Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Valsts civildienesta likumā

Izdarīt Valsts civildienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 19.nr.; 2001, 9.nr.; 2002, 14., 23.nr.; 2003, 6., 12.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 2.panta trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Uz specializētā valsts civildienesta (3.panta otrā daļa) ierēdņiem attiecas šā likuma I nodaļa, 4.panta otrās daļas 1.punkts, IV nodaļa, 22.pants, 23.panta ceturtā daļa, 37.pants, 38.panta trešā daļa, 39.pants un 40.panta otrā daļa. Citas šā likuma normas tiesiskās attiecības specializētajā valsts civildienestā nosaka tiktāl, ciktāl tās nenosaka speciālie likumi."

2. Izteikt 3.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Ierēdnis ir persona, kas tiešās valsts pārvaldes iestādē, izņemot publisko aģentūru (turpmāk – iestāde), veido nozares politiku vai attīstības stratēģiju, koordinē nozares darbību, sadala vai kontrolē finanšu resursus, izstrādā normatīvos aktus vai kontrolē to ievērošanu, sagatavo vai izdod administratīvos aktus, sagatavo vai pieņem citus ar indivīda tiesībām saistītus lēmumus."

3. Papildināt 23.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Ierēdnim vai ierēdņa amatā ieceltam profesionālā dienesta karavīram, kuru norīko darbā Eiropas Savienības institūcijās, saglabā mēnešalgu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā."

4. Papildināt 38.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Ierēdņa vai ierēdņa amatā iecelta profesionālā dienesta karavīra norīkošana darbā Eiropas Savienības institūcijās nav uzskatāma par komandējumu šā likuma izpratnē."

 

 

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi Valsts civildienesta likumā” anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Latvijā nav noteikta kārtība, kādā ierēdni vai ierēdņa amatā ieceltu profesionālā dienesta karavīru var norīkot darbā Eiropas Savienības institūcijās.

Grozījumi ir izstrādāti saskaņā ar Padomes 2003.gada 16.jūnija lēmumu 2003/479/EK par noteikumiem, ko piemēro valsts ekspertiem un militārpersonām norīkojumā uz Padomes Ģenerālsekretariātu un par 1997.gada 25.jūnija un 1999.gada 22.marta Lēmuma, Lēmuma 2001/41/EK un Lēmuma 2001/496/CFSP atcelšanu un Komisijas 2002. gada 30. aprīļa lēmumu Nr. C(2002)1559, kas grozīts ar Komisijas 2003. gada 31. janvāra lēmumu Nr. C(2003)406, par noteikumiem, kas piemērojami valstu ekspertiem norīkošanai darbā uz Komisiju, Tiesas 2003.gada 2.jūlija lēmumu par kārtību, kas attiecas uz norīkotiem nacionāliem ekspertiem (ar grozījumiem, kas izdarīti ar Tiesas 2003.gada 24.septembra lēmumu) un Eiropas Parlamenta biroja 2003. gada 2. jūnija noteikumiem Nr. PE 343.380/BUR.

Likumprojekts ir izstrādāts, lai nodrošinātu abu iepriekšminēto, kā arī citu Eiropas Savienības tiesību aktu, kas nosaka nacionālo ekspertu norīkošanu darbā uz ES institūcijām, darbību Latvijas Republikā.

Pašreiz spēkā esošajā likumā ir paredzēts, ka valsts civildienests attiecas uz visām tiešās valsts pārvaldes iestādēm, tai skaitā aģentūrām, kas ir pretrunā Publisko aģentūru likuma normām.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts nosaka, ka ierēdnim, specializētā civildienesta ierēdnim vai ierēdņa amatā ieceltam profesionālā dienesta karavīram, kuru norīko darbā Eiropas Savienības institūcijās, saglabā mēnešalgu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Ierēdņa vai ierēdņa amatā iecelta profesionālā dienesta karavīra norīkošana darbā Eiropas Savienības institūcijās nav uzskatāma par komandējumu Valsts civildienesta likuma izpratnē.

Tādējādi Valsts civildienesta likuma 2., 23. un 38.panti ir pilnībā saskaņoti ar Padomes 2003. gada 16. jūnija lēmumu2003/479/EK par noteikumiem, ko piemēro valsts ekspertiem un militārpersonām norīkojumā uz Padomes Ģenerālsekretariātu un par 1997.gada 25.jūnija un 1999.gada 22.marta Lēmuma, Lēmuma 2001/41/EK un Lēmuma 2001/496/CFSP atcelšanu un Komisijas 2002. gada 30. aprīļa lēmumu Nr. C(2002)1559, kas grozīts ar Komisijas 2003. gada 31. janvāra lēmumu Nr. C(2003)406, par noteikumiem, kas piemērojami valstu ekspertiem norīkošanai darbā uz Komisiju, Tiesas 2003.gada 2.jūlija lēmumu par kārtību, kas attiecas uz norīkotiem nacionāliem ekspertiem (ar grozījumiem, kas izdarīti ar Tiesas 2003.gada 24.septembra lēmumu)

normām.

Ar šo likumprojektu tiek nodrošinātas Latvijas iespējas iesaistīties ES institūciju darbā, kā arī paaugstināt Latvijas ierēdņu kvalifikāciju.

Papildus likumprojektā iestrādāta norma, kas paredz, ka valsts civildienests netiek attiecināts uz publiskajām aģentūrām.

