Likumprojekts
Grozījumi likumā Par akcīzes nodokli tabakas izstrādājumiem
Izdarīt likumā Par akcīzes nodokli tabakas izstrādājumiem (Latvijas Vēstnesis, 1998, 337/338. nr., Latvijas Vēstnesis, 1999, 225. nr., Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 17. nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 7. panta pirmās daļas otro punktu šādā redakcijā:
(1) Tabakas izstrādājumiem nodokli aprēķina pēc šādām likmēm:
2) cigaretēm:
a) ar filtru (par 1000 cigaretēm) 5,8 lati;
b) bez filtra (par 1000 cigaretēm) - 6,8 lati.
Likums stājas spēkā 2002. gada 1. jūlijā
Likumprojekta Grozījumi likumā Par izlozēm un azartspēlēm anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Ievērojot Latvijas vēlmi iestāties Eiropas Savienībā (turpmāk ES), ir jānodrošina Latvijas normatīvo aktu atbilstība ES prasībām. ES direktīvas nosaka minimālās akcīzes nodokļa likmes cigaretēm - 64 eiro par 1000 cigaretēm, kas ir aptuveni 36 Ls par 1000 cigaretēm. Taču pašreizējās akcīzes nodokļa likmes cigaretēm Latvijā ir : a) filtra cigaretēm 5,1 lati par 1000 cigaretēm; b) bezfiltra cigaretēm 6,1 lati par 1000 cigaretēm. Latvija ir apņēmusies līdz 2010. gadam ieviest ES direktīvu prasības. Tādēļ nepieciešams uzsākt pakāpenisku nodokļu likmju paaugstināšanu, lai nodrošinātu nodokļu likmju saskaņošanu un izvairītos no straujas nodokļu likmju paaugstināšanas nākamajos gados.
|
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz paaugstināt akcīzes nodokļa tabakas izstrādājumiem likmes, no 2002. gada 1. jūlija nosakot šādas likmes cigaretēm: a) ar filtru (par 1000 cigaretēm) 5,8 lati; b) bez filtra (par 1000 cigaretēm) - 6,8 lati. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību? a) ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi, b) ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, c) sociālo seku izvērtējums, d) ietekme uz vidi. |
Pakāpeniska nodokļu likmju paaugstināšana pozitīvi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi, jo ļaus izvairīties no straujas nodokļu likmju paaugstināšanas nākotnē. Ievērojot, ka esošās akcīzes nodokļa tabakas izstrādājumiem likmes ir spēkā kopš 1999. gada augusta, nav paredzams nelegālā cigarešu tirgus pieaugums. Vienlaicīgi nodokļu likmju pakāpeniska palielināšana samazinās to pieejamību jauniešiem, kā arī nodrošinās papildus ieņēmumus valsts budžetā, kurus iespējams novirzīt valstij svarīgu sociālo programmu finansēšanai. |
III. Kā tiesību akts var ietekmēt valsts budžetu |
|
Kā tiesību akts var ietekmēt valsts budžetu? a) vai esošā valsts budžetā nepieciešami neparedzēti izdevumi b) vai tiks samazināti valsts ieņēmumi c) vai tiks palielināti budžeta izdevumi nākotnē |
Tiesību akta projekta rezultātā palielināsies valsts budžeta ieņēmumi. Paredzams, ka nodokļu likmju paaugstināšana rezultātā 2002. gadā valsts budžetā papildus tiks iekasēti ieņēmumi 1, 25 miljonu latu apmērā , bet 2003. gadā un nākamajos gados 2,5 miljonu latu apmērā. |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu? |
Jauni tiesību akti nav nepieciešami. |
V. Kāda ir likumprojekta atbilstība Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
Kāda ir likumprojekta atbilstība Latvijas starptautiskajām saistībām? |
Likumprojekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu? |
Nav notikušas. |
VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
|
Kā tiks nodrošināta likuma izpilde? |
Tiesību akta projekts neprasa jaunu institūciju radīšanu vai esošo funkciju paplašināšanu. Nodokļu jautājumos pieņemtos lēmumus nodokļu maksātājs ir tiesīgs pārsūdzēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |