Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Valsts aizsardzības finansēšanas likumā

Izdarīt Valsts aizsardzības finansēšanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 10.nr.) šādus grozījumus:

1. Svītrot 1.pantā vārdus "laikposmā līdz 2003.gadam".

2. Izteikt 2.panta 2.punktu šādā redakcijā:

"2) no 2003. līdz 2008.gadam (ieskaitot) – 2 procentus no iekšzemes kopprodukta."

 

 

 

 

Normatīvā akta projekta

Grozījumi Valsts aizsardzības finansēšanas likumā

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

Saskaņā ar 2001.gada 5.aprīlī Saeimā pieņemto “Valsts aizsardzības finansēšanas likumu”, ir uzsākts pakāpenisks un mērķtiecīgs darbs pie valsts aizsardzībai, drošībai un integrācijai NATO atvēlētā finansējuma palielināšanas līdz 2% no IKP. Valsts ārējā drošība un suverenitāte ar prioritāti valsts ilglaicīgas drošības garantijas, piedaloties NATO, ir viens no Ministru kabineta noteiktajiem vidēja termiņa budžeta prioritārajiem virzieniem. 2001.gada 18.septembrī, akceptējot “Latvijas Rīcības plānu dalībai NATO 2002.gadam”, Ministru kabinets paudis gatavību nodrošināt valsts aizsardzībai nepieciešamā finansējuma apjomu. Pieņemot šo likumu, Latvija nodrošinās nepārtrauktu aizsardzības spēju paaugstināšanu, kā arī stiprinās NATO dalībvalstu pārliecību par Latvijas gatavību stabili un pārdomāti finansēt valsts aizsardzību.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Šis likumprojekts sagatavots, lai noteiktu finansējuma apjomu valsts aizsardzībai, drošībai, integrācijai un savietojamībai ar NATO ilgtermiņa perspektīvā.

3. Cita informācija

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

  1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Noteikts budžeta līdzekļu apjoms tiks novirzīts valsts aizsardzības finansēšanai, tādējādi zināmā mērā ietekmējot tautsaimniecības attīstībā ieguldāmos finansējuma apjomus. Taču finansējuma palielinājums absolūtā izteiksmē ir pakāpenisks, līdz ar to iespējamā negatīvā ietekme uz citu nozaru finansēšanu tiks samazināta līdz minimumam.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst.latu)

Rādītāji

 

Kārtējais gads

Trīs nākamie gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

  1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
  2. Izmaiņas budžeta izdevumos
  3. Finansiālā ietekme
  4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
  5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
  6. Cita informācija

Saskaņā ar Latvijas Republikas Aizsardzības ministrijas rīcībā esošajām prognozēm iekšzemes kopprodukta pieaugumam, Aizsardzības ministrijas, drošības un integrācijas NATO finansējums plānots sekojošs (milj. latu):

IKP

%

Summa

2003

2004

2005

2006

2007

2008

5 657,4

6 171,3

6 723,7

7 322,8

*

*

2,0

2,0

2,0

2,0

2,0

2,0

113,15

123,43

134,47

146,46

152,30 **

161,40 **

* Finansu ministrija izstrādā galveno makroekonomisko rādītāju prognozes līdz 2006.gadam.

** Aizsardzības ministrijas aprēķins par aizsardzības funkciju nodrošināšanai nepieciešamo finansējumu saskaņā ar “LR Aizsardzības ministrijas pārskatu par Nacionālo bruņoto spēku struktūru”, kas sagatavots 2001.gadā.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Ar šī likuma spēkā stāšanās brīdi Latvijas valsts aizsardzībai, drošībai un integrācijai NATO nepieciešamais finansējuma apjoms tiks noteikts ar likumu, līdz ar to samazināt finansējumu valsts aizsardzībai, drošībai un integrācijai NATO būs tiesīga vienīgi Saeima, pieņemot ikgadējo budžeta likumu.

2. Cita informācija

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām

atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

NATO izvirzījusi prasības kandidātvalstīm pakāpeniski attīstīt militārās spējas un aizsardzībai atvēlēt finansējumu 2% apmērā no IKP. Šis nosacījums Latvijai ir saistošs, jo NATO 1999.gada aprīlī Vašingtonas samita laikā pieņēma lēmumu atzīt Latviju par pilntiesīgu Alianses kandidātvalsti. Pēdējoreiz nepieciešamību valsts aizsardzības finansējumu nesamazināt arī pēc iestāšanās NATO lords Dž. Robertsons uzsvēra 2002.gada 20.februāra intervijā LTV Panorāmai.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbildības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/

neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

5. Cita informācija

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,

sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie

priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

__________

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

__________

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas

5. Cita informācija

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Ministru kabinets laikā līdz 2008.gadam, iesniedzot apstiprināšanai Saeimā ikgadējo valsts budžeta projektu, aizsardzībai paredzēs finansējumu likumā noteiktajā apjomā. Normatīvā akta izpildei jaunas valsts institūcijas netiks radītas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Cita informācija

 

 

Aizsardzības ministrs Ģ.V.Kristovskis

 

 

L.Rugāja

7335163

anMKafl