2002.gada 27.decembrī Noteikumi Nr.573
Rīgā (prot. Nr.60 53.§)
Grozījums Robežsardzes likumā
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
1. Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1., 21.nr.; 2002, 2., 16.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2002, 161.nr.) grozījumu un papildināt 36.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:
"(6) Robežsargu pārvietošanas kārtību papildus šajā pantā noteiktajai kārtībai nosaka Valsts civildienesta likums."
2. Noteikumi stājas spēkā ar 2003.gada 1.janvāri.
Ministru prezidents E.Repše
Tieslietu ministrs A.Aksenoks
Ministru kabineta noteikumu projekta
Grozījums Robežsardzes likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma 36.pantā ir noteikta robežsargu pārvietošanas kārtība, taču likums nenoregulē visus ar robežsargu pārvietošanu saistītos jautājumus. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likums tiek papildināts ar normu (panta daļu), kas nosaka, ka robežsargu pārvietošanas kārtību papildus šajā likumā noteiktajai kārtībai nosaka Valsts civildienesta likums, jo Valsts civildienesta likumā noteiktā elastīgā pārcelšanas kārtība tiks attiecināta arī uz visiem specializētajiem dienestiem. Ievērojot to, ka grozījumus Valsts civildienesta likumā ir plānots pieņemt steidzamības kārtībā, lai steidzami īstenotu Deklarācijā par valdības darbību paredzētās reformas efektīvas valsts pārvaldes organizēšanā, arī šos noteikumus ir nepieciešams pieņemt Latvijas Republikas Satversmes 81.panta kārtībā. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji 5 gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.- |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.- |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
|
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav nepieciešams. |
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Izstrādājot projektu, ņemts vērā Eiropas Cilvēktiesību tiesas tiesneša E.Levita viedoklis. |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts iestādes netiek radītas. Tiek pārdalītas Valsts civildienesta pārvaldes kompetencē esošas funkcijas, tādējādi, pārdalot esošos valsts budžeta līdzekļus civildienesta kontroles nostiprināšanai, tiek radīti priekšnosacījumi efektīvai valsts civildienesta kontrolei. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Ierēdnim atbilstoši Valsts civildienesta likuma 4.panta 1.punktam ir tiesības vērsties Valsts civildienesta pārvaldē, lai pārsūdzētu nelikumīgus valsts iestāžu lēmumus vai pārbaudītu to likumību. Valsts civildienesta pārvaldes lēmumu var pārsūdzēt tiesā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Tieslietu ministrs A.Aksenoks
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretāra vietā valsts sekretāra vietniece |
Valsts sekretāra vietnieks likumdošanas jautājumos |
Valsts sekretāra biroja vecākā referente - palīdze |
Atbildīgā persona |
|
||||
A.Aksenoks |
M.Sauļūna |
G.Kūtris |
I.Brazauska |
24.12.2002. 15:19
742
K.Nešpora
7036769 Kristine.Nespora@tm.gov.lv