Likumprojekts
Grozījums Krimināllikumā
Izdarīt Krimināllikumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 12., 13.nr.; 2001, 15.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 66.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Ievērojot noziedzīgā nodarījuma izdarīšanas īpašus apstākļus un par vainīgā personību iegūtās ziņas, kas mīkstina viņa atbildību, tiesa var nepilngadīgo atbrīvot no piespriestā soda, piemērojot likumā "Par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu bērniem" noteiktos audzinoša rakstura piespiedu līdzekļus."
Likums stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.
Likumprojekta
Grozījums Latvijas Krimināllikumā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz Latvijas Krimināllikuma 66.pants paredz iespēju nepilngadīgo atbrīvot no piespriestā soda, nosakot audzinoša rakstura piespiedu līdzekli. Minētajā pantā noteiktie audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu veidi neatbilst likumprojektā Par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu bērniem noteiktajam. |
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekts paplašina audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu veidus atbilstoši likumprojekta Par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu bērniem 6.pantā noteiktajam. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Audzinoša rakstura piespiedu līdzekļiem pamatā ir preventīvs raksturs. To mērķis ir orientēt bērnu uz atturēšanos no pretlikumīgām darbībām, kā arī palīdzēt bērnam ar sociālās uzvedības novirzēm reintegrēties sabiedrībā. |
|||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
|
|
Tiesību akts neietekmē valsts budžetu un pašvaldību budžetus. |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
||||
|
||||
|
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||
Kādi normatīvie akti - likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti |
Vienlaikus nepieciešams pieņemt jau sagatavoto likumprojektu Par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu bērniem. |
|||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumu, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
||||
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta izpilde notiks jau esošo institūciju funkciju ietvaros. |
|||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Ministrs K. Greiškalns
Reinfelde 7315700