Likumprojekts
Grozījums Nacionālās drošības likumā
Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.; 2004, 9.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt pārejas noteikumu 8.punktā vārdus un skaitļus "līdz 2005.gada 1.jūnijam" ar vārdiem un skaitļiem "līdz 2009.gada 1.jūnijam".
Ekonomikas ministrs
J.Lujāns
Normatīvā akta projekta
Grozījums Nacionālās drošības likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Kop š Mobilizācijas koncepcijas un Nacionālā drošības likuma izstrādāšanas būtiski ir mainījusies starptautiskā drošības vide un politiskā situācija Latvija ir kļuvusi par Eiropas Savienības un Ziemeļatlantijas līguma dalībvalsti. 2003.gadā tika izstrādāta Valsts aizsardzības koncepcija, kas balstās nevis uz totālās aizsardzības principiem, saskaņā ar kuriem tika izstrādāts Pasākumu plāns tautsaimniecības mobilizācijas plāna sagatavošanai, bet uz kolektīvās drošības principiem. Deklarācijā par jaunā Ministru kabineta iecerēto darbību sadaļas Valsts aizsardzība 11.punktā Aizsardzības ministrija ir apņēmusies līdz šī gada beigām pārskatīt mobilizācijas pamatprincipus atbilstoši jaunajai drošības situācijai.Nacionālās drošības likuma 35.pantā ir noteikts, ka izņēmuma vai kara stāvokļa pārvarēšanai ir jāizstrādā Tautsaimniecības mobilizācijas plāns. Saskaņā ar Ministru kabineta 2002.gada 29.oktobra rīkojumu Nr.603 Par pasākumu plānu tautsaimniecības mobilizācijas plāna sagatavošanai, Ekonomikas ministrijai s adarbībā ar pārējām ministrijām jāizstrādā un noteiktā kārtībā līdz 2005.gada 1.aprīlim jāiesniedz ministru kabinetā tautsaimniecības mobilizācijas plāns 2005.-2009.gadiem.Ir vairāki iemesli, kā neļauj uzsākt un liek atlikt Tautsaimniecības mobilizācijas plāna izstrādi: 1) EM neraugoties uz vairākkārtējiem pieprasījumiem vairāku gadu laikā nav piešķirti finansu resursi, kas nepieciešami plāna izstrādei un mobilizācijas jautājumu ekspertu piesaistei; 2) neraugoties uz EM 26.09.2003. vēstulē Nr.4.12-06/698 izteiktajiem argumentiem līdzekļus šim mērķim atvēlēt ir atteikusies arī Aizsardzības ministrija, kas ir atbildīga par valsts aizsardzību; 3) Nav izveidota institucionālā vide mobilizācijas jautājumu risināšanai. Attiecīgi, nav arī pat konceptuāla uzdevuma mobilizācijas plānošanai (kādi resursi, kādos apjomos, cik ilgam laikam u.t.t.) ir nepieciešami izņēmums un kara stāvokļa gadījumos. Šādu uzdevumu nav arī formulējusi AM. 4) ir izstrādāta koncepcija Par papildus resursu piesaistes pasākumiem valsts apdraudējuma gadījumā, kuras pamatā ir principiāli jauna un mūsdienīga pieeja materiālu resursu nodrošinājuma jautājumiem izņēmumu un kara stāvokļa situācijās. Ja tiek pieņemts konceptuāls lēmums par piedāvāto risinājumu atbalstīšanu, Tautsaimniecības m obilizācijas plāna lietderība ir ļoti apšaubāma.Kamēr nav atrisinātas visas uzskaitītās problēmas, Tautsaimniecības mobilizācijas plāna izstrādes uzsākšana nav iespējama. Pašlaik nav nekādu indikāciju, ka šie jautājumi varētu tikt atrisināti ātrāk kā 3 4 gadu laikā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Ņemot vērā izklāstīto objektīvo situāciju un apstākļus, kas kavē izstrādāt Tautsaimniecības mobilizācijas plānu, nepieciešams grozīt Nacionālās Drošības likuma Pārejas noteikumu 8. punktu un pārcelt Tautsaimniecības mobilizācijas plāna izstrādes termiņu no 2005. 1. jūlija uz 2009. gada 1. jūliju. |
3. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums
|
Likumprojekts skar Ekonomikas ministrijas un citu valsts institūciju ierēdņu un darbinieku darbu. |
4. Ietekme uz vidi
|
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
5. Cita informācija
|
Citas informācijas nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme
|
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
6. Cita informācija
|
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Tiks veikti grozījumi Ministru kabineta 29.10.2002.gada rīkojumā Nr.603 Par Pasākumu plānu tautsaimniecības mobilizācijas plāna sagatavošanai Rīkojuma grozījumu projekts tiks sagatavots divu mēnešu laikā pēc likumprojekta pieņemšanas. |
2. Cita informācija
|
Citas informācijas nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām
|
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem
|
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju
|
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
Likumprojekts ðo jomu neskar
|
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
5. Cita informācija
|
Citas informācijas nav. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas
|
Nav notikuðas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
|
Nav notikuðas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis
|
Nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem
|
Nav notikuðas. |
5. Cita informācija
|
Citas inform ācijas nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiks radītas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publikācija Latvijas Vēstnesī. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
Ekonomikas ministra vietā-
Ministru prezidenta biedrs A. Ðlesers
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|||
K.Gerhards |
D ž.Innusa |
J.Eglītis |
U.Sarma |
22.07.2004. plkst.10:03
965
Freimane
7013229,
ina.freimane@em.gov.lv;