Likumprojekts
Grozījums Obligātā militārā dienesta likumā
Izdarīt Obligātā militārā dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 6.nr.; 1998, 1.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 1., 10., 24.nr.) grozījumu un papildināt 3.panta trešās daļas 5.punktu aiz vārdiem "sistēmas iestādes" ar vārdiem "vai Ieslodzījuma vietu pārvaldē un tās patstāvīgajās struktūrvienībās".
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.jūnijā.
Tiesību akta projekta
likumprojektam Grozījums Obligātā militārā dienesta likumā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pēc Ieslodzījuma vietu pārvaldes nodošanas Tieslietu ministrijas pārraudzībā ieslodzījuma vietu darbinieki arī turpmāk profesionālo izglītību apgūs Latvijas Policijas akadēmijā Penitenciārajā koledžā un Akadēmisko un profesionālo studiju posmā (komandējošais sastāvs). Studiju laikā jāapgūst obligātā militārā dienesta kurss. Penitenciārās koledžas, tāpat kā Policijas un Robežsardzes mācību iestāžu absolventiem būtu jādod tiesības turpināt dienestu iegūtajā specialitātē. |
2.Tiesību akta projekta būtība |
Ar likumprojektu tiks papildināts Obligātā militārā dienesta likuma 3.pants, paredzot ieskaitīšanu militārā dienesta rezervē arī Ieslodzījuma vietu pārvaldes un tās struktūrvienību darbiniekus ar speciālajām dienesta pakāpēm. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1.Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
|||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
3.Finansiālā ietekme |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Grozījumi citos normatīvajos aktos nav nepieciešami. |
||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|||
1.Sistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||
2.Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||
3.Atbilstības izvērtējuma tabula |
|||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Nav notikušas. |
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
------------------- |
3.Konsultācijas ar straptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
1.Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas
|
Likuma izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. |
2.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Vispārējā kārtībā. |