Rīgā
2004.gada 15.janvārī.
Nr.9/15-7-1/2
Saeimas Prezidijam
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu, Pilsonības likuma izpildes komisija ir sagatavojusi un iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu Par Kristīnes Tovmasjanas atzīšanu par Latvijas pilsoni.
Pilsonības likuma izpildes komisija lūdz iekļaut minēto likumprojektu 2004.gada 22.janvāra Saeimas kārtējās sēdes darba kārtībā un nodot tikai Pilsonības likuma izpildes komisijai, nosakot to par atbildīgo komisiju.
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 86.panta 3.daļu Pilsonības likuma izpildes komisija lūdz iekļaut likumprojekta Par Kristīnes Tovmasjanas atzīšanu par Latvijas pilsoni izskatīšanu pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas komisijā.
Pilsonības likuma izpildes komisija lūdz likumprojektu atzīt par steidzamu.
Pielikumā:
1) likumprojekts Par Kristīnes Tovmasjanas atzīšanu par Latvijas pilsoni (1 lpp.);
2) anotācija (4 lpp.);
3) dokumenti uz 5 lapām.
Ar cieņu,
Pilsonības likuma izpildes
komisijas priekšsēdētāja Anta Rugāte
Likumprojekts
Par Kristīnes Tovmasjanas atzīšanu par Latvijas pilsoni
Atzīt Kristīni Tovmasjanu (personas kods 250178-14651) par Latvijas pilsoni.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Likumprojekts
Par Kristīnes Tovmasjanas atzīšanu par Latvijas pilsoni
Anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumprojekts ir izstrādāts, lai atzītu Kristīni Tovmasjanu, personas kods 250178-14651, par Latvijas pilsoni. Kristīne Tovmasjana ir dzimusi 1978.gada 25.janvārī, Armēnijā. Kristīne un viņas māte Ārija Tovmasjana kā latviešu izcelsmes personas ir repatriantes. K.Tovmasjana ar ģimeni 1996.gadā repatriējās uz Latviju un saņēma pastāvīgās uzturēšanās atļauju. Lai izceļotu no Armēnijas, bija nepieciešams derīgs ceļošanas dokuments un viņai bij.PSRS iekšzemes pases vietā tika izsniegta Armēnijas Republikas pilsoņa pase. Kaut arī K.Tovmasjana Armēnijas pilsonību nav pieprasījusi, viņa automātiski kļuva par Armēnijas pilsoni. Lai kļūtu par Latvijas pilsoni reģistrācijas kārtībā, uz ko repatriantei K.Tovmasjanai ir Pilsonības likumā noteiktās tiesības, ir jāatsakās no Armēnijas pilsonības. K.Tovmasjana vairākkārt vērsās Armēnijas vēstniecībā Varšavā ar lūgumu pieņemt atteikšanos no Armēnijas pilsonības. Diemžēl, atbilstoši Armēnijas Republikas likumam par pilsonību, kā paskaidroja vēstniecībā, atteikšanās procedūra no Armēnijas pilsonības ir ļoti sarežģīta un ņemot vērā esošo situāciju Armēnijā, nav garantijas, ka atteikšanās lūgums no Armēnijas pilsonības tiks apmierināts. K.Tovmasjana ir Latvijas Universitātes Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātes ģeoloģijas maģistre, ģeoloģijas doktorantūras studente, Latvijas Universitātes lektore. Kopš 1998.gada K.Tovmasjana piedalās Zviedru Institūta finansētajā starptautiskās sadarbības projektā Baltijas devona baseinu tektoniskā un sedimentoloģiskā attīstība saistībā ar Skandināvijas kaledonīdu attīstību. Par izcilajiem studiju rezultātiem un par pētnieciskajiem sasniegumiem K.Tovmasjana ir saņēmusi LU Rektora atzinības rakstu par savu zinātnisko darbu un vairākas stipendijas: LU K.Morberga stipendiju 2001./2002. akadēmiskā gadā, M.Petkēvičas piemiņas vienreizēju stipendiju par sasniegumiem pētniecībā 2002.gadā un Zvejnieka fonda stipendiju studijām Svalbāras Universitātes Centrā un Gēteborgas universitātē 2003.gadā. |
|||||
K.Tovmasjanas doktorantūras studiju sekmīgai norisei un Latvijai būtiska sadarbības projekta Latvijas grupas darbībai ir nozīmīgi jaunās zinātnieces komandējumi uz ārvalstīm, it īpaši Igauniju, Lietuvu un Skandināvijas valstīm. Robežas šķērsošana ir apgrūtināta, jo nepieciešamas vīzas, kas arī finansiāli ir dārgi, jo viņai kā Armēnijas pilsonei, izceļošanai uz ārvalstīm no Latvijas, ir nepieciešamas vīzas. Pašreiz, neskatoties uz Armēnijas pilsoņa pases kā legāla ceļošanas dokumenta derīgumu, vīzām paredzētās lapas jau ir aizpildītas, tāpēc praktiski šķērsot robežu vispār vairs nav iespējams. Latvijas valsts interesēs ir ģeoloģijas zinātņu nozares attīstība. Latvijas Universitātes rektors, profesors Ivars Lācis lūdz atbalstīt pilsonības atzīšanu K.Tovmasjanai, kas ir ļoti nozīmīga viņas kā perspektīvas zinātnieces nākotnei, jo jaunā speciāliste ir viena no aktīvākajām darbiniecēm starptautiskās sadarbības veicināšanā šajā jomā. Pie tam K.Tovmasjana pārstāv Latvijai nozīmīgu zinātnes nozari, kurā padomju laikā akadēmisko un augstāko profesionālo izglītību Latvijā un latviešu valodā iegūt nebija iespējams. Latvijas Universitātes Ģeoloģijas nodaļa uzskata viņu par potenciālu mācībspēku ar lielām izaugsmes iespējām nākotnē Latvijas valsts interesēs. K.Tovmasjana savu nākotni saista ar Latviju un to pauž arī savā iesniegumā, lūgumā atzīt viņu par Latvijas pilsoni. Iegūstot Latvijas pilsonību K.Tovmasjanai būs likumīgs pamats prasīt izslēgt viņu no Armēnijas pilsonības, kā to paredz Armēnijas likumdošana, ja ir iegūta kādas citas valsts pilsonība. Pilsonības likuma izpildes komisijas sēdē K.Tovmasjana apliecināja savu gatavību to darīt uzreiz pēc atzīšanas par Latvijas pilsoni. Pilsonības likuma izpildes komisija vienbalsīgi atbalstīja K.Tovmasjanas atzīšanu par Latvijas pilsoni. |
||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz atzīt Kristīni Tovmasjanu, personas kods 250178-14651, par Latvijas Republikas pilsoni. |
|||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Cita informācija |
||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
Tūkst. Ls |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budceta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
6. Cita informācija |
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Cita informācija |
||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4. Cita informācija |
||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Pasākumi nav veikti |
|||||
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||
4.Cita informācija |
||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likuma tekstu publicēs laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
|||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4. Cita informācija |