Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi likumā "Par piesārņojumu"

Izdarīt likumā "Par piesārņojumu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 9.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 7.panta otro teikumu šādā redakcijā:

"Operators nodrošina vides monitoringa veikšanu teritorijā, kuru var ietekmēt piesārņojošā darbība, lai noteiktu vides stāvokļa izmaiņu tendences."

2. Izteikt 11.panta pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā:

"2) noteiktu piesārņojuma veidu emisijas robežvērtības un limitus;".

3. Papildināt 13.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Operators, veicot piesārņojošo darbību, ierobežo emisijas tā, lai nepārsniegtu vides kvalitātes mērķlielumus vai - ja tie ir pārsniegti - pakāpeniski samazinātu emisijas, lai sasniegtu attiecīgos mērķlielumus."

4. Aizstāt 14.pantā un 17.panta pirmajā daļā vārdu "robežnormatīvi" ar vārdiem "normatīvu robežlielumi".

5. 24.pantā:

aizstāt pirmajā un otrajā daļā vārdus "paziņo par to" ar vārdiem "iesniedz pieteikumu";

izslēgt trešo daļu.

6. Aizstāt 26.pantā un 34.panta otrajā daļā vārdus "teritoriālajam vides veselības centram" ar vārdiem "valsts aģentūras "Sabiedrības veselības aģentūra" filiālei".

7. 28.pantā:

aizstāt trešajā daļā vārdus "nobeiguma ziņojumu" ar vārdiem "noslēguma ziņojumu";

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Reģionālā vides pārvalde, izsniedzot atļauju piesārņojošas darbības veikšanai, kurai saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums, izvērtē un ņem vērā ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu un ievēro Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja atzinumā izvirzītās prasības par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu."

8. Papildināt 31.panta pirmo daļu ar jaunu 4.punktu šādā redakcijā:

"4) konkrētajai teritorijai noteiktos vides kvalitātes mērķus vai upju baseinu apgabalu apsaimniekošanas plānā noteiktos pasākumus un to ieviešanas termiņus;";

uzskatīt līdzšinējo 4.punktu par 5.punktu.

9. Izteikt 50.panta trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Ja lēmums tiek pārsūdzēts Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā šā panta pirmajā daļā noteiktajā termiņā, atļaujas darbība tiek apturēta līdz sūdzības izskatīšanai."

10. 51.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs, izskatījis sūdzību, izlemj, vai par piesārņojošo darbību ir nepieciešama papildu informācija no reģionālās vides pārvaldes.";

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Ja Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs secina, ka saskaņā ar izsniegto atļauju netiek garantēta cilvēku dzīvības, veselības vai vides drošība vai nav ņemtas vērā šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, tas pieņem lēmumu atcelt reģionālās vides pārvaldes lēmumu par atļaujas izdošanu vai daļu no atļaujas nosacījumiem, kā arī uzdod reģionālajai vides pārvaldei izsniegt jaunu atļauju, mainot atļaujas nosacījumus."

11. Izteikt pielikuma sestās daļas 5.punktu šādā redakcijā:

"5) dzīvnieku līķu un dzīvnieku izcelsmes atkritumu apglabāšanas vai pārstrādes iekārtas, kuru jauda pārsniedz 10 tonnas dienā;".

Pārejas noteikums

Šā likuma 8.pants stājas spēkā vienlaicīgi ar Ūdens apsaimniekošanas likumu.

 

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījums likumā “Par piesārņojumu””

anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001. gada 15. martā tika pieņemts likums “Par piesārņojumu”, kas nosaka prasības, kuras piesārņojuma novēršanas un kontroles jomā jāņem vērā operatoram, un piesārņojuma novēršanas un kontroles kārtību.

Likums piesārņojošās darbības klasificē kategorijās. A kategorijas piesārņojošās darbības ir definētas likuma pielikumā un šim pielikumam pilnībā jāatbilst ES Padomes 1996. gada 24. septembra direktīvas “Par integrētu pieeju piesārņojuma novēršanā un kontrolē” prasībām. Likumam ir nepieciešami grozījumi, lai iekšēji sakārtotu terminoloģiju, saskaņotu to ar likumprojektā “Ūdens apsaimniekošanas likums” minētajām prasībām un sakārtotu administratīvo procedūru atbilstoši Administratīvā procesa likumam.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par piesārņojumu”” izstrādāts, lai precizētu atsevišķas likuma pielikuma normas, kas attiecas uz piesārņojošām darbībām (iekārtām), kurām nepieciešama A kategorijas atļauja kā arī saskaņotu ar likumprojektā “Ūdens apsaimniekošanas likums” minētajām prasībām.

Nepieciešams precizēt pielikuma (6) punkta 5) apakšpunkta formulējumu, jo pašreizējā likuma redakcijā tas ir neprecīzs un attiecas uz darbībām, kas nav piesārņojošas darbības un līdz ar to neatbilst ES Padomes 1996. gada 24. septembra direktīvas “Par integrētu pieeju piesārņojuma novēršanā un kontrolē” prasībām.

 

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Likumprojekta realizācija neietekmēs makroekonomisko vidi.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekta realizācija labvēlīgi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi, jo samazinās A kategorijas atļauju izsniegšanu uzņēmumiem, kam tas nav nepieciešams.

3. Sociālo seku izvērtējums

Iedzīvotāju dzīves līmeni un darba tirgu likumprojekta realizācija neietekmēs.

4. Ietekme uz vidi

Likuma prasību ieviešana ietekmēs vidi pozitīvi.

 

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

jais

gads

(2001.)

 

Trīs nākamie gadi

(2002. – 2004.)

 

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Netiek plānotas izmaiņas budžeta ieņēmumos.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Netiek plānotas izmaiņas budžeta izdevumos.

3. Finansiālā ietekme

Nav.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Nav nepieciešami.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Nav nepieciešams.

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Neietekmēs spēkā esošo tiesību normu sistēmu.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

   

1. Saistības pret Eiropas savienību

Likumprojekts saistīts ar ES Padomes 1996. gada 24. septembra direktīvas “Par integrētu pieeju piesārņojuma novēršanā un kontrolē” prasību pārņemšanu Latvijas likumdošanā.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Likumprojekts saistīts ar ES Padomes 1996. gada 24. septembra direktīvas “Par integrētu pieeju piesārņojuma novēršanā un kontrolē” prasību pārņemšanu Latvijas likumdošanā.

 

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Likumprojekta pielikuma (6) punkta 5) apakšpunkts.

ES direktīvas 96/61/EC pielikums Nr.I, 6.5. punkts.

atbilst

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Nav.

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Daļu no minētajiem grozījumiem ir ieteikuši Dānijas firmas “COWI” eksperti.

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likuma realizāciju nodrošinās esošās vides aizsardzības institūcijas – Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs, reģionālās vides pārvaldes, Vides valsts inspekcija un citas.

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Indivīdam ir nodrošinātas tiesības aizstāvēt savas aizskartās tiesības likumā noteiktajā kārtībā.

 

Ministrs V.Makarovs

 

 

 

 

 

 

V.Puriņš, 7026434