Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums likumā "Par muitas nodokli (tarifiem)"

Izdarīt likumā "Par muitas nodokli (tarifiem)" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 21.nr.; 1995, 21., 23., 24.nr.; 1996, 16.nr.; 1997, 14.nr.; 1998, 3., 9.nr.; 1999, 4., 12.nr.; 2000, 2., 7., 13., 23.nr.; 2002, 1.nr.) šādu grozījumu:

Papildināt 39.pantu ar sesto un septīto daļu šādā redakcijā:

"(6) Šā likuma 37. un 38.panta noteikumi neattiecas uz fonogrammu vai audiovizuālu darbu (ar vai bez skaņas) materiālo nesēju ievešanu.

(7) Fiziskajai personai ir atļauts, nemaksājot muitas nodokli, ievest ne vairāk kā desmit viena veida materiālos nesējus, kas satur dažādus autortiesību vai blakustiesību objektus."

 

 

 

 

Normatīvā akta projekta

“Grozījums likumā “Par muitas nodokli (tarifiem)””

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

Likuma ”Par muitas nodokli (tarifiem)” 37.pants paredz, ka fiziskajām personām ir tiesības, nemaksājot muitas nodokli, pārvietot pāri Latvijas Republikas robežai nekomerciāliem nolūkiem jebkuras preces vai citus priekšmetus, kuru ievešana Latvijas Republikā nav aizliegta vai ierobežota, ja to kopējā muitas vērtība nepārsniedz 150 latus, turklāt vienāda nosaukuma preces un citus priekšmetus - ne vairāk par trim vienībām vai bez daudzuma ierobežojuma, ja to kopējā muitas vērtība nepārsniedz 15 latus. Preču vai citu priekšmetu mērvienības nosakāmas saskaņā ar preču aprakstīšanas un kodēšanas harmonizēto sistēmu un kombinēto nomenklatūru. Savukārt saskaņā ar minēto nomenklatūru, par vienību tiek uzskatīts kilograms. Rodas situācija, kad nemaksājot muitas nodokli, katra fiziska persona var ievest 3 kilogramus kompaktdisku, kasešu utt. Šo likumdošanas trūkumu izmanto ievedot Latvijā materiālos nesējus, kas satur kontrafaktus autortiesību un blakustiesību objektus.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Likumprojekts paredz, ka līdzšinējo 3 kilogramu vietā, fiziskas personas nemaksājot muitas nodevu varēs ieviest 10 vienādus materiālus nesējus, kas satur dažādus autortiesību vai blakustiesību objektus.

3. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Valsts budžetā iemaksāto nodokļu pieaugums sakarā ar legālas produkcijas tirdzniecības apjoma palielināšanos.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Autortiesību un blakustiesību nozare attīstītās valstīs dod nozīmīgu nacionālā kopprodukta daļu (2 līdz pat 5 % no nacionālā kopprodukta). Samazinoties pirātisma apjomam, paplašinās legālās produkcijas tirdzniecība, kas rada labvēlīgu vidi uzņēmējdarbībai šajā jomā. Tādejādi tiks attīstīta mūzikas un mākslas industrija, radītas papildus darba vietas privātajā sektorā.

3. Sociālo seku izvērtējums

Sakarā ar legālo mūzikas ierakstu tirgus paplašināšanos, tiek radītas jaunas darba vietas privātajā sektorā, kas pozitīvi uzlabo sociālo vidi.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

         

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

         

3. Finansiālā ietekme

 

         

 

1

2

3

4

5

6

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

         

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

         

6. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Likumprojekts neizraisa grozījumu nepieciešamību citos normatīvajos aktos.

 

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Samazinoties pirātiskās produkcijas apjomam, tiek novērsti Eiropas Savienības 2000. un 2001.gada progresa ziņojumos minētie trūkumi attiecībā uz pirātiskās produkcijas apgrozījumu.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 

5. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 

1.Latvijas Mūzikas producentu apvienība (LaMPA).

2.BSA(Business software alliance) Latvijas Komiteja.

3.Autortiesību konsultāciju un komunicēšanās aģentūra/Latvijas autortiesību aģentūra (AKKA/LAA).

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Visas minētās nevalstiskās organizācijas atbalsta likumprojekta izstrādi.

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskajiem ekspertiem nav notikušas.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Lai nodrošinātu tiesību akta izpildi, nav nepieciešama jaunu valsts institūciju izveide. Esošo institūciju funkcijas netiek paplašinātas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums tiks publicēts Latvijas Republikas oficiālajā laikrakstā ”Latvijas Vēstnesis” un ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS).

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Vispārējā kārtībā griežoties tiesā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.