Likumprojekts
Grozījums likumā "Par ugunsdrošību"
Izdarīt likumā "Par ugunsdrošību" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 15./16.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 23.nr.; 1995, 3.nr.; 1997, 4., 8.nr.; 1999, 12.nr.; 2001, 14.nr.; Latvijas Vēstnesis, 1997, 175./177.nr.) grozījumu un izteikt 24.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"Ja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbinieks, pildot dienesta pienākumus, ir guvis ievainojumu vai sakropļojumu vai saistībā ar dienesta pienākumu veikšanu viņa veselībai ir nodarīts citāds kaitējums, viņam papildus likumā noteiktajām kompensācijām un pabalstiem izmaksā vienreizēju kompensāciju Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā."
Anotācija likumprojektam
Grozījums likumā Par ugunsdrošību
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Likuma Par ugunsdrošību 24.panta trešā daļa nosaka, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbinieks ir pakļauts obligātajai valsts apdrošināšanai Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Šobrīd Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbinieku obligāto valsts apdrošināšanu regulē Ministru Padomes 1993.gada 18.janvāra lēmums Nr.27 Par Aizsardzības ministrijas, Iekšlietu ministrijas un civilās aizsardzības struktūrvienību ierindas, komandējošā sastāva personu un uz līguma pamata strādājošo darbinieku valsts obligāto apdrošināšanu. Minētais lēmums paredz izveidot valsts obligātās apdrošināšanas fondu, kuram saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem nav tiesiska pamata.
|
||||
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Piešķirtie valsts budžeta līdzekļi nav pietiekami visu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbinieku apdrošināšanai apdrošināšanas sabiedrībās. Likumprojekts paredz, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbiniekiem sakarā ar gūtajiem ievainojumiem, sakropļojumiem vai saistībā ar dienesta pienākumu veikšanu veselībai nodarīto kaitējumu, tiek izmaksāta kompensācija Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā. |
||||
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
tūkst. Ls |
|||||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi
|
*) |
||
|
Izmaiņas budžeta ieņēmumos nav paredzētas. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Izmaiņas budžeta izdevumos nav paredzētas. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Finansiālā ietekme nav paredzēta. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai nav nepieciešami. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins nav nepieciešams. |
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Paredzēts izstrādāt Ministru kabineta noteikumus par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm - specializētā valsts civildienesta ierēdņiem - izmaksājamo kompensāciju apmēru un to izmaksas kārtību. Šī kompensācija tiktu izmaksāta sakarā ar gūtajiem ievainojumiem, sakropļojumiem vai saistībā ar dienesta pienākumu veikšanu veselībai nodarīto kaitējumu. Sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekts Par Ministru Padomes 1993.gada 18.janvāra lēmuma Nr.27 Par Aizsardzības ministrijas, Iekšlietu ministrijas un civilās aizsardzības struktūrvienību ierindas, komandējošā sastāva personu un uz līguma pamata strādājošo darbinieku valsts obligāto apdrošināšanu atzīšanu par spēku zaudējušu. |
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas.
|
|||||
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||||
|
Tiesību akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. Jaunas valsts institūcijas netiks radītas.
|
|||||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo. |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
|
Ministrs M.Segliņš