. Ir sagatavoti grozījumi 16 likumdošanas
aktos, kurus plānots pieņemt Saeimā ne vēlāk kā līdz 2005. gada 1. janvārim. Līdz 2005. gada 1. janvārim jāpieņem arī Latvijas vides un
meteoroloģijas aģentūras nolikums, kurš šobrīd ir izstrādes stadijā, kā arī
jāgroza Vides ministrijas nolikums. |
|
|||||
2. Cita informācija |
nav |
|
|||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|
|
|
|
5. Cita informācija |
nav |
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas |
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
|
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekts pēc izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē tika
ievietots Vides ministrijas mājas lapā, kur tas bija pieejams sabiedrībai. |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas |
5. Cita informācija |
nav |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Plānots reorganizēt Latvijas vides aģentūru, Latvijas Hidrometeoroloģijas
aģentūru un Valsts Ģeoloģijas dienestu par Latvijas Vides un meteoroloģijas
aģentūru tādā veidā apvienojot līdzīgas funkcijas un efektīvāk izmantojot
pieejamos resursus. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta vispārējā
kārtībā. Pēc pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājā, kā arī ievietots Vides ministrijas mājas lapā. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīdam ir nodrošinātas tiesības aizstāvēt savas aizskartās
tiesības likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
nav |
Vides ministrs R.
Vējonis
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par kontroli
atbildīgā persona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
G. Puķītis |
E. Puriņš |
V.Puriņš |
E.Cilinskis |
07.10.2004 10:25
Andris Radziņš
1113
7026425,
Andris.Radzins@vidm.gov.lv