2004

2004.gada 17.augustā Noteikumi Nr.712

Rīgā (prot. Nr.48 6.§)

Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā

Izdoti Latvijas Republikas

Satversmes 81.panta kārtībā

Izdarīt Veterinārmedicīnas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 11.nr.; 2002, 2.nr.; 2003, 4., 6., 15.nr.; 2004, 9.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 20.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Dzīvnieku sacensību, tirgu, izsoļu, izstāžu un citu publisku pasākumu ar dzīvnieku piedalīšanos organizētājs informē Pārtikas un veterinārā dienesta attiecīgo teritoriālo struktūrvienību par pasākuma norises vietu un laiku."

2. Izslēgt 25.panta 2.punktu.

3. Izteikt 37.pantu šādā redakcijā:

"37.pants. (1) Izdevumus, kas saistīti ar šā likuma 36.pantā minēto dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanu, sedz dzīvnieku īpašnieks vai tos apmaksā no kārtējā gada valsts budžetā šim mērķim piešķirtajiem līdzekļiem.

(2) Pārtikas un veterinārais dienests katru gadu aprēķina nepieciešamo līdzekļu apmēru dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanai un pieprasa tos normatīvajos aktos par budžetu un finanšu vadību noteiktajā kārtībā."

4. Izslēgt 42.panta 6.punktu.

5. Izslēgt 53.panta pirmās daļas 1.punktu.

 

 

Ministru prezidenta vietā –

ekonomikas ministrs J.Lujāns

 

 

 

Zemkopības ministrs M.Roze

Ministru kabineta noteikumu projekta “Grozījumi “Veterinārmedicīnas likumā””

anotācija

Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Veterinārmedicīnas likuma mērķis ir regulēt dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanu un profilaksi, veterinārmedicīnisko praksi, dzīvnieku izcelsmes produktu apriti, dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu importa un tranzīta veterināro kontroli un noteikt valsts un pašvaldību institūciju, kā arī personu tiesības un pienākumus šajā jomā.

Grozîjumi Veterinârmedicînas likumâ ir izstrâdâti un tiek virzîti izskatîðanai Ministru kabinetâ Latvijas Republikas Satversmes 81.pantâ noteiktajâ kârtîbâ, lai:

1) izpildîtu Ministru kabineta 2004.gada 22.aprîïa sçdes protokolâ Nr.24 62.§ 2.punktâ ministrijâm doto uzdevumu, svîtrojot pilnvarojumu Ministru kabinetam tajos jautâjumos, kurus regulç Eiropas Savienîbas regulas un lçmumi;

2) no likuma svîtrotu prasîbu dzîvnieku sacensîbu, tirgu, izsoïu un izstâþu rîkotâjiem saòemt attiecîgâs teritorijas valsts vecâkâ veterinârâ inspektora atïauju, jo atïaujas saòemðana sareþìî pasâkumu organizçðanu, ierobeþo privâtpersonu un komersantu brîvîbu, kâ arî ðâdai atïaujai nav pamatojuma no veterinârmedicînas viedokïa. Valsts sekretâru sanâksmç 2004.gada 8.jûlijâ ir izsludinâts MK noteikumu projekts “Kârtîba, kâdâ organizçjamas dzîvnieku sacensîbas, tirgi, izsoles, izstâdes un citi pasâkumi ar dzîvnieku piedalîðanos” (VSS-1121), kurð ir cieði saistîts ar minçtajiem likuma grozîjumiem un, ja netiks pieòemti grozîjumi attiecîbâ uz 20.panta pirmo punktu, tad arî ðo Ministru kabineta noteikumu projektu nevarçs virzît tâlâk;

3) izpildîtu Ministru kabineta 2004.gada 8.jûnija sçdes protokolâ Nr.34 29.§ Zemkopîbas ministrijai doto uzdevumu.

Noteikumu projektâ ir paredzçts arî redakcionāli precizēt, kā no valsts budžeta katru gadu pieprasa līdzekļus valsts uzraudzībā esošo infekcijas slimību apkarošanai. Dzīvnieku infekcijas slimību apkarošana notiek saskaņā ar uzraudzības programmām, kuru realizācijai tiek piešķirti līdzekļi no valsts budžeta. Dzīvnieku infekciju slimību apkarošanas kompensācijai 2004.gadam ir piešķirti 135000 Ls. Par veterināro ekspertīzi kautuvēs 2003.gadā iekasēja 77658,62 Ls, t.sk. lieljaudas kautuvēs 58634,65 Ls. Ieņēmumi par veterināro ekspertīzi zivīm un zivju produktiem 2003.gadā bija 106,00Ls.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi “Veterinārmedicīnas likumā”” sagatavots, lai saskaņotu likumu ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem un precizētu atsevišķu pantu redakciju.

Pamatojoties uz Ministru kabineta 2004.gada 22.aprīļa noteikumu Nr.425 “Par Ministra kabineta noteikumu vai atsevišķu tā normu spēkā esību saistībā ar Latvijas pievienošanos Eiropas Savienībai” 3.punktu ar 2004.gada 1.maiju spēku zaudēja Ministru kabineta 2001.gada 13.novembra noteikumi Nr.477 “Dzīvnieku izcelsmes atkritumproduktu pārstrādes un iznīcināšanas kārtība”, bet Veterinārmedicīnas likumā nav atcelts pilnvarojums Ministru kabinetam izdot ðos noteikumus.

Sākot ar 2004.gada 1.maiju veterinārajai kontrolei pakļautās importa un tranzīta kravas nosaka Eiropas Komisijas 2002.gada 26.aprīļa lēmums 2002/349 un nav nepieciešams pilnvarot Ministru kabinetu izdot noteikumus, kas nosaka veterinārajai kontrolei pakļautās importa un tranzīta kravas.

Ņemot vērā Ministru kabineta 2004.gada 8.jūnija sēdes protokola Nr.34. 29.§ noteikto, no Veterinārmedicīnas likuma izslēgts 42.panta 6.punkts.

Noteikumu projektā ir redakcionāli precizēts, kā no valsts budžeta katru gadu pieprasa valsts uzraudzībā esošo infekcijas slimību apkarošanai nepieciešamos līdzekļus. Projekts precizē kārtību, kādā pasākuma organizētājs informē Pārtikas un veterināro dienestu par dzīvnieku sacensībām, tirgiem, izsolēm, izstādēm un citiem pasākumiem ar dzīvnieku piedalīšanos.

3. Cita informācija

Ministru kabineta noteikumu projekts ðo jomu neskar.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Grozījumi ir veikti, lai novērstu pretrunas un sakārtotu likumdošanu, kā rezultātā uzņēmēji varētu veikt uzņēmējdarbību sakārtotā vidē.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkārðoðanu

Ministru kabineta noteikumu projekts paredz vienkāršot dzīvnieku sacensību, tirgu, izsoļu, izstāžu un citu pasākumu ar dzīvnieku piedalīšanos organizēšanas kārtību.

3. Sociālo seku izvērtējums

Projekts sociālo vidi skar netieši. Ja tiks ievērotas likumā noteiktās prasības uzlabosies sociālā drošība.

4. Ietekme uz vidi

Ministru kabineta noteikumu projekts ðo jomu neskar.

5. Cita informācija

Ministru kabineta noteikumu projekts ðo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiòas budþeta ieòçmumos

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

4. Prognozçjamie kompensçjoðie pasâkumi papildu izdevumu finansçðanai

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

Projekts ðo jomu neskar

6. Cita informâcija

Projekts ðo jomu neskar

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Noteikumu projekts neparedz izdot jaunus normatīvos aktus.

2. Cita informācija

Projekts ðo jomu neskar

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Projekts ir izstrādāts, pamatojoties uz nostādnēm, kuras ir ietvertas direktīvās par sabiedrības veselību un dzīvnieku veselību.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Projekts ðo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Projekts ðo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Projekts ðo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Nav notikuðas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

-

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikuðas

5. Cita informācija

Projekts ðo jomu neskar

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Pēc Ministru kabineta noteikumu projekta pieņemšanas nav nepieciešams radīt jaunas valsts uzraudzības un kontroles iestādes, jo ir Pārtikas un veterinārais dienests.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Ministru kabineta noteikumus “Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā” publicēs laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Projekts ðo jomu neskar

 

Zemkopības ministrs M.Roze

 

 

 

04.08.11. 11:13

S.Vanaga

7027363, Sanita.Vanaga@zm.gov.lv

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktora vietnieks

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

L.Straujuma

 

 

A.Vītols

 

D.Malzubre

 

S.Vanaga