Saeimas Prezidijam
Juridiskā komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā Juridiskās komisijas izstrādāto likumprojektu Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru un izskatīt jautājumu par tā nodošanu komisijai.
Juridiskā komisija lūdz minēto likumprojektu nodot tikai Juridiskajai komisijai.
Juridiskā komisija lūdz minēto likumprojektu izskatīt pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas komisijā.
Juridiskā komisija lūdz atzīt likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā: likumprojekts un anotācija uz 6 lapām.
Komisijas priekšsēdētāja S. Āboltiņa
Likumprojekts
Iesniedz Juridiskā komisija
Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru
Izdarīt likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1990, 49.nr.; 1991, 27./28.nr.; 1992, 18./19.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 1.nr.; 1997, 5., 11.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2001, 5., 15.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 2.4 panta otrās daļas 5.punktu pēc vārdiem Ministru kabineta ar vārdiem vai pašvaldības.
2. Papildināt 5.panta septīto daļu ar vārdiem kā arī citi likumā noteiktie dokumenti.
3. Papildināt 19.pantu ar jaunu otro teikumu šādā redakcijā:
Uzņēmumu reģistra valsts notāra lēmuma apstrīdēšana vai Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāra lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību.
4. Aizstāt 21.pantā vārdus valsts notāra (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem atbildīgās amatpersonas (attiecīgajā locījumā).
Likums stājas spēkā 2004. gada 1. februārī.
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Šobrīd likuma Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru 19.pants paredz Uzņēmumu reģistra lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtību, savukārt Administratīvā procesa likuma (turpmāk APL) 80.panta pirmā daļa nosaka, ka administratīvā akta apstrīdēšana aptur tā darbību no brīža, kad iesniegums saņemts iestādē. |
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekta 3.pantā ir paredzēts, jo šobrīd saskaņā ar APL 80.panta pirmo daļu administratīvā akta apstrīdēšana aptur tā darbību. Ievērojot Uzņēmumu reģistra kā iestādes, kas ved publiskus reģistrus, lēmumu pieņemšanas, reģistrācijas un publiskās izsludināšanas procesus APL minēto principu piemērot nav iespējams. Uzņēmumu reģistrs reģistrē jaunus subjektus (komersantus, sabiedriskas organizācijas, u.c.) un juridiskus faktus (piemēram, komercķīlas). Subjektu reģistrācija dažos gadījumos nozīmē juridiskas personas statusa piešķiršanu un atļauju minētai juridiskai personai sākt darboties. Turklāt minētie reģistrācijas fakti tiek publiski izsludināti trešo personu zināšanai un aizsardzībai, jo trešās personas tiesiski var paļauties uz izsludinātajām ziņām. Lēmums par reģistrāciju stājas spēkā ar reģistrācijas brīdi. Līdz ar to administratīvā akta darbības apturēšana pie tā apstrīdēšanas nozīmētu arī attiecīgās juridiskās personas darbības apturēšanu, kā arī netiek aizsargāta trešo personu paļāvība uz to, ka attiecīgā juridiskā persona ir rīcībspējīga. Līdz ar to ir paredzēta norma, ka Uzņēmumu reģistra valsts notāra lēmuma apstrīdēšana vai Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāra lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību. Papildus projekta 1. pants paredz precizējumus likuma Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru saskaņošanai ar Koncesiju likumu, savukārt projekta 2.pantā ir precizēti lietai pievienojamie dokumenti un projekta 4.pantā Uzņēmumu reģistra amatpersonu statuss, kas ierosina administratīvo pārkāpumu lietas un vainīgo personu saukšanu pie atbildības. |
||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts paredz, ka Uzņēmumu reģistra valsts notāra lēmuma apstrīdēšana vai Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāra lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija Nav |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
likumprojekts šo jomu neskar
|
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar
|
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
__________ |
||||||||||
6. Cita informācija
|
Nav
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt
|
Nav |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
|
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ar nevalstiskām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
______ |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts neparedz veidot jaunas valsts institūcijas. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Komunikācijas plāns nav izstrādāts. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo
|
Indivīds lēmumus varēs pārsūdzēt likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
Komisijas priekšsēdētāja S.Āboltiņa