Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums Obligātā militārā dienesta likumā

Izdarīt Obligātā militārā dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 6.nr.; 1998, 1.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 1., 10., 24.nr.) grozījumu un papildināt 3.panta trešās daļas 5.punktu aiz vārdiem "sistēmas iestādes" ar vārdiem "vai Ieslodzījuma vietu pārvaldē un tās patstāvīgajās struktūrvienībās".

Likums stājas spēkā 2002.gada 1.jūnijā.

 

 

 

 

 

 

Tiesību akta projekta

likumprojektam “Grozījums Obligātā militārā dienesta likumā”

anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

Pēc Ieslodzījuma vietu pārvaldes nodošanas Tieslietu ministrijas pārraudzībā ieslodzījuma vietu darbinieki arī turpmāk profesionālo izglītību apgūs Latvijas Policijas akadēmijā Penitenciārajā koledžā un Akadēmisko un profesionālo studiju posmā (komandējošais sastāvs). Studiju laikā jāapgūst obligātā militārā dienesta kurss.

Penitenciārās koledžas, tāpat kā Policijas un Robežsardzes mācību iestāžu absolventiem būtu jādod tiesības turpināt dienestu iegūtajā specialitātē.

2.Tiesību akta projekta būtība

Ar likumprojektu tiks papildināts Obligātā militārā dienesta likuma 3.pants, paredzot ieskaitīšanu militārā dienesta rezervē arī Ieslodzījuma vietu pārvaldes un tās struktūrvienību darbiniekus ar speciālajām dienesta pakāpēm.

II. Kāda var būt tiesību akta ietekme

uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1.Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

jais

gads

Trīs nākamie gadi

*)

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2.Izmaiņas budžeta izdevumos

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3.Finansiālā ietekme

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Grozījumi citos normatīvajos aktos nav nepieciešami.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1.Sistības pret Eiropas Savienību

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

2.Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

3.Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

(atbilst/neatbilst)

Komentāri

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Nav notikušas.

2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

-------------------

3.Konsultācijas ar straptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas.

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

 

1.Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likuma izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā.

2.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Vispārējā kārtībā.