Rīgā, 2002

Rīgā, 2002.gada 28.maijā nr.9/3-225

 

 

Saeimas Prezidijam

 

 

Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 51.pantu Juridiskā lūdz iekļaut š.g. 30.maija Saeimas sēdes darba kārtībā alternatīvo likumprojektu “Par zemes atsavināšanu Trehovas robežkontroles punkta vajadzībām” un pamatojoties uz Kartības ruļļa 85.pantu izskatīt minēto likumprojektu pirmajā lasījumā kopā ar Saeimas sēdes darba kartības 36.punktu.

Juridiskā komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.

Pielikumā: alternatīvais likumprojekts uz 1.lpp un anotācija.

 

 

 

Ar cieņu,

Juridiskās komisijas priekšsēdētājs Linards Muciņš

 

 

 

 

 

 

Alternatīvais likumprojekts

 

 

Par zemes atsavināšanu Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām

 

 

1. pants. Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām ir atsavināts 1,65 hektāri liels zemes gabals (kadastra nr. 6896-006-0025) no Kalvim Rūtiņam piederošā nekustamā īpašuma (kadastra nr. 6896-006-0002), kas atrodas Ludzas rajona Zaļesjes pagasta “Robežniekos” un ierakstīts Zaļesjes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā nr.28.

2.pants. Šā likuma 1. pantā minētais zemes gabals ierakstāms zemesgrāmatā uz valsts vārda Finansu ministrijas personā atbilstoši likumam “Par nekustamā īpašuma atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām”.

Pārejas noteikums

Darbības, kas paredzētas likumā “Par nekustamā īpašuma atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām” veic Finansu ministrija.

 

 

 

 

Likumprojekta “Par zemes atsavināšanu Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām”

ANOTĀCIJA

1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

Likumprojekts paredz sakārtot īpašumtiesību jautājumus Terehovas robežkontroles punkta teritorijā, lai netiktu kavēta PHARE programmas līdzekļu piesaiste Sanitārās robežinspekcijas ēkas vajadzībām.

2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz tautsaimniecības attīstību?

Likumprojekts tiešā veidā tautsaimniecību neskar.

3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu?

Šobrīd budžeta izdevumi nav nosakāmi precīzi. Ja netiks panākta vienošanās starp zemes īpašnieku un Finansu ministriju, par taisnīgu atlīdzību lems tiesa. Pēc VZD Latgales reģionālās iestādes uzziņas atsavināmā nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība ir 1495 LVL.

4. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu un vai nepieciešami grozījumi citos normatīvajos aktos?

Likumprojekts spēkā esošo tiesību normu sistēmu neietekmē, grozījumi citos normatīvajos aktos nav nepieciešami.

5. Vai likumprojekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām?

Sagatavotais likumprojekts šo jomu neskar.

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu?

Konsultācijas ir notikušas ar Finansu ministriju.

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

Šā likuma izpildi nodrošinās Finansu ministrija, Valsts ieņēmumu dienests un valsts akciju sabiedrība” Latvijas Hipotēku un zemes banka”.

 

 

 

 

 

Juridiskās komisijas priekšsēdētājs Linards Muciņš