Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi

Valsts civildienesta likumā

Izdarīt Valsts civildienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 19.nr.; 2001, 9.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 3.pantu ar 3.1 daļu šādā redakcijā:

"(31) Valsts interesēs ierēdņa amatā uz laiku var iecelt profesionālā dienesta karavīru. Profesionālā dienesta karavīrs, kas ieņem ierēdņa amatu, nav ierēdnis, bet uz viņu attiecas šā likuma 11.panta pirmā daļa, IV nodaļa, 22.panta 2., 3. un 4.punkts un 23.panta trešā daļa. Ierēdņu amatus, kurus var ieņemt profesionālā dienesta karavīri, un ierēdņa amata pienākumu izpildes kārtību nosaka Ministru kabinets. Ierēdņa amatā iecelto profesionālā dienesta karavīru disciplināri soda saskaņā ar Karavīru militārās disciplīnas reglamentu. Sodu uzliek aizsardzības ministrs."

2. Papildināt 23.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Ierēdņa amatā ieceltais profesionālā dienesta karavīrs šā panta pirmajā daļā noteikto mēnešalgu un karavīriem normatīvajos aktos paredzētās piemaksas un kompensācijas saņem no tās iestādes budžeta, kurā viņš iecelts ierēdņa amatā."

 

 

 

 

Likumprojekta

Grozījumi Valsts civildienesta likumā

anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

Patreiz profesionālā militārā dienesta karavīri pilda dienesta pienākumus LR Aizsardzības ministrijā, Militārā dienesta iesaukšanas centrā, LR valsts Zemes dienestā un citās valsts civilajās iestādēs.

Darbs šajās iestādēs prasa augsti kvalificētu speciālistu zināšanas un pieredzi militārajā jomā. Šo specifisko uzdevumu izpildes nepieciešamību reglamentē Nacionālās drošības likums, kā arī citi normatīvie akti un Latvijas Aizsardzības ministrijas un Nacionālo bruņoto spēku starpvalstu līgumi un saistības par noteikto NATO prasību izpildi aizsardzības jomā.

Nepieciešams sakārtot un reglamentēt karavīru iecelšanu civilo iestāžu darbinieku un ierēdņu amatos, kā arī precizēt šādu karavīru dienesta gaitas kārtību.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

Ņemot vērā, ka karavīri sava dienesta laikā uz noteiktu laiku var pildīt specifiskus uzdevumus civilajās iestādēs (piem., kartogrāfijas, ieroču kontroles un iegādes, u.c. jomās) un tāda prakse ir raksturīga gan NATO dalībvalstīm, gan kandidātvalstīm, likumprojekts sagatavots, lai sakārtotu šo jautājumu. Karavīru rotācija no profesionālā militārā dienesta NBS uz civilām iestādēm veicinās arī visas valsts aizsardzības un drošības sistēmas stiprināšanu.

II. Kāda var būt tiesību akta

Ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

 

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi

un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību

Budžetiem

tūkst.Ls

Rādītāji

 

Kārtē-jais gads

Trīs nākamie gadi

*)

1. izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

3. Finansiālā ietekme

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti –

Likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru Kabinetu noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Sagatavoti projekti grozījumiem likumā “Par Latvijas Republikas Zemessardzi” un likumā "Par Aizsardzības Spēkiem", paredzot ierindas zemessargiem un karavīriem arī tiesības ieņemt amatus civilās iestādēs.

.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas savienību

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Atbildības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas

Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Likumprojekts šo jomu neskar

 

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbildības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie

priekšlikumi, mainīts

formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

__________

3. Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem

Izmantojot LR Aizsardzības ministrijas militāro atašeju iespējas, apzināta situācija tuvākajās kaimiņvalstīs un citās valstīs (Dānijā, Vācijā, ASV, Beļģijā, Austrijā).

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Likumprojekts šo jomu neskar

2001.gada 5.novembrī.

 

Aizsardzības ministra vietā

Tieslietu ministre

______________ I.Labucka

paraksts uzvārds

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AnVCD2703