Likumprojekts
Grozījums likumā "Par muitas nodokli (tarifiem)"
Izdarīt likumā "Par muitas nodokli (tarifiem)" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 21.nr.; 1995, 21., 23., 24.nr.; 1996, 16.nr.; 1997, 14.nr.; 1998, 3., 9.nr.; 1999, 4., 12.nr.; 2000, 2., 7., 13., 23.nr.; 2002, 1.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 39.pantu ar sesto un septīto daļu šādā redakcijā:
"(6) Šā likuma 37. un 38.panta noteikumi neattiecas uz fonogrammu vai audiovizuālu darbu (ar vai bez skaņas) materiālo nesēju ievešanu.
(7) Fiziskajai personai ir atļauts, nemaksājot muitas nodokli, ievest ne vairāk kā desmit viena veida materiālos nesējus, kas satur dažādus autortiesību vai blakustiesību objektus."
Normatīvā akta projekta
Grozījums likumā Par muitas nodokli (tarifiem)
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Likuma Par muitas nodokli (tarifiem) 37.pants paredz, ka fiziskajām personām ir tiesības, nemaksājot muitas nodokli, pārvietot pāri Latvijas Republikas robežai nekomerciāliem nolūkiem jebkuras preces vai citus priekšmetus, kuru ievešana Latvijas Republikā nav aizliegta vai ierobežota, ja to kopējā muitas vērtība nepārsniedz 150 latus, turklāt vienāda nosaukuma preces un citus priekšmetus - ne vairāk par trim vienībām vai bez daudzuma ierobežojuma, ja to kopējā muitas vērtība nepārsniedz 15 latus. Preču vai citu priekšmetu mērvienības nosakāmas saskaņā ar preču aprakstīšanas un kodēšanas harmonizēto sistēmu un kombinēto nomenklatūru. Savukārt saskaņā ar minēto nomenklatūru, par vienību tiek uzskatīts kilograms. Rodas situācija, kad nemaksājot muitas nodokli, katra fiziska persona var ievest 3 kilogramus kompaktdisku, kasešu utt. Šo likumdošanas trūkumu izmanto ievedot Latvijā materiālos nesējus, kas satur kontrafaktus autortiesību un blakustiesību objektus. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz, ka līdzšinējo 3 kilogramu vietā, fiziskas personas nemaksājot muitas nodevu varēs ieviest 10 vienādus materiālus nesējus, kas satur dažādus autortiesību vai blakustiesību objektus. |
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Valsts budžetā iemaksāto nodokļu pieaugums sakarā ar legālas produkcijas tirdzniecības apjoma palielināšanos. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Autortiesību un blakustiesību nozare attīstītās valstīs dod nozīmīgu nacionālā kopprodukta daļu (2 līdz pat 5 % no nacionālā kopprodukta). Samazinoties pirātisma apjomam, paplašinās legālās produkcijas tirdzniecība, kas rada labvēlīgu vidi uzņēmējdarbībai šajā jomā. Tādejādi tiks attīstīta mūzikas un mākslas industrija, radītas papildus darba vietas privātajā sektorā. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Sakarā ar legālo mūzikas ierakstu tirgus paplašināšanos, tiek radītas jaunas darba vietas privātajā sektorā, kas pozitīvi uzlabo sociālo vidi. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
|||||
3. Finansiālā ietekme
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|||||
6. Cita informācija
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts neizraisa grozījumu nepieciešamību citos normatīvajos aktos.
|
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Samazinoties pirātiskās produkcijas apjomam, tiek novērsti Eiropas Savienības 2000. un 2001.gada progresa ziņojumos minētie trūkumi attiecībā uz pirātiskās produkcijas apgrozījumu. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
||||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
5. Cita informācija
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas
|
1.Latvijas Mūzikas producentu apvienība (LaMPA). 2.BSA(Business software alliance) Latvijas Komiteja. 3.Autortiesību konsultāciju un komunicēšanās aģentūra/Latvijas autortiesību aģentūra (AKKA/LAA). |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Visas minētās nevalstiskās organizācijas atbalsta likumprojekta izstrādi.
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem ekspertiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai nodrošinātu tiesību akta izpildi, nav nepieciešama jaunu valsts institūciju izveide. Esošo institūciju funkcijas netiek paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts Latvijas Republikas oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Vispārējā kārtībā griežoties tiesā. |
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |