Likumprojekts

Likumprojekts

 

Grozījumi likumā “Par izlozēm un azartspēlēm”

Izdarīt likumā “Par izlozēm un azartspēlēm” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 14.nr.; 1995, 22.nr.; 1996, 16.nr.; 1997, 10., 13.nr.; 1999, 24.nr.; Latvijas Vēstnesis 2001, 100.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā:

“19.pants. Kazino īpašnieks nodrošina:

1) kazino darba laikā nepārtrauktu katra spēles galda, kazino ieejas, apmeklētāju reģistratūras un kases telpas video ierakstu reālā laika režīmā. Videonovērošanas sistēmas ierakstus glabā septiņas dienas no ierakstu izdarīšanas brīža;

2) atsevišķu kases telpu;

3) vismaz divas ieejas- atsevišķi kazino darbiniekiem un atsevišķi kazino apmeklētājiem;

4) visu kazino apmeklētāju reģistrāciju pirms to ieiešanas telpā, kurā tiek organizētas azartspēles.

2. Papildināt likumu ar 19.1pantu šādā redakcijā:

“19.1pants. Kazino apmeklētājus reģistrē katrā apmeklējuma reizē, pieprasot no tiem personību apliecinošus dokumentus un ievadot reģistrā šādu informāciju:

1) apmeklētāja vārds, uzvārds;

2) personas kods (nerezidentiem- personu apliecinoša dokumenta izdošanas datums un numurs, institūcija, kas dokumentu izdevusi);

3) datums un laiks, kad persona iegājusi kazino.

Atkārtota apmeklējuma gadījumā, personību apliecinoša dokumenta vietā kazino apmeklētājs var uzrādīt kazino īpašnieka izdotu speciālu kazino apmeklētāja karti. Apmeklētāja kartē norādāma šāda informācija:

1) fotogrāfija;

2) vārds, uzvārds;

3) personas kods (nerezidentiem- personu apliecinoša dokumenta izdošanas datums un numurs, institūcija, kas dokumentu izdevusi).

Reģistrā ievadīto informāciju glabā elektroniskā veidā, nodrošināties pret šīs informācijas nozaudēšanu vai bojāšanu un ieviešot sistēmu, kas informācijas nozaudēšanas gadījumā ļauj to atjaunot pilnā apmērā.

Kazino apmeklētāju reģistrā iekļauto informāciju drīkst izpaust tikai tiesību aizsardzības iestādēm normatīvajos aktos noteiktos gadījumos un kārtībā.

3. Izteikt 25.1.pantu šādā redakcijā:

“25.1 pants. Izlozes vai azartspēles organizētājs identificē personas, kas veic spēles čipu, žetonu vai citu spēles dalības līdzekļu pirkšanu vai maiņu pret naudu ekvivalentu 1000 EUR un vairāk, kas pārrēķināts latos pēc Latvijas Bankas noteiktā valūtas kursa, no tām pieprasot šādus datus:

  1. rezidentiem – vārds, uzvārds, personas kods;
  2. nerezidentiem – vārds uzvārds, personu apliecinoša dokumenta izdošanas datums un numurs, institūcija, kas dokumentu izdevusi.”

 

Pārejas noteikums

Likums stājas spēkā ar 2002.gada 1.septembri.

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta

Grozījumi likumā “Par izlozēm un azartspēlēm”

anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Šobrīd spēkā esošais likums “Par izlozēm un azartspēlēm” neizvirza speciālas prasības azartspēļu organizētājiem attiecībā uz speciāla reģistra izveidošanu kazino apmeklētāju reģistrācijai. Vienlaicīgi Latvija ir paudusi vēlmi iestāties Eiropas Savienībā (turpmāk – ES) un apņēmusies nodrošināt Latvijas likumdošanas atbilstību ES prasībām. ES direktīva (Directive 2001/97/EC of December 2001 amending Council Directive 91/308/EEC) nosaka prasības kazino apmeklētāju identifikācijai un reģistrācijai, lai novērstu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju. Lai nodrošinātu Latvijas normatīvo aktu atbilstību ES prasībām attiecībā uz nelegāli iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu, kā arī paaugstinātu azartspēļu organizēšanas drošību, nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus likumā “Par izlozēm un azartspēlēm”.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta mērķis ir paaugstināt azartspēļu organizēšanas drošību un novērst noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju, izmantojot azartspēles kā noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas veidu. Likumprojekts paredz ieviest stingrākas prasības azartspēļu organizēšanai kazino, nodrošinot visu kazino apmeklētāju reģistrāciju, ievadot informāciju speciālā šim mērķim izveidotā reģistrā, kā arī nosaka prasības azartspēļu dalībnieku identifikācijai. Likumprojekts nosaka arī papildus tehniskās prasības kazino īpašniekiem (videonovērošanas sistēmas uzstādīšanu, atsevišķu kases telpu iekārtošanu u.c.). Tiesību akta projekts paredz, ka likums stājas spēkā 2002. gada 1. septembrī.

 II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Rādītāji

Kārtējais

gads

 

Trīs nākamie gadi

 

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

 Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Tiesību akta projekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akta projekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Tiesību akta projekts neprasa jaunu institūciju radīšanu vai esošo funkciju paplašināšanu.

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Likumā “Par izlozēm un azartspēlēm” noteiktajā kārtībā.