Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums likumā "Par policiju"

Izdarīt likumā "Par policiju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 2., 4.nr.) grozījumu un izteikt 24.pantu šādā redakcijā:

"24.pants. Valsts policijas un Drošības policijas darbinieka nodrošināšana ar dzīvojamo telpu

Valsts policijas un Drošības policijas iestādēm ir tiesības pirkt dzīvokļus un atsevišķas mājas, kā arī celt dzīvojamās mājas Valsts policijas un Drošības policijas darbinieku vajadzībām.

Pašvaldības iestāde pēc Valsts policijas vai Drošības policijas iestādes lūguma var nodrošināt Valsts policijas vai Drošības policijas darbinieku, kurš dienesta interesēs tiek pārcelts uz citu apdzīvotu vietu, ar dzīvokli dienesta vietas tuvumā.

Kārtību, kādā Valsts policijas vai Drošības policijas darbiniekam, kurš dienesta interesēs tiek pārcelts uz citu apdzīvotu vietu, nosakāma kompensācija par dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem, un kompensācijas apmēru nosaka Ministru kabinets."

 

 

 

 

 

 

Tiesību akta projekta

“Grozījums likumā “Par policiju””

anotācija

 

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Saskaņā ar Ministru kabineta 2000.gada 24.oktobra sēdes lēmumu (prot. Nr.50 28§) “Konceptuāls ziņojums par dienesta dzīvokļiem” valstij ir jābūt vienotai sistēmai , kas paredzētu, ka darba devējs, uz dienesta pildīšanas laiku, ir tiesīgs kompensēt izdevumus par dzīvojamo telpu īri un komunālajiem pakalpojumiem tiem darbiniekiem, kuri dienesta pienākumus veic ārpus savas pastāvīgās dzīves vietas. Līdz ar to ne valstij, ne pašvaldībai netiks uzlikts obligāts pienākums nodrošināt darbiniekus ar dienesta dzīvokļiem (kā to paredz pašreizējā likumdošana), kas nav izpildāms sakarā ar valsts un pašvaldības dzīvojamo māju privatizācijas procesu. Tā kā sākotnēji izstrādātajiem projektiem nepiekrita Finansu ministrijas pārstāvji, uzskatot, ka vienota kārtība jānosaka Ministru kabineta noteikumos, jautājums par kārtību, kādā aprēķināma un piešķirama kompensācija par dzīvojamo telpu īri, tika iekļauts kā konceptuāli izskatāms jautājums “Mājokļu un īres normatīvo aktu un institucionālās struktūras pilnveidošanas koncepcijā”.

Ministru kabinets 2001.gada 4. septembrī akceptēja koncepciju un atbalstīja koncepcijas 6.2. apakšpunkta pirmo variantu, kas paredz likumprojektos noteikt tikai kompensācijas pamatprincipus.

Ministru kabineta komitejas 2002.gada 10.jūnija sēdē precizēta likumprojekta redakcija (prot.nr.24,12.§).

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

 

 

Likumprojekts paredz tiesības Valsts policijas vai Drošības policijas darbiniekiem, kuri dienesta interesēs tiek pārcelti uz citu apdzīvotu vietu, saņemt kompensāciju par dzīvojamo telpu īri un komunālajiem pakalpojumiem Ministru kabineta noteiktā kārtībā un apjomā.

 

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Grozījumi likumā šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Grozījumi likumā šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

Grozījumi likumā nosaka papildus garantijas tām personām, kuras savus dienesta pienākumus veic ārpus pastāvīgās darba vietas.

4. Ietekme uz vidi

Grozījumi likumā šo jomu neskar

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

jais

gads

Trīs nākamie gadi

 

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

370462

370462

370462

370462

3. Finansiālā ietekme

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

Pirmajam darbības gadam

N.p.k.

Pozīcija

Aprēķins

Summa

1.

Dzīvokļu pirkšana

3500Ls x 15 gab.

52500

2.

Dzīvojamo māju pirkšana

18500Ls x 3 gab.

55000

3.

Dzīvojamo māju būvniecība

75000Ls x 1 gab.

75000

4.

Kompensācija dzīvokļa īres un komunālo pakalpojumu segšanai

 

187962

 

Kopā:

 

370462

 

Kompensācijas dzīvokļa īres un komunālo pakalpojumu segšanai pamatojums

Amats

Amatalga

Kompen-sācijas

apmērs

Kompens. saņēmēju

skaits

Kompensācijas

summa

Mēnesī

Gadā

 

Policijas inspektors

115

57,5

65

3737,5

44850

 

Kriminālpolicijas inspektors

120

60

60

3600,0

43200

 

Galvenais speciālists

125

62,5

40

2500,0

30000

 

Galvenais inspektors

130

65

40

2600,0

31200

 

Iecirkņa priekšnieks

135

67,5

25

1688,0

20256

 

Nodaļas priekšnieks

145

72,5

15

1088.0

13056

 

Pārvaldes priekšnieks

180

90

5

450,0

5400

 

Kopā:

     

15663,5

187962

Otrajam darbības gadam

N.p.k.

Pozīcija

Aprēķins

Summa

1.

Dzīvokļu pirkšana

3500Ls x 15 gab.

52500

2.

Dzīvojamo māju pirkšana

18500Ls x 3 gab.

55000

3.

Dzīvojamo māju būvniecība

75000Ls x 1 gab.

75000

4.

Kompensācija dzīvokļa īres un komunālo pakalpojumu segšanai

 

187962

 

Kopā:

 

370462

Trešajam darbības gadam

N.p.k.

Pozīcija

Aprēķins

Summa

1.

Dzīvokļu pirkšana

3500Ls x 15 gab.

52500

2.

Dzīvojamo māju pirkšana

18500Ls x 3 gab.

55000

3.

Dzīvojamo māju būvniecība

75000Ls x 1 gab.

75000

4.

Kompensācija dzīvokļa īres un komunālo pakalpojumu segšanai:

 

187962

 

Kopā:

 

370462

 

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Vienlaicīgi ir sagatavoti grozījumi likumā Robežsardzes likumā un Prokuratūras likumā.

Kompensācijas par dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem noteikšanas kārtības un apmēra noteikšanai izdodami Ministru kabineta noteikumi, kuru izstrādāšana uzdodama Iekšlietu ministrijai pēc likumprojekta izskatīšanas Saeimā.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

   

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Grozījumi likumā neskar Latvijas starptautiskās saistības.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Grozījumi likumā neskar Latvijas starptautiskās saistības.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Grozījumi likumā neskar Latvijas starptautiskās saistības.

 

 

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Grozījumi likumā neparedz jaunu valsts institūciju izveidošanu.

 

 

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Grozījumi likumā neierobežo indivīda tiesības, bet nosaka papildus garantijas tām personām, kuras savus dienesta pienākumus veic ārpus pastāvīgās darba vietas.

 

 

Vides aizsardzības un

reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā persona

Atbildīgā amatpersona

       

G.Puķītis

E.Puriņš

K.Šlesere

V.Gēme

 

Vārdu skaits: 862

D.Krese, 7026476, dace.krese@varam.gov.lv