2002

2002.gada 27.decembrī Noteikumi Nr.569

Rīgā (prot. Nr.60 49.§)

Grozījums Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā

Izdoti Latvijas Republikas

Satversmes 81.panta kārtībā

1. Izdarīt Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā (Latvijas Vēstnesis, 2002, 168.nr.) grozījumu un izteikt 16.pantu šādā redakcijā:

"16.pants. Ierēdņa pārcelšana

Ierēdni var pārcelt ierēdņa amatā vai darbā citā iestādē vai ierēdņa, vispārējā valsts civildienesta ierēdņa amatā vai darbā citā valsts vai pašvaldības iestādē uz noteiktu vai nenoteiktu laiku, saglabājot speciālo dienesta pakāpi un sociālās garantijas."

2. Noteikumi stājas spēkā ar 2003.gada 1.janvāri.

 

 

Ministru prezidents E.Repše

 

 

Tieslietu ministrs A.Aksenoks

 

 

 

Ministru kabineta noteikumu projekta

“Grozījums Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

Likuma 16.pantā ir noteikts, ka ierēdņa pārcelšana ir iespējama tikai valsts interesēs, kas ir pretrunā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta ceturto daļu – valsts pārvaldei (tātad arī valstij) nav savu interešu, kā arī nosaka galīgu uzskaitījumu ierēdņa pazemināšanai amatā, kas ir pretrunā ar grozījumiem Valsts civildienesta likumā par ierēdņu pārcelšanu.

2. Normatīvā akta projekta būtība

No likuma tiek izslēgtas tās normas (panta daļas), kas ir pretrunā ar grozījumiem Valsts civildienesta likumā, jo Valsts civildienesta likumā noteiktā elastīgā pārcelšanas kārtība tiks attiecināta arī uz visiem specializētajiem dienestiem.

Ievērojot to, ka grozījumus Valsts civildienesta likumā ir plānots pieņemt steidzamības kārtībā, lai steidzami īstenotu Deklarācijā par valdības darbību paredzētās reformas efektīvas valsts pārvaldes organizēšanā, arī šos noteikumus ir nepieciešams pieņemt Latvijas Republikas Satversmes 81.panta kārtībā.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji 5 gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

-

-

-

-

-

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

-

-

-

-

-

3. Finansiālā ietekme

-

-

-

-

-

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

-

-

-

-

-

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

-

-

-

-

-

           

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Nav nepieciešams.

   

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Izstrādājot projektu, ņemts vērā Eiropas Cilvēktiesību tiesas tiesneša E.Levita viedoklis.

   

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts iestādes netiek radītas. Tiek pārdalītas Valsts civildienesta pārvaldes kompetencē esošas funkcijas, tādējādi, pārdalot esošos valsts budžeta līdzekļus civildienesta kontroles nostiprināšanai, tiek radīti priekšnosacījumi efektīvai valsts civildienesta kontrolei.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Ierēdnim atbilstoši Valsts civildienesta likuma 4.panta 1.punktam ir tiesības vērsties Valsts civildienesta pārvaldē, lai pārsūdzētu nelikumīgus valsts iestāžu lēmumus vai pārbaudītu to likumību. Valsts civildienesta pārvaldes lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

4. Cita informācija

 

 

Tieslietu ministrs A.Aksenoks

 

Tieslietu

ministrs

Valsts sekretāra vietā

valsts sekretāra vietniece

Valsts sekretāra vietnieks likumdošanas jautājumos

Valsts sekretāra biroja vecākā referente - palīdze

Atbildīgā persona

 

 

 

     

A.Aksenoks

M.Sauļūna

G.Kūtris

I.Brazauska

 

 

 

 

 

      1. 13:19

647

K.Nešpora

7036769 Kristine.Nespora@tm.gov.lv