27.11.2001.
Nr. 8/2 6/72
Latvijas Republikas
7.Saeimas Prezidijam
Atbilstoši Saeimas kārtības ruļļa 79. pantam Saeimas frakcijas Latvijas ceļš deputāti likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu Grozījumi likumā Par aģitāciju radio un televīzijā pirms pašvaldību vēlēšanām
un lūdz to iekļaut kārtējās Saeimas plenārsēdes darba kārtībā.
Pielikumā: likumprojekts, 1 lapa,
likumprojekta anotācija, 1 lapa.
Likumprojekts
Grozījumi likumā Par aģitāciju radio un televīzijā pirms pašvaldību vēlēšanām
Izdarīt likumā Par aģitāciju radio un televīzijā pirms pašvaldību vēlēšanām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs 1994, nr.8) šādus grozījumus:
Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām
2. Aizstāt 7.pantā vārdus Pirms katras šādas uzstāšanās vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kas par to ir maksājis. ar vārdiem Pirms katras šādas uzstāšanās vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija (partija) to no sava priekšvēlēšanu fonda ir apmaksājusi. Ja šajā pantā noteiktās tiesības uzstāties ir izmantojuši vēlēšanu apvienības deputātu kandidātu sarakstā esošie kandidāti, pirms katras šādas uzstāšanās vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kas par to ir maksājis.
3. Papildināt likumu ar 10.1., 10.2. un 10.3. pantu:
10.1. pants. Ja preses izdevums ir publicējis kādas politiskās organizācijas (partijas), politisko organizāciju (partiju) apvienības, vēlētāju apvienības vai kāda deputāta kandidāta priekšvēlēšanu reklāmu, tam jāgarantē iespēja uz vienlīdzīgiem nosacījumiem publicēt priekšvēlēšanu reklāmu arī visām pārējām politiskajām organizācijām (partijām), to apvienībām, vēlētāju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas.
Preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu reklāmas ietvaros obligāti ir jānorāda, kura politiskā organizācija (partija) no sava priekšvēlēšanu fonda priekšvēlēšanu reklāmu ir apmaksājusi.
10.2.pants. Citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, kas vēlas izmantot šā likuma 25.pantā paredzēto iespēju, politisko reklāmu publicē pēc tam, kad saņemta samaksa par to. Samaksu apliecinošie dokumenti saglabājami likumā Par grāmatvedību noteikto termiņu.
10.3.pants. Jebkurai personai ir tiesības iepazīties ar politiskās organizācijas (partijas), politisko organizāciju (partiju) apvienības vai vēlētāju apvienības noslēgto līgumu par politiskās organizācijas (partijas), to apvienības, vēlētāju apvienības vai kāda deputāta kandidāta reklamēšanu masu informācijas līdzekļos priekšvēlēšanu aģitācijas laikā.
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par aģitāciju radio un televīzijā pirms pašvaldību vēlēšanām
Anotācija
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs? |
Izstrādātie grozījumi nepieciešami, lai:
|
2. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību? a) Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi b) Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi c) Sociālo seku izvērtējums d) Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Kā tiesību akts var ietekmēt valsts budžetu? a) vai esošā valsts budžetā nepieciešami neparedzēti izdevumi b) vai tiks samazināti valsts ieņēmumi c) vai tiks palielināti budžeta izdevumi nākotnē |
Likumprojekts valsts budžetu neietekmē. |
4. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu? |
Likumprojekts spēkā esošo tiesību normu sistēmu neietekmē. |
5. Kāda ir likumprojekta atbilstība Latvijas starptautiskajām saistībām? |
Likumprojekts nav saistīts ar Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām |