Likumprojekts
Grozījumi Prokuratūras likumā
Izdarīt Prokuratūras likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 12.nr.; 1996, 5., 13.nr.; 1998, 9., 23.nr.; 2000, 14.nr.) šādus grozījumus:
"37.pants. Personas, kuras nevar būt par prokuroru un prokurora amata kandidātu
Par prokuroru un prokurora amata kandidātu nevar būt personas:
"(1) Prokuratūras administratīvo direktoru pieņem darbā un atlaiž no darba ģenerālprokurors. Administratīvais direktors vada prokuratūras finansiālo un saimniecisko darbību un nodrošina prokuratūras iestāžu materiālo apgādi."
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.septembrī.
Likumprojekta
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Ar 2001.gada 1.janvāri spēkā stājies Valsts civildienesta likums, līdz ar to spēku zaudējis likums Par valsts civildienestu. Likuma tekstā minēts spēku zaudējušā likuma nosaukums un atsauce uz pantiem, kas nosaka prokurora un prokurora amata kandidātam izvirzāmās prasības un sociālās garantijas. Ar Ministru kabineta komitejas 2001.gada 30.augusta protokollēmuma Nr.35 3.§ Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariātam uzdots sakarā ar likumprojekta Grozījumi Valsts civildienesta likumā izstrādāšanu, sagatavot grozījumus Prokuratūras likumā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā spēku zaudējušā likuma nosaukums aizstāts ar šobrīd spēkā esošā valsts civildienesta jomu regulējošā likuma nosaukumu, kā arī atsauces uz likuma Par valsts civildienestu pantiem aizstātas ar atsaucēm uz Valsts civildienesta likuma pantiem, paredzot tās sociālās garantijas, kas ietvertas analoģiskos jaunā likuma pantos. Prokurora un prokurora amata kandidātam izvirzāmās prasības pamatā netiek mainītas, Valsts civildienesta likumā noteiktās prasības pēc Ģenerālprokuratūras ierosinājuma papildinātas ar specifiskām prasībām. Valsts civildienesta likums neparedz un prokuroriem vairs nebūs tiesības uz sekojošām likumā Par valsts civildienestu paredzētajām sociālajām garantijām: dzīvokļa pabalstu, ģimenes piemaksu, piemaksu par svešvalodu prasmi, vienreizēja gada piemaksu. Izdarītas izmaiņas, lai atbilstoši Valsts civildienesta likuma prasībām precizētu Prokuratūras administratīvā direktora statusu. Izdarot šos grozījumus tiek sakārtotas Prokuratūras likuma normas un tajā vairs nebūs atsauces uz spēku zaudējušu likumu, līdz ar to tas būs vienkāršāk piemērojams. Likumprojektā ietverta norma, kas nosaka, ka likums stājas spēkā 2002.gada 1.septembrī vienlaicīgi ar likumu Grozījumi Valsts civildienesta likumā. Tas nepieciešams, jo šajā likumprojektā ietvertas atsauces uz Valsts civildienesta likuma pantiem, kuros tiks izdarīti grozījumi ar minēto likumprojektu. |
3. Cita informācija |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
182 |
27,3 |
27,3 |
27,3 |
27,3 |
3. Finansiālā ietekme Ja nebūs iespējams piešķirt papildu valsts budžeta līdzekļus plānotajā apmēra, tad |
182 |
-27,3 |
-27,3 |
-27,3 |
-27,3 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 303.3*6*15= 27 297 Summa 27300 latu tiek plānota pabalstu bērna piedzimšanas gadījumā izmaksai vidēji 15 darbiniekiem 6 mēnešalgu apmērā. 2001.gadā tika pieprasīti 34 pabalsti bērna piedzimšanas gadījumā. |
|||||
6. Cita informācija |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
5. Cita informācija |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
- |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti un sabiedriskās domas viedoklis nav noskaidrots. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
5. Cita informācija |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek veidotas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
- |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Īpašu uzdevumu ministrs
valsts reformu lietās J.Krūmiņš