Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi likumā "Par akciju sabiedrībām"

Izdarīt likumā "Par akciju sabiedrībām" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 24./25.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 17.nr.; 1995, 3., 20.nr.; 1996, 21.nr.; 1997, 13.nr.; 1998, 7.nr.; 1999, 18.nr.; 2000, 2., 10., 13.nr.; 2001, 14.nr.) šādus grozījumus:

1. Svītrot 49.panta ceturto daļu.

2. Izteikt 65.panta ceturto daļu šādā redakcijā:

"4. Akciju sabiedrības (izņemot valsts un pašvaldību akciju sabiedrības) padomi var neveidot šā likuma 48.panta otrajā daļā paredzētajā gadījumā."

 

 

 

LIKUMPROJEKTA

Grozījumi likumā

“Par akciju sabiedrībām”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Spēkā esošā likuma 49.panta ceturtajā daļā ir noteikts, ka valsts un pašvaldību akciju sabiedrībās pilnsapulces funkcijas veic pilnvarnieki (pārstāvji).

Likumprojekts “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām”, kas 2002.gada 18.aprīlī pieņemts Saeimā otrajā lasījumā, neparedz valsts un pašvaldību pilnvarnieku institūtu, turklāt akcionāru sapulces funkcijas saskaņā ar šo likumprojektu pildīs akciju turētājs.

Spēkā esošā likuma 65.panta otrajā daļā ir paredzēts gadījums, kad akciju sabiedrības padomi var neveidot. Akciju sabiedrības padomi var neveidot, ja akciju sabiedrībā ir 50 vai mazāk akcionāru (48.panta otrajā daļā). Likumprojekts “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” neparedz šādu gadījumu.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

   

Likumprojekts nepieciešams, lai nodrošinātu likuma “Par akciju sabiedrībām” un likuma (šobrīd likumprojekta) “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” savstarpēju saskaņotību.

Likumprojekts paredz:

  1. svītrot 49.panta ceturto daļu, jo akcionāru sapulces funkciju veicēju noteiks likums “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām”;
  2. precizēt 65.panta ceturto daļu, nosakot, ka likumā “Par akciju sabiedrībām” paredzētais gadījums, kad akciju sabiedrības padomi var neveidot, nav attiecināms uz valsts un pašvaldību akciju sabiedrībām.

3. Cita informācija  

 

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums  

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija  

 

  

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

 2

 3

 4

 5

 6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  

 1

 2

 3

 4

 5

 6

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija 

 Likumprojekta ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem ir atspoguļota likumprojekta “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” anotācijā. 

 

 

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

  1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt  

 Papildus normatīvie akti nav jāizstrādā.

2. Cita informācija  

 

  

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām  

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem  

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju  

 

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

  

 

 

 

 

5. Cita informācija  

 

  

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas  

 Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)  

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis  

 Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem  

 Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija  

 

  

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas  

 Normatīvā akta izpildi nodrošinās esošās valsts un pašvaldību institūcijas. Nav nepieciešama valsts un pašvaldību institūciju funkciju paplašināšana.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu  

 Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Cita informācija 

 

  

Ministrs A.Kalvītis

 

 

      1. 10:50

860

A.Bernāns

7013153, aivars.bernans@em.gov.lv

 

Valsts sekretāra v.i.

Juridiskā dienesta vadītāja

Atbildīgā amatpersona

I.Preimate

M.Līdumniece

A.Bernāns

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekonomikas ministrs

A.Kalvītis