Likumprojekts
Grozījums Robežsardzes likumā
Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1., 21.nr.; 2002, 2.nr.) grozījumu un izteikt 47.pantu šādā redakcijā:
"47.pants. Robežsargu tiesības uz dzīvojamām telpām
(1) Robežsardzei ir tiesības pirkt dzīvojamās mājas vai atsevišķus dzīvokļus, kā arī celt dzīvojamās mājas robežsargu vajadzībām.
(2) Pašvaldības iestāde pēc Valsts robežsardzes lūguma var nodrošināt robežsargu, kurš dienesta interesēs tiek pārcelts uz citu dienesta vietu ārpus savas pastāvīgās dzīvesvietas, ar dzīvojamo telpu.
(3) Kārtību, kādā robežsargam, kurš dienesta interesēs tiek pārcelts uz citu apdzīvotu vietu, nosakāma kompensācija par dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem, un kompensācijas apmēru nosaka Ministru kabinets."
Tiesību akta projekta
“Grozījums Robežsardzes likumā”
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Saskaņā ar Ministru kabineta 2000.gada 24.oktobra sēdes lēmumu (prot. Nr.50 28§) “Konceptuāls ziņojums par dienesta dzīvokļiem” valstī ir jābūt vienotai sistēmai , kas paredzētu , ka darba devējs, uz dienesta pildīšanas laiku, ir tiesīgs kompensēt izdevumus par dzīvojamo telpu īri un komunālajiem pakalpojumiem tiem darbiniekiem, kuri dienesta pienākumus veic ārpus savas pastāvīgās dzīves vietas. Līdz ar to, ne valstij, ne pašvaldībai netiks uzlikts obligāts pienākums nodrošināt darbiniekus ar dienesta dzīvokļiem (kā to paredz pašreizējā likumdošana), kas nav izpildāms saskaņā ar valsts un pašvaldības dzīvojamo māju privatizācijas procesu. Tā kā sākotnēji izstrādātajiem projektiem nepiekrita Finansu ministrijas pārstāvji, uzskatot, ka vienota kārtība jānosaka Ministru kabineta noteikumos, jautājums par kārtību, kādā aprēķināma un piešķirama kompensācija par dzīvojamo telpu īri, tika iekļauts kā konceptuāli izskatāms jautājums “Mājokļu un īres normatīvo aktu un institucionālās struktūras pilnveidošanas koncepcijā”. Ministru kabinets 2001.gada 4. septembrī akceptēja koncepciju un atbalstīja koncepcijas 6.2. apakšpunkta pirmo variantu, kas paredz likumprojektos noteikt tikai kompensācijas pamatprincipus. Ministru kabineta komitejas 2002.gada 10.jūnija sēdē precizēta likumprojekta redakcija (prot.nr.24,12.§). |
|
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz tiesības robežsargam, kurš dienesta interesēs tiek pārcelts uz citu apdzīvotu vietu, saņemt kompensāciju par dzīvojamo telpu īri un komunālajiem pakalpojumiem Ministru kabineta noteiktā kārtībā un apjomā. |
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Grozījumi likumā šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Grozījumi likumā šo jomu neskar. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Grozījumi likumā nosaka papildus garantijas tām personām, kuras savus dienesta pienākumus veic ārpus pastāvīgās darba vietas. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Grozījumi likumā šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
tūkst. Ls |
||||||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi
|
*) |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
40968 |
40968 |
40968 |
40968 |
||
3. Finansiālā ietekme |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
Pirmajam darbības gadam
N.p.k. |
Pozīcija |
Aprēķins |
Summa |
|||||
1. |
Kompensācija dzīvokļa īres un komunālo pakalpojumu segšanai |
40968 |
||||||
Kompensācijas dzīvokļa īres un komunālo pakalpojumu segšanai aprēķins |
||||||||
Amats |
Amatalga |
Kompen-sācijas apmērs |
Kompens. saņēmēju skaits |
Kompensācijas summa |
||||
Mēnesī |
Gadā |
|||||||
Virsnieks |
129 |
64,5 |
13 |
838,5 |
10062 |
|||
Vecākais virsnieks |
129 |
64,5 |
13 |
838,5 |
10062 |
|||
Nodaļas, apakšnodaļas (centra) priekšnieks |
129 |
64,5 |
12 |
774 |
9288 |
|||
I kategorijas RKP priekšnieks |
160,5 |
80,25 |
4 |
321 |
3852 |
|||
Dienesta priekšnieks |
160,5 |
80,25 |
4 |
321 |
3852 |
|||
Pārvaldes priekšnieka vietnieks |
160,5 |
80,25 |
2 |
160,50 |
1926 |
|||
Teritoriālās pārvaldes priekšnieks |
160,5 |
80,25 |
2 |
160,50 |
1926 |
Otrajam darbības gadam
N.p.k. |
Pozīcija |
Aprēķins |
Summa |
1. |
Kompensācija dzīvokļa īres un komunālo pakalpojumu segšanai |
Sk.augstāk |
40968 |
Trešajam darbības gadam
N.p.k. |
Pozīcija |
Aprēķins |
Summa |
1. |
Kompensācija dzīvokļa īres un komunālo pakalpojumu segšanai |
Sk.augstāk |
40968 |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Vienlaicīgi ir sagatavoti grozījumi likumā “Par policiju” un Prokuratūras likumā.
Kompensācijas par dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem noteikšanas kārtības un apmēra noteikšanai izdodami Ministru kabineta noteikumi, kuru izstrādāšana uzdodama Iekšlietu ministrijai pēc likumprojekta izskatīšanas Saeimā.
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Grozījumi likumā neskar Latvijas starptautiskās saistības. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Grozījumi likumā neskar Latvijas starptautiskās saistības. |
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Grozījumi likumā neskar Latvijas starptautiskās saistības.
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas.
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas.
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas.
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Grozījumi likumā neparedz jaunu valsts institūciju izveidošanu.
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Grozījumi likumā neierobežo indivīda tiesības, bet nosaka papildus garantijas tām personām, kuras savus dienesta pienākumus veic ārpus pastāvīgās darba vietas. |
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|||
G.Puķītis |
E.Puriņš |
K.Šlesere |
V.Gēme |
Vārdu skaits: 777
D.Krese, 7026476, dace.krese@varam.gov.lv