Likumprojekts
Grozījumi
Valsts civildienesta likumā
Izdarīt Valsts civildienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 19.nr.; 2001, 9.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 3.pantu ar 3.1 daļu šādā redakcijā:
"(31) Valsts interesēs ierēdņa amatā uz laiku var iecelt profesionālā dienesta karavīru. Profesionālā dienesta karavīrs, kas ieņem ierēdņa amatu, nav ierēdnis, bet uz viņu attiecas šā likuma 11.panta pirmā daļa, IV nodaļa, 22.panta 2., 3. un 4.punkts un 23.panta trešā daļa. Ierēdņu amatus, kurus var ieņemt profesionālā dienesta karavīri, un ierēdņa amata pienākumu izpildes kārtību nosaka Ministru kabinets. Ierēdņa amatā iecelto profesionālā dienesta karavīru disciplināri soda saskaņā ar Karavīru militārās disciplīnas reglamentu. Sodu uzliek aizsardzības ministrs."
2. Papildināt 23.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Ierēdņa amatā ieceltais profesionālā dienesta karavīrs šā panta pirmajā daļā noteikto mēnešalgu un karavīriem normatīvajos aktos paredzētās piemaksas un kompensācijas saņem no tās iestādes budžeta, kurā viņš iecelts ierēdņa amatā."
Likumprojekta
Grozījumi Valsts civildienesta likumā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Patreiz profesionālā militārā dienesta karavīri pilda dienesta pienākumus LR Aizsardzības ministrijā, Militārā dienesta iesaukšanas centrā, LR valsts Zemes dienestā un citās valsts civilajās iestādēs. Darbs šajās iestādēs prasa augsti kvalificētu speciālistu zināšanas un pieredzi militārajā jomā. Šo specifisko uzdevumu izpildes nepieciešamību reglamentē Nacionālās drošības likums, kā arī citi normatīvie akti un Latvijas Aizsardzības ministrijas un Nacionālo bruņoto spēku starpvalstu līgumi un saistības par noteikto NATO prasību izpildi aizsardzības jomā. Nepieciešams sakārtot un reglamentēt karavīru iecelšanu civilo iestāžu darbinieku un ierēdņu amatos, kā arī precizēt šādu karavīru dienesta gaitas kārtību. |
||
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Ņemot vērā, ka karavīri sava dienesta laikā uz noteiktu laiku var pildīt specifiskus uzdevumus civilajās iestādēs (piem., kartogrāfijas, ieroču kontroles un iegādes, u.c. jomās) un tāda prakse ir raksturīga gan NATO dalībvalstīm, gan kandidātvalstīm, likumprojekts sagatavots, lai sakārtotu šo jautājumu. Karavīru rotācija no profesionālā militārā dienesta NBS uz civilām iestādēm veicinās arī visas valsts aizsardzības un drošības sistēmas stiprināšanu.
|
||
II. Kāda var būt tiesību akta Ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību Budžetiem tūkst.Ls |
|||
Rādītāji
|
Kārtē-jais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
1. izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
|||
3. Finansiālā ietekme |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||
Kādi normatīvie akti Likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru Kabinetu noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Sagatavoti projekti grozījumiem likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi un likumā "Par Aizsardzības Spēkiem", paredzot ierindas zemessargiem un karavīriem arī tiesības ieņemt amatus civilās iestādēs. . |
||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|||||||
1. Saistības pret Eiropas savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
3. Atbildības izvērtējuma tabula |
|||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbildības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Nav notikušas |
||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)
|
__________ |
||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem |
Izmantojot LR Aizsardzības ministrijas militāro atašeju iespējas, apzināta situācija tuvākajās kaimiņvalstīs un citās valstīs (Dānijā, Vācijā, ASV, Beļģijā, Austrijā). |
||||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2001.gada 5.novembrī.
Aizsardzības ministra vietā
Tieslietu ministre
______________ I.Labucka
paraksts uzvārds
AnVCD2703