Likumprojekts
Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izslēgt 37.panta trešajā daļā vārdus "pamatojoties uz Latvijas Republikas muitas kodeksu".
2. Izteikt 159.panta sankciju šādā redakcijā:
"uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz tūkstoš piecsimt latiem."
3. Aizstāt 165.2 pantā vārdus "Par savlaicīgu nereģistrēšanos nodokļu maksātāju reģistrā" ar vārdiem "Par nereģistrēšanos nodokļu maksātāju reģistrā normatīvajos aktos, kas reglamentē minēto reģistrēšanās kārtību, noteiktajos termiņos".
4. Izteikt 166.2 pantu šādā redakcijā:
"166.2 pants. Uzņēmējdarbība bez reģistrēšanas vai bez speciālas atļaujas (licences), izziņas vai atļaujas vai uzņēmējdarbības veikšana, pārkāpjot speciālajā atļaujā (licencē), izziņā vai atļaujā minētos nosacījumus
Par uzņēmējdarbības uzsākšanu bez reģistrēšanas vai bez speciālas atļaujas (licences), izziņas vai atļaujas, ja tās nepieciešamību nosaka likums vai Ministru kabineta noteikumi, par uzņēmējdarbības veikšanu, pārkāpjot speciālajā atļaujā (licencē), izziņā vai atļaujā minētos nosacījumus, vai par uzņēmējdarbības turpināšanu pēc speciālās atļaujas (licences), izziņas vai atļaujas atņemšanas, anulēšanas vai tās termiņa izbeigšanās vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) izslēgšanas no Uzņēmumu reģistra, kā arī par uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) darbības turpināšanu pēc rīkojuma par tā darbības apturēšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem, konfiscējot ar administratīvā pārkāpuma izdarīšanu saistītos rīkus un priekšmetus vai bez konfiskācijas."
5. Izteikt 166.6 pantu šādā redakcijā:
"166.6 pants. Grāmatvedības, pārskatu iesniegšanas vai statistiskās informācijas noteikumu neievērošana
Par normatīvajos aktos noteikto grāmatvedības kārtošanas nosacījumu neievērošanu, gada pārskatu, konkrēto nodokļu likumos paredzēto pārskatu, statistikas pārskatu vai statistiskās informācijas neiesniegšanu attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktajos termiņos vai nepilnīgu iesniegšanu attiecīgajām valsts institūcijām
uzliek naudas sodu no simt līdz simt piecdesmit latiem.
Par izvairīšanos iesniegt šā panta pirmajā daļā norādīto informāciju vai dokumentus
uzliek naudas sodu no simt piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem."
6. Aizstāt 201.10 panta nosaukumā un pirmajā daļā vārdus "muitas procedūru" ar vārdiem "muitas režīmu".
7. Izteikt 201.12 pantu šādā redakcijā:
"201.12 pants. Preču pārvietošana pāri Latvijas Republikas robežai, tās noslēpjot no muitas kontroles
Par preču pārvietošanu pāri Latvijas Republikas robežai, ja tās noslēpj no muitas kontroles, tas ir, izmantojot slēptuves vai citus paņēmienus, kuri apgrūtina preču atklāšanu, vai tām piešķir citu preču izskatu,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām līdz piectūkstoš latiem, konfiscējot noslēptās preces, kā arī transportlīdzekļus, kas izmantoti to transportēšanai, vai bez transportlīdzekļu konfiskācijas."
8. 201.14 pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus "muitas procedūrai" ar vārdiem "muitas režīmam";
papildināt pirmās un otrās daļas sankciju aiz vārdiem "vai bez konfiskācijas" ar vārdiem "kā arī konfiscējot transportlīdzekļus, kas izmantoti preču transportēšanai, vai bez transportlīdzekļu konfiskācijas".
9. Aizstāt 201.15 panta nosaukumā un tekstā vārdu "muitas" ar vārdiem "Latvijas Republikas".
10. Aizstāt 202.16 panta nosaukumā un tekstā vārdus "muitas maksājumu" ar vārdiem "muitas nodokļu un citu muitas maksājumu".
11. Izteikt 201.17 pantu šādā redakcijā:
"201.17 pants. Darbības, kuru rezultātā nav samaksāti pilnā apjomā muitas nodokļi un citi muitas maksājumi, kā arī muitas režīma piemērošana kontrafaktām un pirātiskām precēm
Par muitas nodokļu un citu muitas maksājumu nemaksāšanu noteiktajos termiņos, kā arī citām darbībām, kuru rezultātā nav samaksāti pilnā apjomā muitas nodokļi un citi muitas maksājumi,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz simt latiem, bet juridiskajām personām līdz tūkstoš latiem.
Par muitas režīma piemērošanu kontrafaktām un pirātiskām precēm vai šo preču pagaidu uzglabāšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz piectūkstoš latiem, konfiscējot šīs preces."
12. Izteikt 254.panta 3.punktu šādā redakcijā:
"3) Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vai viņa vietnieku, Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu direktoru vai viņu vietnieku pilnvarotas amatpersonas ja izdarīti muitas noteikumu pārkāpumi vai likumpārkāpumi valsts ieņēmumu jomā;".
13. Papildināt 257.panta pirmo daļu pēc vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora" ar vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktora".
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Pašreiz Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā (turpmāk Latvijas APK) saistībā ar pārkāpumiem valsts ieņēmumu jomā ir konstatētas šādas problēmas:
|
|||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz novērst vairākas ar administratīvo sodu valsts ieņēmumu jomā (nodokļu iekasēšanu) piemērošanu saistītas problēmas, tai skaitā precizēt Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā lietoto terminoloģiju, aktualizēt tiesību normas, lai nodrošinātu Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa preventīvās funkciju efektivitāti un radītu vienlīdzīgus un taisnīgus principus administratīvo sodu piemērošanā. Likumprojekta mērķis ir:
|
|||||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekta ietekme uz iedzīvotāju dzīves līmeni būs netieša, jo ar projektā iekļautajām normām tiek precizēta Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā lietotā terminoloģija, aktualizētas tiesību normas, lai nodrošinātu Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa preventīvās funkciju efektivitāti un radītu vienlīdzīgus un taisnīgus principus administratīvo sodu piemērošanā. |
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
|
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojektā ir precizēta terminoloģija, lai nodrošinātu vienotu un nepārprotamu terminoloģiju jautājumos, kas saistīti ar muitas kontroli gan uz Eiropas Savienības ārējās robežas, gan arī preču muitas kontroli uz Eiropas Savienības iekšējām robežām |
|||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojektā paredzēto normu īstenošana neradīs vajadzību pēc jaunām struktūrvienībām vai institūcijām |
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta vispārējā kārtībā. Pēc pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un pēc tam arī Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā. Valsts ieņēmumu dienesta speciālisti turpinās informēt sabiedrību un uzņēmējus par grāmatvedības kārtošanas aktualitātēm, rīkojot seminārus, sniedzot intervijas, publicējot skaidrojošus materiālus masu saziņas līdzekļos un Valsts ieņēmumu dienesta mājas lapā internetā. |
|||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā |
|||||||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Finanšu ministra vietā-
reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs A.Radzevičs
Valsts sekretāres vietā valsts sekretāres vietnieks |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|||
I.Gaugers |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
J.Gailītis |
24.03.2004. 14.10
1395
J.Gailītis
7028723, janis.gailitis@vid.gov.lv