3. Cita informācija 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

 2

 3

 4

 5

 6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

  

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts ðo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

  

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Cita informācija:

Nepieciešamais finansējums likumprojekta realizēšanai jānodrošina attiecīgajai institūcijai iedalītā valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Gadījumā, ja finansējumu nevarēs nodrošināt institūcijai iedalītā valsts budžeta ietvaros, tad lēmumu par nepieciešamā finansējuma apjomu un avotiem pieņems Ministru kabinets, jautājumu izskatot kopā ar visu ministriju vidējā termiņa budžeta prioritāšu pieteikumiem.

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Ministru kabineta noteikumu projekts “Kārtība, kādā nacionālie eksperti tiek norīkoti darbā Eiropas Savienības institūcijās” un likumprojekts “Grozījumi Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā”

2. Cita informācija

-

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Padomes 2003.gada 16.jūnija lēmums 2003/479/EK par noteikumiem, ko piemēro valsts ekspertiem un militārpersonām norīkojumā uz Padomes Ģenerālsekretariātu un par 1997.gada 25.jūnija un 1999.gada 22.marta Lēmuma, Lēmuma 2001/41/EK un Lēmuma 2001/496/CFSP atcelšanu

Komisijas 2002. gada 30. aprīļa lēmums Nr. C(2002)1559, kas grozīts ar Komisijas 2003. gada 31. janvāra lēmumu Nr. C(2003)406, par noteikumiem, kas piemērojami valstu ekspertiem norīkošanai darbā uz Komisiju

Tiesas 2003.gada 2.jūlija lēmumu par kārtību, kas attiecas uz norīkotiem nacionāliem ekspertiem (ar grozījumiem, kas izdarīti ar Tiesas 2003.gada 24.septembra lēmumu)

Eiropas Parlamenta biroja 2003. gada 2. jūnija noteikumi Nr. PE 343.380/BUR.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

Padomes 2003. gada 16. jūnija lēmums 2003/479/EK par noteikumiem, ko piemēro valsts ekspertiem un militārpersonām norīkojumā uz Padomes Ģenerālsekretariātu un par 1997.gada 25.jūnija un 1999.gada 22.marta Lēmuma, Lēmuma 2001/41/EK un Lēmuma 2001/496/CFSP atcelšanu

Komisijas 2002. gada 30. aprīļa lēmums Nr. C(2002)1559, kas grozīts ar Komisijas 2003. gada 31. janvāra lēmumu Nr. C(2003)406, par noteikumiem, kas piemērojami valstu ekspertiem norīkošanai darbā uz Komisiju.

Tiesas 2003.gada 2.jūlija lēmums par kārtību, kas attiecas uz norīkotiem nacionāliem ekspertiem (ar grozījumiem, kas izdarīti ar Tiesas 2003.gada 24.septembra lēmumu).

Eiropas Parlamenta biroja 2003. gada 2. jūnija noteikumi Nr. PE 343.380/BUR.

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

2.panta trešā daļa, 23.panta ceturtā daļa, 38.panta trešā daļa

Padomes 2003. gada 16. jūnija lēmuma 2003/479/EK 1. panta 2. punkts; Komisijas 2002. gada 30. aprīļa lēmuma Nr. C(2002)1559, kas grozīts ar Komisijas 2003. gada 31. janvāra lēmumu Nr. C(2003)406 1. panta 2. punkts.

Tiesas 2003.gada 2.jūlija lēmuma par kārtību, kas attiecas uz norīkotiem nacionāliem ekspertiem (ar grozījumiem, kas izdarīti ar Tiesas 2003.gada 24.septembra lēmumu) 1.panta 2.punkts

Eiropas Parlamenta biroja 2003. gada 2. jūnija noteikumi Nr. PE 343.380/BUR.

Atbilst

Eiropas Savienības tiesību akti ir tieši piemērojami, t.i., tie var tikt piemēroti arī bez ieviešanas nacionālajā likumdošanā. Tajā pašā laikā ir jānodrošina minēto Eiropas Savienības tiesību aktu darbība Latvijas Republikā, paredzot nacionālajā likumdošanā iespēju norīkot ierēdņus (darbiniekus) uz noteiktu laiku darbā Eiropas Savienības institūcijās

 

5. Cita informācija

 -

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas notikušas ar Nacionālās Trīspusējās Sadarbības padomi

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta) 

 Nacionālās Trīspusējās Sadarbības padomes priekšlikumi iestrādāti noteikumu projektā

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

Likumprojektu izstrādāja darba grupa Valsts kancelejas vadībā, darba grupā piedalījās pārstāvji no Ārlietu ministrijas, Valsts civildienesta pārvaldes, Finanšu ministrijas, Aizsardzības ministrijas, Iekšlietu ministrijas, Tieslietu ministrijas, Labklājības ministrijas un Satversmes aizsardzības biroja

  VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcija

Likuma izpildi nodrošinās tiešās pārvaldes iestādes noteiktās kompetences un funkciju ietvaros

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ievieðanu

Par likumu sabiedrība tiks informēta to publicējot oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo

4. Cita informācija

 -

 

Ministru prezidents I.Emsis

Ministru prezidents

Valsts kancelejas

direktore

Valsts kancelejas direktora vietniece

tiesību aktu lietās

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

I.Emsis

G.Veismane

E.Ektermane

Dz.Galvenieks

R.Osvalde

 

29.06.2004.

R.Osvalde

7082971, rudite.osvalde@mk.gov.lv