Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas
sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm"
Izdarīt likumā "Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 2000, 9.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 3.panta 8.punktu.
2. Papildināt pārejas noteikumus ar 13.punktu šādā redakcijā:
"13. Valsts robežsardzes darbiniekiem, kuri dienestā ir pieņemti līdz 2002.gada 1.jūlijam, izdienas stāžā ieskaita 80 procentus no citās iestādēs, uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) un organizācijās nostrādātā laika."
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.jūlijā.
Anotācija likumprojektam
Grozījumi likumā Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem
ar speciālajām dienesta pakāpēm
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Likuma Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm 3.panta 8.punktā noteikts, ka Valsts robežsardzes darbiniekiem izdienas stāžā, kas dod tiesības uz izdienas pensiju, ieskaita 80 procentus no citās iestādēs, uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) un organizācijās nostrādātā laika. Turklāt citu Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm izdienas stāžā netiek ieskaitīti 80 procenti no citās iestādēs nostrādātā laika. |
||||
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Likumprojekts izstrādāts, lai sakārtotu un izveidotu vienotu Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm specializētā valsts civildienesta ierēdņu izdienas stāža, kas dod tiesības uz izdienas pensiju, aprēķināšanas kārtību. Latvijas Republikas Augstākās Padomes 1992.gada 4.novembra likuma Par Aizsardzības spēkiem 46.panta sestās daļas sākotnējā redakcijā tika noteikts, ka personām, kas iesauktas aktīvajā dienestā, izdienas stāžā, kurš dod tiesības uz izdienas pensiju un piemaksu par izdienu, tiek ieskaitīti 80 procenti no civilajās iestādēs nostrādātā laika. 1996.gada 24.decembrī tika pieņemts likums Grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā un Pārejas noteikumos tika noteikts, ka ar šā likuma spēkā stāšanās dienu robežapsardzības spēki no Aizsardzības ministrijas sistēmas pāriet uz Iekšlietu ministrijas sistēmu un ka triju mēnešu laikā no šā likuma spēkā stāšanās dienas Ministru kabinets izstrādā likumprojektu par Robežsardzi. 1997.gada 16.decembrī tika pieņemts Robežsardzes likums, kas stājās spēkā 1998.gada 1.janvārī. Tajā arī tika iestrādāta norma, kas nosaka, ka personām, kuras pieņemtas dienestā Robežsardzē, izdienas stāžā, kas dod tiesības uz izdienas pensiju un piemaksu par izdienu, ieskaita 80 procentus no citās iestādēs nostrādātā laika. Minētā norma tika iestrādāta arī likumā Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm. Likumprojekts paredz, ka Valsts robežsardzes darbiniekiem izdienas stāžā netiks ieskaitīti 80 procenti no citās iestādēs, uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) un organizācijās nostrādātā laika. Šī norma neattieksies uz tiem darbiniekiem, kuri dienestā robežsardzē pieņemti līdz šā likumā spēkā stāšanās. |
||||
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
tūkst. Ls |
|||||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi
|
*) |
||
|
Izmaiņas budžeta ieņēmumos nav paredzētas. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Izmaiņas budžeta izdevumos nav paredzētas. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Finansiālā ietekme nav paredzēta. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai nav paredzēti. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins nav nepieciešams. |
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Sagatavots likumprojekts Grozījumi Robežsardzes likumā, kas tiks virzīts vienlaicīgi ar likumprojektu Grozījumi likumā Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm. |
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas.
|
|||||
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||||
|
Tiesību akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. Jaunas valsts institūcijas netiks radītas.
|
|||||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
|
Ministrs M.Segliņš