2004.gada 7.maijs
Latvijas Republikas
Saeimas Prezidijam
Par Grozījumiem likumā Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam likumprojektu Grozījumi likumā Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju
Pielikumā: 1.Likumprojekts, 1 lpp.
2.Anotācija, lpp.
Grozījums likumā Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju
Izdarīt likumā Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 9. nr.; 2003, 11. nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt visā tekstā vārdus Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāts (attiecīgā locījumā) ar vārdiem Bērnu un ģimenes lietu ministrija (attiecīgā locījumā).
Likums stājas spēkā 2004.gada 27.maijā.
Likumprojekta Grozījums likumā Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju 2.pants nosaka, ka lūgumus par informācijas sniegšanu Latvijas Republikā saņem un nosūta Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāts. Savukārt minētā likuma 3.pants nosaka: Ārlietu ministrija paziņo Eiropas Padomes ģenerālsekretāram Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāta adresi. Saeimā 2004.gada 29.aprīlī pieņemts likums Grozījums Ministru kabineta iekārtas likumā, kas paredz papildināt Ministru kabineta sastāvu ar bērnu un ģimenes lietu ministru, līdz ar to tiks izveidota Bērnu un ģimenes lietu ministrija, kas pārņem Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāta funkcijas, tiesības un pienākumus. Ņemot vērā minēto, ir nepieciešams izdarīt grozījumu likumā Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju. |
|||||||||
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir atbilstoši spēkā esošajām tiesību aktu normām noteikt Latvijas Republikas institūciju, kura saņem un nosūta lūgumus par informācijas sniegšanu minētās konvencijas ietvaros. |
|||||||||
3. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkt. Ls) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
3.Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
4.Prognozējošie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Projekta īstenošanai papildus budžeta līdzekļi nav nepieciešami. |
- |
- |
- |
- |
|||||
6. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav nepiecieðami. |
|||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts ðo jomu neskar |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts ðo jomu neskar. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eir opas Savienības normatīvais aktas un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||
Likumprojekts ðo jomu neskar |
||||||||||
5. Cita informācija |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notik uðas. |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||
4.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma iz pildei nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas vai paplašināt esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts ''Latvijas Vēstnesis'', Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS). |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likums neierobežo indivīda tiesības. |
|||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |